"Szeretném megtudni, hogy mióta számít a légitársaság érdekkörén kívüli eseménynek a technikai problémák?"
Amióta az idén életbe lépett az EU-rendelet. Bár ez a rész a járattörlésre vonatkozik, és nem a késésre, ez alapján mondják azt a légitársaságok, hogy egy műszaki probléma okozta késés nem az ő hatáskörükbe tartozik, mert a gépeiket rendszeresen és gondosan karbantartartják (=ésszerű intézkedés), és mégis akadnak problémák:
"Az üzemeltető légifuvarozó nem köteles kártérítést fizetni a 7. cikk szerint, ha bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni."
A 4 fontos ételjeggyel eleget tettek annak a kötelezettségüknek, hogy a "várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket" biztosítsanak. Fel kellett (volna) még ajánlaniuk a telefonálási lehetőséget és az 5 órát meghaladó késés esetén azt, hogy ha lemondasz az utazásról, akkor visszafizetik a jegy még fel nem használt részét. Egyébként a Wizzair honlapján az étkezési voucherre vonatkozó info (miszerint ha nem saját hibájából következik be a késés, akkor nem adnak) helytelen, mert 2-4 órát meghaladó késés esetén minden esetben kell adni.
Annyira rossz lett ez a rendelet (azt pl. senki nem definiálta, hogy mi az "ésszerű") és annyira nagy összegeket állapít meg bizonyos esetekre, hogy a légitársaságok más kompenzációkkal spórolnak, és így az utasok nagy többsége sokkal rosszabbul járt, mint annak előtte.
Próbáld ki egyszer a Ryanairt! Ott majd ugrálhatsz amiatt, hogy bánnak veled... Csak senki nem fog törődni vele. Majd kapsz egy kedves "Örülj, hogy elhoztunk, vazze!" mondat angol megfelelőjét...
Csak információképpen: a Wizzair-nek egyetlen állomásásán - így Budapesten sem - nincs képviselője a repülőtéren. Nem az irodában remeg, vagy a paraván mögé bújva röhög az utasokon, hanem nem létezik.
Mindenhol a handling agent szerződött munkatársai képviselik a céget az utasok előtt. Általában probléma nélkül. A kérdéses esetben (is) csak ugyanazt közölték az utasokkal, amit egy lilába öltözött, homlokán WIZZAIR tetoválást viselő egyén közölt volna, csak ök nem Wizzair alkalmazottak. Ennyi.
Coke Girl és én is a július 1-ről 2-re virradó éjszaka utaztunk a ViccAir-ral LTN-BUD vonalon. A banda többsége röhögött az egészen, mit tehetett volna mást. Rövid ideig még fel is lelkesedtünk, mert valaki rosszul olvasta el a tájékoztatót és nem vette észre, hogy csak az utazástól elállás esetére vonatkozik a háromféle teljes visszatérítési mód. Többen, akik 50 000-ért vették a jegyet, még a kezüket is dörzsölték.
De ezzel együtt a tájékoztatás, kompenzálás lehetett volna lelkesebb is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem a WizzAir emberei végezték a tájékoztatást, hanem a reptéri handling, akiknek nem csak ezzel az egy géppel kellett foglalkozni. A Wizz olyan sok helyre jár, hogy nem tud mindenütt saját képviselőt (is) beállítani, aki jobban foglalkozna a társaság imázsának megőrzésével? Vagy ettől low cost?
Teljes mértékben egyetértünk. Nekem is volt már szerencsém jópárszor utazni a wizz-el és a konkurensekkel is (egyedül a néhai EUJET és a Jet2 maradt még ki). A wizz által nyújtott szolgáltatással maradéktalanul meg voltam elégedve valamennyi utazásom alkalmával. Semmivel sem volt rosszabb mint a többi, sőt a személyzetről csak jókat tudok mondani kedvesség és szakmai hozzáértés terén. Ha esetleg Coke Girl július 17.-én este a Luton-Budapest járattal utazott, akkor emékszem egy mindennel elégedetlen, kötekedő fiatal lányra, aki még azért is háborgott, hogy a földtől néhány másodperce elemelkedett, meredeken emelkedő gépen visszaültetik a helyére.... Én is örülök, ha nincsenek ilyen utastársaim, függetlenül attól, hogy melyik társasággal utazom.
