Remélem a felsorolt hibákra reagált a gyártó, és talán az újabb 1.5 dCi-k már kiforrottabbak lesznek. Amíg garanciális az autó, addig nincs is komolyabb pénzügyi probléma.
A dízeleknél amúgy is sok mindenre kell figyelni, pár példa:
- szakszerű bejáratás
- hideg motornál kímélő használat
- megálláskor, leállítás előtt járatás a turbó visszahűtéséhez
- jó minőségű üzemanyag (mi esetünkben pl. ausztriai tankolás)
- előírás szerinti olajcsere és szerviz.
- kerülendő a túl alacsony és a túl magas fordulat
Abban is biztos vagyok, hogy a tulajok közül sokan nem tartják be ezeket a szabályokat, aztán előjön mindenféle hiba...
Szia ,tittiritti papa! Székesfehérváron rendeltem a Dustert de már egy hónapja .Akkor én voltam a 2.aki kipróbálhatta , az én megrendelésem volt a 7.Előtte nap hozták meg az autót a kereskedésbe és mivel én már előtte is érdeklődtem , felhívtak ,hogy megnézhetem ,kipróbálhatom.Ott rögtön meg is rendeltem ,de voltak olyanok is akik látatlanban fizették be a az előleget.
Én ugyan így félek a dízeltől. Jó-jó, hogy kevsebbet eszik meg nyomatékosabb. Azonban, ha megáll benne valami a váltószám minimum 50e vagy 100e Ft. Tegnap kiváncsiságból beleolvastam pár renault fórumba. Volt minden. Elkopott vezérműtengely, szűrőhiba miatt befecskendezés felújítás olyan 300e ért, befecskendező szelep csere, turbóhibák, olajfogyás, rejtélyes teljesítmény csökkenés, kéttömegű lendkerék és akkor még ott van a FAP is. És ma már a dizelt sem könnyebb eladni, mert annyira függ a élettartama az előző tulaj hozzáállásától, hogy könnyen bele lehet futni egy félmilliós javításba. A benzinesnél mindössze a gyújtótrafókat említették, meg valamilyen jeladót a motorban. Szóval összességében nem biztos, hogy olcsóbb a dízel.
Gondolom a Clio után jó tapasztalaid vannak a dCi motorral... (én is dCi 110-et szeretnék majd, de egy kicsit félek a modern dízelektől).
egy Tuareg vagy x5 jobban néz ki ,de azok alaptípusban is 10 milliótól indulnak.
A szépség relatív, nekem pl. nem jönnek be a "hormonzavaros" autók :) Egy terepjáró legyen terepjárós, ezért pl. a Lanf Cruiser, Pajero, Pathfinder sokkal jöbban bejön az X5/X6/M-Class/Touareg stb. stílusú autóknál. A Duster is az egyszerű formáival fogott meg, na és az izmos sárvédőivel :)
Én megrendeltem a Dustert, 300e Ft előleggel árgaranciát vállaltak.Kipróbáltam a 4x4 1.5 dci-t a 110 lovast és tetszett.Sokáig egy Clióm volt hasonló motorral és a fogyasztása 4.5-5.0 liter volt ,pedig nálam az autó munka eszköz éves szinten akár 60000 km is össze jön.Szerintem hihetőek az adatok róla. Az exeption kivitel is megállt 5 misi alatt,tény hogy egy Tuareg vagy x5 jobban néz ki ,de azok alaptípusban is 10 milliótól indulnak. Ja és 10-12 liter alatt nemigen érik be ,igaz 2.5 tonna a súlyuk.Az enyém október végére itt lesz ,már nagyon várom!!
Igen, ez egyértelműen marketingszöveg, kiváncsi leszek majd a többi népítelétre is.
Az olajtócsát inkább a pilóta számlájára írnám :) Vagy lehet, hogy benzint töltöttek bele először, és azt eresztették le :)
A fogyasztásra nem tudok mit mondani. Jómagam egy alapból 1520 kg-os turbódízel autóval 5,6 liter körül járkálok (90% országút, 10% lakott terület, ~110 km/h). Egy Szhely-BP-Szhely úton 5,4-5,5-re is le szokom hozni az átlagot. Télen 5,9-6 liter. Ezeket nem dicsekvésből írom, nem vagyok csodasofőr, egy ügyesebb ember lehet, hogy kevesebbel is eljárkálna.
