Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37308

Megbocsáss, de kezdem azt hinni, hogy szívatsz!

Mit nem lehet ezen érteni, kérdezik ilyenkor általában.

Persze lehet, hogy én nem tudok magyarázni, és akkor bocs, de akkor ez ok is arra, hogy hagyjam abba, ne próbálkozzak tovább!

 

Nem tudok újat írni, a videó láttán sem!

Mi szívná vissza???

A  kuplung rugói nyomnak vissza mindent. De ezt is megírtam már!

 

De legyen ahogy feltételezed! 

Szerinted a kinyomóvilla-tengelyt is vissza húzza a gömbfej?

Nem inkább kijönne a fészkéből ""visszaszíváskor""?

Az nem kényszerkapcsolat, csak egy irányba dolgozik. Visszafelé még csak valami stift sem biztosítja kiugrás ellen.

Amikor beteszi az újat, a rögzítőcsavarok furatai 20-25mm-re vannak a menetes furataiktól!

Na amikor betekered azt a két csavart, akkor már alaposan nyomja is a kis csapágyat a kuplunghoz. 

 

De maradhatunk abban is, hogy a tied olyan, az enyém meg ilyen és kész.

Ettől egyikünk sem fog gyakrabban, ill. ritkábban cserélni kinyomót!

 

A baj az, hogy iszonyú környezetszennyező, mert pl. a tárcsát is cseréli az ember, pedig abban még egyszer ennyi benne lehet általában.

De ha már szétszedtük ugye..... 

 

Kellemes, szerelésmentes hétvégét kívánok mindenkinek!

Előzmény: GPS (37307)
GPS Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37307

 

Oké, de mielőtt feladod, mi a véleményed a videó végéről - ahol működés közben mutatja a cuccot?

Visszaszívja a munkahenger a tolórudat, vagy sem?

.

Előzmény: ovoid (37306)
ovoid Creative Commons License 2020.10.24 0 1 37306

Bocs, de feladom....

Előzmény: GPS (37305)
GPS Creative Commons License 2020.10.24 -1 0 37305

 

Kolléga! Lehet hogy mi nem ugyanazt a mozit nézzük - de ennek a videónak a legvégén a csávó kipróbálja hogy mit alkotott.

 

Itt tisztán látszik, hogy:

 

1) Amikor a fickó benyomja "a pedált" - a tolórúd kijön (mint rendesen).

2) Amikor viszont elengedi a pedált, a tolórúd szorgalmasan visszamegy - és nem is csak egy kicsit, hanem bő centiket

 

És ezt a műveletet többször megismétli - tehát működésszerűen is visszamegy a rúd, nem csak véletlenül.

 

Nézd meg kérlek a videót erről a linkről - mert itt nagyon nem úgy néz ki, mint ha a munkahenger kint hagyná a tolórúdat - hogy "hadd forogjon az a csapágy" - hanem becsülettel visszahúz (vélhetően a rugó által)

 

Itt a link: https://youtu.be/BiTR6kZoPmc?t=792

.

Előzmény: ovoid (37303)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37304

Akkor ez megmagyarázza, hogy miért a kinyomó a gyenge pont a szettben. 100 ezer km-el számolom én is az élettartamot. De az egész szett 25 ezer Forint, mit is várunk tőle igaziból? Ha nem jönne hozzá a szerelőhöz rohangálás meg munkadíj, nem érdekelne, ha 5-6 évente ki kell dobni.

Előzmény: ovoid (37303)
ovoid Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37303

Itt cseréli a csávó a munkahengert.  (nem épp környezetbarát módon légtelenítve!)  https://www.youtube.com/watch?v=jJv_B6-pZd0

 

1:50 körül látszik, hogy teljesen kinyomódik a tolórúd.

 

És hiszed vagy sem, de én is örülnék neki, ha nem így lenne, ha valamit benéztem volna! :)

Hogy miért?

