Legalább annak örülj, hogy nem ugy möküdik ez a program: amig te körökre osztva gondolkodsz, hogy mit csinálj, addig az ujonnan jött szörnyek real-time odagyalogolnak melléd és jól fejbevágnak real-time :) van ilyen játék, ki találja ki hogy melyik az?
Tegnap éppen az egyik nyiladékban (úgy hívom az olyan helyeket, amelyek az út mentén remek menedéket nyújtanak, odahúzódva csak egyesével tudnak jönni az ellenek) pihentem, amikor igencsak termetes csapat ért oda hozzám. Nem egyszerre jöttek, hanem szépen lassan összegyűltek a harc alatt:
9 Juggernaut
6 Juggernaut
9 Shrieker Bat
4 Twilight Bat
6 Rank Vine
Szép kis brigád volt, mire lehenteltem őket, már majdnem le is telt a W8-ra szánt tegnap másfél órám :-) Fostos 38K XP-ért :-(
Amúgy genya dolog ez az expert mód. 6db Rattkin Eliminatort, meg 4 db Rattkin Goon-t háromnegyed óráig gyaktam, öt visszatöltéssel. Ha nem lett volna nálam a Siren's Wail, akkor esélyem sem lett vola, ráadásul nyiladékban is álltam (bár 1xre három köcög is hozzámfért)
Jó dolog is lehet az EQ, de úgy gondolom számomra mellőzendő. Szerintem jobb, ha tudja az ember, hogy mi az, ami kikészíti és tudatosan elkerüli, tűrve a sóvárgást, mintha belevetné magát és elnyelné a világ, ahol csapdába kerülve bolyongana az élete végéig!
Már így is előfordul, hogy túlzásba viszem a játékot, ahogy azt Dauby írta vhol: "Kicsit szégyellem magam, mert már nem vagyok tizenéves és volna más dolgom is"
Most szigorúan a W8-ra koncentrálok, aztán jöhet az Arcanum (most vettem az Auchanban 1800-ért :-))
de minden csak kis dózisokban, mert ha elkap a gépszíj, hajlamos vagyok mindent hanyagolni és csak a gámának élek napokig.
Meg aztán van két marha nagy "projektem" most, amely külön-külön is egész embert kíván.
...
Don Barlone téma
Nem tudom mennyire volt ez hőstett, bár nagyon megizzadtam vele. Mondom kb. 5-6-ra sikerült legyaknom, miután kikísérleteztem mindent. A siker főbb titkai: a nyilász viper arrow-val, armor piercer adta az érzést, a püspi csak gyógyított, a harcosok meg ütöttek, mint a toronyóra. Marha nagy mázli volt az egész szerintem.
Én február táján bevetettem magam az Everquest világába (masszívan multipléjer onlány RPG :)). Április óta stabil felállású csapatban hadakozom RL cimborákkal. Fél év alatt sikerült a partinak 50-es szintre kalapálnia magát, de az igazi hardkór gáma csak most kezdődik. ('99-ben, amikor az EQ elkezdődött, 50-es szint volt a max., azóta az újabb kiegészítőkkel ez felment 60-ra, és most a legújabb kiegészítővel 65-re).
Brutális monszterek, ravasz stratégiák, lélekemelő hentelés, karaktertápolás a végletekig...röviden ennyi a lényeg. :)
Sokan csak Evercrack-nek becézik, utalva az addiktív jellegre... Na igen, egy gama mind felett, egy gama kegyetlen...
:)
Amúgy hogy a bálnába bírtad 11-es partyval lekarcolgatni a patkus vezért?
én pont hogy a sebző varázslatokat nem szerettem, mindig találtam valami hasznosabbat náluk. pl web, freeze all, stb. persze soxor megdobják ellenük a mentőt, de a nagyobb csatákban 3-4 enemy mindig beszívja.
