"De, lehet. Mint ahogyan én meg is tettem nemrégen."
El tudom képzelni. Infomaker-hez hasonló, távközlésben dolgozó ismerősöktől hallottam már egy-két érdekes történetet. Általában azok keresik meg a felettes szerveket, akik nem képesek elfogadni az adott szolgáltató feltételeit (pl. megrendelésekkel, lemondásokkal kapcsolatban). Tisztelet a kivételnek persze (az mindig van).
Én is teleírhattam volna már egy-két panaszkönyvet (bocsi: vásárlók könyvét), ha mondjuk azokat az eseteket is ide vesszük, amikor csak szimplán nem az volt, amit én akartam.
Biztos, hogy jogos a panasz? A mai világban nem érdeke a cégeknek harcba szállni a potenciális előfizetőkkel.
A hibás számla miatti aggodalom, és reklamáció jogos (gondolok itt arra, hogy nem kerültek rá az Internet hívások), de:
"Honnet kellene nekem tudnom hogy hogy nez ki a tobbi szolgaltato behivoszama?"
Ezek szerint ha én pl. nem tudom, hogy 00-val külföldi számokat hívhatok nyugodtan reklamálhatok, és persze elvárhatom, hogy a kérdéses hívások összegét jóváírják nekem?
1. Jó lenne annyi millió forint, ahány helyen láttam kék számokat, illetve magának a kék számnak a definícióját.
2. Érdemes lett volna tájékozódni az adott Internet szolgáltatónál, hogy a 29-es körzetben milyen behívószámot tud biztosítani.
3. Tudomásom szerint az említett Internet szolgáltatónak érdeke, hogy ebben a körzetben is legyenek (elégedett) előfizetői, tehát neki kell megkeresnie a telefon társaságot egy esetleges szerződéskötés ügyében (hogy legyen kedvezményesen hívható behívószáma). Lehet, hogy nem érte volna meg a dolog?
Nehezen hiszem el, hogy senki nem tudta elmagyarázni a telefon társaságnál a kék szám lényegét, valamint nem értem, hogy miért fizetted ki az összeget ha neked volt igazad? Ha valakinek igaza van, azzal ők sem tudnak mit kezdeni...egyszerűen elismerik. Lehet, hogy egy kicsit mellébeszélnek, szépítik a dolgokat, de elismerik.
"Az tény, hogy a MonorTeltől még nem kaptam hibás számlát."
En viszont kaptam... akkoriban ugy voltunk hogy bekaphatjak az osszes f*******t... nagyon szemet modon bantak el velunk.
Az egesz ugy kezdodott hogy elofizettunk az "internetre", a szolgaltato megadta a szamot amin a korzetbol elerhetjuk a szolgaltatast... (mert ugye a monortel korzete akkoriban feher folt volt a szolgaltatok szamara 3-4 volt csak elerheto a korzetbol). A monortel meg boszen reklamozta hogy 2 forint az internet telefonkoltsege... mi nagy naivan elkezdtuk hasznalni... persze nem tul agresziven, max 15-20 ora havonta... az elso honap utan nem volt nyoma a telefonszamlan az internethivasoknak (meg masnak sem csak a szokasos alapdij+minimalis korzeten beluli hivasok). Mit tesz ilyenkor az elofizeto? Termeszetesen felhivtam az ugyfelszolgalatot, ok megnyugtattak hogy igen, problemak vannak, tudnak rola jovohonapban mar rajta lesz a szamlan ne aggodjak... megnyugodtam es hasznaltam tovabb nyugodtan. Mit tesz isten a kovetkezo honapban sem volt nyoma... ekkor mar aggodtam mert nem szeretek tartozni... hivtam oket megnyugtattak igen tudnak rola, latjak a hivasokat, a szamlan ugyan meg nincs, de mar dolgoznak rajta... na a negyedik honap elejen megkaptuk a szamlat: a vart 6-7 ezer helyett majd 40 ezer forintrol... persze reklamaltam, kiderult hogy sikerult kivalasztanom azt az egyetlen internetszolgaltatot amelyik elerheto a korzetbol de nem szerzodott a monortelel es ra nem ervenyes a 2 forint/perc telefonkoltseg hanem (mivel kek szamot adtak meg) helyi hivas dijjaval ketyeget az ido... mondtak az ugyfelszolgalaton hogy azok a szolgaltatok akik szerzodtek veluk azok egy helyi szamon hivhatoak (300 xxx) ez meg kek miert nem figyeltem, mondtam hogy teliszajjal reklamozzak hogy 2 forint a perc dij miert nem teszik hozza hogy ez csak bizonyos szolgaltatokra igaz? Honnet kellene nekem tudnom hogy hogy nez ki a tobbi szolgaltato behivoszama? Minden honapban jeleztem hogy nincs a szamlan miert nem szoltak akkor hogy figyeljek mert erre nem ervenyes a kedvezmeny (minden esetben reszletesen elmagyaraztam hogy milyen szolgaltatast, milyen szamon hivok)... Na mindegy vegul kifizettem (meg diak voltam rament 3 havi osztondijjam)... de azert azt jo ha tudjak hogy csak centik valasztottak el oket attol hogy egy ejszaka megkinaljam oket egy molotovkoktellal... meg mindig ideges leszek ha eszembe jut... ok cseszik el (hiszen nem kuldtek a szamlat - ha az elso honap utan tudom, akkor anyazok egyet, kifizetem es szolgaltatot valtok) es meg en vagyok a hibas. Szerencsejuk hogy a versenyhivatalnal maganszemely nem tehet feljelentest mert kulonben jarhattak volna magyarazkodni oda...
