Van egy Piaggio Porterem, ami tulajdonképpen egy Daihatsu Hijet. A japán mérnökök terveztek 2 db M8-as menetet a fékdobba, így két normál csavarral könnyedén le lehet venni. Apróság, de a japánokra jellemző az ilyen előre gondolkodás. A francia mérnökök nem nagyon foglalkoznak vele, hogy megkönnyítsék a szerelők dolgát.
Itt azt írtad hogyha az egyik gyertya a rossz, akkor is szikrázik mind a kettő vége, (mivel össze van kötve a fejük) ugye, jól értem? Mert akkor én a múltkor rosszul teszteltem, hozzáértem mind a két gyertya végéhez a "+"-al, vágott egy-egy kis szikrát mind a kettő, és konstatáltam hogy akkor ez jó. Holott..
Ha nincs túlságosan rászorulva a csapágy a tengelyre akkor elegendő egy arasznyi hosszú , megfelelő lyukbőségű lánc és egy hosszabb , végig menetes csavar anyával . A lánc két utolsó szemét rábújtatjuk a kerékcsavarra és anyával rögzítjük . A lánc közepén átdugjuk a csavart és az anyát belülre téve lesajtoljuk a dobot , csak a csavart kell forgatni .
Ezt a láncos módszert Microcar Virgo elülső csapágy cseréjénél alkalmaztam , a csonkállványból sajtolásnál . A lánccal pótoltam ki a körmös lehúzó szárát .
A Ligier és Tasso kerékagyon normál menetemelkedésű csavar van , ahhoz vásárolható toldóanya ( 3D anya ) amivel könnyen megoldható a fékdob lehúzása . Az Aixam viszont valami sűrűbb menetet használ , ezért összehegesztettem a két eltérő menetemelkedésű anyát : az egyik felét a kerékdobhoz , a másikat a lehúzóhoz csatlakoztatva . Most nem találok képet a használatáról , de az első képen láthatók a csavarok , drótra fűzve lógnak . Azokat kell értelemszerűen a toldóanyák helyére tenni . De kis ügyességgel egy szimpla laposvas is elég , de akkor úgy kell beügyeskedni az anyát a középső furat alá .
Betettem a szűrőt az elektromos AC pumpa után, a betáp. csőre minden gond nélkül kocsikáztam vele egyet, aztán nagymamámnál egy kis kellemetlenség ért, miután megálltam.. azaz megálltam volna. Nem állt meg... :D Kulcsot kivettem, és járt tovább. Na mondom ez most vagy egy új hiba, olvasgattam én itt már ilyet, leállító szelep, vagy mivel most tettem át a szűrőt, a szűrő "eteti". Olyan 1-2 perc múltán megállt a gépezet, elfogyott a nafta. Ott se lesz jó helyen, az tuti. Pedig a gyári szűrőt én is ott látom a rajzon ,ahol mondtad. Tank, elektromos AC, majd a szűrő.
Sokallom a szűrőket , pláne ha indítási nehézségek vannak . Gyárilag nem szokás az üzemanyagpumpa ELÉ szűrőt tenni , és ennek nagyon egyszerű nyomástechnikai-fizikai oka van . Ha van valamiféle szűrő a tartályba lógatott szívócsövön az csak nagyon nagy lyukméretű .
A levegősödést úgy lehet láthatóvá tenni , hogy az adagolóból KIVEZETŐ csőre átlátszó szakaszt építünk -- ekkor az esetleges levegősödés buborékok formájában tűnik föl .
A te esetedben viszont aggaszó körülmény , hogy a hidegindítás problémás -- ha jól értettem az előzményeket . Ez inkább a dízelmotor-tulajdonosok rémképét , a kompresszió-csökkenést vetíti előre .
Ilyenkor szoktunk kompressziót ( hivatalos nevén : sűrítési végnyomást ) mérni . A legolcsóbb mérőkészletek valahol 10 ezer környékén indulnak , de még mindig olcsóbbak , mint pl. egy új akkumulátor , vagy néhány órai szervízdíj .
