Keresés

Részletes keresés

mozdi Creative Commons License 2005.08.10 0 0 124

Humor:

 

pucogi Creative Commons License 2005.08.09 0 0 123
Július 1-jén én is megszívtam a Wizzair Lutonból induló járatával. Ezen kívül egy alkalommal volt még két órás késés, ami nem is olyan rossz arány az eddigi kb. 16 wizzaires utamból.
Ami nagyon zavart, az az információhiány. A társaság nyilván időben tudta, hogy nagyon komoly lesz a késés, és mégsem értesítették az utasokat. Hazaérkezésem után emailben jeleztem kártérítési igényemet, amira az Ügyfélszolgálat azóta sem válaszolt.

Azóta utánanéztem a kártérítés jogi alapját adó 261/2004/EK RENDELET-ben és az derült ki, hogy kártérítés csak visszautasított beszállás és járattörlés esetén jár.

Mindezek ellenére az összbenyomásom pozitív.
pucogi
nydrian Creative Commons License 2005.07.29 0 0 122

Köszi, de azért akkora távolságokat nem tervezek :o) Luton-London lenne a leghosszabb út, de gondolom arra azért még ők sem indítanak járatot.

Előzmény: Vgyuri (120)
nydrian Creative Commons License 2005.07.29 0 0 121
Hm, az angol hidegvér :o))) Remélem, h nem lesz több merénylet! Szeretnék végre kijutni Londonba!
Előzmény: csimpok7 (119)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.28 0 0 120

Nézd meg a FlyBe angol belföldi fapados kinálatát. Én Glasgow-Southampton között a 90 fontos vonatjegy helyett 21 fontért utaztam, (+17 font taxira, mert olyan korán még nem volt reptéri busz). Mert pont arra mentem, amerre akció volt.

 

 

Előzmény: nydrian (117)
csimpok7 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 119
Nem olyan vészes; egyedül csütörtökön volt egy kis gond (ekkor volt a 2. merényletkísérlet, és ekkor érkeztünk), mert egy csomó metrót lezártak és így egy kerülővel jutottunk el a hotelhoz, meg jó nagy dugó volt, de amúgy másnap már a legfontosasbb metrók mentek, de busszal is szinte báthova el lehet jutni, bár lassabban.
Előzmény: nydrian (114)
Janos32 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 118
Örülök, hogy segíthettem.
Előzmény: nydrian (117)
nydrian Creative Commons License 2005.07.28 0 0 117

Köszi a linket!

A retur vonatjegy kettőnknek Ł43,60 lenne, úgyhogy mostmár biztos, h a busznál maradunk!

Viszont Hampton Courtbe kettőnknek a retur vonatjegy csak Ł10,60, úgyhogy annak nagyon megörületm, mert arra is sokkal többre számítottam :o)

Előzmény: Janos32 (116)
Janos32 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 116
A vonatjegyek áraival kapcsolatban itt nézelődj : www.nationalrail.co.uk
Csak megadod a két végállomást és megkapod a konkrét menetrendet és az árakat.
Előzmény: nydrian (113)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.28 0 0 115

Már nem emlékszem pontos árakra, de a retur kb. 20%-kal olcsóbb minden vasúttársaságnál, mint a szimpla. De nem érdemes előre itthonról megvenni, hacsak nem vagytok nagyon súlyos időkényszerben. Az egymással és a vasúttal versengő buszos cégeknél 1-1 relációra néha hihetetlen árak vannk. Pl. Glasgow-Edinbourgh vonaton 7 font, a rendes állandó shuttle buszon 5,5 font, de volt egy nekem kutyaütőnek tünő cég (nem ismerem őket), ami 1 fontért kinált jegyet.

 

 

Előzmény: nydrian (113)
nydrian Creative Commons License 2005.07.28 0 0 114
Lehet, h ez itt egy kicsit OFF, de milyen most London? Mennyire van felbolydulva a közlekedés? Nagyon gáz most a helyzet odakint? Nekem sajnos le kellett mondanom az eredeti utunkat, épp 8-án indultunk volna :o((( most szeptemberre tervezzük.
Előzmény: csimpok7 (110)
nydrian Creative Commons License 2005.07.28 0 0 113

Köszönöm a segítséget kedves Csimpok, és Janos! :o)

 

Megnéztem az Easybus honlapját, és az odaútra épp egy Ł2-os járat lenne/fő, a visszaútra viszont egy 6Ł/fős. De ez így összesen még mindig egy tizessel (ft) kevesebb ahhoz képest, amit eredtileg számoltam erre az útra. :o)

A Green Line-nál ugyanez Ł 14/fő, viszont ők a Victoriára visznek. (Még utána kell néznem a Baker str és Glouchester Palace-i metrózásnak)

 

