Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Mint topicnyitó megragadom az alkalmat, és elsőként kívánok
BÉKÉS BOLDOG KARÁCSONYI ÜNNEPEKET
minden terepjáró építőnek, és lehetőleg a jövő évben elég pénz meg kitartás legyen mindenkinél, hogy elkészülhessen ki-ki saját verdája!!!!!!!!!
A hídforgatós storyhoz még annyit, hogy az uaznál sokkal jobban kivitelezhető ez a manőver, mert variálhatóbb szerkezete van neki, a G merci az nem ennyire kezesbárány ha átalakításról van szó!!! A diffije nem merőleges a hídra, hanem kicsi szöge van neki, és ha megfordítjuk, akkor még ráadásul balra is fog "hajlani", azt meg nem bírja el a szerkezete! Az olajcsere se lenne túl egyszerű, és a forgásirány a diffinek megfordulna, kérdés, hogy ez mennyire előny!?
Na de hál istenkének, hogy ezt nekem nem kell majd kitapasztalni!!!
Lehet, én az UAZ hidakat vettem alapul, a Mercit nem ismerem ! Biztos van arra is megoldás,pl amit tomika irt megoldható !
Az IFA híd úgy van gyárilag kialakítva hogy meglehet fordittani, a nívó és beöntő csavarok meg vannak úgy is !(mindenböl 2van) A Merci még levan maradva!:-)))
Ha az ökölfejeknél (remélem így hívják) elvágod a hídtokot, mert az ugye a G mercinél hegesztve van és nem csavarozva mint az UAZnál és úgy fordítod meg akkor jó lesz a kormányzás, igaz a difi a másik oldalra esik és a rugókkal is szenvedni kell. Szóval a terepváltó a megoldás, vagy ha Jeep alá rakod akkor az előbb leírtak.
Olyan simán azért nem!!! És nem is kell nálam szerencsére, mert van hozzá terepváltó... Ha megfordítod, akkor a diffi szöge másképp fog állni, és a kardán azt már nem fogja elbírni.... A mercinél így is kicsit törik, nem úgy mint az uaznál. Sajnos
Azért kérdeztem mert igy simán meglehet fordittani a forgásirányt, ha a jobb oldalt átfordittod a baloldalra !! 180fokot forditasz a hidon, és ellenkezöleg forog minden !!
Neeeem, sima híd! Uaz-os akar állandóan rábeszélni a portálra... De nekem elég a sima jól bevált kétzáras 3.0V6 mocival hogy az erő legyen velem:-)))) Ha egyszer majd kész lesz!!!
hali igazából a féltengelyek nem érdekelnek,de a tárcsás hidak igen ha kitalálsz valami korrekt árat,akkor nem épitem át az én dobos hidjaimat,mert hát ugye az idő pénz tudom,hogy ez nem piac,de valami csere esetleg érdekel?
Az tuti, hogy legyilkolhatatlan hidak nincsenek. De egyetértek vele, hogy a merci hídja az egyik legerősebb, ha nem a legerősebb. És mivel mindkét hidat zárni lehet, és amikor ezeket valaki be is zárja egyszerre, akkor tojással a gázpedál alatt kell vezetni, bármilyen erős az anyaga... Hiszen óriási feszülés van a hajtásláncba, és azt nem tűri semmi, pláne ha még gyilkolják is ezerrel! Sőt, ha nagy kerekek, pl 35-ösök vannak rajta, az már a nagyon óvatosan adj gázt kategóriába tartozik. Ettől eltekintve én is egy dolog miatt ragaszkodok a merci hidakhoz, mert GYÁRI az első zára is, és annál nincs jobb, mint ha valami gyárilag kitalált!
A terepváltó kell hozzá gyári, mert ellentétesen forognak a hidak, ez is tuti... majdnem rosszul jártam már én is ezzel:-))))))
Csak a féltengelyeket ada Domi 70-ért. Az enyémek ugyan olyan 0km-esek mint amit nála veszel, tehát azok párban 70000 magyar pénz. Hogy a 4 tárcsás híd mennyit ér...? Mit adnál érte?
Azért annyira nem vagyok otthon ebben a triálos témában, csak egy-két infót tudok.
Őszintén megmondom, hogy UAZ-tulaj létemre nem vagyok portál híd kedvelő. Tényleg jók, elsősorban a difimagasság miatt, de sok hátránnyal jár, pl: 70-80 fölött már nem ajánlott a fogaskerekek miatt, vagy például a hídtok is gyenge pont (konkrétan a 2007-es triál eb-n kb 3 Volvo C303-as híd törött el, úgy hogy a féltengelyek tartották meg a kocsit). Ennek ellenére tényleg jók, sőt ha adnának nekem, ezt se dobnám vissza, mondjuk vmi jó kapcsolható zárat csinálhatnának az UAZ portálokhoz.
És végül: a futózott Simex mintájú gumikat ne hasonlítsuk az eredetihez. Rengeteg különbség van közöttük. Én a saját Boggereimet tudom hasonlítani a futózottakhoz (egyik havernak ilyen van). Kb ugyanannyit mentünk gumikkal és nekem már a 2.5 cm-es minta kb 1.5, addig neki szinte semmit. Szóval a gyáriak jóval puhábbak, ezáltal jobban és nagyobbat fognak, azaz törik a féltengelyeket.
joe-nak is vitara-g van, 37"os gumival nyomja, és bírja, ha könnyitve van akkor a 35"-t elbirja, persze függ az áttételtől is!!! neki a katonai g hidak vannak!
annyira nem követem a triálosokat, de ha igy otthon vagy jol jönne 1-2 info:))))) aki uaz portált használ, annak bírja?? illetve mekkora gumival használják!
hát igen, ha hozzámvágnának 2 g-hidat, biztos nem tudnám letörölni a vigyort 2 hétig:)))) bár szerintem a portálok az igaziak, csak tudni kell őket megfelelően összerakni, mert hagyagság esetén nagyon gyorsan szarrámennek, tapasztalom én is!!!
Ezzel nagyon nem értek egyet! :D Ezt már kifejtettem párszor: Jó hidak, tényleg, hiszen alapból kapcsolható zár van bennük (legnagyobb erényük), de pl 35-ös Simex-ekkel ugyanúgy eltörnek mint a patrol van toyota féltengelyek. Ha figyelemmel követed az országos bajnokságot (trophy-t és triált), ahol rengeteg G hidas autó van akkor láthatod, olvashatod, hogy eléggé hullanak a féltengelyek az 1.9 TDI mocitól, igaz eléggé extrém körülmények között. Kőrösfalvi Zoli (triál, pro-mod kategória, 1.9TDI) mondta még a nyáron, hogy 1 db Toyota féltengelyt törött el eddig, azt is amikor az orrára esett, így: http://videa.hu/videok/jarmuvek/autos-borulas-4x4-4x4trial-auto-J36SQliLt1a7yjyu Mondjuk az igaz, hogy ha vki adni szeretne nekem 2 db G hidat akkor szívesen elfogadom azokat. :D
Azt tudom, hogy az L200 híd áttétele egyezik a Patroléval, mert az egyik alföldi gép alatt (nem GR, narancssárga Patrol) alatt az van sperrel. A elég sok Toyota hídban is van gyárilag kapcsolható difizár (e-locker a neve), de Toyota első hidat elég nehéz szerezni. A G hidakról meg annyit tudok, de azt se biztosra, hogy Merci terepváltóval kell betenni őket mert a kardánok szembe forognak egymással (eltérő irányban). Ha jól tudom akkor nincs mégegy ilyen, de ez nem tuti!