Lehet hogy hiába írogatok, de azért leírom, 12V-os égőt csíptettem a gyertya végére, másik vége a testre, izzítva addig világít míg az autó izzít, illetve a relé kattan. Gázolaj van, még ha jó koszos is, de nyomja a nyomóágon. A gépsárkány hidegen ne adj isten hogy elinduljon sajnos. Levéve a légszűrőt, olajfolyást látok benne alul.. a továbbiakban nem tudom hogy mi a helyzet. Hogy most fellevegősödik-e, vagy olajban úszik a henger, vagy valami teljesen más probléma van, azt nem tudom megállapítani, úgyhogy körbe kell járjam a szervizeket. (Jöhet a negatív értékelés! :D )
Most úgy van hogy bennhagytam az "előszűrőt" , majd egy filteres fémházas szűrő követi, utána az elektromos AC, és még utána betehetek újfent egy fémtokos papírfilterest? Vagy az már "túl sok"? Hová tennél még esetlegesen szűrőt?
A közelünkben lévő ingyenes 22 kW-os töltő 95%-ban ki van használva. De Tesla, i3, néha egy-egy KIA. Zoe-t hónapok óta 1-szer láttam. Elvileg 2 óra lenne a maximum, de simán megy tovább. Volt, hogy szerintem autó nepperek traccsoltak nyugodtan, még 5 autójuk várt a sorára.
Pilóta barátom szokta mondani, ha drágállnak valamit, hogy akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is.
A másik nem messzi töltike 10 percet ad ingyen. Ott mindig van hely szinte.
Nem értem én ezt a pánikolást az áram ára miatt, igaz én sosem töltök nyilvános töltőn, pedig nálunk még azok is ingyenesek. Nem is nagyon látok szabad töltőt, mindig lóg rajta valaki. Többnyire 15-20M-s autók foglalják a töltőket, sosem értettem, hogy ha van ennyi pénze valakinek autóra, miért filléreskedik az ingyenes töltőn. De a sógorom is inkább elviszi az ingyenes töltőhöz a BMW-jét, minthogy otthon bedugja a konnektorba, pedig van napelem is a háza tetején.
A Ligierem fogyasztása kb. 10 kWh/100 km. Ha az üzlet konnektorából töltöm piaci áron, akkor 700 Ft-ba kerül 100 km, ami még mindig csak 1 liter gázolaj fogyasztásnak felel meg. Egy diesel mopedautó üzemanyag költsége 3-4x annyi, plusz fizethetik még az olaj és szíjcseréket, a variátor kopó alkatrészeit, stb. Ahogy látom, mostanában sokaknak van gondja a hidegindítással, ami az elektromosnál szintén ismeretlen fogalom. A Ligierem ventilátora is egyből meleg levegőt fúj, nem kell várni 10 km-t, mire elkezd valami langyos levegőt fújni a ventilátor, mint anno az Aixam 500.4 Goldnál.
Ma meghirdettem az elektromos Ligieremet, mert már 3 elektromos platós járgányom is van, plusz van még egy elektromos kabrió is. A feleségem nem rajong a mopedautókért, a gyereknek meg még mindig nincs jogsija, pedig már elmúlt 18 éves. Kicsit csökkenteni akarom a jármű állományt, mert csak kettőnek van hely a garázsban, ezért a magyar rendszámos Ligieremet meghirdettem a hahun, a francia rendszámosat meg a mobile.de-n és a wilhaben.at-n. Kíváncsi vagyok melyikre lesz nagyobb érdeklődés. A német oldalról ma reggel 4 email jött, pedig ott 7000 euróért hirdetem. A hahun 2M Ft-ra tettem fel a fehér Ligiert. 2006-os mopedautókat láttam annyiért, az enyém meg 2012-es, és kívül-belül teljesen újszerű az állapota.
Rosszul tudod, nem szűnt meg az ingyen parkolás Debrecenben a tisztán elektromos autóknak, csak most már előzetes regisztrációhoz van kötve. A zöld rendszámos hibridektől viszont lehet megvonták az ingyen parkolást, de ezt nem zudom biztosan, mert plugin hibrid nincs a családban.
Még az ingyenes önkormányzati töltők is működnek, csodálkozom is, hogy azokat miért nem tették még fizetőssé...
Tudod te mibe kerül ma egy kiló disznózsír? Annál még a bolti dízel is olcsóbb! A mai desznyók soványak, csak húsra gyúrnak. Legfeljebb pár vendéglősnek lehet használt feleslege.....
Nyilván minden energiahordozó drágul a durva inflációval.