A Thameslinknél én úgy hallottam, h a retúr jegy is 10 font, és az eléggé borsos lett volna kettőnknek oda-vissza 40 font. Hol lehet utánanézni, h pontosan mennyi a retúrjegy náluk? Mert ezek szerint azzal kapcsolatban félretájékoztattak.

csimpok7 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 112
De mi van, ha a neten előre lefoglalt Easybust nem érem el (pl mert késik a gép)? Elvisznek egy későbbivel ugyanazért az árért (ha van hely...), vagy az árkülönbséget ki kell fizetni, vagy buktam a pénzt?
Janos32 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 111
Konkrétan ezt nem próbáltam még, de az easybus www.easybus.co.uk 1-2-3 Font/fő áron visz a városba, tehát 2x3,00 X 2 = Ł12,00 - kb 4500 Forint.

A vonatnál ne a Luton Expressz-el utazz, hanem a Thameslink vonatával. Ha oda-vissza veszed meg a jegyet, akkor a viszaút tulajdonképpen ingyen van, 0,10 - 0,20 Font.
Kb 16 Font egy főre.

Vannak egyéb lehetőségek is, pl. a Green Line Bus http://www.greenline.co.uk/
ez 10 Font/ fő körüli áron visz be a városba.
Előzmény: nydrian (109)
csimpok7 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 110
Mi a hét elején jöttünk haza Londonból és Lutonra érkezéskor 2 főre retúrjegyet vettünk az Easybus-nál (az Easyjet vállalkozása de bárkit elvisznek) - így összesen 20 fontba került, ami kb 7500 Ft.
A különbség, hogy csak a Baker Streetig visz (Észak-London), innen esetleg többet kell metrózni, ha délen van a szállás, de adott esetben előnyös is lehet, hogy dugóban nem kell végigmenni a városon (ez főleg a visszaútnál jó). Pontos volt az indulás, menetidő kb 50-55 perc.
Előzmény: nydrian (109)
nydrian Creative Commons License 2005.07.28 0 0 109

Sziasztok!

 

A Wizzair honlapjáról jutottam el egy repülőtér-transzferes oldalra:

http://www.londyntransfery.pl/index_hu.php

Lutonból szeretnék Londonba eljutni, majd egy hét múlva vissza. Az ő árkalkulációjauk alapján 9000 Ft-ból megjárnánk az oda-vissza utat a férjemmel, és ez az összeg jóval kevesebb, mintha vonattal, vagy a Green Line-al mennénk.

Utazott már valaki velük? Érdemes foglaltatni jegyet, vagy inkább maradjunk a vonatnál/busznál? A kalkulációjuk alapján a járatokhoz igazítják a buszaik indulását, ez vajon repülőgép esetleges késésénél is működik?

Ha van valakinek tapasztalata velük, kérem segítsen. Előre is köszi.

 

üdv

 

nyd

kka Creative Commons License 2005.07.28 0 0 108

Megnéztem:

 

Aug 13 / 20 (szombat)

 

BUD - Barcelona

 

Sky (városi repülőtér)   kb. 68 ezer / fő (minden benne van)

Wizz (Girona)                kb. 77 ezer / fő ("")

 

lehet hogy 1-2 héttel később kicsit olcsóbb

 

 

BUD - Párizs

 

Sky (Orly sud)              60 ezer / fő (minden benne van) - drága! nézd meg a következő oldalt is: www.airfrance.hu

 

Wizz (BVA)              kb. 40 ezer / fő ("")

Előzmény: Anna ) (106)
kka Creative Commons License 2005.07.28 0 0 107

Én Párizst javaslom, bár ha ilyen meleg marad az idő, lehet, hogy Barcelona... ( a sky mindkét esetben közelebb száll le a városhoz)

 

Mennyiért? Párizs szerintem kb.35 - 50 e Ft/ fő, Barcelona picit több. Nézd meg!

www.skyeurope.com

www.wizzair.com

 

Előzmény: Anna ) (106)
Anna ) Creative Commons License 2005.07.28 0 0 106

Sziasztok!

 

Van köztetek olyan, aki járt már Párizsban és Barcelonában is?

 

Nézegettem a Wizzair úticéljait, és ez a 2 hely  a legszimpibb, csak nem tudjuk eldönteni melyiket lenne érdemesebb meglátogatni!

 

Valamint nem tudjátok, hogy a ma lejáró akció nélkül mennyibe lehet a 2 úticélra a költség?

 

Köszi, Anna

Törölt nick Creative Commons License 2005.07.28 0 0 105

Hi!

Lenne egy kérdésem: a Wizzair charter járatain (Ródosz) is open-seating van?

 

ViktorMike Creative Commons License 2005.07.28 0 0 104

Sziasztok!

 

reélem jó helyen kérdezem, mert úgy tűnik itt sokan értenek az ilyen utazási feltételek című olvasmány értelmezéséhez.