Ezzel egyet értek, hardon sokkal nagyobb jelentősége van a mágiahasználóknak bár tartok tőle, hogy továbbra is csak védekező varázslatokkal kapcsolatban, mivel experten úgy vélem a támadóvarázslatok továbbra is nagyon gyíkok lesznek. (Már normalban is azok voltak)
A támadóvarázslatokból egyenlőre nincs nagy arzenálom (Fireball, MaMi) ezeket többnyire csak takarításra használom. ( 30db gyík enemi 15 HP-val kap két tűzlabdát a képébe, azt már mehetek is tovább) Ez az új Sassoon dzsucu:
Fireball: Burn & Go - Csak castolok egy túzlabdát oszt indulok is :-)
néha azért jó experte állítani a gamét, így nem halnak olyan könnyen a szörnyek, többet kell varázsolni, és a mágiahasználók is fejlődnek. normálon egy idő után a verőgépek elintéznek mindent, feleannyit se kell varázsolni, mint experten. egy idő után már csak a magic screen, hell hound, stb spellek kellenek. experten azért végig nyomni kell a spelleket, gyakran meg is dobják ellenük a mentőket. gyors tápoláshoz ajánlom Bela környékét, elég sok monster jön, és normálon elég 1-2 death wish vagy quicksand ellenük.
Igaz, igaz. A dolgok változnak, de egy körforgás mindig megfigyelhető barátom. Sok mindent történt, mióta elváltak útjaink, de mint látod visszatértem. Mi történt Dominuson, amíg én az univerzumot jártam? Hogy vannak a régi hősök? Most mely csatatéren folytatnak küzdelmet?
Látod én visszatértem az Astral Dominae szülőhelyére, újra a dominusi tájakat járom, hogy ezúttal beteljesítsem végzetemet.
:-)
Szóval Dervis bátya visszatért, mint valami felkozmetikázott hajdani popénekes, új névvel, új külsővel, de a régi lényeggel :-)
Újra nyomom a W8-at és talán még jobban élvezem, mint tavaly év végén, amikor együtt vártuk és teszteltük a demót, majd aztán együtt vágtunk neki magának a játéknak. Első dolgom volt hát, a fórumot újra olvasni, aztán gondoltam újra regisztrálok (a régi név és pw ki tudja hol van már..) és írogatok pár sort, hátha hívó szavamra előbújnak a régi komrádok.
...
Tegnap neki mentem Barlone papának, megnéztem milyen experten. Hááát, elég kemény a csákó. Az átlag 11-es szintű partim, csak 5-6. nekifutásra tudta csak megfikáztatni. Persze dobta a Coc-ot meg az AD-t, de feri ninja nincs, így a Coc-ből péztet csinyálok inkább!!! Amúgy experten Donnie :-) 78000 XP-t ért.
Abban hogy experten kevesebb a szörny, lehet valami mert amikor a monastery-ből mentem Arnikába csak a tájban gyönyörködtem, meg csodálkoztam hol vannak a monsterek. Normál fokozaton meg alig birtam átküzdeni magamat monster seregeken
Nem lehet igaz, hogy az expert fokozatért nem jár több XP :( Én meg minden játék elején experten nyomultam és közben meg dörzsöltem a kezem hogy milyen jó sok plusz XP-t kapok ezért :) Később mindig visszaálltam normálra mert nekem is feltünt hogy a harcosaim alig találnak el valakit.
szerintem nem érdemes faerie ninja-t inditani csak a cane of corpus miatt. főleg, ha egy karakterrel játszik az ember.
hányszor üt ezzel a fegyverrel a ninja? 2x? magasabb szinten 3x körönként. ráadásul a karakter tulajdonságai sem lesznek az igaziak, a wizardry 8-ban már nem lehet úgy agyontápolni a karaktereket, mint a 7-ben. ráadásul a fegyver sem sokkal jobb a töbi unique fegyvernél, pl a staff of doom-nál. arról nem is beszélve,hogy puszta kézzel 5x-6x üt egy karakter. igaz, hogy kevesebbet sebez, de sokkal több a critical. ráadásul nem kell hozzá faerie karakter, így sokkal könnyebb igazi harcost gyártani. pl a 120-es erő igencsak dob a sebzésen. és ha ezt 6x teszi, akkor még hatékonyabb.
a 7-ik részben jó volt a faerie ninja, de ebben a részben nem túl jó választás.
persze ez csak az én véleményem
Még mielőtt hazaindulok, álljon itt néhány dolog, amelyet észrevettem a nehézségi fok váltáskor:
1.) Az embereim sokkal nehezebben találják el az ellent.
