"Nem hiába beszéltek le a Picassoról sem!" speciel az 1.6hdi c4 picassórol csak jókat írnak a nepitelet-en. Ami számomra elég fura! Természetesen szisztematikusan fogom tesztelni a superb2-ot, kis pénzűek szemszögéből, és megosztom veletek, amint lehetőségem lesz rá.
Hasznos,bár vannak egy kicsit eltúlzó vélemények,de a népítélet itt a totalcaron egész okos ötlet,és én azt mondom,hogy rá kellene keresni egy egy autómárka,egy egy típusára,hogy mit írnak róla a tulajok.Nem hiába beszéltek le a Picassoról sem! Ha 6-8 évben gondolkozol,akkor a Skoda Superb nagyon jó választás.Össze se lehet hasonlítani,és nem is szabad(!)egy megane-hoz.Én mindenképpen kíváncsian várom az érzéseket,tapasztalatokat az 1.4TSi motoros Superbről,melyet remélhetőleg itt megosztasz velünk is.
"meg egy francia autó?" 2001-es 1.2-es Renault clio eddig 100% hibamentes volt nekem, bár lehet, h a megane már nem lesz ilyen.. Ha jó áron hozzá tudnék jutni az új superbhez, akkor lehet mégis az lesz :-) kipróbáltam az 1.6 FAP-os diezel C4 Picassot is, az is elég meggyőző volt, bár mindenki a környezetemben lebeszélt, h állítólag megbízhataltan lesz...
Szal nem könnyű új autót venni, főleg, ha legalább 6-8 évre szeretné az ember.
Még az Audi A3-ban van ez a motor,ott lehetne körülnézni,vagy az ítéletek között,igaz szerintem az sincs ekkora,mint a Superb. Egy biztos,hogy elegánsabb autó a Superb,mint a megane GT.Másra is termett a két autó,meg egy francia autó?Háát nem is tudom.Mindenképpen próbaút határozza majd el döntésedet!Kívánom,hogy legyen sikere a Superbenek nálad!
igen azokat a fórumokat jóideje nézegetem, de engem konkrétan ebben a nagyobb tömegű karosszériában érdekel. Meg a hanghatások is, hisz azok is egyediek.
Most akarok autót vásárolni ősszel, és a megane GT mellett ez is szóba jöhet, hála h gondoltak a kispénzű emberekre is.
Feltételezem,de szerintem ez a valós,hogy nincs itt még senki,aki próbálta volna az 1.4TSI motorral szerelt Superbet.(Ha mégis van ilyen,akkor bocsesz.) Egyébként ha maga a motor viselkedése érdekel,akkor a VW Jetta,vagy a Seat Leon topicban kérdezzél utána,mert ott használnak ilyen motor.
Ha kipróbáltad a Superbet 1.4TSi motorral,akkor szívesen látnánk a beszámolót az autóról,és a motorról is!
Nem lehet elmondani.Képzeld el úgy,mint amikor egy telefonbeszélgetést lehallgatnak.Ha ide lenne írva,hogy ki,mit,hogyan,és miért figyel,akkor ugyanúgy járnánk,mint a lehallgatás során. Meg kell gondolni mit mondasz,illetve írsz,mert most is figyelnek!
Bizony!Itt van a Greenline esete,amikor az EU V. szabvány alá mennek,és mégis "csak"EU IV.-es minősítés kapja.Ha jól tudom,az EU V.-nél a Széndioxid - kibocsátás 140 lehet.Itt 136.
Én is azon az állásponton vagyok, hogy pár éven belül odacsapnak keményen a CO eregető izomautóknak. (Ezt már az RS fórumon is feszegettem)
Amikor ment a hőzöngés a LE alapú adózás bevezetésekor akkor is azon a véleményen voltam, hogy jólvan ez így. Talán a józanabb autóválasztás felé tereli az embereket.
Szeritem az EU4 v. 5 minősítés még érdekes kérdés lesz később. Szerintem ha éleződik a helyzet akkor lesz majd áthidaló megoldás hamar. Egyébként nem lenne elég a CO kibocsájtást nézni? Ki tudja mik a szempontok a minősítés megadáskor?
Az értéktartás nem csak a Superb sajátja. Az összes Skoda fajtára igaz ez. Jóval a kategória felett tartja az árát.
2004-ben kevesebbért adtam el a haveromnak a Fabia 1.4MPI-t mint amennyit most kérnek érte... (890e Ft < 1Millió Ft) Pedig 4 évvel öregebb lett a kocsi.
Érdemes megnézni, hogy hol mozognak az eurotax árak a piachoz képest.
Neked bizonyára bennfentes infóid vannak. Anbno egy újságban olvatsam még a bemutató kapcsán, lehet, h ők tévedtek. Lehet, h arra utaltak, enm lesz automatizált gépsor?
A TT gyártásmódját én is ismeresm, ill. hallottam. Szted ehhez hasonlíthat leginkább a Superb gyártása?
Amúgy mindegy, mert ugye tudjuk, h nagyon jó a kocsi!!! :)
A korábbi hozzászólásaitokban olyan témákat vettek fel, amelyek - mondhatom nyugodtan - valamennyiünket konkrétan érintenek, miszerint is, miért is választunk nagyobb, erősebb motort, és persze magasabb felszereltséget, többlet extrákat.
