Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

feggabi Creative Commons License 2019.01.13 0 1 16346

És ilyen lett...  

feggabi Creative Commons License 2019.01.13 0 1 16345

Ilyen volt. 

feggabi Creative Commons License 2019.01.13 0 0 16344

 Sziasztok! Felteszek pár képet az én 344-es autómról, ha nem zavarok!

Gyalogt Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16343

Na ilyen engem is érdekelne. Ha van valami infód, légyszi ne tartsd magadban. Köszi.

Előzmény: Törölt nick (16340)
a_motor Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16342
Előzmény: Törölt nick (16340)
frundsberg Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16341

Ez valami Mtz traktor cucc, de szerintem a fogaskerekén alakítani kell...

Előzmény: Törölt nick (16340)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.07 0 0 16340

Üdv Mindenkinek!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tud valaki olyan 12V áttételes önindítót mondani, ami átalakítás nélkül felszerelhető egy Csepel 344-re? Pár kép, hogy létezik csak a típusát nem tudom.

RhB Creative Commons License 2019.01.03 0 0 16339

Köszönöm a képeket, és majd megírom a kérdéseket.

 

A fülke belső színe eredetileg milyen volt? Megegyezett a külső színnel? És milyen színű volt az ülés?

Előzmény: Gyalogt (16337)
RhB Creative Commons License 2019.01.03 0 0 16338

A 346 alapvetően csak a plusz kihajtásban (generátor vagy szivattyú) különbözik a 344-től. Azt tudom, hogy a baloldali nem üzemanyag, hanem motorolaj meg ilyesmik, csak nem akartam bonyolítani. :-) A töltése volt a kérdés. Végülis logikus a redőny felhúz és tölt, azt hittem tömör a tárolók alja. A kannatöltéses képen - különösen a puhafedeles könyvben, ott jobb a kép - látszik is a töltője. Viszont az átküldött linken a hátulról készült képen úgyahogy látszik a jobb oldali tartály teteje, mintha a töltő közelebb lenne a széléhez, mint a puhafdedeles könyv 13. oldalán lévő képen.

 

A kipufogóra valami?

Előzmény: Gyalogt (16336)
Gyalogt Creative Commons License 2019.01.02 0 0 16337

Ja a fülke még le, és szét van szedve.

 

Előzmény: RhB (16334)
Gyalogt Creative Commons License 2019.01.02 0 0 16336

Nem vagyok 346 tudós, én is csak most tanulom a 344-est,de a neten látható képeken ugyanaz a üzemanyagtartály van a tartálykocsin mint bármely másikon. Redőny felhúz és ott lehet tölteni. A boldizsár féle könyv szerint a bal oldali kenőanyag szállítására szolgált, nem üzemanyag tank.

Elküldöm a kért képeket. 

Előzmény: RhB (16335)
RhB Creative Commons License 2019.01.02 0 0 16335

Mivel könnyelműen azt mondtad itt kérdezhetek...

 

D-346.00 tartálykocsi verziónál:

 

1)

Ha jól látom a kipufogó nem baloldalt hátul van, hanem elől a lökhárító alatt. Van valami infó arról (rajz, közeli fotó), hogy pontosan hogyan is "tekereg" előre az egész? :-)

 

2)

Két oldalt a 150 literes üzemanyagtartályok közvetlenül a felépítmény alatt vannak. Normál esetben a tartály tetején van a töltőnyílás, de itt erre látszólag nincs hely a felépítmény alatt. Hol van a töltőnyílás ezeknél?

 

Előzmény: Gyalogt (16320)
RhB Creative Commons License 2019.01.02 0 0 16334

Köszönöm szépen! El tudnád küldeni a képeket (mindkét hozzászólásét) eredetiben a gmail-es címemre? A múltkor küldtem arról is egy email-t, arra válaszként tudsz küldeni. Oda nagyobb méretű képek is jöhetnek.

 

Most mennyire férsz hozzá az autóhoz? Pl. a fülkéhez? Gondolom (remélem) még szabadon van, kéne pár méret. :-)

Előzmény: Gyalogt (16333)
Gyalogt Creative Commons License 2019.01.01 0 0 16333

Igen. a pótkerék tartóra volt felhegesztve az a doboz amit málházásra használtak.Találtam még képet a plató alatti fadobozról is.Ill. a TIB. üzemanyag csövéről. Abban a csepelben nem volt meg a fűtőradiátor.

Előzmény: RhB (16331)
Gyalogt Creative Commons License 2019.01.01 0 0 16332

Ezeken túl lettem októberben már benne a hátsó híd  és az első is le van festve. Váltó osztómű csörlő is festve, beépítésre vár.

Előzmény: RhB (16331)
RhB Creative Commons License 2018.12.30 0 0 16331

Köszönöm a képeket! Egy levél megjött két képpel, válaszoltam.

 

Most hogy áll a felújítás, mennyit haladtál február óta?

Előzmény: Gyalogt (16328)
Gyalogt Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16330

Bocs mindenkitől. Így tudtam megszülni.

Előzmény: Rossy07 (16325)
Gyalogt Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16329

Az anyósülés előtt a fűtőradiátor volt, bekötve a hűtővízkörbe. Az üzemanyag csap tudomásom szerin is a TIB-é. (téli indító berendezés) 

Előzmény: Rossy07 (16325)
Gyalogt Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16328

Küldtem privátot de visszadobta.

Előzmény: Gyalogt (16327)
Gyalogt Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16327

Küldök privátban képeket. Nagyobb méretűek jobban látszanak.

