Köszönöm az ötleteket, javaslatokat!
Végül a következő megoldást választottam: a vásárolt kockakőmintát, színesen, vastag papírra, 30%-os kicsinyítéssel lefénymásoltattam, a budapesti kockakő méretére. (a fekete-fehérben valóban kifakul rövid idő alatt, de ezt jó minőségben csináltattam). Íme az eredmény, én viszonylag elégedett vagyok vele:
És hogy mit takar a Váci út, 1967?
Mindig a villamosközlekedésnek ez a korszaka érdekelt a legjobban, a kései FVV-korszak: több tucat motorkocsi és pótkocsi össze-vissza variációkban, 70 éves favázasok és Ganz csuklósok egyidőben. Még nincsenek indításjelző parázslámpák, de már van visszapillantó-tükör egyre több motorkocsin. Még jár a villamos a Rákóczi úton is.
A Váci út az egyik klasszikus helyszín volt, több, viszonylag jól modellezhető és izgalmasabb végállomással, csomóponttal. 3 modult tervezek: a Visegrádi/Kádár utcai végállomást, Újpest kocsiszínt a hurokkal és a Fóti úti hurkot.
A modulokhoz saját magam próbálok villamost készíteni. Nem tökéletes, de azért ha elég rossz a kamera, és elég messziről nézzük, egész élethű ;)
Íme néhány felvétel a Visegrádi/Kádár utcai végállomásról, amelyet több kisebb darabból készítettem el. (ezért, mert helyhiány miatt a vasúti terepasztalon fog majd, csak egy kicsit más sorrendben állni). A villamos körbejár, de még nincs semmilyn díszítés, stb, ez a következő évek munkája lesz. Sajnos a pénzhiány miatt sokszor abból kellett dolgoznom, amim volt, de idővel a csúnyább moduldarabokat szebbekkel tudom majd pótolni.
A videón látható szerelvény motorkocsija a 2827-es egyedi, tolóajtósan acélvázasított villamos, amely több szempontból is különbözik a többi acélvázastól.
A pótkocsi meg a jól ismert középbejáratú 5600-as, amiből kettőt csináltam, de a videón csak egy szerepel.
https://www.youtube.com/watch?v=20dSVtsLN0k&list=UUgJOHTfuzHion-CCrA1qpZg
https://www.youtube.com/watch?v=UFs1CISTZJc&list=UUgJOHTfuzHion-CCrA1qpZg&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=k3lInFH2Ojs&index=3&list=UUgJOHTfuzHion-CCrA1qpZg
(egyébként a Halling motor nem megy rendesen, ami furcsa, mert egy másik darab meg tökéletesen fut, de az kisebb tengelytávú)
A Városliget nevű formedvényt azért készítettem, mert gyorsan szükségem volt egy egyszerű hurokra, ahol könnyen megfordulhatnak a próbavillamosok. Ez is majdnem méretarányos.
A kocsikról még később rakok fel külön képeket, ha pár kisebb-nagyobb hiányosságot pótolok (áramszedő, csatlások, stb)
Díjat nem érdemlek, de ez az első modellező munkám 23 évesen, és remélem fejlődni fogok.