Csak tájul, a Új Superb (Diesel 170LE) és a RS Octavia (Diesel 170LE) között 68Kg súlykülömbség van (Természtesen az RS könnyebb) és gyári adatok szerint 0.3mp külömbség a gyorsulában.
Szerintem ezek elhanyagolható külömbségek.
Nem lehet szempont az összehasonlításkor, annyira elenyésző a külömbség.
--o--
A Skoda TPM (Tyre Pressure Meter) tudja ha defketes a kerék és szól!
A BMW meg hulladék...
Egyébként 10-ből 9 BMW-s azonnal kidobja a defekt tűrő abroncsokat mert utálják!
--o--
Most komolyan, értékvesztést meg egyebeket számolgatunk...????
A beszámítási ár az megegyezés kérdése mint az eladási! Nincs fix értékvesztés.
Minek foglakozzam az értékvesztéssel? Mire jó?
Céges? Igen
Leírom az adóból? Igen
0-ra megy a könyvelésben? Igen
Tehát?
Teljesen felesleges ideológiát gyártani az új autó vásárlás köré...
Jelenleg azért értékállóbb a Skoda, mert kevesebb van belőle mint a VW-ből. Viszont hasonló a minősége (ha nem jobb). Így a nagy kereslet, kisebb kínálat tornássza felfelé az árat.
Az értékvesztés témához szólnék hozzá. Az értékvesztéshez két tényezőt nézzünk meg: az egyik a jelenlegi magyar fizetések értéke kontra új autó ára. Ha belegondolsz, hogy egy magyarországon 10 milliós autó egy nagyon jól kereső magyarnak kb. 4-5 évi teljes fizetése, tőlünk nyugatabbra ugyanez inkább 1,5-2 év. Így sokaknak marad a használt autó vásárlása, akik szeretnék mondjuk 2 évnyi fizetésből megvásárolni a hőn áhított autójukat. A képlet egyszerű: új autó 4 év fizetés, használt autó 2 év fizetés --> tehát 50%-os árnál többet nem fognak fizetni. Az autót újként vásároló tulajdonos meg 2-3 évig még nem akarja bukni ezt az 50%-ot, tehát vár.
A másik szempont, hogy az autó műszaki cikk: a piac kialakítja az átlag alapján, hogy mennyire kockázatos a használt autó vásárlása olyan szempontok alapján, mint: kik vásárolják az autókat (fiatalabbak, idősebbek), milyen szervízigénye van egy autónak, milyen az újraeladás esélye. Namost, egy BMW-nél nagy a szervizigény, kicsi az újraeladás esélye, mivel eleve nagy értékű az autó és nagy "név". A Skoda jelenleg mászik fel a ranglétrán, és ez az új Superbnél már vastagon látszik. Biztos lehetsz benne, hogy ezek az autók már jobban ejtik az értéküket. Ez egyébként látszik az én példámon is: az én Skoda Superbem vételára 10.044.000 Ft mínusz egy kis engedmény Mivel tartós bérleti konstrukcióban használom majd, kalkuláltak egy tervezett futásteljesítményt és egy hozzá tartozó maradványértéket (kvázi majd az akkori piaci ár). Ez 3 év és 105.000 km-re nálam 3 millió Ft lett. Tehát az új autó 30%-a.
Mellesleg most adtam el az 1 éves Toyota Avensisemet, full extrásan újkori ár 8.5 millió Ft volt, és 6 millióért számolta be a kereskedés, úgy hogy 500 ezer forint DM támogatás is volt az autón. Viszont nekem megéri az új autó, mivel nagyon sokat használom, és napi akár 60-70 ezer Ft-ot is bukhatom azon, ha mondjuk lerobbanok valahol. Így számomra egyszerű a képlet, ha magánemberként gondolkoznék, akkor én sem vásárolnám meg újkorában.
Üdv! Hát értékvesztésről tudnék mesélni. A havernak vettünk 10 hónapja 13,5M-t egy 730D-t(2006.03) Most 2,5 évesen 10M-t nem tudja beszámítani ,pedig frankó az autó. Ja és 28 volt a listaára.
