Keresés

Részletes keresés

didyman Creative Commons License 2016.08.22 0 0 8629

Nem kell. Csak az olvtárs kérdezte, hogy mi lehetne, ha nem a hosszú, törésre hajlamos (?) csövek lennének.

Előzmény: braun (8622)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 8628

 

59th_Roy 2 napja

0 0 8617

 

 

"Ugy tudom az eredeti motorral napi problema volt az uzemanyagcsovek allando torese,repedese, ezen kivantok e valtoztatni, vagy eredeti allapot kerul visszaallitasra mindenaron"

Előzmény: braun (8627)
braun Creative Commons License 2016.08.22 0 0 8627

És csak porlasztócsövek vannak azon a motoron?

Előzmény: 1047 005-2 (8625)
Ep128 Creative Commons License 2016.08.22 -1 0 8626

A "szomszéd" (V63) topic -ban folyamatosan elő-előkerülő téma, hogy szidják az UFC forgóvázat, mint a bokrot... :-D Érdekes, hogy a Gyíkkal kapcsolatban (amik alatt tulajdonképpen ugyanaz volt) soha egyetlen alkalommal nem olvastam semmiféle negatív észrevételt ez ügyben! Sem korabeli írásokban, beszámolókban, sem visszatekintve.

1047 005-2 Creative Commons License 2016.08.21 0 1 8625

"A hosszú porlasztócső hátrányairól:Miközben írom ezt az írást Süveges Lacival elmentünk a vasúti múzeumba megvizsgálni a DVM-10 gyári jelű mozdony talpra állítási lehetőségét............Az ilyen hosszú motoroknál – ahol még a befecskendező szivattyúkat a motor valamelyik végén tudjuk elhelyezni – reménytelen a közel 2 méteres por-lasztócsöveket rezgésmentesen megbilincselni."

 

© JAKABFALVY ZOLTÁN főkonstruktőr Ganz Motor Kft.

Előzmény: braun (8622)
tom sawyer Creative Commons License 2016.08.21 0 0 8624

Nem is azért írtam. Szerintem a soros bosch nem is készült ekkora hengerszámmal. Egyébként érdekes lehet mi lehet  a licencia tartalma, mert két külön gyártó Pielstick motorját egymás mellé téve találnánk különbségeket bőven.

Előzmény: tfmb (8621)
tom sawyer Creative Commons License 2016.08.21 0 0 8623

Egy múzeális jármű egyetlen megmaradt darabjánál eleve nem szabad ilyesmiben gondolkodni, még ötlet szinten sem. 

Előzmény: braun (8622)
braun Creative Commons License 2016.08.21 -1 0 8622

Miért kellene erőlködni a CR-el? Rendesen fel kell újítani a motort és a motor összes segédüzemét rendesen összeszerelni. A csöveket rendesen vezetni, illeszteni, a csatlakozó csővégeket egy vonalba hozni és úgy összehúzni. Annak a mozdonynak az egyik halála az is volt, hogy a motor szétrázta magát, mert tele volt szerelési pontatlanságokkal, trehányságokkal.

Előzmény: didyman (8618)
tfmb Creative Commons License 2016.08.21 0 0 8621

Elővettem a M41 mozdonyról szóló különszámot.

Abban azt írták,hogy az adagolót a SEMT is vásárolta és emiatt nem is volt része a licenciának.

Előzmény: tom sawyer (8620)
tom sawyer Creative Commons License 2016.08.20 0 0 8620

Létezik még francia gyártmányú V-elrendezésű adagoló is. Szolnokon láttam olyan anno régen, de olyanok vannak a 6 és 8 hengeres motoron is. Mondjuk a porlasztócsövek itt is hosszúak lennének. Ez szvsz egyenes következménye az egy feltöltős megoldásnak, ugyanis az adagolót nem lehet ideálisan a motor közepére tenni mert sok helyet foglal a feltöltő és a kipufogórendszer (saját megfigyelés). Érdekességképp, de a Szlovák T466 régivágású pielstick licenciájú 12 hengeres motorja is kétfeltöltős. 

 

Előzmény: tfmb (8616)
varjan01 Creative Commons License 2016.08.19 0 0 8619

Az akkor már mérnökként dolgozó mondta, hogy a módosítást lezongorázó csapat egyszerűen a BBC-vel volt jó viszonyban.

