Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
A pajero sport guru!!!!! Ezer éve nem hallottam felőled! Mi történt veled mostanság??? Látom a pajero topic is haladgat azért szépen!!!
Mi most új őrületet találtunk itt egy páran. Nem szidunk, nem osztjuk az eszet, hál istennek nagyon jó csapat alakult ki itt nagyon rövid idő alatt is. Minket elég jól beoltottak ezzel a szegelősdivel... És igyekszünk egymásnak építő tapasztalatokat adni, amellett kapni is, mert jó pap is terepjárót épít!!!!!!!!
Gumiproblémával már mi is bajlódtunk. Legjobb megnézni egy gummának, hogy milyen adatot adnak hozzá!!! Pl BF goodrich M/T-hez írják, hogy 80% sár, 20% aszfalt használati arány.... Valami ilyesmi alapján törpölgess rajta. Aztán meg sokat nem szabad gondolkodni, elsősorban úgyis a pénz dönt majdnem mindenkinél. Nemsokára kész (reményeim szerint) uazom alá én is bf goodrich-ot fogok venni mt-ben 33X10.5X15-öset... Jó kompromisszum, a simex sose fog annyit érni a szemeben. Jó gumi, nem véletlen van a kocsik alatt majdnem mind alatt az, de k...va drága, nagyon nagyon drága irreálisan. Ráadásul az csak off-roadra való, úton nem igazán jó járni vele. Ezek alapján kell mérlegelni...
Én sem találtam olcsóbban gumit... De ez a 9x16 nagyon vonzó áron van! Ha jól értelmezem 9széles, és 9 magas? És hol lehet ilyet kapni? Én a 235/85 16-ot vettem. Már tesztelték, tök jó. De a 9x16-hoz már nem lenne muszály a portál híd! :):)
Szép napot az Uraknak! No meg a tokaji huligánoknak is! (((o:
Pickupom van (csak hogy legyen idő nyálat gyűjteni..ehe), LSD -vel hátul(lehet köpni)
Évi néhány túrához kellene olyan gumit amivel pályán, országútón, eljutok a célig, ott rettenetes bénázok a sárban, aztán haza.
Külön erre tartott gumi+ felni combo lenne. A Bridgestone M/T 31x10,5x15-öse és a Ficsor féle Italia 4x4 Kobra meg a Counrty is egy áron lebeg. Ám míg a Bridgestone egy -gondolom- kommersz középút lenne, addig a Ficsor gumikról gőzőm sincs.
Lesz annyival vagányabb a malajban, mint amennyire szélsőségesnek néz ki aszfaltos-út-ügyileg?
szerintem ha nem versenyzel felejsd el a gyári 35"os simexet, én utánajártam valóban 1000euró, de használtan is, mert ugye 5db kell, és ugy kopik mint 1 téligumi, kb 2év alatt elkopik, de persze jobban fog! ha marad az uaz híd akkor szerintem a futózott Kaiman 265/75 16 illetve 235/85 16, 80cm magas én a 265öt vettem, nagyon olcson, és bírja, gond nélkül!! de van kaimanban 9x16, ami 37"nak felel meg(92cm), az meg nagyon nagy az uaz hidakhoz, de az uncsi hid elbirná és 37e/db!!! nekem a domoszlai nem javasolta az a-s hidakhoz, lebeszélt ekkora gumiról, az eredeti simex meg 350e lenne 5db!!kicsit sokallom !!
Nem egyszerűen nehezek... Sajos. De az elnyűhetetlenségnek ára van! :) Ez a hibrid dolog nem hangzik rosszul, csak a számokkal vannak gondok amiket a végére írtál... XDXD. Kemény. Mondjuk itthon is lehetne sztem ilyen kompozíciót csinálni. Mondjuk patrol hidakkal. Olcsó és finom. No meg k**va erős, de onnan is hiányzik egy részlet: a difizár.... Ördögi kör ez. Vagy csak a pénz nevű dolog kellene jó sok! :)
Hi! milyen terepváltóval lehet megoldani ezt a gondot? Az áttétel se semmi. Normál terepváltóval, ami mondjuk felez, már úgy is a ló másikoldala. Nagyon lassú lesz. Bár az sose baj, de azért jó az ésszerűség határain belül maradni. Ha nem jól gondolom javítsatok ki! Ja és az uaz fórumon olvastam réggebbi hozzászólásodban, hogy neked van-volt eladó mog-híd. Milyenek, és mennyibe fájtak?
