Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.13 0 0 11663

Egy fantázia-csemege N méretben. Kéretik megértéssel fogadni! Szerintem nagyon hangulatos.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131708992&t=9169239

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131709021&t=9169239

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.10 0 0 11662

MB Modely, igen.

Előzmény: paca664 (11661)
paca664 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 11661

Ez MB, ugye?

Előzmény: Törölt nick (11649)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.10 0 0 11660

Várom a fejleményeket! Én az egész Újpesti remiz és környékét tervezem, tehát az összes épület, utcabútor nővények stb. De ez így is hatalmas helyet igényel, és időd, meg anyagiakat, így én valószínű letettem a Visegrádi-Kádár végállomásról, Bár gondolatban még ott ketyeg, de sok kompromisszum kell! 

Előzmény: csabazsoltm (11648)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.10 0 0 11659

Köszi! Persze ez egy régebbi kép, Azért egy kicsit történtek változások, pl, az aknák kialakulása, ez látszik is, itt még nincs (azért magasabbnak tűnhetnek a  járművek) és a további három hajós 1933-ban hozzáépített 9 vágányos csarnok kialakítása. 

Előzmény: Törölt nick (11647)
Votom Creative Commons License 2014.09.10 0 0 11658

Köszönöm, ez egy kissé drága

Előzmény: a_hollo (11657)
a_hollo Creative Commons License 2014.09.10 0 0 11657
Előzmény: Votom (11656)
Votom Creative Commons License 2014.09.09 0 0 11656

H0 villamoshoz való felsővezeték tartója van esetleg valakinek eladó 3 darab?

P.ISTI Creative Commons License 2014.09.05 0 0 11655

Köszi a linket! Ez marhajó egy oldal!

Előzmény: eMPet (11653)
Votom Creative Commons License 2014.09.05 0 0 11654

Új otthon:

eMPet Creative Commons License 2014.09.04 0 0 11653

Vágányhálózat, térkép, légifotó témához:

 

Én kis segítséggel erre az oldalra ma találtam rá, eszméletlen jó régi légifelvételeket illesztettek rá egy alaptérképre.

Az idő: 1960-70 körül lehet, régi Déli pu., iparvágányok, egyebek.

Itt találtok "előzményt" a tervezett modulokhoz (is).

 

http://www.fentrol.hu/hu/

__F1A__ Creative Commons License 2014.09.02 0 0 11652

Nagyon klasszak a moduljaid,lehetne látni közeli fotókat a járműveidről? Rajzom csak a Megyeri csárdától a Bulcsú utcáig van,ha esetleg még kéne valami részlet,pl Arany Köz,akkor szívesen segítek!

Előzmény: csabazsoltm (11648)
__F1A__ Creative Commons License 2014.09.02 0 0 11651

Üdvözöllek

 

Én is hasonló témában gondolkozom, csak 1:50- ben ! Egy kis segítség( Rajz )a hurokhoz De ez már 1978.V havi állapot! Klassz amit Eddig láttunk a munkáidból

Előzmény: csabazsoltm (11648)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 11650

Rovid video rola:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2jwvxj7p6Dw

Előzmény: Törölt nick (11649)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 11649

Udv mindenkinek!

 

Par kep a Tatra vilimrol. Kapott hajtast, utazokozonseget, vill.vez.nenit itt-ott nemi festest. Finomitasok egyeb apro kiegeszitok - tukrok, vedo a csatlasokra stb meg varatnak magukra.

 

    

 

 

M.G.S.

csabazsoltm Creative Commons License 2014.08.31 0 0 11648

A terepasztalomon lévő elrendezés szerint tervezem egyes házak homlokzatait megcsinálni a Visegrádi utcai hurokban úgy, hogy átlátható maradjon a pálya, de ez még soká lesz. Most a macskakövekkel és a járdákkal dolgozom.

