Teljes mértékben egyetértünk. Nekem is volt már szerencsém jópárszor utazni a wizz-el és a konkurensekkel is (egyedül a néhai EUJET és a Jet2 maradt még ki). A wizz által nyújtott szolgáltatással maradéktalanul meg voltam elégedve valamennyi utazásom alkalmával. Semmivel sem volt rosszabb mint a többi, sőt a személyzetről csak jókat tudok mondani kedvesség és szakmai hozzáértés terén. Ha esetleg Coke Girl július 17.-én este a Luton-Budapest járattal utazott, akkor emékszem egy mindennel elégedetlen, kötekedő fiatal lányra, aki még azért is háborgott, hogy a földtől néhány másodperce elemelkedett, meredeken emelkedő gépen visszaültetik a helyére.... Én is örülök, ha nincsenek ilyen utastársaim, függetlenül attól, hogy melyik társasággal utazom.
Azt hiszem, jóval többször utaztam az általad említett légitársasággal (CIA, BGY, BVA, LTN, CRL) (ez nem dicsekvés), sőt a konkurenseivel is. Én azonban egy alkalommal sem tapasztaltam, hogy a legjelentéktelenebb jele is lett volna annak, hogy nem úgy kezelik az utasokat, mint az elvárható vagy más cégnél megszokott. A jelek szerint meg éppen ellenkezőleg, felmenőben van a csillaguk.
Legközelebb utazz Volánbusszal Angliába.
"Egyébként valóban igaz, nem fogok többet velük meg a hasonló társaságokkal utazni ... hogy megérzik-e, nem tudom."
Örülök neki, hogy a jövőben nem fogok olyannal utazni, aki úgy viselkedik/nyilatkozik mint te.
LEpra az egész, nem azért mert késik - megéltem már egy-két késést életemben, hanem A MÓD, AHOGY A KÉSÉSÜKET ÉS AZ UTASOKAT KEZELTÉK.
Itt viszont már szignifikáns a különbség a korrekt légitársaságok és egy vicc-air között.
A bögrére reagálva pedig: inkább megspórolták volna a bögrét, senki nem vette volna észre, így viszont igen igen szánalmasak voltak.
Egyébként valóban igaz, nem fogok többet velük meg a hasonló társaságokkal utazni ... hogy megérzik-e, nem tudom.
Abban viszont biztos vagyok, hogy hosszú távon szépen leáldoz a csillaguk ... pont ezért, mert az áraik ellenére minősíthetetlen az utaskezelésük. (és ez nem késés, meg pontosság kérdése)
Nekik a bögre brutto 100 ft-ba került, a pezsgő meg lehetett volna 6000 ft. is.
Ez 5900 forint.
A low-cost formának pont ez a lényege, nem engedhetnek meg maguknak olyan nagyvonalúságot, mint a Malév vagy bármelyik hagyományos társaság. Ez tükröződik a jegyárban is.
A késés, járattörlés pedig nem a fapadosok sajátossága. Amíg a közép-európai társaságok nem rendelkeznek nagy, legalább 40-50 gépes flottával, addig ez előfordulhat, de ugyanúgy a Malévnál is.
Arra, hogy miért csak egy bögrét sorsoltak ki, van egy jó példa: egyszer olvastam, hogy a Ryanair az irodai alkalmazottainak megtiltotta, hogy mobiljukat az irodában töltsék fel, mert ez évi (nagyságrendileg) 15-20 eurós (!!!) többletet jelentett a cégnek.
Mondhatsz neki bármit. Tipikusan "kákán is csomót keres" kategória. Amint egy érvedre nem tud mit kontrázni, máris előjön egy újabbal. Én is azt mondom : amit én rossznak találok, azzal eszembe sem jut többet utazni. Igaz, én béketűrő ember vagyok és elfogadom az adott magyarázatokat.
"Egyébként pedig persze, hogy jobban kijöttek fejenként 20 eurós voucherrel, mintsem az EU rendelet által előírt többszáz eurós kártérítéssel...
Ezért is NEM DÖNTHETTEK úgy, hogy nem viszik el az utasokat...."