2.) Az ellen (szar, kis gagyi monszták is) simán lever 20-30-akat a talpig páncélban álló mandróimról.
3.) A bárd sokkal gyakrabban elfakja a zenélést.
4.) Semmivel sem jár több XP, hardon lehentelni valakit, mint normalon. (NPC-ken ki lehet prószálni, én Milanón próbáltam és majdnem ugyanannyit adott)
5.) Olyan helyeken is vannak monszták, ahol eddig szinte sosem.
6.) Egy-két alvás után minden hemzseg az újratermelődött enemiktől.
Még azt is olvastam valahol, hogy expert fokozaton kevesebb a tárgy, és a szörny is. Így sokkal lassabb a fejlődés, a végén alacsonyabb szintű karaktereid lesznek, ezzel is nehezítva a végjátékot. De ennek nem tudom, mennyi a valóságalapja.
Én is elindítottam egy faerie ninját, hát mit mondjak, az eleje nagyon kínszenvedés volt. Amokir a monostorban jött jött 5 patkány, egyenként 100 körüli hp-val. Körönként 5 hp körül tudtam sebezni (hja, csak staffra gyúrtam), de pihennem kellett állandóan, mert fogyott a staminám. Beálltam egy sarokba, így csak kettő fért hozzám. Amíg velük foglalkoztam, a többiek megunták és elmentek. Szóval sokszor kellett újratölteni.
Később, amikor már Arnikában Savant akárkik jöttek, még mindig egy gagyi rövidbottal csapkodtam. Mindig az őrökhöz menekültem.
A nagy meccs még a Cane of Corpusért zajlott. Nem emlékszem, hány kör volt, de több mint egy órán keresztül tartott. Közelfegyverekkel alig tudtam megütni a Dont. Dobófegyverekkel egészen közelről (ütéstávolságból) nagyon szépeket lehetett sebezni, de nem volt nálam elég. Menekült állandóan, én meg utána. Rádobtam minden bombát, port, ami csak nálam volt (elég sok volt, nem nagyon szoktam egyébként használni őket), elsütöttem rá minden támadó varázst. Aztán neki püfölni a staffommal, hogy a maradék keveset leverjem róla. Ez volt a legnehezebb. Szerencsére keveset támadott vissza a vége felé. Így is volt olyan, hogy megmurdáltam, és kezdhettem előről az egészet. De megérte, mert utána a Cane of Corpus segítségével eddig (addig, rég játszottam) legyőzhetetlen a karakterem. Iszonyú gyors a fejlődés.
A nehézségi fokozat növelésével nem jár több xp, csak a karakterek nehezebben találják el ellenfelüket, az enemy könnyebben kivédi a varázslatokat. ezért nem láttam értelmét az expert fokozatnak...
Azé' nem sámli hat varázsló karival nyomatni a gámát. Az én legmerészebb ötletem eddig a négy karis felállás volt: Fighter / Bard / Ranger / Bishop - de még nem fogtam neki.