Azért mert számoltam egy kicsit, és hanyattestem a végeredménytől!.

Sacc /  kb. ment az egész.

Az volt az alap, hogy 100 000km-t vettem kuplung élettartamnak.

Ez idő alatt megtett átlagsebességnek 35Km/h-t vettem.

A kapott órából perceket csináltam, és megszoroztam 2500-as átlagfordulattal (miért ennyivel? csak!).

És akkor ott volt a meglepi, ezért nem is írom ide, mert hihetetlen.

Bárki könnyen utánaszámolhat, ezzel megadom a meglepődés örömét,  de ne fejben, mert elég nagy szám kerekedik majd ki....  :)

 

Itt meg egy komplett hidraulikus rendszer csere  https://www.youtube.com/watch?v=BiTR6kZoPmc  .

Ez alapján bárki nekifoghat szerintem :).

 

Előzmény: GPS (37301)
ovoid Creative Commons License 2020.10.23 0 0 37302

Írtam!

"állandóan nyomja a szerencsétlen csapágyat."

Folyamatosan nyomja a rugó kifelé a rudat, ami mégjobban kijön, ha a pedálra lépsz. 

Előzmény: GPS (37301)
GPS Creative Commons License 2020.10.23 0 0 37301

 

Háát, rugót azt látok ott - csak épp azt nem tudom, hogy az vajon milyen irányba hat?

.

Előzmény: ovoid (37299)
ovoid Creative Commons License 2020.10.23 0 0 37300

Háááát, kezdheted  :)

 

Persze én sem örülök neki hogy forog, de ez van....

 

De ha valaki megcáfolna, örülnék neki, biz' isten!

Előzmény: GPS (37298)
ovoid Creative Commons License 2020.10.23 0 0 37299

" de nincs is ami ottartja."....

 

De sajnos van.

 

Előkerestem a szétkapott kuplungmunkahengereket tartalmazó dobozt, és bizony ott virít a rugó, ami kb 4-7 kp-al állandóan nyomja a szerencsétlen csapágyat.

 

 

Ezzel adva hézagmentes, azonnali működést, a pedál benyomásakor....

A hang persze hogy előjön, vagy változik, hiszen ha benyomod a pedált, jelentős terhelést kap az esetleg már pusztuló csapágy.....

 

De ha még mindig nem hiszi valaki,  próbálja meg megmozdítani kézzel a kart, elhúzni a tárcsától, amibe fexik a munkahenger gömbfeje.

Nem fog sikerülni, ha minden tökéletes.

 

Részemről ennyi, mert nálam győz az objektivitás!

Előzmény: Kido.Resuri (37297)
GPS Creative Commons License 2020.10.23 0 0 37298

 

Ahogy pl. tárcsaféknél sem húzza el a fékbetétet a tárcsától semmi, mégis eltávolodik

 

Pontosan. Az ilyesmit általában a gumitömítés spéci geometriájával érik el - amelyikkel néha akár 2 mm visszahúzást is el tudnak érni amikor megszűnik a nyomás.

 

Nagyon szomorú lennek, ha kiderülne, hogy olyan pancser autónk van - amelyiknél állandóan forog a nyomócsapágy.

.

Előzmény: Kido.Resuri (37297)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.10.23 -1 0 37297

Szerintem sem forog. Ha nincs is mi visszahúzza, de nincs is ami ottartja. Ahogy pl. tárcsaféknél sem húzza el a fékbetétet a tárcsától semmi, mégis eltávolodik a nyomóerő engedésekor, a tárcsa forgásakor.

A haldokló kinyomócsapágy tipikus kinyomott állapotban csicsergő hangja is azt támasztja alá, hogy nem forog.

Előzmény: ovoid (37296)
ovoid Creative Commons License 2020.10.22 0 0 37296

A folyadék csak a laphoz tudja nyomni, visszafelé nem.

