Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

opel16v_ Creative Commons License 2012.03.28 0 0 14549

én is úgy tudom, csakis exportra termel majd. ez a linkelt szöveg csak átlag zanza, kellett a projektleírás szépítéshez.

amennyire én hallottam, egy időben volt róla szó, hogy ha a hazai piacra is van igény, lesz ide is, de a jövedéki adó miatt
ez teljesen biztos hogy megfeneklett.

Előzmény: BekeToni (14548)
BekeToni Creative Commons License 2012.03.28 0 0 14548

Megkérdezem, de szerintem nem csak exportra…

 

http://www.pannoniaethanol.com/index_1_hu.html

 

Itt azt írja, hogy  „A hazai termelés a jelenleg importált üzemanyagok esetében nagyban hozzájárulhat az ország energetikai önállóságának 
eléréséhez.”

 

Előzmény: zozzancs1 (14547)
zozzancs1 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 14547
Előzmény: BekeToni (14543)
BekeToni Creative Commons License 2012.03.28 0 0 14546

Sajnos, ebbe a tegnapi hozzászólásomba becsúszott egy két hiba.

Hiányzik a forrásmegjelölés, persze mindenki tudja, holtankoljak.hu

És a 441/357 az csak 23,5%

 

Előzmény: BekeToni (14532)
BekeToni Creative Commons License 2012.03.28 0 0 14545

Mindig az, az analitikus kérdés, mi változott? Nem kizárt, hogy vizes volt az üzemanyag. 

 

Előzmény: Törölt nick (14537)
BekeToni Creative Commons License 2012.03.28 0 0 14544

Igen, valójában kisebb a differencia, mert hiába árulnak több mint 400 kúton etanolt - Emese szerint - ha csak néhány olyan van, ahol megéri! 

 

Előzmény: KOCZKY (14534)
BekeToni Creative Commons License 2012.03.28 0 0 14543

Vannak tehát érdemes helyek. Sajnos most csak elvétve.

Talán majd a Dunaföldvári üzem beindulása kedvezően hat az árak alakulására. 

 

Előzmény: opel16v_ (14538)
guriga972 Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14542

Az aszódi Avia kúton 389.9ft az etanol. Titta hüje!

Előzmény: KOCZKY (14540)
KOCZKY Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14541

Sokkal inkább arra gondoltam, mivel az én vasam azért igazán újszerű még.... hogy néhány tank benyát követően tisztítókúrának ott a szesz :-)

Előzmény: Panzermeyer (14539)
KOCZKY Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14540

Nálam sajna még Avia kútnál sem éri el a 23%-ot... holnaptól talán talán... ki tudja meddig.

Előzmény: opel16v_ (14538)
Panzermeyer Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14539

Egyvalamire még mindig kénytelen vagyok használni az E85-öt: a szánalom 95-ös benzin minőségének a javítására. 10 literhez 2 liter E85 és máris nem csörög a motor melegben emelkedőn.

opel16v_ Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14538

Biatorbágyon most 26,2% a különbség, holnaptól 27,4% lesz (ha E85 nem emelkedik, de úgy sejtem hogy nem fog).

Ha már ezt a szintet sikerülne átlagosan minden helyen elérni, az átalakított autók jól járnának E85-tel, más kérdés

hogy új átalakításokat ez még nem ösztönöz.

Előzmény: BekeToni (14532)
Ollah Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14536

Eladó egy BioEtun V2 E85 computer. 20 pénz.

KOCZKY Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14535

Ott akkor vmi egészen nem kóser :-))))

Előzmény: Törölt nick (14533)
KOCZKY Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14534

Egyazon oszlopot tekintve sajnos 0 24% már jónak mondható, ennél jellemzően kisebb a difi...

Előzmény: BekeToni (14532)
BekeToni Creative Commons License 2012.03.27 0 0 14532

Ha összevetjük a benzin ás az etanol átlagárát, akkor meglepő eredményt kapunk.

441/357 - -> 24% Majdnem jó. Csakhogy a viszonylag olcsóbb benzinkút elérhető közelségben van, amíg az olcsó etanolért sokat kell menni.

 

 

opel16v_ Creative Commons License 2012.03.26 0 0 14531

Nincs módosítás. Igazából szerintem az időjárás is rájátszott erre (száraz enyhe meleg, ami jótékony a fogyasztásra, főleg etanol esetén),

meg a motor is így 400e km-nél elérte azt az állapotot, hogy a hidrotőkék nem tudnak már rászabályozni a himbák és vezérműtengely kopására,
és valószínű már kisebbet nyitnak a szelepek. Mostanában kezdtem hallani melegen is a hidrotőkék nyújtózkodását, szóval ez a büdös nagy helyzet.

Azért ne álljon neki senki szelepszárat flexelni :)

Amúgy lassan túlvagyok 80e etanolos km-en.

Előzmény: zozzancs1 (14529)
tt1150 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 14530

Nekem is sikerült negatív rekordot bellítanom a hétvégén!

Nagyon ráértem és nagypapást játszottam :-)

Keverék 80% benzin 20% etanol 70km/h felett nem mentem 1500 forulatot betartva ötödikben, 100km megtétele után 5l fogyasztst mértem!

Mindezt Opel 1.8 mocival 90 pacit viszafogva.

Tiszta benzin üzemben 90km/h betartva 100km fogyi 6.5l, tiszta etanol üzem pedig 8l fogyi.