"Ez teljesen elfogadhatatlan amit mondasz. Ha valakinek nem 50 millas haza van, csak 15 millas, az fogadja el ha osszedol? Ez akkora hulyeseg, hogy a multkor ra sem reagaltam, es most sem szeretnek errol sokat vitazni. Te vegyel berelt vonalat, nekem meg ugyan' mukodjon mar az ADSL legalabb ugy mint mashol magyarorszagon, ha nem is ugy mint mondjuk Munchenben!"
Az a baj, hogy nem tud senki "nagyban" gondolkodni. Nincs olyan szolgáltató a VILÁGON, akinek minden szolgáltatása folyamatosan, 100%-osan műkdödik. Óh, hányszor sírtak nekem azon haverjaim, akik Matávnál, Interware-nél, Datanetnél, stb. vannak...
Úgy látszik megfertőzött minket is ez a nagy "fikázás őrület". Már előre várom azt a fajta korrektséget és idiotizmust, ami az USA-ban is tapasztalható, amikor pl. beperelik a McDonald's-ot, mert ártatlan kis gyermekek minden nap ott zabáltak folyamatosan és híztak fejenként vagy 100 kilót...Még szerencse, hogy vannak 60-nál nagyobb IQ-jú emberek is, így a meki megnyerte a pert.
Tényleg mindig akkor rossz mondjuk az ADSL, amikor a legnagyobb szükség van rá? Ennyire "szinkronban" lennének manapság az emberek, hogy mindenki vállalkozó, és mindenki csak fontos dolgokat intéz az Interneten, és pont akkor, amikor gáz van? Azt tetszik a legjobban, amikor állítólag sok százezer (netán millió) forint kár keletkezett pl. egy 30 perces leállás miatt (hallottam már ilyenről). Hmm, azért akinek úgymond ekkora vállalkozása van megengedhet magának egy MLLN bérelt vonalat, nem? Én tudom, hogy szar dolog, amikor egy film 80%-ban lejött DC++-on és egy ADSL probléma miatt lehal minden, és csak nagyon nehezen lehet később visszacsatlakozni (Mátrix HUB, Koli, stb.), de akkor miért nem erről van szó? Minek süketelni? Nekem is van olyan ismerősöm, aki fél óráig ordítozott, hogy milyen szemét az egész Interware, mert nem ment az ADSL-e, és nem tudtak neki mit mondani, amikor betelefonált, stb. pedig csak abba kellene belegondolni, hogy a másik oldalon is emberek vannak, akik hozzátok hasonlóan (még ha ezt nem is nagyon akarja beismerni senki) nem szeretik a fikázást, pláne akkor, ha ők tényleg megpróbálnak megtenni mindent azért, hogy ne legyenek problémák. Ha én pl. mindig beszóltam volna, amikor 5-10 percekre elment egy-két ktv csatorna, a fél életemet a telefonnál tölthettem volna. Pedig nem egyszer halt le olyankor a cucc, amikor egy ritka, dvdnsohamegnemjelenő filmet próbáltam gagyi VHS-re rögzíteni...
A szolgáltatók amúgy tisztában vannak azzal, hogy kinek milyen a szolgáltatása, szóval fölösleges azzal kezdeni, hogy "...az Axelero-nál sokkal jobb minden". És ez biztos.
Nem törli a csatolt file-okat, de nem engedi meg a hozzáférést. Ez az újabb verziókban egyfajta védekezés a vírusok és egyéb kártevők ellen. Általában csatolt programot, vagy url-t szokott így lezárni az outlook.
