Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
A nem közútra szánt kocsim, ami még per pill szétfelé jön, arra olyan elgondolásom van, hogy az alvázat miután kialakítottuk, lehomokszóratom, és tüzihorgannyal vonatom be. Valakinek van már valami ehhez hasonló tapasztalata? Mert egy manus engem azzal riogatott itt, hogy az nagyon jó meg szép, csak a hegesztéseknél nagyon hamar le fog pattogzani, és rögtön rozsdálni is fog! Plííííz help valaki ha tud ebben!!!
Különben eddig nem a mitsuknak áll a zászló a dakaron... Új kocsi, új motor, új terep... A régi pajerok mind a homokra lettek építve, emlékszem az első két-három napban sose azok vezettek, majd mikor beértek a sivatagba, akkor jött elő amire tervezte a rizsevő. Most totál 3 esélyes a meccs, ott a bömös, a fauvé, ami már tényleg megérdemelne egy győzelmet, és hát a lancereket se kell leírni még....
Nem baj, nálam még mindig a numero 1: Mr áááár dzsííííííí Gordon, és az ő szar hummerja:-))))))))
A BFG M/T szerintem aszfalton is megállja a helyét,terepen meg pláne/egyedül az öreglaki tőzegmocsár tett be neki,de az is inkább az én hibám volt/.Legalábbis én elégedett voltam vele azon a kevés km-en amin használtam/ebben a méretben,újonnan/! Kb. 15-20 cm-es szűz hóban 80-90 km/h környékén már nem biztonságos. Ezek az én tapasztalataim.
Utca/terep gumi témához szólnék. Én anno a samumat kopott bfg mt 31x10.5x15 gumikkal vettem. A harver samuján olasz simex volt kicsit kissebb méretben. Volt olyan hely, ahol én fölmentem, ő nem. Ez főleg laza talajon volt észlelhető. De máshol is elégedett voltam vele, sárban viszont nincs sok ellenfél a simex mintának. Sztem jó választás lenne a bfg mt. Aszfaltra nem túl "extrem", és terepen is elég jó! én többe nézem mint a puma mintát. Bár lehet hogy azért is nagyon jó volt nekem a bfg, mert nem futózott volt, hanem eredeti.... :)))
A sebeségindextől eltekintve (annyira azért nem toli) azt gondolnám, hogy ilyen kis árkülönbség mellett a futózott olasznak igen nagyon domborítani kell sárban, mert egyébként minek letérni a járt útról?
persze, használják közuton is, vegyesben, nemtom mennyi km-t mennek vele és milyen %ban, de az 1ikkel beszéltem, nagyon dícsérte!!!
van itt 1 másik erdész níveával annak cross gumi van és simán nyomja aszfalton is, ezt csak érdekesség képpen jegyzem meg:))))
1 másik haverom 31x10,5x15 good year wranglert rakott, ő inkább aszfalt, csak ritkán off-road, kopásról majd 1év mulva:), ő csak dícsérni tudja, de ezek az MT-s gumik esőbe, latyakos uton elég veszélyesek!! előre kell gondolkodni, amugy ő is csak dícsérni tudja!!!!!
1 biztos, a futózott valszeg tovább bírja, mert kemény rajta a gumiréteg, de akkor is csak futozott marad!!!
Nekem Bfg A/T van fent hétköznap. Igen nagyon jó. Aszfalton kompromisszum mentes, terepen (sokkal) jobb mint én (o:
M/T kizárt állandóra. Aki jár az MO-án, vagy hajnalban részt vesz a Budafoki úton befelé megrendezett nídforszpídben az tudja miért, aki meg nem tudja, annak jobban telnek a napjai mint nekem. (ez nem vagány pösti duma, ez inkább szégyen a résztvevőkre nézve)
Olyan lassan meg nem lehet menni, ami legál volna ilyen gumival.
Szóval arra gondoltam, ha már külön gumi akkor harapjon inkább, nem kell 60-70 ezret futnia közúton.
Magyarul terepen jobb e a Country vagy a Cougar mint az M/T BFG vagy Dualer???(traktort azért ne!).
Bár, ha Borasz láttad erdészeknél az előzőeket, akkor gondolom ők is kimerészkednek az aszfaltra nem?
u.i Spooner, leírtam a Pajeszfórumon mi volt, itt már nem untatok vele senkit.
Ja és azon vagyok hogy enyimé legyen az első záras FordRanger piciny országunkban. Egyenlőre csak ARB van, ...na azt azért ne!
Én is fel akartam rakni ezeket a képeket... :-)))))
Szóval Tibi barátomnál láttam egy uazt (lásd képeken) és rájöttem, hogy az enyém alá is pont ilyenek kellenek. Viszonylag sokat fogok járni úton, és terepen is persze, 50-50 arányban... A 33-as elég magas, és a 10.5-es nem túl vastag, tehát a gumi tömege se lesz zorall!!
Tibi!
Csimasz bátyánk nekiállt már végre szeptember óta a karosszériának. Azt ígérte jövő hétre meglesz a hegesztés...kíváncsi leszek!
Tulajdonképpen ilyesmire voltam kíváncsi, én is a kaiman felé hajlok, ha te azt mondod, hogy jó, akkor valószínüleg annál maradok. Főleg ha rosszat nem tudsz rá mondani.
A kobra nem annyira tetszik, a kougar meg van egy kicsit nagyobban is, mint a kaiman.
"Nemsokára kész (reményeim szerint) uazom alá én is bf goodrich-ot fogok venni mt-ben 33X10.5X15-öset... Jó kompromisszum, a simex sose fog annyit érni a szemeben. Jó gumi, nem véletlen van a kocsik alatt majdnem mind alatt az, de k...va drága, nagyon nagyon drága irreálisan. Ráadásul az csak off-roadra való, úton nem igazán jó járni vele. Ezek alapján kell mérlegelni..."
Egy UAZ alá 33x10,5x15- ös gumi? Na erre kíváncsi vagyok. Ha elkészült és nem titkos :-)))))))))) egy- két fotót nyomjál majd fel légyszi!
Mi a helyzet a jó öreg Silverstone 285/85R16-al? Régen nagyon jól bevált ,az utcán mgas a futásteljesítménye és a németek még mindig előszeretettel használják vegyes guminak. Az átmérője 88-90cm felrakva...
van 1 te számom aki olcsobban hozza ezeket az olasz futozottakat, a 265 ill 235 16" amit elöbre irtam asszem 32/db, én végül a 265/75 16ot 22ért vettem 6db-ot:)))))
132 volt a 6, tehát fele annyi mint 4db 35"os simex! a többi gumákat is néztem, igazából traktor mintát akartam valami 90cm körül, de nem nagyon volt, sőt nem is találtam!!! az utcai gumik közül, pl dueler, wrangler, túl "uccaisnak tünt", persze ha papiros lenne a gép másképp gondolkodnék! gyakorlatilag sárgumit szerettem volna, azért gondolkodtam traktorban, de azt javasolták többen is a simex majdnem az, középen kis mitákkal, pedig jobban tart oldalra!!
végül is elégedett vagyok velük, moci is viszi mint állat, nem gyengült, de a 37"-tól már félnék, könnyen elroppantaná a difit vagy féltengelyt! föleg tdi-vel. azt hiszem 9széles 9magas, de nemtom pontosan! a srác szerint 92cm magas az tuti!