Előzmény: RhB (16323)
dutrancs Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16326

Te a hidegindítóra gondolsz! Nem??T.I.B.

Előzmény: Rossy07 (16325)
Rossy07 Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16325

Sziasztok valaki tudna nekem küldeni egy kèpet arról, hogy a Csepel 344d- ben z anyósülèssel szemben milyen füttő berendezès volt? Mert èn csak a helyèt illetve  gázolaj csövet találtm.

RhB Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16324

Akkor ezt a kérdést is bemásolom (ott nem csepelesekhez volt intézve), meg a fotót is...

 

A 90-es években Paphegy állomásnál állt egy piros színű dobozos (magyarul EZF) Csepel D-344 (vagy 346) teherautó. A kérdéseim:

 

1) Ez a kisvasúthoz tartozott vagy másé volt?

1a) Ha igen, akkor mire használták (ha használták egyáltalán)? Már új rendszám volt rajta

 

2) Eredetileg milyen kocsi volt a seregben? Műhely (azon belül is mi), híradós, eü, törzs, stb.?

 

3) Mikor került oda, ki újította fel? Ránézésre teljesen jó állapotban volt.

 

4) Megvan-e még ill. mi lett vele? (Régen nem jártam arrafelé.)

 

 

Mostani kiegészítések

 

Ha jól olvasom a rendszám CJJ-035 vagy 095, a 0 és az 5 biztos.

A szakértőknek támpont, hogy az EZF elején van szellőző és két kapaszkodó meg két kis nyílás fedél.

 

 

 

Előzmény: RhB (16315)
RhB Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16323

Oké, kérdezek... :-)

 

Elsősorban modellezés szempontból érdekel a dolog (1/43-as Atlas modelleket szeretnék átépíteni/feljavítani saját célra), de persze az eredeti is érdekel, a különböző változatok. A keményfedeles D-344 könyv már kb. egy éve megvan, de csak most szedtem elő a témát és kezdetem belemélyedni, eddig leginkább a könyvből. Két hete az autómakett börzén sikerült megvenni a két puhafedeles könyvet is, ez újabb lökést adott. A neten most kezdtem el keresgélni.

 

A kérdések jó része egy-egy részlet, ami a fotókon nem, vagy nem jól látszik. Van olyan is, amihez elég egy eredetit megnézni. Majd szeretnék kimenni Pest közeli találkozóra, ahol lesz(nek) Csepel(ek).

 

 

Ha itt nem tudják, akkor sehol.

 

Azért a Makettinfón is van a fórumok között olyan, ahol vannak jó képek, és konkrétan ott fórumozik a Csepel D-344/346 könyvek szerzője is. :-) (Még nem jutottam hozzá, hogy ott is kérdezzek.)

 

-----------------------

Akkor tőled egy gyors kérdés. Láttam, hogy vettél egy Csepelt, amit szét is kaptál rendesen. :-) Írtad, hogy 1967-es évjárat, rögtön látszik, hogy a plató nem az eredeti, meg is írták, hogy egy merev oldalfalú légvédelmi volt. Ez a plató az 1965-ös változat (bár a puhafedelűben 1963-as év szerepel), amikor a szegélylécet feljebb tették a ponyvatartók alá. Ehhez a platóhoz eredetileg fa szerszámosláda tartozik. A könyvek csak a tényt közlik, részletet nem.. A D-350/352-nél ez a láda egyterű. a plató teljes szélességében. A D-344-esről egy szem fotót találtam, ahol egy ilyen hátulról látszik, a keményfedelű könyv 26. oldalán a felső kép. Nekem itt úgy tűnik, hogy két láda van, középen látszik a háttér. (Oldalsó kép van, ahol jól látszik a fa láda.)

 

A tied is ilyen platós, de kis képet tettél be, nem tudom kivenni, hogy fa vagy fém láda van-e rajta? Gondolom körbe fotóztad, tudnál róla képet betenni?

 

Úgy globálisan érdekelnének mind a fa (a D-344-nél), mind a fém ládák méretei, mert a modellt át kell alakítani, és ilyen adatot vagy rajzot nem találtam.

Előzmény: Gyalogt (16320)
triplaharom Creative Commons License 2018.12.28 0 0 16322

Majd ha tiszta löszöl, gyere vissza ! 😁

Előzmény: Rossy07 (16321)
Rossy07 Creative Commons License 2018.12.27 0 0 16321

Sziasztok  Márk vagogyok most.be is vagyok rúgva de örülök,hogy itt lehetek. (/JAWA350)-

  blablablaba-sok-közt..../)  

Gyalogt Creative Commons License 2018.12.26 0 0 16320

Szia!

Szerintem itt is kérdezhetsz! Ha itt nem tudják, akkor sehol.

 

Előzmény: RhB (16317)
pumukli89 Creative Commons License 2018.12.25 -1 0 16319

Gyöngyös-Sástó.

 

triplaharom Creative Commons License 2018.12.23 0 0 16318

Dobj 1 emilt, adok néhány telefonszámot !

Előzmény: RhB (16317)
RhB Creative Commons License 2018.12.23 0 0 16317

A királyréti végállomástól visszafele, szóval nem kimondottan Makó felé. :-)

Nekem meg fogalmam sincs, ki az illető és hol lehet elérni meg milyen szakik vannak, de nem annyira lényeges a dolog. :-) Csak jól néz ki a fotón a szép piros Csepel. :-)

 

Viszont olyan szaki érdekelne, aki benne van a katonai D-344/346 témában, csak hát ugye nem ismerek senkit...

Előzmény: triplaharom (16316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!