 

 

Előzmény: opel16v_ (14528)
zozzancs1 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 14529

Megkérdezhetem, hogy a beépített e85power-en kívül mit módosítottál a gépen? Ez elég tetszős adat.

Előzmény: opel16v_ (14528)
opel16v_ Creative Commons License 2012.03.25 0 0 14528

Új negatív fogyasztási rekordot sikerült a hétvégén beállítanom közel 600km autókázással, full etanol, 10,38L/100km.

Mindez nem tudatosan, igazából meglepő volt, mivel az autópályázást kihagyva, főúton előzgettem a hétvégi nagypapákat.

Az autópályára ki nem fizetném a 3000 pénzt 2*110km-ért... a hétvége ellenére nem is volt tumultus a pályán, ezt konstatáltam.

Ugyanezt az útvonalat már sokszor bejártam, igaz autópályán, benzines korszakban rendre 10 körüli átlagok jöttek ki. Az eddigi

legjobb etanolos fogyasztásom 10,5 körüli volt, de az tudatos teszt volt.

.psp Creative Commons License 2012.03.22 0 0 14527

:-)  Ok .

 

Gondolom ettől még érdekelhet valakit félár alatt. Hátha.

Előzmény: K Nándor (14522)
Dreamer Creative Commons License 2012.03.22 0 0 14526

Tehát beszerelés előtt nem ártana "vékonyan" lekezelni szilikon zsírral.

 

Dreamer

Előzmény: wapdigit (14525)
wapdigit Creative Commons License 2012.03.22 0 0 14525

én nem értek ennyire sem hozzá csak reagáltam igen is éri benzin mert láttam.

a te írásod viszont kicsit felvilágosított mi is lehet nálam a gázzal még szarabb alapjárat oka.ha benzinnel dagad akkor ugye kicsit jobban is zár.gáz esetén nincs mitől dagadnia így egyből több lett false levegő.

Előzmény: Törölt nick (14521)
A8lang2 Creative Commons License 2012.03.21 0 0 14524

Azért érdemes lehet benthagyni az átalakítót mert ha hirtelen megugrik az olaj ára nagyon akkor megint megérheti használni ha nem emelik vele együtt, és hát adót megemelték az árat már kompenzálták jócskán a tetvek, tehát nincs mire fogni az újabb drasztikus áremelést az etanol esetében. HA mondjuk hirtelen 550-600ft lenne a benzin akkor nem emelhetnék olyan ütemben utána az árat, más kérdés hogy az maga a tragédia lenne minden szempontból.

Előzmény: K Nándor (14522)
A8lang2 Creative Commons License 2012.03.21 0 0 14523

Köze nincs az injektor gyűrűk tönkremenetelének az etanolhoz.

Nekem kb 2 éve etanolos a nissan és többféle injektorral is ment de egyiken sem látszik semmi elváltozás.

A metanol ami megesz mindent nem az etanol.

Persze ettől függetlenül nem volt okos dolog a suziba szeszt rakni, legalábbis anyagi megfontolásból biztosan nem, ezt már a elején is írtam, de hát te vártad a csodát vele megtakarításban, remélem a gázzal megtalálod a számításod idővel.

Bár a kisautóknál a gáz se az igazi megtérülés szempontjából.

Kár hogy így hazavágták a szesz árát ezek a ge..ik.

Már már elgondolkodtam rajta hogy megint omv100-at tankolok e85 helyett a gépbe, csak az tart vissza hogy sokkal szarabb üzemanyag, rosszabbul fog menni a kocsi nem kicsit, büdös lesz mint a dög és kormolni fog amit utálok, de anyagilag már nekem se nagyon éri meg az omv 100 helyett e85-öt tankolni (de legalább nem drágább még mint a 100-as benya), inkább úgy fogom fel hogy ez egy olcsó verseny üzemanyag, és hát még mindig csak a töredéke a race fuel-eknek, úgyhogy marad. 

Előzmény: wapdigit (14514)
K Nándor Creative Commons License 2012.03.21 0 0 14522

Humor Herold... Csak gondolkozz logikusan egy kicsit. Ki a franc fizetne ki akár 10e Ft-ot is egy átalakítóra azért ,hogy drágábban kocsikázzon, mint benzinnel? Hmm?

 

Az enyém is benne van a kocsiban és szépen kikapcsoltam. Mondjuk levélnehezéknek még tökéletes lenne ,de nem túl dekoratív.

Előzmény: .psp (14518)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.21 0 0 14521

Csak szólok, hogy a benzin hatására is megduzzadnak az O gyűrűk, az  injektorat mindig pihentetett gyűrűkkel tudtam behelyezni az üzemanyagtól függetlenül.

Előzmény: wapdigit (14520)
wapdigit Creative Commons License 2012.03.21 0 0 14520

nézd meg suzuki filmen hol is helyezkednek el azok a gyűrűk.úszik a benzinben.láttam mert ott voltam mikor kiszerelték az injektorokat.csak azért ment még az autó mert pont a benzin tömített rajta valamit.

Előzmény: opel16v_ (14519)
opel16v_ Creative Commons License 2012.03.21 0 0 14519

Azok a gyűrűk biztosan nem az etanol miatt mentek tönkre, igazából azok nem is érintkeznek az üzemanyaggal normál esetben.

Persze most lehet mindent az etanolra fogni, csak realitása nincs.

 

Előzmény: wapdigit (14514)
.psp Creative Commons License 2012.03.21 0 0 14518

Te vagy a kutya ? :-)

 

 

Előzmény: K Nándor (14517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!