Én is új partival kezdtem és új nehézségi fokon (expert) A partim:
Fighter
Samurai
Monk
Bard
Ranger
Bishop
Úgy állítottam be a formációt, hogy ha szemből támadok/támadnak, akkor az első négy kari tud short range-ban harcolni, így elég hentes lett a brigád, bár köszönhetően az expert módnak, nagyon soxor ütnek mellé. Pl. van úgy, hogy a szamurájom a Bloodlusttal indít 7x támad egyszerre (3 alap + 4 a lighting strike )és egy kiba..ott ütés sem talál. A monkomról nem is beszélve, aki kézzel is és lábbal is kétszer támad körönként, két-két csapás erejéig. (8 támadás)
Expert módon most játszom amúgy először és meg is látszik, hogy hol tartok. Átlag 11-es szintű partival még csak most fejezem be Tryntont. (persze az is lehet, hogy béna vagyok :-( )
Én is játszom újra a gámát és ráadásul Mage/Priest/Alchemist/Psionic/Bishop/Bishop partyval. Kiváncsian várom, hogy vajon mire jutok velük :). Pláne hogy az előző partyban volt egy faerie ninja aki a corpus of cane-el mindenkit agyonvert. Level 10-ig még jól mennek a dolgok csak a bishopok fejlődnek iszonyu lassan, már csak a wizardry tulajdonságaikat fejlesztem de hát ennyi erővel 2 mage-t is indithattam volna.
Újra elkezdtem a gámát múlt pénteken, új partival, új reményekkel, a régi feelinggel. Ennek a játéknak a hangulata továbbra is fantasztikus, visszahozza ismét a régi szép időket és a régi nagy játékok feelingjét. ( Fate-Gates of Dawn, Wizardry 7, Albion )
Lassan már mindent elmondtunk erről a játékról, de érdekes módon valami arra késztetett, hogy visszatérjek erre a fórumra, találkozzak a régi nagy harcosokkal, olvassam a hozzászólásaikat és a tábortűz mellett ücsörögve elmeséljük egymásnak a harcok során szerzett tapasztalainkat és beszámolóinkat távoli városokról és tájakról.
Gyertek hát régi, de nem feledhetetlen harcosok üljetek le ismét a tábortűz mellett.
A CÍNES
ui: "Tell me this who you be, and by chance your fortune see?"
Heh, hát én egyelőre rohangálok össze-vissza, azt sem tudom már, hogy milyen messze vagyok.... :) Valahol az Umpani bázison túl járok, és kezdenek elég maci monszták jönni... Egyébként meg nem csináltam semmit, a sztori még csak körvonalazódni sem kezd a fejemben (jó persze, tudom, kéne az a jó kis varázscucc, de kb ennyi)... :)
NewCityn végigrohantam szinte gond nélkül, az áthozott karakterek, meg a tápos felszerelésük eléggé megtette a hatását... :)
[count_zero begins to cast Resurrection on the topic. The spell fizzles!]
A tápolásról a W7-ben /(nem is olyan) soft cheat/:
6-7-es szintre eljutva az ember fia (főlg ha ninja) már képes megbírkozni pár Savant Guard-dal, meg 1 (2) Savant Trooper-rel. Ilyenkor a party (2-3 fő) beáll New City-ben a Trooperes házban az ajtó elé, ahol a Black Wafare-t (asszem) kell használni. Csakhogy nem azt használja, hanem egy másik, kinézetre ugyanolyan cuccot (nem emléxem a nevére). Ekkor ugye riadó lesz, és néhány SG meg ST megjelenik (easy fokozat ajánlott). Így itt végtelenítetten jön az ellen, és szépen lehet tápolni meg átképezni a karaktereket (persze egyenként), főleg ha az ember előre eltervezi az ideális menetet ÉS minden szintlépés előtt ment egyet, hogy biztos a megfelelő statok fejlődjenek (oké, ez már kurva hard cheat, de a lelkiismeret talán nyugodt marad, mert hiszen ez "a játékba van építve", és mégse hexa editálok...) Pár óra alatt szuperman karaktereket lehet ennél az ajtónál fabrikálni.
Nah, Kecske, asszem nem értesz. Wizardry 7 (hét) az, amivel én most jáccom. Azt tudom, hogy milyen partit akarok vinni a nyócba (és tudom, hogy simán végig is fogom velük zúzni a progit), csak azt nem tudom, hogy a hét összevisszaprofessönváltós rendszere miért volt jó.