Autóeladással (valószínűleg) magánemberként sosem lehet jól járni. Ez van, az autó használati tárgy, aminek az értéke rettenetesen gyorsan csökken, ezt bele kell kalkulálni vételnél. A most megvett 10 millás autó 4-5 év múlva amikor eljön nagyjából a csere ideje jó ha éri a felét. Még drágább autónál annyit se, nézd meg a mobile.de-n milyen értékvesztése van a 7-es Bajornak. Ha belefér belefér, ha nem, vagy túlzónak érzi az ember akkor olcsóbb autót vesz. Egyébként milyen érdekes, a sógoroknál a Passat sokkal jobban veszti az értékét mint a Superb. Ez VW "presztizsérték" nálunk irreálisan túl van értékelve, jó autók, nekem is volt 4 kb, de ma éppen biztos nem vennék újra VW-t. A jelenkor dizájnja nem érint meg, ez szubjektív, de nekem fontos. Tömegtermék, akármennyire is sztárolja a magyar. A Skoda is az. És bár VW technikából építkezik, megbízhatóságában mégis jobb a szegény rokon jelenleg. Nyilván az ár is számít, és nem csak az esetedben van ez az érdekes dolog, hogy a Skoda drágább mint a VW. Olcsóbban tudtam volna Jetta TDI DSG-t venni mint ugyanezt Octaviában, mégis az utóbbira esett a választás. Szubjektív és objektív okok miatt egyaránt.
Viszont van egy dolog, amiért én pl pár százezres tételnél simán megrántom a vállam. Közeledek a negyedik X-hez, van talán 15-20 jó évem (optimista mód on! :), nehogy már pár nyomorult ezresen múljon miben érzem jól magam. Sajnos (?) pár milliór tételre ez nem igaz, de ettől nem érzem magam rosszabbul szrencsére :)
Ha rám hallgatsz, azt veszed egyébként is, amelyiket akarod :)))
Pontosan erről beszéltem én is.Egy rövid monológ,amit össze lehet kötni ugyanígy az autóvásárlásnál is,mert én is így tettem: Betévedsz egy üzletbe ahol LCD tv-ket nézel.Ismered az eladót,és agyből azt mondja,hogy a 200e ft-os tv-t neked 30e ft-al olcsóbban odaadja.De ez egy tőled 30km-re lévő város,minek bajlódj vele,ha otthon is megvan ez az üzlet.Bemész oda is,ugyanaz az LCD tv árban is ugyanennyi,de it már csak 20e ft engedményt mondanak,hogy ennyiért még odaadják.Okés,de nem veszem meg,mert a szomszéd városban 30e ft-ot engednek ebből az árból,ti meg csak 20e ft-ot,így köszi nem kell.Majd megkér,hogy várjál,elmegy,és visszajön,oké,ők is engednek 30e ft-ot,csak ott vegyed meg. Valahogy így.
A Passat tényleg tucat autó,és mivel valóban 4 éve a piacon van,és jó 2 évente van ráncfelvarrás,lassan jön a soron következő,de ettől még nem fog csökkenni az eladott Passatok száma. Ugyanaz marad,Ez Skoda,ez VW.Na és,ha mind a kettő formán kívül majdnem mindenben megegyezik.Ott a biztosítási díj.Skoda,VW.Melyik lehet az "értékesebb"?Biztos,hogy a VW.És lehetne sorolni még hosszan.Egyetértek,és persze ez az én véleményem is,hogy A Superb sokkal jobb választás!
Hát a 300ezer Ft-ot még valahogy ki tudnám fizetni. :)
DE, valahol meg kell húzni a határt. A lényeg, hogy VW olscsóbb a Skodánál azonos felszereltség mellett! Az értéktartása pedig a VW (sajnos) Mo-on jobb!
Az új Superb sok mindent a Passat-tól örökölt, ha az szar, akkor ez se lesz jobb!
Nekem is a Superb tetszik jobban, de nem minden áron! Most értettem csak meg, hogy új autót olcsón venni nem nehéz, de a régit beszámítatni vagy eladni piaci áron hát az érdekes!
Jó éjt!
Ja most éppen az ezüst tetszik! Láttam élőben is, szép!
Innen biztos,hogy 3-an kipróbálták ezt az autót. :) Persze nem túl gáláns a kedvezmény,de ennél legalább az,nem úgy,mint az előtte belinkelt vörös színű Elegance verziónál.
