Eddig 600 km-t mentem a mixszel, hibakód nem volt, de persze más gondot okozhat amit természetesen el szeretnék kerülni. Komolyan mondom, a fogyasztasom sem rosszabb így mint 100% 95-össel.
Úgy tudtam az összes benzinben 5% etanol van Mo-n, de régen néztem már meg a blokkot alaposan.
Tudtommal TSI-be nem igazán ajánlott az E85, sőőt.. nem biztos, h kísérleteznék vele... eleve többet kapott most, mint 1/4 rész, mivel az OMV 100-as benyájában is akad kb 7-8% etanol, csak figyelmesen kell nézegetni a blokkot :-)
Úgy tűnik, hogy az 1/4 rész E85 3/4 rész benzin (most kivételesen OMV MaxxMotion 100-ast tankoltam) kitűnően bevált az autómban, semmi hibakódot nem adott és fogyasztásban sem tapasztaltam lényegi eltérést a szokásos 95-öshöz képest. A prémium benzint és az E85-t is rendszertisztítási célból tankoltam, mert néha X-aktákba illő hibaüzenetet kaptam és a szerelőm tanácsolta a prémiumbenzines járatást, az E85 már privát ötlet volt a részemről.
Az autó egy VW Golf 1.4TSI (CAXA motorkód, 122 LE), azaz kisnyomású turbós, közvetlen befecskendezéses motorral szerelt.
Kérdésem, amire választ / tanácsot keresek:
Korábban már próbáltam egy Fordban (1.6 16V, 125 LE) az 50-50%-ot, ott hibakódot kaptam, de az autó ment, többet is fogyasztott persze.
Nem tervezem plusz elektronika beszerelését.
1. Mi az az arány amit a fenti TSI motor kedvelni fog anélkül, hogy hibaüzenetet adna?
2. 5 ezer km van a 120 ezres szervizig, elég drága bele az üzemanyagszűrő, nem akarnám most külön cserélni. Lesz gebasz belőle?
Hol van ez Érden, melyik kút? Tegnap Diósdon (Érddel egybeépült település) 335 Ft volt az E85 az Agipon. Csak 1/4 részt tankoltam rendszertisztítási célból, de máskor is érdekelne 295-ért. Köszönöm!
Szerintem az e85 jól felveszi a vizet, az egyik autómban csak azt tankolok már kb 4 éve mással nem is tudna menni, és amikornéha meg kell bontani a benzinpumpa környékét a tankban ,minden szép tiszta belül, nincs víz vagy bármi más látható szennyeződés(a szűrőkre ez nem vonatkozik)
Ha időről időre bekerül a tankba pár deci víz (kúton, eső, stb.), majd az üres közeli tankot félig töltöm E85-el majd utána rá a 95-ös akkor az (elvileg) segít hogy a víz/nedvesség (E85-ben megkötve) távozzon?
-Mitől tud egyáltalán egy benzinszivattyú korródálódni a tankban?
Sziasztok.Van egy Bioetun átalakítom beszerelve egy 1,6 fokuszba.Mivel már nem használok etanolt ki van kapcsolva.Gondoltam hasznosítom valamire. Na most ha egy rejtett kapcsolóval bekapcsolom,és a programban a dúsitásokat maxra rakom,és az NTC kicserélem fix ellenállásra(mintha hideg lenne)akkor belefullad a benzinbe és nem inditható el.Máris kész a lopásvédelem.Működik ez az elmélet a guruk szerint?A motor nem károsodik egy ilyen véletlen inditásnál?