Ennyi erővel a Duster 6,4 literes fogyasztása sem lehetetlen.
Elég marketing ízű leírás szerintem. Amikor a túráról megnéztem korábban a felvételeket találtam 3 érdekeset. Egy benzinkúton készültek Donyeck után, ahol a tank alatt látható volt egy gázolaj tócsa. Érdekes módon ezek lekerültek a képek közül. Pedig látszott, hogy felülről csöpögött oda. Úgy tűnik csak az erényeket domborították ki. A fogyasztás meg a körülmények ismeretében elég hihetetlen.
Valószínű a Dusterrel nem lehet szakaszt nyerni a szerpentineken, ez az ára a komoly(abb) terepjáró képességnek :) De Magyarország útjaira talán ez a legjobb komprumisszum. A "lomhább" kormány az egyenesekben előny.
Ismét a Seat Cordobás példával jövök, szerintem több futóműeleme is megegyezik a Skodáéval. A Cordobát nagyon jól lehet sima, kanyargós úton terelgetni, mert a futóműve feszes, a karosszéria alig dől kanyarban, a kormánya pedig roppant közvetlen. Rosszabb úton, kis terheléssel persze pattog a hátulja, de nem vészes.
nos,én nem tudok hasonlítani,mert életemben először vezettem dízelt.furcsa is volt hogy nagyobbb a nyomaték és nem kell pörgetni a motort :-)
nos,a hangjáról annyit tudok mondani,hogy nekem egyáltalán nem volt zavaró,pedig mentünk vele 80-90-et is.annyi,hogy a vezethetőségét jobban szokni kell hiszen egy elég magas építésű autó a skodámhoz képest.a motorja azért jóval fürgébb a skodához képest és igen,inkább a kanyarodás/manőverezés volt lomhább.(meg volt egy nagy cserép büdöske benne és nem akartam nagyon tönkre tenni.nem tudom hogy egy dolgozó ugrott ki érte a piacra,vagy csak a műanyag szagot akarták vele elütni :-D).
nos,véleményem szerint nagyon jól áll neki a fekete!nekem nem tűnt egyáltalán hivakodónak,pedig először én is azt mondtam míg nem láttam,hogy nem kéne feketében.ja,és így nem tűnik ki az sem,hogy nem színre fújt a lökhárító.
szokni kellene az a váltó,mert a skoda "nőies" váltójához képest rendesen izom kellett hozzá és sokkal rövidebb az útja is.
Úgy vettem észre, hogy a dízel autók váltójához alapból egy kicsit több erő kell (nyilván vannak ellenpédák). Főleg hidegen, amíg az olaj fel nem melegszik. Új autók esetében pár ezer km után lehet némi "finomodásra" számítani.
Amúgy a VW csoportos autóknak elég könnyen jár a váltójuk. (Van a cégünknél 1.4-es Cordoba, kuplung-váltó ott is nagyon könnyű.)
az autó hangja:ahhoz képest hogy dízel,szinte nincs is hangja sem belül,de még kívül sem alapjáraton.
És menet közben milyen hangos? Milyen gyorsan mentél az autóval? (Ez a szél és gördülési zaj miatt érdekelne.)
az 1,2-es skodával azért fürgébben lehet lavírozni
A motorja fürgébb? Vagy könnyebben és gyorsabban kanyarodik?
Szeretném megkérdezni, hogy a fekete duster milyen benyomást tett rád? Nem hivalkodó kicsit? Szeretnék én is egyet, de nem tudok színt választani, mivel zöldben nem gyártják, igazándiból a többi szín viszont nekem nem tetszik. Mi a véleményed?