A napocskát talán többen tudják megcsapolni, mint a használt kolbászzsírt megszerezni.
hátt a 70 forint, is emelkedni fog még nem kevesebb lesz, gyanítom nem ez a végsö ár? ha putyinovics 2-vel többet lő, mint ennek előtte, máris ráfogják, hogy azé emelnek megint?
Egy normális brumi dízel nem komálja a pancsolt disznózsírt, hogy jelképekben beszéljünk.
De mindenki avval jár, amivel tud. vagy amivel mer. Részben technikai, részben jogi okok miatt."
aa mondanivalod elsö felét kétlem, de nem ez a lényeg, a másik fele, meg be kell fizetni az alternativ üzemanyagra a jövedéki adót és teljesen legálisan pöföghetedel a disznozsirt
Azért a "büntető" otthoni piaci ár még 70 Ft. Nyilván a mindenkori hatalom célja mindig a kiszívható maximális adó, járulék, usw. Egy kicsit versenyfutás az ágyú és a páncél hasonlatára.
Egy normális brumi dízel nem komálja a pancsolt disznózsírt, hogy jelképekben beszéljünk.
De mindenki avval jár, amivel tud. vagy amivel mer. Részben technikai, részben jogi okok miatt.
a brumi elmegy disznozsirral is, ha megfelelö viszkozitásura tudod higitani, az otthon töltés, meg megintcsak drága lesz, mert hamar tulcsordul a kedvezményes rezsihatár és, akkor aranyárban van az otthoni töltés is hálozatrol, mivel napelem nem mindenkinek adatik meg, szoval nemhogy csökkennének a villanyauto használatát ösztönzö lehetőségek, inkább csökkennek, nekem úgy tűnik, a villanyautosok, küzdeni fognak, mint diszno a jégen, vagy már most is sokan, talán 20 év mulva ebben az országban is érdemes lesz vellanyverdával közlekedni, mert megoldodnak a hátrányai, de addig én megyek a jo öreg disellel
soxor mondtam, hogy "ez itt magyarország" itt minden másképp működik !!!itt van rá a bizonyíték! nemhogy korai ez még itten, hanem visszalépés van erősen!! ha ez így marad kb egy évig lesz sok elado occso ev kocsi, hurrá! reklámozzátok, hogy milyen jo, mert lassan nem vesz majd senki ilyet! ha mégis, akkor gatyája rámegy az árára és a fentartására, és nem a felsö tizezerröl beszélek, azoknak már biztos van, 3-ik, 4-ik autonak játszadozni, bolondozni. hanem az átlag magyar emberekröl!
A hidegindító sprayt ... AIXAM nál ennek meg is van a belye. Le van dugózva.
Nem tudom az Aixam légszűrőház sarkában miért van az a furat azzal behasított műanyag dugóval -- erre eddig itt a fórumlakók nem tudtak rájönni -- de hogy nem a hidegindító befújásának céljára tervezték a világ egyik piacvezető gyárában a japán mérnökök : az tótziher .
Ez így valóban nem ér semmit. A hidegindító sprayt a torokba szokták befújni. Egy vékony műanyag csövet bevezetni a szűrő - torok közé, a légszűrőházba. A másik végét a kabinba. Ide dugod a hidegindító sprayt, és indításkor vagy előtte, óvatosan fújod. AIXAM nál ennek meg is van a belye. Le van dugózva. Ez egy szükségmegoldás, pótcselekvés. Jó motornál nincsen rá szükség.
Nekem Lombi motoros MC1-em van, egy éve van meg, és egész jól indult idáig (kivéve télen, akkor elég rosszul), de spray nélkül. Apropó, nekem minden vicc új, lehet nem is jó helyre fújkálom a féktisztítót? nekem nincs semmilyen cső, vagy kiképzés. Egész egyszerűen egy alumínium talpas lészűrőház, és rajta egy műanyag tartóban maga a szűrőbetét elzárva, egy jó nagy lyuk van az oldalán, de az egy csőben fut végig a szűrőbetéttel párhuzamosan. Oda próbáltam amúgy, de az érzésem szerint olyan messze van mindentől, mint Makó, Jeruzsálemtől.
Másik kérdés, bocs ha baromságokat kérdezek, most ismerkedem ezekkel.. a motor jobb felső sarkában fekete műanyagból van egy gomba szerű "izé", ami ha sokat van nyektetve az autó akkor fröcsköli az olajat, bepöttyöz mindent.