Mindkettőtök véleményével egyet tudok érteni. A vétel időpontjában a legfontosabb kérdés, hogy mennyibe is "fáj" a beszerzés. Ezt tompíthatja, ha nem kp-ra, hanem lízing vagy hitelkonstrukcióval oldjuk meg (havonta nem fáj talán annyival többel :) )
A mai értékesítői szemléletnek is a fentiek az egyik alapja - vegyen fel hitelt, és akkor többmindnet kaphat - ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, maga tudja meddig ér a takarója.
Azt bátran le merem írni, hogy a jelenlegi és jövőbeni Superb-tulajdonosok igen nagy része megfontolt, észérvekre hallgató ember. A kedvező ár/érték arányt ugye nem kell magyarázni, ez egyértelmű szempont a vásárláskor, de vannak más fontos tényezők is, amelyekről leírnám álláspontomat:
1. Vételár, extrák
Korábban bővebben kiveséztük a dolgokat pro és kontra, de azt gondolom, h a Comfort szintet leszámítva (aminél abszolút az alacsony vételár a döntő, ez az 1,4 TSI és 1,9 PD TDI esetére lehet inkább igaz) azért egy-két tétel mindenképp rendelhető saját izlésnek megfelelően. A vételár versenképes, és az extrák tételes árai is a kedvező kategóriába tartoznák ebben a szegmensben.
Apropó szegmens. Ugye a szakma / konkurencia a klasszikus középkategóriába sorolja (Passat, C5, Laguna, Mondeo, A4, stb.), holott ,ha beleül vki az esetek döntő részében kényelmesebb és nagyobb helyet talál magának, mint a klasszikus nagyautó kategóriában (A6, E osztály, 607, stb....). Ez is egy rendkívül meggyőző érv.
2. Presztízs, értéktartás
Presztízs: na nekünk ugye ezt nem kell emlegetni, de szerencsére a II. fázis szakmaifogadtatása ezt is erősítheti. Az értéktartásról Ti többet tudtok, de ahogy hallottam, ott sincs szégyenkeznivaló, mivel megbízható jószágról van szó -> növeli a presztízst :).
3. Fenntartás, újra eladhatóság
A benzines / dízel kérdés számomra egyértelmű: ha van rá pénzed, akkor válaszd a nyomatékosabb dízelt (melyiket? ld. később). Azonban, ha az éves futásteljesítmény nem haladja meg a 25-30 ezer km-t, akkor financiálisan a benzinesek igenis jó alternatívák. (Ugye egy éve még nem gondoltuk volna, h a gázolaj drágább lesz a 95-ösnél...) E felett a futásteljesítmény felett azért már egyértelműbb a kérdés. Valóban?
Ugye eddig az újraeladás zálogai voltak: népszerű, bevált, megbízható típus, tartós, keveset fogyasztó pd tdi dízelekkel -> adta magát a jó értéktartás.
Ezek a szempontok megmaradnak a jövőben is, de jönnek mellé mások is:
- hogy alakul a gázolaj/95-ös benzin ára
- milyen környezetvédelemből adódó változások lesznek: adófajták, esetleg elzárt városrészek: egyre több tervet hallani arról, h az EU-ban a teljesítményadót a környezetvédelemre alapuló adó váltja fel (esetleg kiegészíti), illetve terveznek nagyvárosokba olyan belsőbb kerületeket, ahova csak "tiszta" motorral lehet behajtani - amennyire ezeknek nekiindultak sztem valóság lehet 3-4 éven belül.
Itt pedig bejöhet még egy szempont: milyen minősítésű a gépjárművem? EU4 vagy EU5? Megnéztem az új Superb adatait, természetesen EU4-esnek van feltüntetve valamennyi motor... A motorpalettáról közös az új A4-essel az 1,8 TFSI és a 2,0 CR TDI (170 LE). Namost az Audi ezeket a motorokat már EU5-ösnek hírdeti.... Ez megint egy fricska a konszerntől - látszik, h félnek az új Superbtől, az Audi és VW-k kárára.... Eddig ok. A véleményem az, hogy a fenti motorok esetében, amennyiben a károsanyag-kibocsátásnak a jelenleginél is nagyobb szerepe lenne, bürokratikus döntés születne sztem: a benzines és a CR TDI motorkra utólag kiadnák az EU5-ös minősítést.... Azt viszont tudjuk, h a PD TDI-ket már nem akarta átállítani EU5-re a VW konszern.
- Ti ezt a dolgot mennyire érzitek hátrányosnak a PD TDI motorok szempontjából? Lehet ez a hátránya a PD TDI motorknak 3-4 év múlva? Rontja majd az eladási esélyeket?
Egy másik téma: Úgy emlékszem, anno a Superb I.-et az indulásnál kézi összeszereléssel állították össze. Ez a db-szám emelkedésével változott? Mi a helyzet most a II-essel? Köszi a válaszaitokat!
köszönöm, kíváncsi vagyok! Előzetesen az a véleményem, hogy nem kezdétek meg a tervezését, mert legalább a rendelhető extrákban a Passat mögé akarják nyomni a Superbet, ha már minőségben nem is tudják...