Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Hali. Tokajon énis voltam1x a mol kuton volt a nevezés a tisza híd melett a dagonya a régi szép idök....2004ben indultam utoljára emödön.Monokon is nagyon jo versenyek voltak akkor még csak nézö völtam.Ott fertözödtem meg. Örülök ennek a forumnak!
Na most őszinte leszek: foggalmam sincs erről a száraz karter dologról, nem is tudom, hogy ez mi. Egy rövid magyarázatot kérek tőletek róla. (ahogy Uaz-ost ismerem, 6 szóban elmondja:))))
A turbót nem tudom, ezekben milyen szokott lenni? Az adagolóhoz sem értek, valami 11-es elem (vagy 12?) van benne.
Az autó Derecskén készül, Tibinek ez már a többedik ilyen párosítása, úgyhogy már megvolt neki a sablon, ami alapján kivágatta a kazánlemezből a közbetétet.
Debrecenben van egy barátomnak is ilyen párosítása, csak neki 90 Le-s volt az alapmotorja. Kipróbáltam, hát mit mondjak, meggyőzött. Ő is szereti, Uaz moci után a fogyasztás-teljesítményarány megdöbbentő.
(Ucsó Altea info: 2 L-es PdTDi, az FR 170 lovas motorja, úgyhogy viszonylag könnyű volt húzni)
Akkor valószínű, hogy vnt15; gt1749V; bv39 vagy valami hasonló kis geometriás turbó van rajta.
Lehet játszani a vezérlésével attól függően hogy vákumos vagy nyomásos, geometria nyitásával szűkítésével... vagy más kicsi wastegates turbó használatával mint pl gt15 ;T2; gt17; kp39 stb
levegős-levegős coolernak csak nagyobb sebességnél van inkább értelme de egy vizes levegős-et már szerintem jól lehetne használni kis sebességnél is de ha ventit teszel a levegős coolerra az is jó lehet
Jaja, anno még a Matlák Gyuri féle csapattal kezdtem el én is megfertőződni a terepjárózással... Defender az nem annyira, inkább Pajero, és mostanában G merci, no meg a "háborús bűnös" Uaz alkotja az alakulatot nálunk. Mici híján jó néhány éve eléggé szétesett ez a banda, de rövid ideje páran megint kitaláltuk, hogy össze kéne gyúrni megint a régi csapatot... A verdám is ha minden igaz kész lesz februárra, de az igazság hogy mostanában annyira nem rajtam múlik, inkább a karosszériás "bácsi" nem akar elég gyorsan hozzányúlni... már négy hónapja várom hogy kész legyen! Úgyhogy ha valaki összehozza a terepjárósokat egy karikára, addig várjon, míg én is kész leszek vele!
Hali! Akkor ezek szerint a karter-hez nem is nyúltál? Lesz úgy olajtartalékod mikor mondjuk orra áll a kocsi? Ez a száraz karteres megoldás lenne az igazi,amit Uaz-os írt. Turbód gometriás vagy sima? Az adagolóban tudod milyen főelem és hullámtárcsa van? Nehéz volt összehozni a BMW váltóval? Gondolom pdtdi az altea. Azt még könnyebb tuningolni! :) Én is gondolkozam a pdtdi-ben ,de nem lett beőle semmi.
Hali! A Crazy a dunaújvárosi fickó. Szaktatekintély magyarországon adagolóban! :) Ha a gyári turbót hagytad rajta, az sztem éppen elegendő, és a cooler-rel is egyetértek veled. Milyen váltóval tetted föl? És milyen cartert tettél rá? Mert ha jól tudom ez a motor csak kereszt verzióban létezik, és ennek aluminium az alja. (Ezt sokszor bántam a Golf-ban.... :))) Közel volt a földhöz.. ) Tuningolásról: Nekem közel 200 Le volt és majd 2 évig tapostam neki mikor eladtam, de a mai napig semmi baja se a motornak, se a turbónak. Ellentétben az 1z-s motorral (ennek az elődje, ami lemez szelepfedél deknis) Annak nem olyan stabil az olajnyomása, a nyagy turbót szereti tönkretenni magán. :)
Nem tudom pontosan, mert nincs itthon az alváz, de amilyen az eredeti turbója, az van rajta.
Sztem valami kisebbfajta lehet.
Az intercoolert egyenlőre nem tettük bele két okból:
1. nincs számottevő sebesség, ami hűtené igazából, bár a ventillátor megoldás lenne. Amúgy már sikerült olcsón szereznem egy kisméretű TDi coolert, úgyhogy majd elválik ...
2. minimális a turbó és a motor közti csőhossz, nem kell annyi levegőt összenyomni.
Az én tengelyemet az UAZ váltó elötét tengelyéből esztergáltam ki ! Erre a tengelyre passzol a terepváltó meghajtó fogaskereke, a tengelyvége illesztve van a kihajtó tengelybe, gyári csapágy marad ! A váltó-terepváltó közti lemez marad, esztergálni kell egy szimering házat ami rácsuszik és beszoritja a csapágyat, ezt ráhegeszted a terepváltó előtti lemezre !
A tengely másik végére pedig a kardán végéröl levágott rész (ami a merci váltóhoz volt rögzitve) illesztenie kell a tengelyre és ráhegeszteni !
Ennyit tudok segitteni, ugyanis itthon csináltam !
terepváltóval elakadtam mert behajtást kellene csináltatnom hozzá és nem tudom kivel hol lenen érdemes a te megoldásod meg nagyon tetszik főleg hogy nekem is merci váltó lessz fent a vason:)
Szerintem nem kell félni a nyomatéktól mert beállítás függő lehet hirtelen felépülő nyomatékot is csinálni meg olyat is ami szép fokozatossan épül fel turbó meg adagoló függö...
Istenkirály ez a motor! ;) :) Nekem Golf II-ben volt ilyen aludeklis, Gt20-al, 502-es csúccsal, Crazy 3.3x11-es adagolóval... Odab...szott. Milyen kocsiban lesz ez neked? Szégyenlem de nem ismerem föl a motorteréről... Én az uaz hidjaimhoz nem merem betenni. Bár csak 110-120Le-re gondoltam. Félek a nyomatéktól. Üdv.
Tettem fel pár képet, már nem építtek, ez a gép még 98ban készült ! Elöl AVIA lengéscsillapítók vannak, hátul a felső hídtámaszon 2db gázos csillapíttó, a tengelyen egyszerű olajos van!! A hídtámaszok IFA kormány tolórúd gyári gömbfelyekkel, és hasonló alkatrészek ! Tepsi merci hátsó rugói vannak elöl, hátul pedig opel rugók !
Kellett tenni hátra kereszt stabilizátort hogy stabil legyen nagy sebeségnél, terepen kilehet iktatni !
Sokat használtam, jól müködött !
Az autó 1.6t és az első tengely 850kg a hátsó 750kg, hütő, tank hátul !
Az elsö tengely elörébb van, felmászik a falra is !