Hm, egy kicsit sem kímélt, nem tudni mennyi ember által a bejáratás korában kipróbált autóra nem egészen 400e kedvezményt adni az nem túl nagylelkű ajánlat...
Sőt, a jelenlegi euró árak mellett még lehet újonnan is megéri kintről hozni. Ha meg nem olyan sürgős, és vársz még pár hónapot, lesznek még jobb ajánlatok, mint ahogy az minden új modell verázsának fakulásával szokott lenni.
Hát nem tudom, érvelésedben a gyerekülés dolgot hamarabb megérteném, mint a 300e forintot, ami szerintem ebben az árkategóriában nem igazán tétel. Esetleg tedd le a Passat ajánlatot a skodás értékesítő elé, ha autót akar eladni, biztos, hogy tud szépíteni még a Superb árán. Decemberben én is úgy kaptam a két legjobb ajánlatnál még jobbat, hogy letettem a kereskedő elé a papírokat, és megkérdeztem akar-e autót eladni. Akart. További megfontolásra ajánlom azt a tényt, miszerint kedvenc taxismaffiás ;) barátom semmi jót sem mond az új Passatról, és érdekes módon ezzel teljesen egybecseng az amit több helyről hallok szervízekből is. Nem feltétlenól a Superb mellett érvelek, csak kimondottan nem a Passat mellet, valamint ilyen árkategóriában van más autó is a piacon. Hopp még egy ötlet! :) Rendeld fehérben, úgy némileg olcsóbb, és továbbra is fenntartom a véleményem, hogy abban a legelegánsabb az új Superb. :) Nem mintha az én szubjektív véleményem sokat számítana... :)
Ez a full és ezt lehet összehasonlítani a Passattal. Az első 3 piros extráról le tudnék mondani! Az ár így 9.465.000.-Ft.
Az éppen kétszámjegyű kedvezménnyel nincs is bajom, de Passat-ra mégtöbbet kapknék, igaz még ebben az évben várható a ráncfelvarott Passat ami a Passat CC-re fog hasonlítani.
Egy érdekes info (nagytestvértől): hogy van pár trükk amível nagyobb kedvezményt is tudnak adni egyes "bátor" kereskedők, de a PoHu már bekeményített (belső vizsgálat miatt), minden forgalmi másolatot bekér. (Persze a PoHu-s tulajdonban lévő kereskedésekkel más a helyzet, ezt meg a versenyhivatal ellenőrzi majd, mert van pár vidéki kereskedő akik nem szeretik a hülyének nézik őket) Tudjátok: mindig a nagyobbik kutya....
Igazi nagy bánatom, hogy a mostani (megkímélten) használt kocsimat sajnálom "olcsón" eladni.
Egyik barátom Németországból importál féléves kocsikat, ő teljesen bolondnak néz, hogy Mo-on akarok vadi újat venni!
Szerinte tavasszal kiomegyünk No-ba és 22-25ezer Euro-ért full-os Superb tudunk venni félévesen 10-20 ezer km közti futással.
Ez azt jelenti, hogy Reg-adóstól kb. 6.500.000.-Ft! Hát lehet, hogy megfogadom a tanácsot! Mindenesetre a jövőhéten eldől, hogy megrendelem-e vagy nem!
Különlegességek Alcantara kárpitozás - 'Emory' Parkoló radar - Elöl/ hátul Xenon fényszórók - Bi-Xenon+AFS II. Riasztó - Belsőtér+emelésérzékelő Sötétített oldalablakok a B-oszloptól - SunSet árnyékolás Mechanikus napfényroló hátul CD-tár - Bolero (MP3)+rádió Gyári telefon kihangosító - GSM III. 'Premium' (Bluetooth) ESP + ASR - Menetstabilizátor+kipörgésgátló (HHC) Rablásgátló - Kódpados
Ez ha te állítod össze akkor 8.029.400.- Ez már jobban megérné az előhőz képest.Itt valóban minden többletfelszereltség. Egyébként ez a sokak által kipróbált LEN-619 Superb! Szintén 7.000km-rel.
