Sajnos tudom hogy a vákumos WC-k sajnos elég neccesek ezért is irtam hogy felelös nincs.Leirom a kocsik útját Hortobágy EC lengyel kocsijairol van szó.Tegnap lezárva jöttek az Advent EC-vel Bécsböl a Keletibe éjjel a Záhonyi sebes vitte le öket Debrecenbe és ma úgy indult a Debrecen-Bécs útra hogy az elsö osztályú kocsiban egyik wc sem üzemelt tehát ha valakinek dolga akadt mehetett 2 kocsit hogy találjon müködőképes helyet mert ugye az elsö osztályú kocsi az elsö utána a büfé ahol nincs illemhely!Az már csak a hab a tortán hogy Kökinél már a következö kocsiban is csak egyik müködött és a vonat kb még csak fele útnál járt és ugye ez egy EC amiröl beszélünk!
Ha idegen kocsival közlekedik, akkor (hacsak nem a klasszikus "büfögtetéssel" megoldható hiba) nagyon nem tudnak vele mit csinálni, a MÁV kocsikat is gond nélkül visszaküldi a német akár két lezárt WC-vel is, pedig sokszor csak elég neki egy reset. Cseh szerelvények is napjában érkeznek úgy, hogy csak negyede WC üzemképes... A vákuum WC-k érzékenyek...
MÁV-os kocsinál általában ugyanaz a helyzet: meg tudja-e oldani pár gombnyomással vagy sem? Ha nem és a szomszéd kocsiban alkalmas a WC használatra akkor mehet. Sok (nyugati) államban csak 1 WC van kocsinként...
Tudom hogy felelös ugysem lessz de azért leirom hogy az szerintem több mint ciki ha egy egész országot átszelö (söt Bécsig közlekedö) EC úgy indul már hogy az elsö osztályú kocsiban lévö WC-k nem használhatok!
Sokkal egyszerűbb és higiénikusabb is lenne a felcsapódó deszka, ahogy egy-két Bz még szaladgál is így. Sokan ugyanis csodálatos betegségüknek köszönhetően fizikai rosszullétet éreznek, hogy felhajtsák azt a nyamvadt deszkát, még ha papírral is kéne megfogni a fogantyúját.
Tiszteletben tartva a véleményed az álltalam emlitett kocsi azért megfelel az elsö osztály kitételeinek nagyobb ülésköz,szönyeg,függöny,klima!Az Ao kocsival kapcsolatban teljesen igazad van szegénykéim elég lelakottak,de ez már két nap múlva megszünik mert csak Bp 29-05 kocsikkal fognak a Szombathelyi gyorsok közlekedni!
Egyről beszélünk. El kellene már dönteni végre, hogy mi az a plusz szolgáltatás, amiért jogos első osztályú felárat beszedni. Mindkét esetben az első osztályú jegyért ugyanazt a szolgáltatást kapod, mint a másodosztályúért. Csak a körülmények mások.
Mondok más példát: szombathelyi gyorsokban a retkes, büdös Ao ( azt hiszem), sokszor gyenge fűtéssel, kontra felújított Bp....
Màr megbocsáss de te teljesen másrol beszélsz,javasolnám hogy nézd meg az Apmz 10-71 kocsit elöször is mert az egy elsö osztályú klimás IC kocsi amit azért szerintem nem lehet összehasonlitani a Hallberstadti rossz vassal!.A halbikat ismerem én is sajnos mert nagyon sok van itt is! :)
Évek óta járnak Nagykanizsára, Győrbe, biztos máshova is gyorsok úgy, hogy van benne az eredetileg 1./2. osztályú halberstadti kocsikból 1./2. osztályú az első osztályon utazóknak, és sima másod osztályúra átminősített is. Ott sem kap ez első osztályon utazó semmi plusz szolgáltatást a pénzéért...
Én szerény véleményem szerint nem lessz változás benn mert nem férne el még egy sor ahogy elnézem meg hát megcsinálták a festést,matricázást(amiböl már komoly viták vannak)fejtámla huzatcserét is már! :)
Ezért írtam, hogy sajnos félmegoldás. Ideiglenesnek még elmegy, ha a menetrendváltás után kicserélnék a 2.o-on az üléseket négyesekre, más huzattal. De nem vagyok biztos benne, hogy így lesz...
Isten ments hogy a torkodnak essek csak igazán az a probléma hogy egy Szombathely-Budapest távolságon én ülök a 81 helyen mögöttem meg valaki a 72 helyen és az árban van 1200 forint különbség és ugyanaz a minöségü hely mert ugye az össz különbség annyi hogy a fejtámla védőt hús szinüröl lecserélték fehérre semmi más!!
Félreértés ne essék nem a kallernál található "féltéglára" gondoltam, én szépen beballagtam a jegypénztárba és ott kértem a jegyet az eladó hölgytől, még meg is voltam lepődve milyen "gyorsan" sikerült elintézni a jegyet ..