A legjobb az, hogy az ívekben mennyire követi a sineket a macskakő. Nagyon aprólékos játék ez.

A kocsiszín remek! Én az első csarnokot, az első 6 vágányt tervezem megcsinálni, plusz a körülötte lévő vágányokat és a Bagolyvár körüli hurkot. A Bagolyvár épületét is szeretném megcsinálni.

A Fóti úti hurokkal még kísérletezgetek, de a véglegessé tétel csak év vége felé kerül sorra. Jövő héten már a végleges elektronikával menni fog a Kádár utca-Újpest ksz. 3A villamos, aztán kezdődik az egyetem, és keveset leszek itthon.

 

Sok kompromisszumot kötöttem, az egyik ilyen a Balzac-Visegrádi sarok, valóban. Talán egyszer, ha lesz nagyobb helyen, csinálok egy élethűt is.

 

Van valakinek valamilyen adata arról, hogy pontosan hány méter sugarú volt a Fóti úti hurok? Azt tudom, hogy nagyon szűk volt, de a 3-ason járt néha-néha 1000-es és 1600-as is. Ezek a típusok voltak a legnagyobb tengelytávúak (4500mm), ezek mekkora sugarú íven tudtak elmenni?

Előzmény: Törölt nick (11644)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 11647

Szep az a remiz!

Előzmény: Törölt nick (11644)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 11646

Valami olyasmi! Persze, azért apróbb dolgok történtek már, de egyszer tuti!

Előzmény: montmartre (11645)
montmartre Creative Commons License 2014.08.31 0 0 11645

Egészen pontosan 5+1,5 kockakő van a két sínszál között. De ugye be fogod fejezni a remízedet? :)

Előzmény: Törölt nick (11644)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 11644

Tetszik a Váci úti elképzelés! Volna pár kérdésem? Mennyire tervezel részletgazda környezetet? Az látható, hogy hely hiányában, kicsit torzítva van a Balzac-Visegrádi-Kádár húrok. Itt egy észrevétel, a Balzac Visegrádi ív a valóságban nagyobb sugárban volt kialakítva. Én anno" sokat kísérleteztem a macskakő mint burkolat, ami szempont volt, hogy 6 darab kő van a sípár között, és nem hálószerűn lerakva, és a kövek között szín eltérés is van. 

 

 

 

A tárgy nem lényeg a képen de jól szemléli a köveket! 

 

 

 

És ha már Váci út! 

 

 

 

Nagyon régen én is belekezdtem egy hasonló projektbe, de jelenleg pihenőpályán van! Neked meg sok sikert a modulokhoz, és remélem látunk róla képeket! 

Előzmény: csabazsoltm (11636)
róbertke Creative Commons License 2014.08.29 0 0 11643

Üdv a Fórumolvasó hölgyeknek, uraknak!

Ha van köztetek aki érdemben hozzá tudna szólni a Teherkocsik Topikban a BHÉV tartálykocsijainak történetével kapcsolatban, az látogasson el oda. 

Köszönöm!

villanymarci Creative Commons License 2014.08.27 0 0 11642

Szia/sztok!

Ha jól látom ők Bécsben vannak, én minden nap oda megyek dolgozni, ha sürgős dologról van szó, szívesen segítek!

Előzmény: csuklo (11639)
eMPet Creative Commons License 2014.08.27 0 0 11641

Pinceasztal várossal és mezővel, öröm nézni.

 

http://www.modelltram.de/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=4247

 

Votom Creative Commons License 2014.08.27 0 0 11640

Solaris troli a wummnál nem 16 ezer újonnan?

 

Itt egy iciripicirit drágább: http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/vasutmodell/wumm_10405_solaris_trolino_12_trolibusz_h0_1965837164.html

csuklo Creative Commons License 2014.08.27 0 0 11639

Hali!

 

Nálunk nem :(

 

Itt:  http://www.halling.at/ oldalon belehet szerezni.
Ha minden jól alakul Októberben megyek ehhez a céghez...