Engem mondjuk meggyőztél az érveddel.A hátsó rész,nos azzal kell valamit kezdeni,ha még érzetre másként is van,hiszen gyerekülések mennének hátra.Ettől még én már nem gondolkodnék(na jó,van ebben egy kis Superb iránti szeretet is :) )
LUNA felnivel! Elegance 1.8 TSI 8.630.000,- Ft / EUR 36.120,86
Különlegességek Sízsák - Kivehető (UNI) Elektromos toló-, billenő tető - SOLAR Mechanikus napfényroló hátul Sötétített oldalablakok a B-oszloptól - SunSet árnyékolás; Zöld hővédő Rablásgátló - Kódpados; Gyári riasztó ESP + ASR - Menetstabilizátor+kipörgésgátló+hegymenet assziszt Könnyűfém keréktárcsák - 18' (Luna) Alcantara kárpitozás - 'Emory' Multifunkciós kormány - 4 küllős Parkoló radar - Elöl/ hátul
Ha valaki ezt a konfigurátorral összeállítja,akkor kiderül,hogy a napfényroló hátul,és a 4küllős multi kormány az Elegance alap része,és csak a parkoló radar elől/hátul ami nincs ebbe a 8.630.000ft-os árba beleszámítva.Más egyébként 8.707.400,-
Üdv! Hú!Hogy sikerült 10 milliósra összehozni az autót?Értem,hogy a bőr (Alcantara) üléshuzat 374.400ft,és ez dob az áron,de ehhez még pakolni kellett jó pár extrát az Elagance szinthez képest.Gondolom a hátsó üléssort lemérted,ezért tudod az 5 cm-es eltérést. A kedvezményhez nem tudok lőni.Én egyszerűen megmondanám,hogy vagy megadja ezt a hiányzó +2% kedvezményt,vagy nem itt rendelem meg az autót.De azért itt szeretném önnél megrendelni mert blablabla,egyébként a Skoda Palota megadja ezt a kedvezményt amit ön nem hajlandó,de oda nem szeretnék menni,mert blablabla. Valahogy így. Gondolom a motor azonos lenne,és az egyéb kiegészítő pluszok is.
Újra itthon, a héten megakartam rendelni az új Superb-t, de nem nagyon akar összejönni!
Lehet, hogy mégse lesz Superb az új kocsim.
Teljesen egyforma felszereltségű Passat és Superb esetén a Passat 90.000.-Ft-tal
olcsóbb!!! (Alcantara bőr az oka, mert ez a Passat Highline esetén alap)
Superb: 10.007.000.-Ft
Passat: 9.923.000.-Ft
Ráadásul 2%-al több kedvezményt is adnak!
Vagyis a Passatnál 300.000.-Ft-tal drágábban nem akarok Superb-t venni! :(
Ja a Passat hátsó ülése 5cm-rel szélesebb. (sajnos ez számomra a gyerekülések miatt fontos, mert igy a 2 db. gyerekülés mellé befér egy ember, míg a Superb esetében elég kicsi hely marad, hiába a nagy lábtér)
Ez is csak abban erősít meg,hogy felesleges pénzkidobás ez a levegőnyomás érzékelő.Persze ha széria felszerelés akkor ok,de egyébként opciónak,pluszként nem kérném.
De azért a Superb II.-t mégis 18-as kerékkel rendelted meg!Sose fogom fel miért.Az nem lehet indok,"mert szebben néz ki"! :) Biztonság!Erről biztos te is hallottál.
Üdv! Nem volt az autón nyomásmérő ? Azt mondják a defekttűrő gumi nélkülözhetetlen tartozéka , mert nehéz észrevenni a defektet. Örülök , hogy szerencséd volt.
Azt mindenit!Ez valóban mák!180-nál rendesen el lehetett volna szállni,de nagyon csúnyán!Több tanulság is van!Nem szabad ennyire hajtani,nem kell 18-as kerék. Már azt hittem,hogy az új Superbel történt valami.Ez se,de az se lett volna jó!
Nem teljesen ide tartozik,de ma mentem Pestre egy BMW-vel 180 körüli tempóban és vmi fura hangot hallottam,kiszálltam és a jobb első keréken láttam kb 10centis szakadást.Mákom volt,hogy defekttürő abroncs van a kocsin,mert szerintem elszálltam volna különben... Most ezt csak amiatt írtam,hogy itt sokat beszéltek a 18-as kerékről...Hát ez a magyar urakra nem való!!!ma nekem ez bebizonyosodott... Trailerrel folytattam az utat.