Visszafelé csak a szerkezet nyom vissza mindent, semmi rugó nincs a rendszerben.

Itt egy kép a mechanikáról, a többi mind hidraulika....

 

Előzmény: GPS (37295)
GPS Creative Commons License 2020.10.22 -1 0 37295

 

Nem vitatkozom, mert a Puntóét pont nem láttam - ám amit láttam, ott a kinyomókart bizony egy rugó húzta vissza - csapágyastúl.

 

Tehát nem volt a véletlenre bízva, hogy hozzáér-nem ér hozzá - hanem nyugalmiban nagyon is eltávolították a csapágyat a nyomólaptól.

 

Ha nincs rugó - ahogy mondod - az nem lehet, hogy kuplung felengedéskor pont a folyadék nyomja vissza a csapágyat a laptól?

.

Előzmény: ovoid (37293)
ovoid Creative Commons License 2020.10.22 0 0 37294

De megközelíthetjük a kérdést úgy is, hogy mi határolja a szerinted kialakuló hézag nagyságát?

Ráadásul a tárcsakopást is bekalkulálva?

Előzmény: GPS (37292)
ovoid Creative Commons License 2020.10.22 0 0 37293

Hallgassuk....   :)

 

De én továbbra is a forgásra tudok következtetni, mert semmi sem húzza el a rugóktól.

Azok nyomják vissza a csapágyon, villán, karon,  munkahenger dugattyún, löttyön (buborékokon), főhenger dugattyún át, a pedált, alaphelyzetbe.

Ebben a láncban nincs ami elhúzza a csapágyat a kuplungrugóktól.

 

Persze lehet kihagytam valami....

Előzmény: GPS (37292)
GPS Creative Commons License 2020.10.22 -1 0 37292

 

Szerintem, sajnos az a csapágy sohasem áll, ha forog a főtengely!

 

Szerintem meg NEM forog.

 

Már ott kezdődik a dolog, hogy a csapágy belső átmérője jóval nagyobb, mint a nyelestengely átmérője. Van, ahol egy külön, fixen áll cső vezeti meg a csapágy belsejét.

 

Mi tobb, a nyomólaptól is távol van nyugalmi helyzetben -kizárt, hogy menet közben érintkezzen azzal még egy hangyányit is.

 

Tehát - szerintem - nyugalmi helyzetben a kinyomócsapágy NEM forog.
De hallgassunk meg más véleményt is.

.

Előzmény: ovoid (37290)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.10.22 0 0 37291

Az szép!

Én is abban a hitben voltam, hogy a kinyomócsapágy csak kuplungolásnál forog. Ez így van minden autóban?

 

Egyébként nekem is az adta meg magát először. Már szólt de csak kinyomott pedálnál, fura..

A szerkezetben még lett volna egy 50 ezer km simán. Maga a tárcsa pedig újszerű volt.

80 ezer km után mégis ki kellett kukázni az egészet a csapágy miatt.

Előzmény: ovoid (37290)
ovoid Creative Commons License 2020.10.22 0 0 37290

"Mert amikor az álló nyomcsapágyat nekinyomjuk"...

 

Szerintem, sajnos az a csapágy sohasem áll, ha forog a főtengely!

Ugyanannyival forog szerencsétlen csapágyunk is, legfeljebb ha van egy kis slip, akkor kevesebbel, mert állandóan hozzáér....

Nincs is ami visszahúzná annyira, hogy eltávolodjon egymástól a két felület, erre céloztam is régebben.

A kopást a gördülési íven a csapágyon kenetlenül csúszó rugók "sugárirányú elmozdulása" okozza.

Szerintem.

Előzmény: GPS (37289)
GPS Creative Commons License 2020.10.22 -1 0 37289

 

Nyom szerkezet rugólapok végét miért ette meg úgy a kinyomócsapágy? Ez normális?

 

Sajnos normális.