 

Kérdésem, meddig késés a késés, hány óra után vehető olybá, hogy az már egy másik járat?

 

Köszi

Coke Girl Creative Commons License 2005.07.28 0 0 103
nem stimmel , sorry :-((
Előzmény: Janos32 (94)
Janos32 Creative Commons License 2005.07.27 0 0 102
:::))) JA!!!
Volt szerencsém hozzájuk is egy Verona-Róma járaton. Na az már tényleg fapad minden tekintetben (mondjuk a gépnek határozottan "új szaga" volt).
Előzmény: Gregor83 (100)
crj Creative Commons License 2005.07.27 0 0 101
"Szeretném megtudni, hogy mióta számít a légitársaság érdekkörén kívüli eseménynek a technikai problémák?"

Amióta az idén életbe lépett az EU-rendelet. Bár ez a rész a járattörlésre vonatkozik, és nem a késésre, ez alapján mondják azt a légitársaságok, hogy egy műszaki probléma okozta késés nem az ő hatáskörükbe tartozik, mert a gépeiket rendszeresen és gondosan karbantartartják (=ésszerű intézkedés), és mégis akadnak problémák:

"Az üzemeltető légifuvarozó nem köteles kártérítést fizetni a 7. cikk szerint, ha bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni."

A 4 fontos ételjeggyel eleget tettek annak a kötelezettségüknek, hogy a "várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket" biztosítsanak. Fel kellett (volna) még ajánlaniuk a telefonálási lehetőséget és az 5 órát meghaladó késés esetén azt, hogy ha lemondasz az utazásról, akkor visszafizetik a jegy még fel nem használt részét.
Egyébként a Wizzair honlapján az étkezési voucherre vonatkozó info (miszerint ha nem saját hibájából következik be a késés, akkor nem adnak) helytelen, mert 2-4 órát meghaladó késés esetén minden esetben kell adni.


Annyira rossz lett ez a rendelet (azt pl. senki nem definiálta, hogy mi az "ésszerű") és annyira nagy összegeket állapít meg bizonyos esetekre, hogy a légitársaságok más kompenzációkkal spórolnak, és így az utasok nagy többsége sokkal rosszabbul járt, mint annak előtte.
Előzmény: Coke Girl (73)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.27 0 0 100
Próbáld ki egyszer a Ryanairt! Ott majd ugrálhatsz amiatt, hogy bánnak veled... Csak senki nem fog törődni vele. Majd kapsz egy kedves "Örülj, hogy elhoztunk, vazze!" mondat angol megfelelőjét...
Előzmény: Coke Girl (88)
VAG Creative Commons License 2005.07.27 0 0 99
Majd a topicgazda megmondja...
Előzmény: Törölt nick (98)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.27 0 0 98
Miért van szükség két Wizzair topikra? Van már egy másik, régebbi ugyanebben a témában!
VAG Creative Commons License 2005.07.27 0 0 97

Csak információképpen: a Wizzair-nek egyetlen állomásásán - így Budapesten sem - nincs képviselője a repülőtéren. Nem az irodában remeg, vagy a paraván mögé bújva röhög az utasokon, hanem nem létezik.

 

Mindenhol a handling agent szerződött munkatársai képviselik a céget az utasok előtt. Általában probléma nélkül. A kérdéses esetben (is) csak ugyanazt közölték az utasokkal, amit egy lilába öltözött, homlokán WIZZAIR tetoválást viselő egyén közölt volna, csak ök nem Wizzair alkalmazottak. Ennyi.

Előzmény: Vgyuri (95)
Janos32 Creative Commons License 2005.07.27 0 0 96
Jól mondod. Többek között ettől is LowCost. Ügyfélszolgálat+iroda=INTERNET.
Előzmény: Vgyuri (95)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.27 0 0 95

Coke Girl és én is a július 1-ről 2-re virradó éjszaka utaztunk a ViccAir-ral LTN-BUD vonalon. A banda többsége röhögött az egészen, mit tehetett volna mást. Rövid ideig még fel is lelkesedtünk, mert valaki rosszul olvasta el a tájékoztatót és nem vette észre, hogy csak az utazástól elállás esetére vonatkozik a háromféle teljes visszatérítési mód. Többen, akik 50 000-ért vették a jegyet, még a kezüket is dörzsölték.

 

De ezzel együtt a tájékoztatás, kompenzálás lehetett volna lelkesebb is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem a WizzAir emberei végezték a tájékoztatást, hanem a reptéri handling, akiknek nem csak ezzel az egy géppel kellett foglalkozni. A Wizz olyan sok helyre jár, hogy nem tud mindenütt saját képviselőt (is) beállítani, aki jobban foglalkozna a társaság imázsának megőrzésével? Vagy ettől low cost?

 

Előzmény: Janos32 (94)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!