Azt hiszem, jóval többször utaztam az általad említett légitársasággal (CIA, BGY, BVA, LTN, CRL) (ez nem dicsekvés), sőt a konkurenseivel is. Én azonban egy alkalommal sem tapasztaltam, hogy a legjelentéktelenebb jele is lett volna annak, hogy nem úgy kezelik az utasokat, mint az elvárható vagy más cégnél megszokott. A jelek szerint meg éppen ellenkezőleg, felmenőben van a csillaguk.
Legközelebb utazz Volánbusszal Angliába.
"Egyébként valóban igaz, nem fogok többet velük meg a hasonló társaságokkal utazni ... hogy megérzik-e, nem tudom."
Örülök neki, hogy a jövőben nem fogok olyannal utazni, aki úgy viselkedik/nyilatkozik mint te.
LEpra az egész, nem azért mert késik - megéltem már egy-két késést életemben, hanem A MÓD, AHOGY A KÉSÉSÜKET ÉS AZ UTASOKAT KEZELTÉK.
Itt viszont már szignifikáns a különbség a korrekt légitársaságok és egy vicc-air között.
A bögrére reagálva pedig: inkább megspórolták volna a bögrét, senki nem vette volna észre, így viszont igen igen szánalmasak voltak.
Egyébként valóban igaz, nem fogok többet velük meg a hasonló társaságokkal utazni ... hogy megérzik-e, nem tudom.
Abban viszont biztos vagyok, hogy hosszú távon szépen leáldoz a csillaguk ... pont ezért, mert az áraik ellenére minősíthetetlen az utaskezelésük. (és ez nem késés, meg pontosság kérdése)
Nekik a bögre brutto 100 ft-ba került, a pezsgő meg lehetett volna 6000 ft. is.
Ez 5900 forint.
A low-cost formának pont ez a lényege, nem engedhetnek meg maguknak olyan nagyvonalúságot, mint a Malév vagy bármelyik hagyományos társaság. Ez tükröződik a jegyárban is.
A késés, járattörlés pedig nem a fapadosok sajátossága. Amíg a közép-európai társaságok nem rendelkeznek nagy, legalább 40-50 gépes flottával, addig ez előfordulhat, de ugyanúgy a Malévnál is.
Arra, hogy miért csak egy bögrét sorsoltak ki, van egy jó példa: egyszer olvastam, hogy a Ryanair az irodai alkalmazottainak megtiltotta, hogy mobiljukat az irodában töltsék fel, mert ez évi (nagyságrendileg) 15-20 eurós (!!!) többletet jelentett a cégnek.
Mondhatsz neki bármit. Tipikusan "kákán is csomót keres" kategória. Amint egy érvedre nem tud mit kontrázni, máris előjön egy újabbal. Én is azt mondom : amit én rossznak találok, azzal eszembe sem jut többet utazni. Igaz, én béketűrő ember vagyok és elfogadom az adott magyarázatokat.
"Egyébként pedig persze, hogy jobban kijöttek fejenként 20 eurós voucherrel, mintsem az EU rendelet által előírt többszáz eurós kártérítéssel...
Ezért is NEM DÖNTHETTEK úgy, hogy nem viszik el az utasokat...."
Azóta a bizonyos EU rendelet óta, talán ha egyetlen járattörléssel találkoztam, az is a SWISS volt tegnapelőtt. Mind az easyJet, mind a Jet2, sőt még a Pulkovo Airlines is inkább másnapra késeti a járatait, mintsem hogy törölje őket. Nincs ezen már semmi meglepő, egyértelmű szerintem, hogy ezt vonja maga után az a bizonyos EU rendelet.
Szerintem magadat (is) minősíted, amikor így nyilatkozol:
Szánalmas, nevetséges, lepra ...
Egyébként meg abba lehetne hagyni a károgást, minden légitársaságnál előfordul késés, akár technikai problémák miatt, akár géphiány miatt.
Hidd el, hogy nem W!ZZ vagy fapados sajátosság a késés. Sőt, nem is chartersajátosság, mert ott aztán igencsak szép késések szoktak összejönni.