Azóta a bizonyos EU rendelet óta, talán ha egyetlen járattörléssel találkoztam, az is a SWISS volt tegnapelőtt. Mind az easyJet, mind a Jet2, sőt még a Pulkovo Airlines is inkább másnapra késeti a járatait, mintsem hogy törölje őket. Nincs ezen már semmi meglepő, egyértelmű szerintem, hogy ezt vonja maga után az a bizonyos EU rendelet.
Szerintem magadat (is) minősíted, amikor így nyilatkozol:
Szánalmas, nevetséges, lepra ...
Egyébként meg abba lehetne hagyni a károgást, minden légitársaságnál előfordul késés, akár technikai problémák miatt, akár géphiány miatt.
Hidd el, hogy nem W!ZZ vagy fapados sajátosság a késés. Sőt, nem is chartersajátosság, mert ott aztán igencsak szép késések szoktak összejönni.
Ha pezsgőt szeretnél fogyasztani, akkor válts jegyet mondjuk a Malév bizniszosztályra. Ott aztán jókat lehet enni, meg inni. Tanúsíthatom.
Ha nem tetszik az, hogy bögrét kaphatsz, akkor ne dobd be a boarding cardodat a kalapba.
Sőt, hogyha egyetlen utad során ért kellemetlenségek miatt azóta is folyamatosan csak szidni tudod a szóban forgó légitársaságot, akkor szerintem inkább ne repülj többet velük. Elegen repülnek velük, nélküled is meglesznek. Szerintem.
Egyébként meg minden olyan utast sajnálok, akinek a járata késik, és ebből kellemetlensége adódik, bármely légitársasággal is utazik. (Gondolok itt például a GRO utasokra a minap.)
Igazad van. Modják itt a sok marhaságot,szidnak mindenkit, de akkor is wizz-el utaznak. Különben meg nem kötelező igénybe venni semmit és senki szolgáltatását. Ha nem tetszik vannak más lehetőségek.
Enyém volt a járat, valóban éjjel fél egykor szállt fel a W!ZZ GRO-i járata. A 20 EUR értékű voucher a végére 26 EUR lett, azt utasokat reggel visszaléptettük az országba, majd este újra becsekkoltuk őket. Egyetlen hangos szóval, megjegyzéssel, kritikával, türelmetlenkedéssel nem találkoztam az esti c/i során, teljesen nyugodtak voltak az utasaink.
Tegnap amúgy az easyJet DTM is visszagurult technikai okok miatt, na, annak a járatnak az utasai azért már jóval nehezebb esetek voltak... Végül egy mentesítő Fischer Air B757-es repülő jött WAW-ból, ami Münster-be vitte az utasokat a DTM-i reptérzár miatt. Münster-ből buszos transzfert biztosítottak DTM-ba.
Amúgy privát vélemény, de handling szempontjából szerintem 'pinky W!ZZy' túlnyomórészt problémamentes légitársaság, ha már fapadosokról beszélünk, én őket preferálom a legjobban.
Éppen aznap utaztunk, amikor a Wizzair "születésnapot" ünnepelt, így - idézem a személyzetet - "kérem, ünnepeljenek velünk, ezt a különleges alkalmat azzal tesszük emlékezetessé, hogy az utasok között kisorsolunk EGY DARAB WIZZAIR-es BÖGRÉT!!!!!!!! Kérjük, az tegye a beszállókártyáját a körbehordott kalapba, aki szerencséje esetén el tudja énekelni a "Happy Birthday Dear Wizzair" című dalt. "
ESKÜSZÖM, szó szerint ez történt!! Azt hittem, nem jól hallok.
Gyors fejszámolást végeztem, hogy ha a Tesco-ból beszereznek pezsgőt (300 Ft-ért már lehet kapni) és egy pohárral megkínálják az utasokat, akkor 10 üveg pezsgő, vagyis 6000 Ft -ból megoldották azt, hogy ne tegyék magukat nevetségessé.
HA NEM SZÓLTAK VOLNA, jobban jártak volna. Minden szempontból.
