Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ro750 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 123
Én szeretnék belépni a diesel terepjárosok táborába !

Nagy köbcenti, nagy nyomaték, nagy kerék,+Turbo !
Osztómü zár, difi zár, itt minden megvan !:-)))
Ha 90fokot fordittok a hidon még a portál is meglessz !!:-)))

szokodi72 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 122

Helló

Legyél nyugodt: az én autóm februárban került ki Derecskére, az alváz a nyárra kész lett, kaszni le, július!!!  elején a kasznishoz, és tegnap mondta, hogy ebben az évben be szeretné fejezni. Az is igaz, hogy teljesen át lesz szabva, tehát nélkülem nem is tudta csinálni.

Számításaim szerint március tájékán lehet vele menni (és még a vezetékelés hátra lesz...)

Te emlékszel ezekre a képekre?

Előzmény: spooner (116)
borasz2001 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 121

hali

 

itt nálunk 25ért csinált 1et az esztergályos duppla csapággyal, még nem próbáltuk, de nagyon stabilnak néz ki!!  ugy csaináltattuk ahogy leirtátok!! 25be a csapágyak is benn vannak!!!

Előzmény: Juhó (112)
elband1i Creative Commons License 2008.12.17 0 0 120
Hali.
Tokajon énis voltam1x a mol kuton volt a nevezés a tisza híd melett a dagonya a régi szép idök....2004ben indultam utoljára emödön.Monokon is nagyon jo versenyek voltak akkor még csak nézö völtam.Ott fertözödtem meg.
Örülök ennek a forumnak!
Előzmény: spooner (116)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 119

Helló

Na most őszinte leszek: foggalmam sincs erről a száraz karter dologról, nem is tudom, hogy ez mi. Egy rövid magyarázatot kérek tőletek róla. (ahogy Uaz-ost ismerem, 6 szóban elmondja:))))

A turbót nem tudom, ezekben milyen szokott lenni? Az adagolóhoz sem értek, valami 11-es elem (vagy 12?) van benne.

Az autó Derecskén készül, Tibinek ez már a többedik ilyen párosítása, úgyhogy már megvolt neki a sablon, ami alapján kivágatta a kazánlemezből a közbetétet.

Debrecenben van egy barátomnak is ilyen párosítása, csak neki 90 Le-s volt az alapmotorja. Kipróbáltam, hát mit mondjak, meggyőzött. Ő is szereti, Uaz moci után a fogyasztás-teljesítményarány megdöbbentő.

(Ucsó Altea info: 2 L-es PdTDi, az FR 170 lovas motorja, úgyhogy viszonylag könnyű volt húzni)

Előzmény: eszkába (115)
Juhó Creative Commons License 2008.12.17 0 0 118
Helló!

Száraz kartellal egyet értek, viszont én csak egy mociról hallottam ami így kotlott meg a Csabának ott lehet hogy más is volt...
Előzmény: uaz-os (113)
Juhó Creative Commons License 2008.12.17 0 0 117
Szia!

Akkor valószínű, hogy vnt15; gt1749V; bv39 vagy valami hasonló kis geometriás turbó van rajta.

Lehet játszani a vezérlésével attól függően hogy vákumos vagy nyomásos, geometria nyitásával szűkítésével...
vagy más kicsi wastegates turbó használatával mint pl gt15 ;T2; gt17; kp39 stb

levegős-levegős coolernak csak nagyobb sebességnél van inkább értelme de egy vizes levegős-et már szerintem jól lehetne használni kis sebességnél is de ha ventit teszel a levegős coolerra az is jó lehet
Előzmény: szokodi72 (110)
spooner Creative Commons License 2008.12.17 0 0 116
Üdv!

Jaja, anno még a Matlák Gyuri féle csapattal kezdtem el én is megfertőződni a terepjárózással... Defender az nem annyira, inkább Pajero, és mostanában G merci, no meg a "háborús bűnös" Uaz alkotja az alakulatot nálunk.
Mici híján jó néhány éve eléggé szétesett ez a banda, de rövid ideje páran megint kitaláltuk, hogy össze kéne gyúrni megint a régi csapatot...
A verdám is ha minden igaz kész lesz februárra, de az igazság hogy mostanában annyira nem rajtam múlik, inkább a karosszériás "bácsi" nem akar elég gyorsan hozzányúlni... már négy hónapja várom hogy kész legyen!
Úgyhogy ha valaki összehozza a terepjárósokat egy karikára, addig várjon, míg én is kész leszek vele!