Le kellene töltened egy tweak programot, amellyel ezt az opciót ki lehet kapcsolni.Pontos programnevet sajnos nem tudok mondani.
erno4!
egy kis technikai segítséget lehetne tőled (vagy más hozzáértőtől) kérni?
At outlook express "úgy döntött", hogy a beérkező postánál törli a csatolt fájlokat. Hogyan lehetne eltanácsolni ettől a szokásától?
Kösz.
aa
"De emberek! Aki dolgozni akar pl Interneten, az könyörgöm, ne modemezzen, ADSL-ezzen már!"
A helyzet az, hogy nyilván mindenki olcsón szeretne jó minőséget és megfelelő sávszélességet. Akkor is, ha otthoni célokra használja a netet, akkor is, ha dolgozik rajta. Nyilván bosszantóbbak a hibák, ha a munkánkat nem tudjuk miattuk végezni. A magyar törvények szerint (a szöveget pontosan is meg fogom szerezni) a távközlési szolgáltatás hibája miatti bevételkiesést nem lehet a távközlési szolgáltatón számonkérni. Ez igaz telefonra is és Internetre is.
Ettől függetlenül aki csak időnként dolgozik a neten (keresetkiegészítés, esti belépés a vállalat hálózatába stb.), annak nem éri meg a bérelt vonal.
"De emberek! Aki dolgozni akar pl Interneten, az könyörgöm, ne modemezzen, ADSL-ezzen már!"
Ez teljesen elfogadhatatlan amit mondasz. Ha valakinek nem 50 millas haza van, csak 15 millas, az fogadja el ha osszedol? Ez akkora hulyeseg, hogy a multkor ra sem reagaltam, es most sem szeretnek errol sokat vitazni. Te vegyel berelt vonalat, nekem meg ugyan' mukodjon mar az ADSL legalabb ugy mint mashol magyarorszagon, ha nem is ugy mint mondjuk Munchenben!
"Elöljáróban: távközlésben dolgozom"
Ez nem tudom hogy jon ehhez a kerdeshez, mit akarsz bizonyitani ezzel?
A korábbi központi routert először csak egy kisebb teljesítményű routerrel tudtuk kicserélni, amely jól működött, de a soron következő ADSL bővítéssel járó forgalomnövekedést már nem bírta volna el. Ezért egy hasonló, de nagyobb teljesítményű routert tettünk a hálózatba. Sajnos a csere nem ment simán. Most már minden rendben van. Ígérni nem ígérek semmit, majd meglátjátok, hogy jó lesz.
(Ha a jóisten is úgy akarja).
ezt mar eccer lejacottuk...
pl. ha nincs autom, megis dolgozni pestre jarok busszal, akkor legyek inkabb munkanelkuli?
miert ne lehetne uzletre hasznalni az adslt? plane ha mar egyszer uzleti adsl-nek is hivjak a csomagot?
Aham. Most már nem is telefonálgattam. Kezdem unni. Gondolom ők is. Tegnap késő este is felvették, az ügyfélszolgálatra nem lehet panasz... De remélem nem állandósul ez a minőség, mert ez még rosszabb mint volt.
Meg lehet tudni, hogy mi a probléma? Milyen eszköz döglődik? Vagy csak nincs elég kapacitás?
erno4?
Ne komolytalankodjunk... a monortelnel a berelt vonal (64/128/256k) 80/120/180e forint az (uzleti) ADSL meg 32e... ez utobbit meg ki tudja termelni egy csaladi ceg, az elobbit aligha... egyebkent tegnap este megint lehalt a kapcsolat (igaz a bejelentes utan eleg hamar rendberaktak) es ma reggel is csak 2x modem ujrainditas utan tudtam letolteni a leveleimet... ilyenkor hol van erno4?
No ebben van valami :) Bar tovabbra is ugy gondolom, hogy meg kene nezni, mit adnak rendelkezesre allasnal monortel adsl aszf-ben. Mar csak a kivancsisag kedveeert is. ;)
Marhara nem vagyok jogaszember, de azt hiszem ezt hivjak elmaradt haszonnak. Ok vallatak valamit, nem biztositjak, emiatt neked karod keletkezett, ha bizonyitani tudod mar perelhetsz is ;) Aztan majd 3 ev mulva kapsz egy osszeget, amibol vehetsz 2 kilo kenyeret ;)
Aztan hogy mekkora a torvenyileg, vagy a monortel altal szabalyozott rendelkezesre allas azt a jo eg tudja. Most igy ejfel magassagaban ezt nem is keresnem elo...