Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

elband1i Creative Commons License 2008.12.17 0 0 120
Hali.
Tokajon énis voltam1x a mol kuton volt a nevezés a tisza híd melett a dagonya a régi szép idök....2004ben indultam utoljára emödön.Monokon is nagyon jo versenyek voltak akkor még csak nézö völtam.Ott fertözödtem meg.
Örülök ennek a forumnak!
Előzmény: spooner (116)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 119

Helló

Na most őszinte leszek: foggalmam sincs erről a száraz karter dologról, nem is tudom, hogy ez mi. Egy rövid magyarázatot kérek tőletek róla. (ahogy Uaz-ost ismerem, 6 szóban elmondja:))))

A turbót nem tudom, ezekben milyen szokott lenni? Az adagolóhoz sem értek, valami 11-es elem (vagy 12?) van benne.

Az autó Derecskén készül, Tibinek ez már a többedik ilyen párosítása, úgyhogy már megvolt neki a sablon, ami alapján kivágatta a kazánlemezből a közbetétet.

Debrecenben van egy barátomnak is ilyen párosítása, csak neki 90 Le-s volt az alapmotorja. Kipróbáltam, hát mit mondjak, meggyőzött. Ő is szereti, Uaz moci után a fogyasztás-teljesítményarány megdöbbentő.

(Ucsó Altea info: 2 L-es PdTDi, az FR 170 lovas motorja, úgyhogy viszonylag könnyű volt húzni)

Előzmény: eszkába (115)
Juhó Creative Commons License 2008.12.17 0 0 118
Helló!

Száraz kartellal egyet értek, viszont én csak egy mociról hallottam ami így kotlott meg a Csabának ott lehet hogy más is volt...
Előzmény: uaz-os (113)
Juhó Creative Commons License 2008.12.17 0 0 117
Szia!

Akkor valószínű, hogy vnt15; gt1749V; bv39 vagy valami hasonló kis geometriás turbó van rajta.

Lehet játszani a vezérlésével attól függően hogy vákumos vagy nyomásos, geometria nyitásával szűkítésével...
vagy más kicsi wastegates turbó használatával mint pl gt15 ;T2; gt17; kp39 stb

levegős-levegős coolernak csak nagyobb sebességnél van inkább értelme de egy vizes levegős-et már szerintem jól lehetne használni kis sebességnél is de ha ventit teszel a levegős coolerra az is jó lehet
Előzmény: szokodi72 (110)
spooner Creative Commons License 2008.12.17 0 0 116
Üdv!

Jaja, anno még a Matlák Gyuri féle csapattal kezdtem el én is megfertőződni a terepjárózással... Defender az nem annyira, inkább Pajero, és mostanában G merci, no meg a "háborús bűnös" Uaz alkotja az alakulatot nálunk.
Mici híján jó néhány éve eléggé szétesett ez a banda, de rövid ideje páran megint kitaláltuk, hogy össze kéne gyúrni megint a régi csapatot...
A verdám is ha minden igaz kész lesz februárra, de az igazság hogy mostanában annyira nem rajtam múlik, inkább a karosszériás "bácsi" nem akar elég gyorsan hozzányúlni... már négy hónapja várom hogy kész legyen!
Úgyhogy ha valaki összehozza a terepjárósokat egy karikára, addig várjon, míg én is kész leszek vele!

Csocsi:
Gergő
Előzmény: szokodi72 (95)
eszkába Creative Commons License 2008.12.17 0 0 115
Hali!
Akkor ezek szerint a karter-hez nem is nyúltál? Lesz úgy olajtartalékod mikor mondjuk orra áll a kocsi? Ez a száraz karteres megoldás lenne az igazi,amit Uaz-os írt.
Turbód gometriás vagy sima? Az adagolóban tudod milyen főelem és hullámtárcsa van?
Nehéz volt összehozni a BMW váltóval?
Gondolom pdtdi az altea. Azt még könnyebb tuningolni! :) Én is gondolkozam a pdtdi-ben ,de nem lett beőle semmi.
Előzmény: szokodi72 (114)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 114

Akkor ő az.

Már sokat hallottam/olvastam róla.

Eredetileg Fiat roma 2.5-ös adagolóban gondolkoztam, de ez egyszerűbb és nem sokkal drágább volt, és legalább új.

