Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
de pont megkéne, nekem egymásban futnak a fogaskerekek, tehát ponthogy megkell, haz uaz a-s portál hajtást tennéd rá g-hidakra akkor nem kellene!!azthiszem!
na és mibe fájna a 4lehajtás??:))) nem árulom el senkinek a titkod:) de ez most megmozgadta a fantáziám:) ha nem publikus akkor e-mail:)))))))))
csak ez a dififordatás nem tünik tul 1szerünek, a portálnak a teteje alja külömbözik! alul olajjáratok vannak a csapágyakhoz, gondolom nem véletlenül...!
niva rugókat használok, próbáltam mást is, de ez elég magas, puha a kisebb kilengéseknél, de akár ugratni is lehetne vele:) a többi rugó mind keményebb volt, ha megemeltem 1 kereket, nem lapult össze rendesen!! ez elég ideálisnak tűnik, bár kombi ezeröcsi rugókkal nem próbálkoztam! nekem viszonylag könnyű a kaszni-alváz!!
én kb fél éve vallatom, volt 1durva helyzet, amikor a folyoban elakadtam, akkor azt hittük elgörbült, de csak a porvédő ült fel a peremre!! azóta is müxik gond nélkül!!!
Én 5000-ért vettem darabját, újonnan... Tényleg röhejes az ára! Majd arra leszek kíváncsi mit fog tudni vallatáskor!? Mert azt is mondják, bár nem hiszem, hogy az ifa ugyebár nehéz autó, viszonylag kicsi és lomha rugózással, hogy terepjáróban rövid a gátló élettartama... Azért kételkedek ebben, mert akkor nem ez vált volna be legjobban mindenkinek, vagy nem tom, de így látom...
6000/db elég röhejes, ez uj ár!!! és nagyon strapabíró!!!
"Nálad valóban "Ki van használva" ez a... 28,5cm?"
igen, nem a végletekig, de probálgattam targoncával emelgetni, 90-100cm-t lépett a kocsi ugy hogy a többi kerék a földön volt!! csak a rugok miatt ki kelett kötni a hidakat! igy kb 90cm a lépés!!
"Valaki hallott már A-híd tányér- vagy kúpkerék törésről?"
nekem az a-s hidba elöl beesett a csapágy golyokosara, meg 2 golyó, és mindent szétdarált!!! pedig a csapágygolyó az keményebb kelett legyen, de kifelé nem eshetett, belül meg nem volt!! de a golyoskosár darabjait megtaláltuk!! menet közben besatuzott az eleje!!!! csapágy csere -elég olcsón- aóta is birja!! masszivnak nézki!
én ugy értettem, h mikor összaraktam, beleraktam a rugókat, lett xcm a rugó, 1hónap mulva x-10cm kb!
én ifa gátlót raktam 28,5cm az ujtja, és brutál erős! mondjuk most ki kelett kötnöm a hidakat, mert mindig kiestek a rugók, ha nagyon csuklott a hid! igy még nem mértem, de kb 90cm-t tud lépni a kocsi! az böven elég, mert minél nagyobbat tud lépni, annál jobban oldalra dől 1 lejtőn keresztbe!! felborulni meg senki sem szeretne 1 20m magas speciál tetjén:)) még lehet ültetni fogom a gépet, vagy szélesíteni!!!
mosr gondolkodom a záron, de a btr-nem 100%, lehet beszélek majd a köpcivel!!
Ha már újra a LENGÉSCSILLAPÍTÓKNÁL tartunk, nemrég felkínáltak nekem egy 28, és egy 37cm-es működőhosszal rendelkező lengéscsillapítót. A csillapítási erőt meg kell adni 10000 és 180000 Newton között és evvel az értékkel szállítják.
Kinézetre elég vaskos 0km-ek. Nekem laprugós, tehát nem nyúlik ekkorát.
Nekem nagyon tetszettek, bár a bányarészben a tóból kimenetel.... :) kicsit necces! :) Kissebb csapattal érkeztünk, nem is versenyezni, inkább autózni egy jót, de sikerült is! :) Egy haverrel vitatkoztunk, hogy el van-e vágva a kocsid, ő is környékbeli, bár én még csak képen láttam a kocsidat. Ő azt mondta, h nincs! Íme a bizonyíték! :D! Nincs is szebb látvány, mint egy kettévágott alváz egy motorral és egy váltóval! :))) Én szamara hátsó spirálokat tettem a kocsi alá, a vitara bódéhoz sztem alkalmas. Érdekes hogy elől-hátul egyforma, pedig nem egy könnyű motor van benne... És pont vizsztintes a gép! A telókra, sajnos nem tudok annyit áldozni: hátul lada, elől talán robur első lesz. Majd kiderül mit mutatnak. Bízom benne, h 1-2 héten belül már menni tudok vele. :) Jó építést mindenkinek!
Nem tudom, hogy olvasod-e a fórumot, de anno még megígértem egy képet a csörlőkapcsolómról (egyedi :D ) a GAZ terepváltónál. Na az előző hozzászólásomnál a képen láthatod. Arra a kihajtásra egy tölcsér jön, melyhez csatlakozik a kardán. A terepváltónál, azon a kiálló végen látni lehet egy kis fogaskereket amit egy villával tologattam.
Természetesen voltam a tavalyi KORC versenyeken mint néző (éjszaka és nappal is). Indulni nem indultam sohasem még kesziben, de ennek az az oka, hogy vagy segítek a pályaírásban vagy mi rakjuk ki a kp-kat, szóval lenne egy kis helyzeti előnyöm a mezőnnyel szemben. :D Egyébként szerencsés vagy mert tavalyelőtt nem igazán volt "komoly" verseny, de tavaly a tavaszi is eléggé kemény, az őszi pedig tényleg nem semmi volt.
Az autó aktuális állapotáról szívesen töltök fel képeket, de leghamarabb csak jövő hét pénteken tudok mert csak akkor megyek haza csinálni a gépezetet (rakom fel a telókat és kötöm fel a hidakat, stb), de addig is egy régebbi kép a kezdetekről (azóta változott egy-két dolog :D):
Te mint karancsságbeli, voltál a tavaj öszi k.o.r.c. kupán? Hogy áll a géped? A tavaszira jössz? Mi tavaj voltunk mindkettőn, nagyon tetszett!
Amondó vagyok, hogy mindenki tehetne fel képeket a gépről, hogy hogy halad, és mit miért csinált, mert ugye ha jól tudom, ez is célja ennek a fórumnak! Persze csak ha nem titkos a technika! :D Mert okos ember a más kárán tanul! :) Hátha tudjuk egymást segíteni! Üdv. (eszkába)
Mondjuk abban igazad van hogy sok minden szól a G híd mellett, sőt minden mert olcsóbb, zár is van benne talán még belsőre erősebb is. Én nem vagyok portál párti, de ha A hídból csinálnád akkor szerintem elég sokan csak pislognának. :D (mondjuk így is)
A 3-szor nagyobbat azt az áttételre vagy a diffi magasságára írtad?
Szerintem az A hídban kb 3:1-hez áttétel lehet, ami ideális. Ja és hogyha két hátsó A hídra tennéd a lehajtásokat akkor még jó szélesek is lehetnének. :)
És milyen hídra raknád a Mog lehajtásokat? G Merci? Nem lesz nagyon lassú? Egyébként azt tudod, hogy mennyivel nagyobbak az Unimog lehajtások az A-híd lehajtásoktól? Csak azért érdekel mert szerintem ha A hídra raknád akkor a diff. magasság nagyobb lehetne a Volvo C303-tól is.
Valaki hallott már A-híd tányér- vagy kúpkerék törésről?