Ezt ugye csak poénbol irtad,mert ilyenröl még nem hallottam meg pont a fehérváriak?Már megbocsáss még a menetjegyvissszatérités szabályaival sincsenek tisztába és ez nem egyszeri eset volt!
Normális esetben jelezni sem kellene, hiszen látják azt ők a "kompjúteren" ha valaki vett jegyet és olyan állomás felé halad a vonata, ahol átszállás lesz.
Példa.. Múltkor , jó múltkor .. levittük a fürdőst Keszthelyig, Fehérváron leszálltam és kicsit szieztáztam vettem egy jegyet Hatvan-Szolnok vonalra. Vittük vissza a fürdőst, Hatvanban leszálltam, s egyedül engem várt a Flirt, azaz a személy ami ment a 82-esre. Kérdeztem a jv.-t, hogy miattam vártak és azt mondta igen, mert szólt a jegypénztáros fehérvárról a hatvaniaknak ..
Nekem csak egy költöi kérdésem volna hogy minek kell fenntartani a máv-direktet mert ugye az a HIVATALOS MÁV INFORMÁCIÓ amikor ott semmi plusz infot nem tudnak csak azt amit bárki más meg tud nézni az interneten!
Engem az érdekelne,h ki dönti el azt el, hogy amikor debrecenből ceglédbe késve ér be a vonat És pest felől szintén késik a csatlakozás, akkor miért nem várja meg a szegedre közlekedő vonat az embereket? Folyamatosan késnek a vonatok és egy mondattal el van intézve: ugye mindenki ismeri " a késésért szíves türelmüket kérjük" és éppen amikoer beért az én vonatom, akkor gyorsított fel az amelyikre àt akartam szállni! Kb két percet kellett volna plusszba várnia, mérnöki pontossággal megvárta h bérjen a míénk, akkor gyorsult fel, az állomás előtt hagyta el egymást a két vonat. Tavaly pontosan ugyanez történt amikor szegedre mentem. úgy érzem itt bármit meg mernek tenni az emberekkel!:(
Azok a kocsik Miskolcrol kerültek anno Szombathelyre tehát csak hazamentek,ennél nagyobb baj hogy a jó IC kocsikat is oda áttelepitették,ide meg lehozták a Keletis csodákat!
A tény az, hogy a kocsikat itt állították össze, a horvátoknak semmi közük nem volt hozzá. Máv-os, szlovák, cseh kocsikból állt a szerelvény. Ezt forgatták vissza a horvátok. Magyarul, hogy mindenki megértse: ugyan az a szerelvény jött vissza Horvátországból, amit a magyarok állítottak össze, ugyan azokkal a kocsikkal! Zágrábnál tettek hozzá a horvátok egy kocsit, enyhítve a tumultust. Egyébként meg a Máv adta el a jegyeket magyaroknak, Mo-on. Egyébként, nem nagyon kell védeni a Mávot, mert aki sokat utazik vonaton, tudja, milyen aljas, haszonleső cég. A pótdíjat is bevezették, hogy korszerűsítsék a bevételből a kocsikat. Ez meg is történt: Miskolcról a nyugati régióba hozták a kocsikat, onnét pedig Miskolcra, egy kicsit kipofozva, átfestve.Ez volt a Máv részéről a korszerűsítés. A pótjegyből befolyt összeg meg karácsonyi ajándék volt (19.2 milla). Nem baj, fő, hogy jobban teljesítünk!!
"igen de a helyjegyet nem a kocsi típusához kapcsolják hanem az összeállításban szereplő számhoz ami jelen esetben 421. "
Tyűha, megérkezett a fotelszakértő...
Kár, hogy a kocsiszám mögött egy adott kocsitípus van, pl: egy 80 ülőhelyes termes kocsi vagy egy 66 ülőhelyes fülkés. Ha 80 üh-es termes helyett pl 54 ülőhelyes fülkés megy akkor rögtön ott az igen komoly eltérés... Ha a horvát nem vezeti át a rendszerben, hogy hiányzik 26 üh akkor ott a gond...
Amúgy pedig nem ez volt a gond hanem az, hogy átnyitották az új kocsitípusra, de a már eladott helyeket nem foglalták ki. Könnyű ellenőrizni a MÁV válaszát, ott van a képeken a máv és a horvát által eladott helyjegy, mindegyiknél a MÁV adta ki hamarabb, azaz a horvát értékesítette a helyeket újra...
Amúgy az eheti spliti vonatokat a MÁV erősíteni akarta +1 ülőhelyes kocsival de a horvát jelezte, hogy nem engedi be az országba...
Persze sokkal egyszerűbb fikkantani egyet a mávra és nem törődni apróságokkal mint a tények :)