Ha pezsgőt szeretnél fogyasztani, akkor válts jegyet mondjuk a Malév bizniszosztályra. Ott aztán jókat lehet enni, meg inni. Tanúsíthatom.
Ha nem tetszik az, hogy bögrét kaphatsz, akkor ne dobd be a boarding cardodat a kalapba.
Sőt, hogyha egyetlen utad során ért kellemetlenségek miatt azóta is folyamatosan csak szidni tudod a szóban forgó légitársaságot, akkor szerintem inkább ne repülj többet velük. Elegen repülnek velük, nélküled is meglesznek. Szerintem.
Egyébként meg minden olyan utast sajnálok, akinek a járata késik, és ebből kellemetlensége adódik, bármely légitársasággal is utazik. (Gondolok itt például a GRO utasokra a minap.)
Igazad van. Modják itt a sok marhaságot,szidnak mindenkit, de akkor is wizz-el utaznak. Különben meg nem kötelező igénybe venni semmit és senki szolgáltatását. Ha nem tetszik vannak más lehetőségek.
Enyém volt a járat, valóban éjjel fél egykor szállt fel a W!ZZ GRO-i járata. A 20 EUR értékű voucher a végére 26 EUR lett, azt utasokat reggel visszaléptettük az országba, majd este újra becsekkoltuk őket. Egyetlen hangos szóval, megjegyzéssel, kritikával, türelmetlenkedéssel nem találkoztam az esti c/i során, teljesen nyugodtak voltak az utasaink.
Tegnap amúgy az easyJet DTM is visszagurult technikai okok miatt, na, annak a járatnak az utasai azért már jóval nehezebb esetek voltak... Végül egy mentesítő Fischer Air B757-es repülő jött WAW-ból, ami Münster-be vitte az utasokat a DTM-i reptérzár miatt. Münster-ből buszos transzfert biztosítottak DTM-ba.
Amúgy privát vélemény, de handling szempontjából szerintem 'pinky W!ZZy' túlnyomórészt problémamentes légitársaság, ha már fapadosokról beszélünk, én őket preferálom a legjobban.
Éppen aznap utaztunk, amikor a Wizzair "születésnapot" ünnepelt, így - idézem a személyzetet - "kérem, ünnepeljenek velünk, ezt a különleges alkalmat azzal tesszük emlékezetessé, hogy az utasok között kisorsolunk EGY DARAB WIZZAIR-es BÖGRÉT!!!!!!!! Kérjük, az tegye a beszállókártyáját a körbehordott kalapba, aki szerencséje esetén el tudja énekelni a "Happy Birthday Dear Wizzair" című dalt. "
ESKÜSZÖM, szó szerint ez történt!! Azt hittem, nem jól hallok.
Gyors fejszámolást végeztem, hogy ha a Tesco-ból beszereznek pezsgőt (300 Ft-ért már lehet kapni) és egy pohárral megkínálják az utasokat, akkor 10 üveg pezsgő, vagyis 6000 Ft -ból megoldották azt, hogy ne tegyék magukat nevetségessé.
HA NEM SZÓLTAK VOLNA, jobban jártak volna. Minden szempontból.
TELJESEN JELLEMZŐ A Wizzair-re - mi 9 órát vesztegeltünk a repülőtéren, és 4 fonttal szúrták ki a szemünket, mindezt 5 perccel az összes üzlet bezárása előtt kezdték osztogatni, és szájhagyomány útján terjedt, hogy egyáltalán ezt megtették - ha valaki éppen WC-n volt, vagy cigizni, az mindenről lemaradt.
Időközben megkaptam a levelüket, olyan semmitmondó volt, mint az egész cég megbízhatósága, vagyis dupla-nulla.
Természetesen szerintük akkor, ha nem indult gép, mert műszaki meghibásodás történt, az őket nem terheli. IDÉZEM:
" amikor a késés vagy a járattörlés a légitársaság érdekkörén kívül felmerülo olyan rendkívüli esemény miatt következik be, mely minden erofeszítés ellenére elkerülhetetlen. Ilyen körülménynek tekintendok az olyan nem várt technikai problémák, melyek a repülés biztonságát veszélyeztetik."
Szeretném megtudni, hogy mióta számít a légitársaság érdekkörén kívüli eseménynek a technikai problémák?