 

Mert amikor az álló nyomcsapágyat nekinyomjuk a forgó nyomólapnak - akkor egy pillanatnyi súrlódás lép fel a forgó és az álló fémalkatrészek között.

Hisz az álló csapágyat fel kell pörgetni a motor fordulatára.

 

Ez bár nem tart sokáig - de mégis súrlódás - és addig tart, amig a forgó nyomólap át nem adja a forgómozgást az álló nyomcsapágynak.

A még új, enyhén "fogós" nyomócsapágyaknál ez a súrlódási idő még hosszabb - hisz le kell győzni a tehetetlenségen kívűl még a csapágy saját forgás-ellenállását is.

 

Viszont mi nem számoljuk, de főleg városi forgalomban hihetetlenül sokszor nyomjuk meg a kuplungpedált. Van, hogy 1 km városi forgalomban - akár 20x is.

És 100 ezer km-en?

 

Szinte hihetetlen - de az élettartama alatt, milliós nagyságrendben nyomkodjuk a kuplungot - így hát azok a mini-súrlódások is eszerint adódnak össze és koptatják a lamellákat.

.

Előzmény: Fefe7 (37287)
Roadkill Creative Commons License 2020.10.21 0 0 37288

Mint nem szakmabeli "műkedvelő":

Cikkszámokat sajnos nem tudok. Enyém is úgy lett cserélve, hogy unixnál be lett rendelve minden ami szóba jöhet és a többi ment vissza. Sajnos vannak ilyen esetek.

Cserélj főtengelyszimeringet is, vélhetően attól "zsíros". Kiemelővilla ha nem sérült maradhat.

"Sebváltó bowdenek végén a porvédő gumiharangok darabjaiban vannak. Lehet ezen gumiharangot cserélni, rendelni hozzá? Új bowdeneken úgy láttam többségén nincs is ilyen gumiharang. Lehet, akkor nem is kell rá?"

Szerintem nem lehet sajnos. Nyilván kellene az oda, ugyanakkor az enyém is így néz ki sajnos már nagyon-nagyon régóta és plusz baja eddig nem lett.

"Nyom szerkezet rugólapok végét miért ette meg úgy a kinyomócsapágy? Ez normális? Nem szorul egyébként a csapágy és hangja sincs."

Mondhatni "normális". Nagyon gyakran átszakadással ér véget a pályafutásuk, az enyém is így járt 215 ezer körül.

Előzmény: Fefe7 (37287)
Fefe7 Creative Commons License 2020.10.18 0 0 37287

Sziasztok!

Fiat Punto II. 1.2 16V benz. 2002 évj. 80 le, 188A50000 motorszám, 155e km

Kuplung szett csere.

Ezzel kapcsolatosan lenne pár kérdésem a hozzáértőkhöz:

 

Valeo szett van benne (tárcsa: C557   791253DR(B) / nyom. szerkezet: D557)

  • Valeo szettből 2 cikkszámú is rendelhető hozzá 821242 és 821458, elvileg egyforma paraméterekkel. Mégis mi a különbség köztük és melyik való bele?
  • A tárcsa lendkerék felőli oldala erősen zsíros, a másik oldala nem. Lendkerék alatt a szimmeringnél engedi az olajat. Ettől zsíros a tárcsa?
  • Kuplung kiemelő villát és perselyt mikor kell/indokolt benne cserélni?

         Zsírozni kell az összeszerelésnél ezeket?

  • Sebváltó bowdenek végén a porvédő gumiharangok darabjaiban vannak. Lehet ezen gumiharangot cserélni, rendelni hozzá? Új bowdeneken úgy láttam többségén nincs is ilyen gumiharang. Lehet, akkor nem is kell rá?
  • Nyom szerkezet rugólapok végét miért ette meg úgy a kinyomócsapágy? Ez normális? Nem szorul egyébként a csapágy és hangja sincs.

Köszönöm!