na,tegnap elmentünk megnézni a dustert.fekete,1,5 dízel,4x4.hát,lehet én vagyok igénytelen,de nekem nem tűnik egyáltalán fapadosnak.persze én az új fábiához vagyok szokva.szóval megnézegettem és egyáltalán nem annyira szörnyű,mint ahogy sok helyen írják.nyilván nem egy luxus,de szerintem totál korrekt.a hátsó üléseknél lehetne több hely,de egy átlag magassághoz kényelmes így is.elvittem egy körre,de sajnos annyira a sebesség váltására meg az eladóra kellett figyelnem (közben beszélt),hogy alig tudtam a vezethetőségére koncentrálni.az egyetlen,amit (nekem) szokni kellene az a váltó,mert a skoda "nőies" váltójához képest rendesen izom kellett hozzá és sokkal rövidebb az útja is.ami nagyon feltűnt nekem,az az autó hangja:ahhoz képest hogy dízel,szinte nincs is hangja sem belül,de még kívül sem alapjáraton.
a csomagtér nagyon korrekt,kellemesen "kézre áll",nem kell hajlongani.ugye a kalaptartó ami nagy kompromisszum és nem hiszem,hogy egy merev vagy rolós ne fért volna bele az árba.egyébként élőben sokkal de sokkal jobban néz ki mint képeken!
faján rálátni az útra,azt nagyon élveztem.tényleg jól lehet kezelni vele a forgalmi helyzeteket.de azért ennek ára is van:az 1,2-es skodával azért fürgébben lehet lavírozni.de persze nem akarom hasonlítgatni,mert teljesen más kategória.
ami üröm az örömben,az ugye a fogyasztás.én a 1,6 benzinest szeretném,de az az eladó elmondása szerint kb 10-et eszik városban (sztem még többet is egy dinamikus vezetésnél).
ami még nem volt szimpatikus,az a kormány.kis nyavajás vékony,alig van fogása.persze ezt biztosan lehet korrigálni egy kormányvédővel.
sajnos,ahogy összeadogattuk az árakat,3,6-ra jönne ki (ebben a klíma,mobilitás csomag,téli gumi,cd lejátszó,üzembe helyezés lenne benne),ami azért már több,mint amennyit rászánnék.de fáj érte a szívem rendesen...
Sajnos nem lehet olyan színt rendelni, maradna a sötétkék, az is tetszik :)
Szerintem rendelheted akármilyen színben, nem fognak felvágósnak nézni. Az ezüst nagyon jól áll neki, de nem csodálkozom, hogy szegény magyar nép ennyire depressziós lesz a sok szürkés-ezüstös autótól :)))
igen,az elég barátságos szín lenne,bár nem tudom,hogy lehet-e nem metálban is rendelni.
nekem tetszik a barna amit reklámoznak.a fekete is jól áll neki,de mégsem biztos hogy bevállalnám.úgy érezném magam,mint aki fel akar vele vágni.no,meg nem beszélve arról,hogy az olyan túl "kopasz,maffiózó,mobiltelefonáló" "úriemberekhez" való,vagy épp túl diplomatikus.a fehér tetszene,de csak ha a lökhárítók is színre lennének fújva.így szerintem nagyon kontrasztos,mert sok rajta a fekete.kékben,pirosban nem tudnám elképzelni.az túl ratyi hozzá.az ezüst rendben van,de manapság minden 2. autó vagy ezüst,vagy fekete...
Akkor Neked valóban jobb lenne a benzines. Visszatérve a színekhez: nekem "erdész" vagy "katonai" (persze nem terepszínű), nem metál zöld kellene... azt hiszem illene a karakteréhez.
én is gondolkodtam,meg olvasgattam,hogy benzin vs. dízel,de mivel elég keveset járunk vele és szinte csak városban,így nem biztos hogy megérné a dízel.a mostani nem egész 2 és fél éves skodában még nincs 11000 km.
Hát igen, manapság nem mindegy, hogy mennyit eszik a kocsi. Ezért (is) választanám a 110-es dCi-t, de Ausztriában tankolnám, mert a mai dízelek elég érzékenyek (mindenre)...
köszi.anyósomék megelőztek bennünket,bementek megnézni.eddig nagyon ellene voltak,hogy "minek nektek terepjáró",de azt mondta hogy tetszik neki.apósom a fogyasztás miatt van kiakadva.de mindkettőjük véleménye (kinézetben,pakolhatóságban) pozitív.
ha azt nézem,akkor egy benzines családi autónak nem lesz 5 literes fogyasztása.c-maxokról olvasgattam többek között és hiába írják kedvezőnek,a saját tapasztalatok ellent mondanak (8-10 liter átlag).