Viszont rájöttem, tökmindegy, majd kialakul. Játszom, ahogy jólesik, kár azon parázni, hogy mi lett volna a legjobb.
Leveleket meg nem merek nézni, mert a freemailes címemre mikor legutóbb néztem, 13 levélből 10 vírus volt, outlookot, víruskeresőt meg nem használok, mert lamma vagyok.
semmi értelme profressiont váltani, simán végig lehet vinni a gámát egy darab ninja-val, vagy monkkal, vagy samurai-al, ahogy már be is bizonyították itt páran. Ideális party talán egy harcos, egy bishop, egy faerie ninja, és egy akármi más.
4 fő már épp elég és nem ossza le túlzottan az XP-t, pörgősek a csaták.
Igazából csak akkor kell széttápolt karakter, ha egyedül viszed, vagy ha végig legnehezebb fokozatban/iron manben nyomod, mert pl. legerősebb fokozatban sokáig tartanak a csaták, mer gecósok életerejük lesz a szörnyeknek, és ezért szintet alig lépsz, viszont a skilljeid mennek 1000L a hosszú csaták alatt.
Én ha újra nekifutnék, akkor 4 fős VÉGIG normál módú lenne, esetleg iron man-es is belefér így és nem kell parázni, hogy ez a kaszt nem jó, vagy azt át kéne vinni..
Igy utolag ha keves fejfajast akar az ember: inditasz alap kasztokat, jo tulajdonsagokkal, hogy ne legyen kesobb para az atkepzes. Elmesz a 100as fotulajdonsagig (alkimia, teo, tau, stb) hogy minden varazslatot megkapjanak, ill a lehetoseg meglegyen, majd atkepzed az adott skillnek megfeleloen. (alkimista->ninnya, stb) Mire ide elersz, a 'lila' pontokbol tehetsz a criticalra, nem kell szarozni a a varazslassal, mert az 100as, uszni tudsz, stb. (ezert szar a ninnya, mert vagy varazsolni nem tud, vagy kritikalt utni, vagy mind2ot szarul) Ha atviszed ezeket a karikat wiz8ba, persze jo szarok lesznek, ugyanezert, mivel ott lamakent kezdenek :) Itt ami nehez a sok varazslo alaposztalyyal a csatazas, de meg lehet oldani. De ez persze csak az en velemenyem, mas lehet hogy tok mashogy jacca majd a jatekot. En pl sose inditottam meg 'ferit' nemhogy ninnyazzak is vele. Nem tetszik az az osztaly szimplan, kis gorcs :) Amugy zero, csekkold a postafiokod.
Szal ez a maxra tápolósdi dolgot nem vágom... Mi értelme van professönt váltani? Gyorsabban lépem a szinteket, és több pontot oszthatok skillekre? Vagy mi? Csak mert közben a karakterek statjai (erő, ügyesség, ilyesmi) lemennek az új professön szintjére, és varázsolni is csak alap szinten tud az elején.
Egyébként most sok időm van (beteg vagyok, de mint állat), lehet, hogy tápolnék... Sokak szerint a Wiz7 erről szól, és nem akarok lemaradni az élményről... :) :P
A Wiz8 sztoriját meg már 80%ban ismerem, szal ott meg szinte tuti, hogy már csak a tápolásról lesz szó. Faerie ninja, Cane of Corpussal, meg ami kell.
Másik dolog, hogy pl egy bishop soha nem fog megtanulni úszni, mert kb 2 pontot kap szintenként a fizikai skillekre...
Zero, semennyire.... :) Hacsak nem akarsz nagyon kockulni, meg maxra tapolosdit jatszani (teged ismerven: nem akarsz) akkor felesleges nagyon valtani. Amit ki akarsz probalni, arra valtsal. Cserelgetni cserelgesd a kasztokat, a vegso kaszt legyen tapos (szamuraj-ninja-valkur-stb). Erdemes ugy is megcsinalni, hogy pl alkimistabol csinalsz ninnyat, varazslobol szamurajt, papbol valkurt, pszionicistabol monkot....