Előzmény: Sir Rooth (11637)
P.ISTI Creative Commons License 2014.08.26 0 0 11638

Szép munka! Gratula!

Előzmény: GARFIELD (11625)
Sir Rooth Creative Commons License 2014.08.26 0 0 11637

Hali!
Ilyet nálunk be lehet szerezni?

csabazsoltm Creative Commons License 2014.08.25 0 0 11636

Köszönöm az ötleteket, javaslatokat!

Végül a következő megoldást választottam: a vásárolt kockakőmintát, színesen, vastag papírra, 30%-os kicsinyítéssel lefénymásoltattam, a budapesti kockakő méretére. (a fekete-fehérben valóban kifakul rövid idő alatt, de ezt jó minőségben csináltattam). Íme az eredmény, én viszonylag elégedett vagyok vele:

 

És hogy mit takar a Váci út, 1967?

Mindig a villamosközlekedésnek ez a korszaka érdekelt a legjobban, a kései FVV-korszak: több tucat motorkocsi és pótkocsi össze-vissza variációkban, 70 éves favázasok és Ganz csuklósok egyidőben. Még nincsenek indításjelző parázslámpák, de már van visszapillantó-tükör egyre több motorkocsin. Még jár a villamos a Rákóczi úton is.

A Váci út az egyik klasszikus helyszín volt, több, viszonylag jól modellezhető és izgalmasabb végállomással, csomóponttal. 3 modult tervezek: a Visegrádi/Kádár utcai végállomást, Újpest kocsiszínt a hurokkal és a Fóti úti hurkot.

A modulokhoz saját magam próbálok villamost készíteni. Nem tökéletes, de azért ha elég rossz a kamera, és elég messziről nézzük, egész élethű ;)

 

Íme néhány felvétel a Visegrádi/Kádár utcai végállomásról, amelyet több kisebb darabból készítettem el. (ezért, mert helyhiány miatt a vasúti terepasztalon fog majd, csak egy kicsit más sorrendben állni). A villamos körbejár, de még nincs semmilyn díszítés, stb, ez a következő évek munkája lesz. Sajnos a pénzhiány miatt sokszor abból kellett dolgoznom, amim volt, de idővel a csúnyább moduldarabokat szebbekkel tudom majd pótolni.

 

 

A videón látható szerelvény motorkocsija a 2827-es egyedi, tolóajtósan acélvázasított villamos, amely több szempontból is különbözik a többi acélvázastól. 

 

A pótkocsi meg a jól ismert középbejáratú 5600-as, amiből kettőt csináltam, de a videón csak egy szerepel.

https://www.youtube.com/watch?v=20dSVtsLN0k&list=UUgJOHTfuzHion-CCrA1qpZg

https://www.youtube.com/watch?v=UFs1CISTZJc&list=UUgJOHTfuzHion-CCrA1qpZg&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=k3lInFH2Ojs&index=3&list=UUgJOHTfuzHion-CCrA1qpZg

(egyébként a Halling motor nem megy rendesen, ami furcsa, mert egy másik darab meg tökéletesen fut, de az kisebb tengelytávú)

 

A Városliget nevű formedvényt azért készítettem, mert gyorsan szükségem volt egy egyszerű hurokra, ahol könnyen megfordulhatnak a próbavillamosok. Ez is majdnem méretarányos.

 

 

A kocsikról még később rakok fel külön képeket, ha pár kisebb-nagyobb hiányosságot pótolok (áramszedő, csatlások, stb)

 

Díjat nem érdemlek, de ez az első modellező munkám 23 évesen, és remélem fejlődni fogok.

 

Előzmény: eMPet (11624)
saxi1982 Creative Commons License 2014.08.24 0 0 11635

Köszönöm!!! Ezek nagyon szépek! :)

Előzmény: Törölt nick (11634)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.24 0 0 11634

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!