TELJESEN JELLEMZŐ A Wizzair-re - mi 9 órát vesztegeltünk a repülőtéren, és 4 fonttal szúrták ki a szemünket, mindezt 5 perccel az összes üzlet bezárása előtt kezdték osztogatni, és szájhagyomány útján terjedt, hogy egyáltalán ezt megtették - ha valaki éppen WC-n volt, vagy cigizni, az mindenről lemaradt.
Időközben megkaptam a levelüket, olyan semmitmondó volt, mint az egész cég megbízhatósága, vagyis dupla-nulla.
Természetesen szerintük akkor, ha nem indult gép, mert műszaki meghibásodás történt, az őket nem terheli. IDÉZEM:
" amikor a késés vagy a járattörlés a légitársaság érdekkörén kívül felmerülo olyan rendkívüli esemény miatt következik be, mely minden erofeszítés ellenére elkerülhetetlen. Ilyen körülménynek tekintendok az olyan nem várt technikai problémák, melyek a repülés biztonságát veszélyeztetik."
Szeretném megtudni, hogy mióta számít a légitársaság érdekkörén kívüli eseménynek a technikai problémák?
csak az utókornak, hogy azért ilyen is van low cost carrier esetén...
Műszaki meghibásodás miatt 20 órás késéssel, éjfélkor indul el a WizzAir barcelonai, kedd reggeli járata Ferihegyről - tájékoztatta Kázmér Natasa, a fapados légitársaság szóvivője.
A szóvivő közölte, hogy a társaság az európai uniós szabályoknak maradéktalanul eleget téve 20 euró értékű, étel- és ital vásárlásra jogosító utalványt biztosított a gépre várakozó 300 utasnak.
Kázmér Natasa szerint a WizzAir a repülőgép hajtóművének meghibásodását követően két rossz megoldás közül a kevésbé rosszat választotta akkor, amikor a késleltetett elindítás mellett döntött.
A járat törlése esetén ugyanis az utasok jegyét a légitársaság következő, csütörtöki járatára lehetett volna esetleg átfoglaltatni, ám azt már csak a nyáron jellemzően "telt házas" repülőgépek miatt is nehezen lehetett volna megtenni - tette hozzá.
Volt szerencsém mind a 3 "nagy" fapadost kipróbálni és egyikben sem csalódtam. Kb 2-3 hetente utazom Budapest-LUTON között, késés 1x volt, az is csak 20 perc, mivel a robbantások miatt légtérzárlat volt kb fél órán keresztül. Lutonról a THAMESLINK vonata 10.50-ért visz be a Kings kross-ra, míg Heathrow-ról a Heathrow express 14.50-ért. És mindkét esetben 40-40 perc a menetidő. Ezért nekem tök mindegy, hogy melyik reptérre megy a gép, és az is mindegy, hogy mi a neve. Mielőtt utazom minden társaság (malév és BA-is) árait átnézem és azt választom amelyik a legolcsóbb. Természetesen volt már példa arra, hogy a Malév mindössze 2.000 HUF-tal volt drágább mint a wizz, igy őket választottam, de ez nem mindennapos eset.
Elvileg a buszjáratok indulásai a beérkező repülőkhöz vannak igazítva. Ezt közlik is a honlapjukon: http://www.charleroi-airport.com/BSCA/siteEN.nsf/.GeneralW/D80FA26A28492CA2C1256E270034B2AB?OpenDocument&Key=menu1
Esetemben az 1 órás késés azzal járt, hogy egy másik beérkező repülőjárathoz igazított busz állt bent, ami így a két gép összes utasát nem bírta kapacitással. Le is maradtam róla, de rögtön utána 10 perc múlva megérkezett a következő busz. Ekkor már teljesen borult a buszok eredetileg kitűzött menerendje, de amíg van ott várakozó utas, szerintem addig járnak ezek a buszok. A soförök is sűrűn telefonáltak és szervezkedtek, hogy a még néhány lemaradó utasnak is mondjanak valamit bíztatásul, ugyanis még mindig láttam olyan utast, aki nem fért fel arra a buszra, amire én már felfértem.