Szia! Gondolkodtok körutazáson,csoporttal?Busszal menve. Mi 2015 ben , valamint 2019 ben 1 hetet körutazás keretében voltunk Erdélyben, jól éreztük magunkat, pedig eleinte , pláne nekem, voltak ellenvetéseim a busszal kapcsolatban.(mivel nincs kocsink, mondjuk más nem is jöhetett volna szóba..)közben a buszsofőrt igazoltták a rendörök, mert tilosan előzött , a benzin kifogyott Debrecen felé.(odaútban)Milyen jó, hogy nem egy kietlen, akár erdős szakaszon.anno Győzikééknek pont egy ilyen szakaszon fogyott ki ,mikor mentek fellépni Rolival.a sofőrével.Addig bent ültek a kocsiba, míg nem jött a segítség, aki elvitte őket.bocs.
Mindkét alkalommal Kovács Jenő volt idegenvezetőnk.A buszsofőr 2. szor Kovács Ernő,de érdekes volt, hogy lerobbant szerdán a busz, és( pénteken jöttünk haza) és két napig másik sofőrrel és busszal mentünk. Szerintem megjátszott dolog volt, Nem akart hazavinni minket.+ visszafele egy férfit át kellett segítenünk a határon, mert elveszett a személyije(vagy eleve nem is volt). Necces volt hát.
Nem élnék Erdélyben, 1 -1 hetet el tudtam tölteni ott, de nem az én reszortom.
Bocs, hogy így kiírtam a sztorinkat, de hátha kedvcsináló valakinek a körutazás
Üdv itt nálunk! Jók a napi útiránytervek, gyergyói születésűként csak annyit fűzök hozzá, hogy a kevesebb több, felét teljesítsd a leírtaknak és közte meg helyben tegyetek nagy sétákat, gyalogtúrákat. Jövőre meg majd folyt. köv. ...
Erdélyi / Székelyföldi utazást tervezek augusztus elejére. Miskolci indulással az alábbi útvonalat néztem ki.
2 éjszaka Kolozsváron és 4 éjszaka Csíkszeredán.
Szívesen veszem az észrevételeket, további javaslatokat amennyiben kihagytam volna olyat, amit feltétlen javasoltok egy 6-7 napos ott tartózkodás során. Vagy ha túltervezett egy nap és másként csinálnátok.
1.nap Miskolc - Kolozsvár (délután a történelmi városrész megtekintése)
na, megjártuk Erdélyt, az út a tavaszias időjárásnak köszönhetően sima volt, szinte rekordidő, határon vissza 6 sor ment az autópályán, nem volt vészes.
A nyári tumultus után sima az átkelés az ártándi gúnyhatáron. Most visszafelé jövet pl. senki nem volt előttünk... Amúgy sem a román, sem a bolgár rendszer nem nőtt még fel a schengeni elvárásokhoz. Legfőbb bajuk a kiírthatatlan korrupció, de miről beszélünk, mikor a brüsszeli főkolomposok is euró 10 milliókat lopnak, következmények nélkül persze...
. tétel Ogra – Campia Turzii (Chetani – Campia Turzii), 15,69 km . Építők: Association Strabag SRL - Geiger Transilvania SRL. Költség: 420,35 millió lej áfa nélkül. A kivitelezés időtartama: tervezésnél 3 hónap, kivitelezésnél 18 hónap. A szerződés aláírása 2022 októberében történt.
Sziasztok! Fordultunk egyet Gyergyóban, jó volt otthon lenni egy kurta hétre kikapcsolni. A város 12. Mikulás napi fesztiválján is résztvettünk, rezsiválság ide vagy oda, gyönyörűen ki van világítva a városközpont a Szent Miklós szobor körül. Csak gratulálni tudok a városvezetésnek, hogy erre találtak idén forrást!
Az utak mindenütt jól járhatók, a Királyhágónál a Várad felőli oldalon a szokásos földcsuszamlás miatt javítás zajlik, de két sávban megy a forgalom. Benzin, dízel mindenütt van, 7-9 lej közötti ársávban, mától majdnem hasonló áron az ittenivel. Nagyon jó lenne előrehaladást látni az Aranyosgyéres és Maroskece közti szakaszon, ahogy a kitáblázást láttam, a Strabag fogja folytatni, a kérdés, hogy mikor? Az E60-ason most már a két szűk keresztmetszet (még holtszezonban is) Élesd és Bánffyhunyad a közlekedési lámpák és az idióta, ki-bevágó, indexet nem ismerő helyi vagányok miatt. Nyomasztóan nő a kamionok aránya és a két sáv ugye nem erre lett kitalálva, de hát azoknak is menni kell...:-/
A legendákkal, történelem viharaival megtépázott Al-Dunai áttörés „álomhelyszin” a túrázók, kalandra vágyók, de akár a „normál mezei” utazók számára is. Két világ határán, a történelmi Magyarország és Erdély legdélebbi pontján húzódó Vaskapu Nemzeti Park a Balkán és Kárpátok gyűrűjébe szorítva óriási élmény az ide látogatóknak. Az itt készült túrasorozat utolsó epizódját szeretném megtekintésre ajánlani.
Tartalom: A feladat adott, végig a teljes szoroson. De, 134 km teljesítése nem annyira egyszerü feladat, főleg, ha külön programok is vannak. Márpedig vannak. Elsőként rögtön egy olyan barlang, aminek, nemhogy nincs bejárata, de, tulajdonképpen nem is létezik. Lesz vármustra, senki földje, a semmiből a semmibe vezető híd, lakatlan sziget, tábori konyhával megspékelt dunai vadkemping…és látvány szorozva negyvennel…