Ez egy audiban volt, keresztmotoros, alu a szelepfedél és a karter is.

Csak a turbót kellett egy másikra kicserélni a szívócsonkkal, mert eredetileg lefelé fordult, és nem fért volna el.

BMW 524 td váltó, Gaz69 terepváltó.

Nekem Altea XL-em van, chippelve fékpadon mértünk 217 Le-t meg 445 Nm-t.

Mikor ez a nagy kocsi megindul, hát sokan nem nézik ki belőle, hogy mit tud:))))))

 

Előzmény: eszkába (111)
uaz-os Creative Commons License 2008.12.17 0 0 113

Épp domival beszéltem a TDI -ről!

 

Azt mondta okvetlen kell bele a száraz karter!

Borosnak 1 ik versenyen megbillent oldalra az uaz

 

1 pillanatra elment az olajnyomás!1 ből elkezdett kattogni a  főtengelycsapágy! :-(

Előzmény: eszkába (111)
Juhó Creative Commons License 2008.12.17 0 0 112
Szia!

Köszi a segítséget!

Hegesztő van de sajnos eszterga még nincs.

Már van elképzelés is csak egy esztergályos kell:D

Előzmény: ro750 (106)
eszkába Creative Commons License 2008.12.17 0 0 111
Hali!
A Crazy a dunaújvárosi fickó. Szaktatekintély magyarországon adagolóban! :)
Ha a gyári turbót hagytad rajta, az sztem éppen elegendő, és a cooler-rel is egyetértek veled.
Milyen váltóval tetted föl? És milyen cartert tettél rá? Mert ha jól tudom ez a motor csak kereszt verzióban létezik, és ennek aluminium az alja. (Ezt sokszor bántam a Golf-ban.... :))) Közel volt a földhöz.. )
Tuningolásról: Nekem közel 200 Le volt és majd 2 évig tapostam neki mikor eladtam, de a mai napig semmi baja se a motornak, se a turbónak. Ellentétben az 1z-s motorral (ennek az elődje, ami lemez szelepfedél deknis) Annak nem olyan stabil az olajnyomása, a nyagy turbót szereti tönkretenni magán. :)
Előzmény: szokodi72 (101)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 110

Helló

Nem tudom pontosan, mert nincs itthon az alváz, de amilyen az eredeti turbója, az van rajta.

Sztem valami kisebbfajta lehet.

Az intercoolert egyenlőre nem tettük bele két okból:

1. nincs számottevő sebesség, ami hűtené igazából, bár a ventillátor megoldás lenne. Amúgy már sikerült olcsón szereznem egy kisméretű TDi coolert, úgyhogy majd elválik ...

2. minimális a turbó és a motor közti csőhossz, nem kell annyi levegőt összenyomni.

 

Előzmény: Juhó (105)
uaz-os Creative Commons License 2008.12.17 0 0 109
Ez igy van ahogy mondod!!
Előzmény: ro750 (108)
ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 108
A nyomatékos motorokat célszerü automatával betenni UAZba, mert kiméli a
futóművet !
Előzmény: eszkába (98)
ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 107
A nyomatékod nagyon jó, alacsony fordulat nagy nyomaték, ez a lényeg !:-))
Előzmény: szokodi72 (99)
ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 106
Üdv.

Az én tengelyemet az UAZ váltó elötét tengelyéből esztergáltam ki !
Erre a tengelyre passzol a terepváltó meghajtó fogaskereke, a tengelyvége
illesztve van a kihajtó tengelybe, gyári csapágy marad !
A váltó-terepváltó közti lemez marad, esztergálni kell egy szimering házat ami
rácsuszik és beszoritja a csapágyat, ezt ráhegeszted a terepváltó előtti lemezre !

A tengely másik végére pedig a kardán végéröl levágott rész (ami a merci váltóhoz
volt rögzitve) illesztenie kell a tengelyre és ráhegeszteni !

Ennyit tudok segitteni, ugyanis itthon csináltam !

Egyszerü, csak eszterga, és hegesztö kell.:-)))
Előzmény: Juhó (104)
Juhó Creative Commons License 2008.12.16 0 0 105
Milyen turbó van rajta??
és milyen vezérléssel??
Előzmény: szokodi72 (103)
Juhó Creative Commons License 2008.12.16 0 0 104
Szia Ro750!