Előzmény: tfmb (8616)
didyman Creative Commons License 2016.08.19 0 0 8618

Ezek szerintem még nem tisztázott kérdések. Ugyanez van a VESZ körül is: Az eredeti működési elve maradhatna, csak normális, minőségi alkatrészekkel szerelve (mint a 009-ben), kérdés, hogy belefér-e ilyen mértékű alakítás is akár. Nyilván ésszerűen bele kéne, hiszen egy 30 éves elektrolit kondenzátort nem hagyunk benne és másik, korabelivel sem pótolható, hisz az is ennyi idős.. A motor húzósabb dolog. Ott a CR lehetne egy megoldás, de az szerintem túl nagy átalakítás már, és a vezérlést is érinti. Hogy a hosszú csövekkel mit lehet kezdeni, az jó kérdés más mozdonyoknál is talán megoldott probléma ez, anyaghasználat és anyagminőség, valamint kialakítás kérdése lehet.

Előzmény: 59th_Roy (8617)
59th_Roy Creative Commons License 2016.08.19 0 0 8617

Udv a csapatnak! Mindenek elott, sok sikert es kitartast kivanok a mozdony felujitasahoz! Szeretnem megkerdezni, amennyiben publikus, hogy mit sikerult egyeztetni a ganz motor javitasaval kapcsolatban, illetve javitas vagy csere a cél? Ugy tudom az eredeti motorral napi problema volt az uzemanyagcsovek allando torese,repedese, ezen kivantok e valtoztatni, vagy eredeti allapot kerul visszaallitasra mindenaron? A paksi lehetosegrol szabad tudni, miert hiusult meg?

Barati udvozlettel egy masik" mozdony mento" :)

Előzmény: varjan01 (8597)
tfmb Creative Commons License 2016.08.19 0 0 8616

De ugyan úgy Bosch adagoló maradt...csak 2 db.

A feltöltő is BBC.

Tehát ezek mind tőkés reláció.

Az inkább érdekesebb,hogy miért nem a Hispano Suiza feltöltő?

A II.Vh-ban az Olasz gyár, repülőgépmotorokat gyártott.

 

Előzmény: nohab (8615)
nohab Creative Commons License 2016.08.19 -1 0 8615

Az akkori rendszerben a deviza volt az úr. A rajzasztalon és az NSZK-beli elektromos alkatrészekkel még jól működött az, hogy az induláshoz a segédrelé segédreléjének a segédreléjének a segédreléjének a segédreléjének a meghúzása is kellett, de a szériában a ropogós nyugatnémet márka helyett inkább zlotyt költöttek lengyel alkatrészekre, amikkel sok gond volt. Valószínűnek tartom, hogy a motornál hasonló elvek vezérelték a gyári Bosch adagoló cseréjét és talán a turbónál is ez volt a helyzet.

Előzmény: tfmb (8614)
tfmb Creative Commons License 2016.08.18 -1 0 8614

Tisztelt Uraim!

Most újra olvasom a "Olajkirály" Indóház különszámot.

Néhány kérdés eszembe jutott.

Az 001 és a 002 eredeti Francia motort kapott.

Ezek a motorok 2 féltöltővel készültek és 003-tól 1 töltővel.

Később a Ganz rájött az 1 töltős rendszer hibáira és átakarta alakítani a motorokat a hagyományos 2 töltősre.

Ami a kérdésem lenne:

A motorok licencia megvásárlásakor csak a motor gyártási jogát vettük meg...tehát a motorhoz kapcsolódó egyéb berendezéseket nem?

Olvastam,hogy mi a motornál nem a gyári Bosch  egyrészes adagolót alkalmaztuk,hanem a 2 részes adagolót,ami az elhelyezése miatt megnövelte az adagolócsövek hosszát és emiatt rengeteg gond adódott a motor üzemében.

A kérdésem az elenne,hogy ezekről az átalakításokról egyeztetett a Ganz ,illetve kikérték a véleményét arról,hogy ilyen átalakításokat terveznek a motoron?

Előre is köszönöm a válaszokat!

legviszontabb Creative Commons License 2016.08.17 0 0 8613

Köszi!

Előzmény: levaija_84 (8612)
levaija_84 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 8612

Szerintem a másik kisebb mint a Ganz Mávagos. Felirata: Ganz Villamossági Művek Budapest.

Előzmény: legviszontabb (8611)
legviszontabb Creative Commons License 2016.08.15 0 0 8611

Köszönöm!