Csocsi:
Gergő
Előzmény: szokodi72 (95)
eszkába Creative Commons License 2008.12.17 0 0 115
Hali!
Akkor ezek szerint a karter-hez nem is nyúltál? Lesz úgy olajtartalékod mikor mondjuk orra áll a kocsi? Ez a száraz karteres megoldás lenne az igazi,amit Uaz-os írt.
Turbód gometriás vagy sima? Az adagolóban tudod milyen főelem és hullámtárcsa van?
Nehéz volt összehozni a BMW váltóval?
Gondolom pdtdi az altea. Azt még könnyebb tuningolni! :) Én is gondolkozam a pdtdi-ben ,de nem lett beőle semmi.
Előzmény: szokodi72 (114)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 114

Akkor ő az.

Már sokat hallottam/olvastam róla.

Eredetileg Fiat roma 2.5-ös adagolóban gondolkoztam, de ez egyszerűbb és nem sokkal drágább volt, és legalább új.

Ez egy audiban volt, keresztmotoros, alu a szelepfedél és a karter is.

Csak a turbót kellett egy másikra kicserélni a szívócsonkkal, mert eredetileg lefelé fordult, és nem fért volna el.

BMW 524 td váltó, Gaz69 terepváltó.

Nekem Altea XL-em van, chippelve fékpadon mértünk 217 Le-t meg 445 Nm-t.

Mikor ez a nagy kocsi megindul, hát sokan nem nézik ki belőle, hogy mit tud:))))))

 

Előzmény: eszkába (111)
uaz-os Creative Commons License 2008.12.17 0 0 113

Épp domival beszéltem a TDI -ről!

 

Azt mondta okvetlen kell bele a száraz karter!

Borosnak 1 ik versenyen megbillent oldalra az uaz

 

1 pillanatra elment az olajnyomás!1 ből elkezdett kattogni a  főtengelycsapágy! :-(

Előzmény: eszkába (111)
Juhó Creative Commons License 2008.12.17 0 0 112
Szia!

Köszi a segítséget!

Hegesztő van de sajnos eszterga még nincs.

Már van elképzelés is csak egy esztergályos kell:D

Előzmény: ro750 (106)
eszkába Creative Commons License 2008.12.17 0 0 111
Hali!
A Crazy a dunaújvárosi fickó. Szaktatekintély magyarországon adagolóban! :)
Ha a gyári turbót hagytad rajta, az sztem éppen elegendő, és a cooler-rel is egyetértek veled.
Milyen váltóval tetted föl? És milyen cartert tettél rá? Mert ha jól tudom ez a motor csak kereszt verzióban létezik, és ennek aluminium az alja. (Ezt sokszor bántam a Golf-ban.... :))) Közel volt a földhöz.. )
Tuningolásról: Nekem közel 200 Le volt és majd 2 évig tapostam neki mikor eladtam, de a mai napig semmi baja se a motornak, se a turbónak. Ellentétben az 1z-s motorral (ennek az elődje, ami lemez szelepfedél deknis) Annak nem olyan stabil az olajnyomása, a nyagy turbót szereti tönkretenni magán. :)
Előzmény: szokodi72 (101)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 110

Helló

Nem tudom pontosan, mert nincs itthon az alváz, de amilyen az eredeti turbója, az van rajta.

Sztem valami kisebbfajta lehet.

Az intercoolert egyenlőre nem tettük bele két okból:

1. nincs számottevő sebesség, ami hűtené igazából, bár a ventillátor megoldás lenne. Amúgy már sikerült olcsón szereznem egy kisméretű TDi coolert, úgyhogy majd elválik ...

2. minimális a turbó és a motor közti csőhossz, nem kell annyi levegőt összenyomni.

 

Előzmény: Juhó (105)
uaz-os Creative Commons License 2008.12.17 0 0 109
Ez igy van ahogy mondod!!
Előzmény: ro750 (108)
ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 108
A nyomatékos motorokat célszerü automatával betenni UAZba, mert kiméli a
futóművet !
Előzmény: eszkába (98)
ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 107
A nyomatékod nagyon jó, alacsony fordulat nagy nyomaték, ez a lényeg !:-))
Előzmény: szokodi72 (99)
ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 106
Üdv.

