Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Én szeretnék belépni a diesel terepjárosok táborába !
Nagy köbcenti, nagy nyomaték, nagy kerék,+Turbo ! Osztómü zár, difi zár, itt minden megvan !:-))) Ha 90fokot fordittok a hidon még a portál is meglessz !!:-)))
Legyél nyugodt: az én autóm februárban került ki Derecskére, az alváz a nyárra kész lett, kaszni le, július!!! elején a kasznishoz, és tegnap mondta, hogy ebben az évben be szeretné fejezni. Az is igaz, hogy teljesen át lesz szabva, tehát nélkülem nem is tudta csinálni.
Számításaim szerint március tájékán lehet vele menni (és még a vezetékelés hátra lesz...)
itt nálunk 25ért csinált 1et az esztergályos duppla csapággyal, még nem próbáltuk, de nagyon stabilnak néz ki!! ugy csaináltattuk ahogy leirtátok!! 25be a csapágyak is benn vannak!!!
Hali. Tokajon énis voltam1x a mol kuton volt a nevezés a tisza híd melett a dagonya a régi szép idök....2004ben indultam utoljára emödön.Monokon is nagyon jo versenyek voltak akkor még csak nézö völtam.Ott fertözödtem meg. Örülök ennek a forumnak!
Na most őszinte leszek: foggalmam sincs erről a száraz karter dologról, nem is tudom, hogy ez mi. Egy rövid magyarázatot kérek tőletek róla. (ahogy Uaz-ost ismerem, 6 szóban elmondja:))))
A turbót nem tudom, ezekben milyen szokott lenni? Az adagolóhoz sem értek, valami 11-es elem (vagy 12?) van benne.
Az autó Derecskén készül, Tibinek ez már a többedik ilyen párosítása, úgyhogy már megvolt neki a sablon, ami alapján kivágatta a kazánlemezből a közbetétet.
Debrecenben van egy barátomnak is ilyen párosítása, csak neki 90 Le-s volt az alapmotorja. Kipróbáltam, hát mit mondjak, meggyőzött. Ő is szereti, Uaz moci után a fogyasztás-teljesítményarány megdöbbentő.
(Ucsó Altea info: 2 L-es PdTDi, az FR 170 lovas motorja, úgyhogy viszonylag könnyű volt húzni)
Akkor valószínű, hogy vnt15; gt1749V; bv39 vagy valami hasonló kis geometriás turbó van rajta.
Lehet játszani a vezérlésével attól függően hogy vákumos vagy nyomásos, geometria nyitásával szűkítésével... vagy más kicsi wastegates turbó használatával mint pl gt15 ;T2; gt17; kp39 stb
levegős-levegős coolernak csak nagyobb sebességnél van inkább értelme de egy vizes levegős-et már szerintem jól lehetne használni kis sebességnél is de ha ventit teszel a levegős coolerra az is jó lehet
Jaja, anno még a Matlák Gyuri féle csapattal kezdtem el én is megfertőződni a terepjárózással... Defender az nem annyira, inkább Pajero, és mostanában G merci, no meg a "háborús bűnös" Uaz alkotja az alakulatot nálunk. Mici híján jó néhány éve eléggé szétesett ez a banda, de rövid ideje páran megint kitaláltuk, hogy össze kéne gyúrni megint a régi csapatot... A verdám is ha minden igaz kész lesz februárra, de az igazság hogy mostanában annyira nem rajtam múlik, inkább a karosszériás "bácsi" nem akar elég gyorsan hozzányúlni... már négy hónapja várom hogy kész legyen! Úgyhogy ha valaki összehozza a terepjárósokat egy karikára, addig várjon, míg én is kész leszek vele!
Hali! Akkor ezek szerint a karter-hez nem is nyúltál? Lesz úgy olajtartalékod mikor mondjuk orra áll a kocsi? Ez a száraz karteres megoldás lenne az igazi,amit Uaz-os írt. Turbód gometriás vagy sima? Az adagolóban tudod milyen főelem és hullámtárcsa van? Nehéz volt összehozni a BMW váltóval? Gondolom pdtdi az altea. Azt még könnyebb tuningolni! :) Én is gondolkozam a pdtdi-ben ,de nem lett beőle semmi.
Hali! A Crazy a dunaújvárosi fickó. Szaktatekintély magyarországon adagolóban! :) Ha a gyári turbót hagytad rajta, az sztem éppen elegendő, és a cooler-rel is egyetértek veled. Milyen váltóval tetted föl? És milyen cartert tettél rá? Mert ha jól tudom ez a motor csak kereszt verzióban létezik, és ennek aluminium az alja. (Ezt sokszor bántam a Golf-ban.... :))) Közel volt a földhöz.. ) Tuningolásról: Nekem közel 200 Le volt és majd 2 évig tapostam neki mikor eladtam, de a mai napig semmi baja se a motornak, se a turbónak. Ellentétben az 1z-s motorral (ennek az elődje, ami lemez szelepfedél deknis) Annak nem olyan stabil az olajnyomása, a nyagy turbót szereti tönkretenni magán. :)
Nem tudom pontosan, mert nincs itthon az alváz, de amilyen az eredeti turbója, az van rajta.
Sztem valami kisebbfajta lehet.
Az intercoolert egyenlőre nem tettük bele két okból:
1. nincs számottevő sebesség, ami hűtené igazából, bár a ventillátor megoldás lenne. Amúgy már sikerült olcsón szereznem egy kisméretű TDi coolert, úgyhogy majd elválik ...
2. minimális a turbó és a motor közti csőhossz, nem kell annyi levegőt összenyomni.
Az én tengelyemet az UAZ váltó elötét tengelyéből esztergáltam ki ! Erre a tengelyre passzol a terepváltó meghajtó fogaskereke, a tengelyvége illesztve van a kihajtó tengelybe, gyári csapágy marad ! A váltó-terepváltó közti lemez marad, esztergálni kell egy szimering házat ami rácsuszik és beszoritja a csapágyat, ezt ráhegeszted a terepváltó előtti lemezre !
A tengely másik végére pedig a kardán végéröl levágott rész (ami a merci váltóhoz volt rögzitve) illesztenie kell a tengelyre és ráhegeszteni !
Ennyit tudok segitteni, ugyanis itthon csináltam !
terepváltóval elakadtam mert behajtást kellene csináltatnom hozzá és nem tudom kivel hol lenen érdemes a te megoldásod meg nagyon tetszik főleg hogy nekem is merci váltó lessz fent a vason:)
Szerintem nem kell félni a nyomatéktól mert beállítás függő lehet hirtelen felépülő nyomatékot is csinálni meg olyat is ami szép fokozatossan épül fel turbó meg adagoló függö...
Istenkirály ez a motor! ;) :) Nekem Golf II-ben volt ilyen aludeklis, Gt20-al, 502-es csúccsal, Crazy 3.3x11-es adagolóval... Odab...szott. Milyen kocsiban lesz ez neked? Szégyenlem de nem ismerem föl a motorteréről... Én az uaz hidjaimhoz nem merem betenni. Bár csak 110-120Le-re gondoltam. Félek a nyomatéktól. Üdv.