Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
A 120-130Le teljesítményhez amit ír írtam néhány hozzászólással ezelőtt turbók szerintem mind jók, főleg ha nem nagy (5500-6000)fordulaton akarod haszni. Krezy nekem ehhez a teljesítményhez gt1749V ajánlotta (ennyihez tuti hogy tartós "ezzel a turbóval mértek már 180Le felett is" /Krezy/) viszont tavaly szórakoztam vele elég sokat a vákumos vezérléssel, de nem igazán tetszett ha szűkrehúztam nagyon befojtotta a motor tágra nyitottam későn indult(szubjektív), ha összeáll még egy kísérletet teszek de csak és kizárólag nyomásos labdával sokkal egyenletesebben lehet vele vezérelni meg lehet indítani alul de mégse fojtja be a mocit és annyira nem hirtelen épül fel a nyomaték.
Gödöllőn van egy srác, nagy TDi mágus, én is tőle vettem a motoromat, ő tud minden kérdésedben+alkatrészben segíteni, mi mihez illik, ki kivel van stb.
Szerintem ez mifelénk is így van!Régebben egy versenyen ha valaki megállt elrágni egy szendvicset vagy tájékozodni,itinert böngészni 10-ből 10 autó megállt mellette és megkérdezte,hogy mi a baj,segíthet-e valamiben! Manapság ha láthatóan szorult helyzetben van valaki akkor max. csak ismerős áll meg neki segíteni!Tisztelet a kivételeknek!
Monok az egész más világ volt...Ezért hagytam abba a versenyzést mert a végén már csak arrol szolt az egész hogy ki győz.Az elején emödön volt ugy hogy az erdö közepén megáltak inni és beszélgetni a versenzök/mindenki ismert mindenkit családias volt az egész/2004ben becsuszott1srác az árokba+álltunk neki segíteni és azt monta4en mentek el mellette de nem segitettek neki.Azota még nézönek sem mentem ki versenyekre,csak a környéken szorakozom ha az idöm engedi.
A másik egyszerübb megoldás szerintem a nyomástárolós rendszer, ez fejel lefelé is biztosít kb 30másodpercig olajzást, ez elég ahhoz hogy megálitsuk a motort borulás esetén !
Ki kell bírni és ki is bír egy motor részleges olaj meg vízhiányt de nem mindegy,hogy meddig.Ráadásul ha nagyon dől a kocsi és csörlőznöd kell huzamosan felfelé akkor lehet,hogy az 5. ilyen mutatvány után már igencsak csattogós lessz a moci. Azt is szokták csinálni,hogy a karter mélyrészét ahonnan a szivattyú szív körbelemezelik.
Ennyire nem akartam kifejteni.Csak példának írtam és ezt azért tudom konkrétan mert volt szerencsém kétszer is szétszerelni egy PTSZ alatt gubbogva.Valami konstrukciós hibája lehet de több esetben is eltört a meghajtó tengelyük. Na de mostmár befejezem mert megköveznek offolásért!:-)
Ha lejjeb mész 1-2 oldalt, megtalálod a "kocsimat".. :) Vagyis a jelenlegi állapotát. Croma adagolóm van, 2.5-nek vettem de szerintem 1.9-es. Szóval terepre akarnám, egy vitara kasztniba uaz hidakkal. Nem kell nagyon erős, kb 120-130-Le-re gondoltam. Meg tudom vezérelni a geometriát is, mert van crazy féle alu druck labdám, csak membrán nincs bele. Meg lehet elég volna a nem geos turbo is.
Hali! Látom nagy tdi-s vagy te is! :) Van egy 1z-s motorom, és egy adagolóm. Nem tudsz valami turbót esetleg amit rá tudnék kucigolni? Lehetőleg nem geo-s kellene, de ha az az sem baj. Meg magasnyomású csövek is kellenének... :) Üdv.
Azért van 3 lépcsős szivattyú mert az egyik a karter elejéből a másik a kartel hátuljából szívja el az olajat és nyomja egy külön tartályba ahonnan a a harmadik szivattyú nyomja a motorba.
A pajeroval az a baj, hogy hamar véges az építhetősége, és gyenge az eleje!!
Mindenképpen merev híd kell előre is, abban meg nem az van... A pajerokból anno 10 éve, mikor itt elterjedt, kihozták a lehető legtöbbet, de off-roadra nem ideális alap.
Most egy uaz épül hátsó btr-zárral, gaz váltóval és terepváltóval és ford motorral. Ha kész, remélem mihamarabb, akkor egy gaz alvázra és kasznira épített autót fogok elkezdeni. Ha minden jól megy akkor g hidak mennek alá terepváltóval, meg valami erős benzinmotor, a hidak már jobban tűrik mint egy uazé... Ne kérdezd, miért nem rakok bele egy kis turbodieselt... Tudom hogy ésszerű, és jól fogyaszt, és nem ázik be, de a V6 szeretet megmaradt bennem, ezt még Matlák Gyuritól "örököltem":-)) Ez még a jövő, most az uaz a lényeg...
Hogy pontosan hogyan kell, vagy szoktak nedves karteres motort szárazra alakítani azt én nem tudom megmondani neked.A lényeg a száraznál,hogy a motor alatt lapos karter van.Az olajtartály külön van elhelyezve és egy szivattyú szívja el a karterből az olajat és nyomja a tartályba valamint onnan a motorba. Konkrétan pl. a V12-s harckocsimotornak az alján egy 3 lépcsős szivattyú van, az olajtartály elhelyezése pedig attól függ,hogy milyen gépben van a motor!/PTSZ,BAT,PKT,stb./
Na, még a végén kiderül, hogy minden látogató járt már Tokajban, még lehet a borunkat is itta....:-)))) A monoki versenyeket azokat én is hiányolom, mert volt olyan egyszer, amin részt vettünk, hogy 6 napos volt!!! Mindenféle feladatok, ügyességi és tömény bohóckodás!!! Az összejövetel volt, és nem vérre menő dolgokról szólt még! Ma már más szél fúj, de ezt kell szeretni
Hát hogyne emlékeznék!!!!!!:-))))) A 37-es főút melletti emléktáblának a gyertyagyújtója.... régi szép idők!!!:-) A sárga mitsu volt az enyém akkor.... Az alulról második kép bal oldali Gmercije meg a bratyómé, az még meg is van! Micsoda képsor, és nekem meg sincs még!!! Ez a szégyen!!!!
Én szeretnék belépni a diesel terepjárosok táborába !
Nagy köbcenti, nagy nyomaték, nagy kerék,+Turbo ! Osztómü zár, difi zár, itt minden megvan !:-))) Ha 90fokot fordittok a hidon még a portál is meglessz !!:-)))
Legyél nyugodt: az én autóm februárban került ki Derecskére, az alváz a nyárra kész lett, kaszni le, július!!! elején a kasznishoz, és tegnap mondta, hogy ebben az évben be szeretné fejezni. Az is igaz, hogy teljesen át lesz szabva, tehát nélkülem nem is tudta csinálni.
Számításaim szerint március tájékán lehet vele menni (és még a vezetékelés hátra lesz...)
itt nálunk 25ért csinált 1et az esztergályos duppla csapággyal, még nem próbáltuk, de nagyon stabilnak néz ki!! ugy csaináltattuk ahogy leirtátok!! 25be a csapágyak is benn vannak!!!