Az én tengelyemet az UAZ váltó elötét tengelyéből esztergáltam ki !
Erre a tengelyre passzol a terepváltó meghajtó fogaskereke, a tengelyvége
illesztve van a kihajtó tengelybe, gyári csapágy marad !
A váltó-terepváltó közti lemez marad, esztergálni kell egy szimering házat ami
rácsuszik és beszoritja a csapágyat, ezt ráhegeszted a terepváltó előtti lemezre !

A tengely másik végére pedig a kardán végéröl levágott rész (ami a merci váltóhoz
volt rögzitve) illesztenie kell a tengelyre és ráhegeszteni !

Ennyit tudok segitteni, ugyanis itthon csináltam !

Egyszerü, csak eszterga, és hegesztö kell.:-)))
Előzmény: Juhó (104)
Juhó Creative Commons License 2008.12.16 0 0 105
Milyen turbó van rajta??
és milyen vezérléssel??
Előzmény: szokodi72 (103)
Juhó Creative Commons License 2008.12.16 0 0 104
Szia Ro750!

Segítségeteket szeretném kérni!

terepváltóval elakadtam mert behajtást kellene csináltatnom hozzá és nem tudom kivel hol lenen érdemes a te megoldásod meg nagyon tetszik főleg hogy nekem is merci váltó lessz fent a vason:)

Előzmény: ro750 (91)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 103

Hogy lehet beállítani, hogy ne lórugásszerűen jöjjön a nyomaték?

 

Előzmény: Juhó (100)
Juhó Creative Commons License 2008.12.16 0 0 102
:D:D:D:D:D:D:D

Egyet értek
Előzmény: szokodi72 (101)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 101

UAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!

Ez a kép akkor készült, amikor még csak bele volt fércelve.

Majd rakok fel egy frissebbet.

Az biztos, hogy ennek a motornak a tuningolhatósága legendás, én sem akarok direkt elszállni vele, elég lesz az a +10-20 Le.

Meg a fogyasztás-tudás-egyszerűség-alkatrészárak is mellette szóltak.

Ha Crazy dunaújvárosi, akkor ezen is az van.

A nyomatéktól meg féljenek a többiek:))))))))

Előzmény: eszkába (98)
Juhó Creative Commons License 2008.12.16 0 0 100
Szia!

Szerintem nem kell félni a nyomatéktól mert beállítás függő lehet hirtelen felépülő nyomatékot is csinálni meg olyat is ami szép fokozatossan épül fel turbó meg adagoló függö...

110 Le-t veszünk alapul gyáriba 235 Nm-tud 1900@
mechanikus adagolóval többet

Enyit meg az uaz hidaknak illene kibírni:)
Előzmény: eszkába (98)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 99

Gyárilag 110 Le. + ha jól tudom 240 Nm.

Természetesen az elektromos adagoló helyén mechanikus van.

Előzmény: ro750 (97)
eszkába Creative Commons License 2008.12.16 0 0 98
Hali!

Istenkirály ez a motor! ;) :) Nekem Golf II-ben volt ilyen aludeklis, Gt20-al, 502-es csúccsal, Crazy 3.3x11-es adagolóval... Odab...szott.
Milyen kocsiban lesz ez neked? Szégyenlem de nem ismerem föl a motorteréről...
Én az uaz hidjaimhoz nem merem betenni. Bár csak 110-120Le-re gondoltam. Félek a nyomatéktól.
Üdv.
Előzmény: szokodi72 (93)
ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 97
Mit tud ez a motor, kW, Nm ??
Előzmény: szokodi72 (93)
gaz.69 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 96
Érdeklődöm, megvan-e még a motor-váltó és hogyé adnád? Valamint hol?
Előzmény: 504LACI (18)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 95

Helló

Nem is tudtam, hogy tokaji vagy. Párszor voltunk ott gurigázni emléktúrán, versenyen.

Akkor te a G-Mercis-Defenderes-Pajerós csapatba tartoztál?

Előzmény: spooner (-)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 94

Helló

Igen, ha itt leszel, jelentkezz.

Képet tudok, ha kell, felhívod az építőt. Már többet is csinált.

Előzmény: Zoliiy (43)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!