Való igaz, a súlyuk az leginkább, ami visszatartott engem is.
A legkisebb Unimog 404-es híd is ~100 kilóval nehezebb az Uazénál.
404-es: 275 kg
406-os: 340 kg
Van németországban egy építő, ők hibrid hidakat építenek úgy, hogy Unimog hidakat párosítanak valamilyen Ford difivel, olyan zárat tesznek bele, amilyet akarsz, állítólag így olyan 170 kg körül van darabja.
Egyenlőre semmi mozgás a hidakra. Lehet összerakom ezekkel, hogy végre autózni tudjak, és majd szépen összeszedegetek 1-2 dolgot egy komolyabb géphez, amit majd lehet TDI-vel rúgni! :)))))) Mert az álomgép egy TDI kocsi, de nem uaz hidakkal, mert szerintem nem bírná. Meg a nagy kerék! :)) De az már pézben sem kevés. 35"-ös keréktől 1000euro alatt nem kell gondolkozni. Ezért piszkál a portál híd. Az éjjel elmerültem az uaz fórumban, ott már kiveséztétek ahogy láttam... :) Az unimog tetszik, de az k**va nehéz ahogy íták! :))) Na majd kiderül mit hoz az új év! :)
Háááát, előkerült valahonnan egy liter 5 éves szilva, abból szerintem a felét én toltam le, ja, és kb. másfél óra alatt a baj ott kezdődött...:-((( Na az ital most egy darabig letudva, szerintem amíg megint nem lesz páros év...
Én meg már ott tartok mostanában, hogy már mindegy lenne, csak legyen alattam valamilyen négykerékhajtású autó. Portálról, bmw mociról nem is álmodok:-)))
... és az év végén, mikor 365 óvszert elhasználtunk, majd beolvasztottuk és autóabroncsot formáztunk belőle, boldogan ráírhatjuk, hogy GOOD YEAR! BÚÉK!
Na már épp ideje volt, hogy a terepjáró építők magyar Chip Foose-a is belátogasson hozzánk!!!:-))) Ááá, nem érdekelnek azok az emberek, akik ezért osztottak. Nekik az az élet, nekem más. Ezért is építünk néhányan külön uazokat, nem abban a fórumban, mert ott másképp gondolkodnak...ő dolguk.
A gaz kormányműve még itt hegyel nálam, de ígérem hogy hamarosan eljuttatom, valamikor az év elején majd összebeszélünk egy időpontot, és letolom a képem hozzád...
Most BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK NEKTEK, ÉS MINDEN FÓRUMLÁTOGATÓNAK. 2009-ben pedig vegyen mindenki legalább egy uazt vagy gazt, és kezdje el építeni legjobb tudása szerint, mert tervben van jövő év őszén egy találkozó, ahol még egy "legszebb-legjobb" autó is megválasztásra kerül!!!
"Langy esőben, tömör ködben, holt részegen mély gödörben, Szilveszternek nehéz napján, 4kerékkel az árokpartján átölelem a Világot.
Hali. Most olvasgatom vissza régebbi irományokat: Ott azt akartam írni, hogy tudomásom szerint nincsen zár az első hídban. Vagyis a híd helyett zár értendő, már máshol járt az eszem... :)
szia gergő köszi az üzit ,nektek is hasonló szépeket kivánunk!
jó ez az oldal jó,hogy létrehoztad,a sok pupákkal meg ne is foglalkozz! egyébként teljesen mindegy,h. milyen motor van benne lényeg c.c.c.p. legyen mert ez akkor is megy ha kicsi ha nagy vagy diesel vagy benzines van benne.