Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tud valaki olyan 12V áttételes önindítót mondani, ami átalakítás nélkül felszerelhető egy Csepel 344-re? Pár kép, hogy létezik csak a típusát nem tudom.
A 346 alapvetően csak a plusz kihajtásban (generátor vagy szivattyú) különbözik a 344-től. Azt tudom, hogy a baloldali nem üzemanyag, hanem motorolaj meg ilyesmik, csak nem akartam bonyolítani. :-) A töltése volt a kérdés. Végülis logikus a redőny felhúz és tölt, azt hittem tömör a tárolók alja. A kannatöltéses képen - különösen a puhafedeles könyvben, ott jobb a kép - látszik is a töltője. Viszont az átküldött linken a hátulról készült képen úgyahogy látszik a jobb oldali tartály teteje, mintha a töltő közelebb lenne a széléhez, mint a puhafdedeles könyv 13. oldalán lévő képen.
Nem vagyok 346 tudós, én is csak most tanulom a 344-est,de a neten látható képeken ugyanaz a üzemanyagtartály van a tartálykocsin mint bármely másikon. Redőny felhúz és ott lehet tölteni. A boldizsár féle könyv szerint a bal oldali kenőanyag szállítására szolgált, nem üzemanyag tank.
Ha jól látom a kipufogó nem baloldalt hátul van, hanem elől a lökhárító alatt. Van valami infó arról (rajz, közeli fotó), hogy pontosan hogyan is "tekereg" előre az egész? :-)
2)
Két oldalt a 150 literes üzemanyagtartályok közvetlenül a felépítmény alatt vannak. Normál esetben a tartály tetején van a töltőnyílás, de itt erre látszólag nincs hely a felépítmény alatt. Hol van a töltőnyílás ezeknél?
Köszönöm szépen! El tudnád küldeni a képeket (mindkét hozzászólásét) eredetiben a gmail-es címemre? A múltkor küldtem arról is egy email-t, arra válaszként tudsz küldeni. Oda nagyobb méretű képek is jöhetnek.
Most mennyire férsz hozzá az autóhoz? Pl. a fülkéhez? Gondolom (remélem) még szabadon van, kéne pár méret. :-)
Igen. a pótkerék tartóra volt felhegesztve az a doboz amit málházásra használtak.Találtam még képet a plató alatti fadobozról is.Ill. a TIB. üzemanyag csövéről. Abban a csepelben nem volt meg a fűtőradiátor.
Sziasztok valaki tudna nekem küldeni egy kèpet arról, hogy a Csepel 344d- ben z anyósülèssel szemben milyen füttő berendezès volt? Mert èn csak a helyèt illetve gázolaj csövet találtm.
Elsősorban modellezés szempontból érdekel a dolog (1/43-as Atlas modelleket szeretnék átépíteni/feljavítani saját célra), de persze az eredeti is érdekel, a különböző változatok. A keményfedeles D-344 könyv már kb. egy éve megvan, de csak most szedtem elő a témát és kezdetem belemélyedni, eddig leginkább a könyvből. Két hete az autómakett börzén sikerült megvenni a két puhafedeles könyvet is, ez újabb lökést adott. A neten most kezdtem el keresgélni.
A kérdések jó része egy-egy részlet, ami a fotókon nem, vagy nem jól látszik. Van olyan is, amihez elég egy eredetit megnézni. Majd szeretnék kimenni Pest közeli találkozóra, ahol lesz(nek) Csepel(ek).
Ha itt nem tudják, akkor sehol.
Azért a Makettinfón is van a fórumok között olyan, ahol vannak jó képek, és konkrétan ott fórumozik a Csepel D-344/346 könyvek szerzője is. :-) (Még nem jutottam hozzá, hogy ott is kérdezzek.)
-----------------------
Akkor tőled egy gyors kérdés. Láttam, hogy vettél egy Csepelt, amit szét is kaptál rendesen. :-) Írtad, hogy 1967-es évjárat, rögtön látszik, hogy a plató nem az eredeti, meg is írták, hogy egy merev oldalfalú légvédelmi volt. Ez a plató az 1965-ös változat (bár a puhafedelűben 1963-as év szerepel), amikor a szegélylécet feljebb tették a ponyvatartók alá. Ehhez a platóhoz eredetileg fa szerszámosláda tartozik. A könyvek csak a tényt közlik, részletet nem.. A D-350/352-nél ez a láda egyterű. a plató teljes szélességében. A D-344-esről egy szem fotót találtam, ahol egy ilyen hátulról látszik, a keményfedelű könyv 26. oldalán a felső kép. Nekem itt úgy tűnik, hogy két láda van, középen látszik a háttér. (Oldalsó kép van, ahol jól látszik a fa láda.)
A tied is ilyen platós, de kis képet tettél be, nem tudom kivenni, hogy fa vagy fém láda van-e rajta? Gondolom körbe fotóztad, tudnál róla képet betenni?
Úgy globálisan érdekelnének mind a fa (a D-344-nél), mind a fém ládák méretei, mert a modellt át kell alakítani, és ilyen adatot vagy rajzot nem találtam.
A királyréti végállomástól visszafele, szóval nem kimondottan Makó felé. :-)
Nekem meg fogalmam sincs, ki az illető és hol lehet elérni meg milyen szakik vannak, de nem annyira lényeges a dolog. :-) Csak jól néz ki a fotón a szép piros Csepel. :-)
Viszont olyan szaki érdekelne, aki benne van a katonai D-344/346 témában, csak hát ugye nem ismerek senkit...