 

Nem, nem a motoron lévőre, hiszen ott nincs, bocs, ha félreérthető voltam:)

 

Igen, ezeket a képeket láttam, de nem tudom kivenni:

ami biztos: GanzMávag gyári tábla és féksúly tábla, de a másik olyan mértű, mint a gyári tábla, az milyen?

bi-02 Creative Commons License 2016.08.15 0 1 8610

Ja, nem a motoron levő táblákra gondoltál?

A mozdonyon ilyenek voltak, és a festés is jól látszik. Itt éppen még rozsdás, de a kipufogókra hegesztett csőtoldatot még lefestették hőálló ezüsttel.

egyik oldal,

másik oldal

 

Előzmény: legviszontabb (8608)
bi-02 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 8609

Kék és a motoron nem volt tábla.

Előzmény: legviszontabb (8608)
legviszontabb Creative Commons License 2016.08.14 0 0 8608

A Gyíknak milyen színű motorja volt?

Milyen táblák voltak az oldalán?

 

Konkrétan a 2-es érdekel ebből a 2 szempontból, az utolsó festésében.

MTU-890 Creative Commons License 2016.08.07 0 1 8607
Előzmény: tfmb (8594)
M63FUN Creative Commons License 2016.08.05 0 0 8606

nem hiszem, hogy csak a vállalati támogatáshoz fontos.

Előzmény: torokb2 (8605)
torokb2 Creative Commons License 2016.08.05 -1 0 8605

Ezt én is meg akartam kérdezni, az év elején volt róla hirdetés hogy az 1%-ot erre a mozdonyra fordítják. Küldtem is az aprót :)

 

Emellett én is úgy látom hogy a vállalati támogatásokhoz nagyon fontos lenne egy nyílvános, átlátható információs felület. Hajrá!

Előzmény: nemo003 (8603)
ZésZoli Creative Commons License 2016.08.04 0 3 8604

Sziasztok!

 

Úgy látom, hogy elég általános kérdések kezdenek itt megfogalmazódni. Kellene lennie egy központi honlapnak, amin elérhetőek alapvető adatok. Egyesület neve, adatai, eddig befolyt összeg (heti / napi frissítéssel), A projekt állása, vállalási célkitűzések és szükséges anyagiak, határidők, stb. 

 

Én szívesen adakoznék. Cég szinten is tudnék, rendszeresen. De! Ehhez kellene egy átlátható rendszer. 

 

Szerintem másokban is növené a bizalmat és a látható célt. 

 

8 millió forint nem is sok. Meg kelle szólítani 16.000 vasútbarátot 500.- Forintokért. :-)

 

Küldj egy SMS-t/ indíts egy hívást gyűjtéssel vajon mennyibe kerülne begyűjteni a pénzt? Mennyit kér ilyenkor a távközlési vállalat?

 

Körlevélküldővel ki lehetne küldeni az adakozóknak, hogy NA! Már ennyi bejött! Húzzunk bele! Már nem kell sok!

 

Mindezeket azért írom, mert sajnos látok projektet, ami tizenéve húzódik, benne áll a pénz, de már gazdája sincsen és a befejezése is esélytelen, a befizetett pénz alkatrészben, anyagban áll, rávenni pedig már senkit nem lehet, hogy ezek után fektessen bele bármit is.

 

További sok sikert! Figyelni fogok és időben cselekedni! :-)

 

Üdv.

nemo003 Creative Commons License 2016.08.04 -1 0 8603

Azt meg szabad kérdezni hogy az idei adóbevallások 1%-os felajánlásai mikor kerülnek átutalásra? Az onnan befolyt összeg is beforgatható a mostani projektbe, vagy az más tészta?

nohab Creative Commons License 2016.08.03 0 0 8602

Bár Paks már kilőve.

 

Hogyhogy? Pedig nemrég még ígéretes iránynak tűnt...

Előzmény: varjan01 (8597)
tom sawyer Creative Commons License 2016.08.03 0 0 8601

Tudomásom szerint bekebelezte a MAN, de elég sokan gyártanak alkatrészt a PA4-185-höz. 

Előzmény: tfmb (8599)
M63FUN Creative Commons License 2016.08.03 0 1 8600

köszönöm a bizalmat, de majd akkor köszönjetek bármit, ha ott a pénz. a mai világban pláne a neten név nélkül bárki bármit ígérhet............

Előzmény: grandsoon (8593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!