Special A Creative Commons License 2020.10.16 0 0 37286

Sziasztok,

Szeretnék megválni 2002-es Punto 1.2 16V HLX autómtól.

Minden működik, kivéve cd lejátszót.

Állítható magasságú kormányoszlop, áll. magasságú vezetőülés, Elektromos ablakemelők elöl, központizár, Fejtámlák elöl-hátul [5 db], Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS], Fényezés: ezüst metál, Fordulatszámmérő, Fűtés-szellőzés: belső levegőkeringető rendszer, Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés, Időóra: digitális, Indításblokkolás, Kárpit: szövet, Központizár távirányítás, Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők, Légkondícionáló berendezés [AC], Légzsák a vezetőoldalonLégzsák az utasoldalon, Pohártartó elöl, Pótféklámpa [harmadik féklámpa], 6 hangszóró, Sebességváltómű: 5 fokozatú mechanikus, Szervokormánymű: elektromos, Színezett üvegek, Ülések hátul: lehajtható és osztható, Világítás: ködfényszórók elöl

Irányár:200e

204729134

88GABOR88 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 37285

Köszönöm!

Előzmény: GPS (37284)
GPS Creative Commons License 2020.10.14 0 0 37284

 

akkor oda csak a pasztának elégnek kéne lenni?

 

Igen.

.

Előzmény: 88GABOR88 (37283)
88GABOR88 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 37283

SZiasztok! 2es punto 1.2 16v  vezérlés csere lesz ,de a szettbe nincsen a vízpumpához tömítés, akkor oda csak a pasztának elégnek kéne lenni?

ovoid Creative Commons License 2020.10.14 0 0 37282

Kuplung főhenger kicserélve.

 

Itt a bűnösség jele, amit a szaknyelvben, ha jól emléxem, "taknyosnak" neveznek  :)

 

 

Csere után marha szokatlan lett a pedál; megkeményedett és természetesen feljebb fog mint eddig.

A légtelenítéshez elég sok folyadék kellett.

Közben faszán nyikorgott a szerencsétlen kinyomócsapágy a rugókon. Állt a motor, tehát jól hallatszott.

Nem valami kiforrott technológia. Jó lenne ott megkenni, de félő, hogy felkúszna, akármivel is kenném meg, sőt még a centrifugális erő is arra gyúrna.

Nagyon szar egy megoldás.....

kacagógerle Creative Commons License 2020.10.11 0 0 37281

A cső egyszerűen eltört, és ki is fújt a dobnál, viszont a flexicső nagyon jó állapotban van. Egész jól bírta a flexicső az elmúlt 20 évet, és a 230.000km-t.:-)

Előzmény: GPS (37279)
kacagógerle Creative Commons License 2020.10.11 0 0 37280

Az enyémben még van középső dob, de kezd itt-ott kinyílni, pláne a dobba való becsatlakozásnál. Ill. kezdett, mert meghegesztettem hátha bír még valamennyit.

Elég húzós ára van, még a Kovács autónál is 18-20.000Ft egy dobos cső, a dob nélküli 12e.

Előzmény: gnrb (37278)
GPS Creative Commons License 2020.10.11 0 0 37279

 

Nekem is sima-csöves volt gyárilag - és szintén sima csőre cserélték amikor (15 évesen) már kezdett kifújni itt-ott.

 

Amikor megtudtam mennyibe kerül az a rohadt darab cső, kicsit felhúztam az egyik szemöldökömet...

 

De aztán lehigadtam, amikor megtudtam, hogy alaptartozék hozzá a flexibilis elem az elején - amit valószínűleg szintén nem ártalmas cserélni, ha már a cső meggárgyult mögotte.

 

Szerintem nem átlagon felül kellemetlen az egydobos hangja sem - mondjuk 80-as tempóig alig észrevehető - de ott már a kerékzaj is beleszól a koncertbe... szóval (ennyi pénzért) ez ennyit tud :-)))

.

Előzmény: gnrb (37278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!