Segítségeteket szeretném kérni!

terepváltóval elakadtam mert behajtást kellene csináltatnom hozzá és nem tudom kivel hol lenen érdemes a te megoldásod meg nagyon tetszik főleg hogy nekem is merci váltó lessz fent a vason:)

Előzmény: ro750 (91)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 103

Hogy lehet beállítani, hogy ne lórugásszerűen jöjjön a nyomaték?

 

Előzmény: Juhó (100)
Juhó Creative Commons License 2008.12.16 0 0 102
:D:D:D:D:D:D:D

Egyet értek
Előzmény: szokodi72 (101)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 101

UAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!

Ez a kép akkor készült, amikor még csak bele volt fércelve.

Majd rakok fel egy frissebbet.

Az biztos, hogy ennek a motornak a tuningolhatósága legendás, én sem akarok direkt elszállni vele, elég lesz az a +10-20 Le.

Meg a fogyasztás-tudás-egyszerűség-alkatrészárak is mellette szóltak.

Ha Crazy dunaújvárosi, akkor ezen is az van.

A nyomatéktól meg féljenek a többiek:))))))))

Előzmény: eszkába (98)
Juhó Creative Commons License 2008.12.16 0 0 100
Szia!

Szerintem nem kell félni a nyomatéktól mert beállítás függő lehet hirtelen felépülő nyomatékot is csinálni meg olyat is ami szép fokozatossan épül fel turbó meg adagoló függö...

110 Le-t veszünk alapul gyáriba 235 Nm-tud 1900@
mechanikus adagolóval többet

Enyit meg az uaz hidaknak illene kibírni:)
Előzmény: eszkába (98)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 99

Gyárilag 110 Le. + ha jól tudom 240 Nm.

Természetesen az elektromos adagoló helyén mechanikus van.

Előzmény: ro750 (97)
eszkába Creative Commons License 2008.12.16 0 0 98
Hali!

Istenkirály ez a motor! ;) :) Nekem Golf II-ben volt ilyen aludeklis, Gt20-al, 502-es csúccsal, Crazy 3.3x11-es adagolóval... Odab...szott.
Milyen kocsiban lesz ez neked? Szégyenlem de nem ismerem föl a motorteréről...
Én az uaz hidjaimhoz nem merem betenni. Bár csak 110-120Le-re gondoltam. Félek a nyomatéktól.
Üdv.
Előzmény: szokodi72 (93)
ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 97
Mit tud ez a motor, kW, Nm ??
Előzmény: szokodi72 (93)
gaz.69 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 96
Érdeklődöm, megvan-e még a motor-váltó és hogyé adnád? Valamint hol?
Előzmény: 504LACI (18)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 95

Helló

Nem is tudtam, hogy tokaji vagy. Párszor voltunk ott gurigázni emléktúrán, versenyen.

Akkor te a G-Mercis-Defenderes-Pajerós csapatba tartoztál?

Előzmény: spooner (-)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 94

Helló

Igen, ha itt leszel, jelentkezz.

Képet tudok, ha kell, felhívod az építőt. Már többet is csinált.

Előzmény: Zoliiy (43)
szokodi72 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 93

Helló

1.9 TDi kicsi és könnyű, elvész a motortérben.

Előzmény: borasz2001 (71)
csaszek Creative Commons License 2008.12.16 0 0 92

Sziasztok!97-esL200-hoz kardánkeresztre lenne szükségem vagy kompletten az egészre(ami az elejét hajtja)van valaki aki tud nekem segiteni benne?

ro750 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 91
Üdv.

Tettem fel pár képet, már nem építtek, ez a gép még 98ban készült !
Elöl AVIA lengéscsillapítók vannak, hátul a felső hídtámaszon 2db gázos csillapíttó, a tengelyen egyszerű olajos van!!
A hídtámaszok IFA kormány tolórúd gyári gömbfelyekkel, és hasonló alkatrészek !
Tepsi merci hátsó rugói vannak elöl, hátul pedig opel rugók !

Kellett tenni hátra kereszt stabilizátort hogy stabil legyen nagy sebeségnél, terepen kilehet iktatni !

Sokat használtam, jól müködött !

Az autó 1.6t és az első tengely 850kg a hátsó 750kg, hütő, tank hátul !

Az elsö tengely elörébb van, felmászik a falra is !

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!