Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Nem a történet az hogy bratyómnak van egy g-je már vagy 6 éve. Járt eleinte vele versenyekre, de van egy 3 éves kislánya, és azóta nem érdekli az off road! Namost a megmaradt motyóit én átvettem, köztük hidak, terepváltó, és apróságok. A cuccokból ki lehet hozni egy hibridet, de alvázam, kasznim nincs. Így két okból is döntöttem úgy, hogy gazból csinálok ilyet. 1. Mert egy gaz olcsó, és a cuccok kijönnek belőle, eladogatom lassanként, és szinte ingyen lesz az alváz rugókkal, meg a karosszéria. 2. Egy komplett G tényleg jó, mert ki van találva, de túl nehéz. Bazi nagy alváz, és vaskos karosszéria, ami egy autóépítőnek nem feltétlenül előny...
Szóval amit készülök építeni az egy vízió, és remélem hogy nem tévedek ha kész lesz, és olyan lesz, mint amilyennek elképzeltem.
4,88 / nagy kerékkel kis motorral hosszú,ez van nekem is / 5,33 6,17 (ritka)
A váltók között is van különbség 4,6-3,8 között van az egyes. Nekem 32"-es kerékkel könnyen megy országúton is,de a nagyobbhoz szerintem már rövidebb áttétel kellene. Igaz, 88Le-s 3000szívódízellel járok.
Akkor Te sem bíztad a véletlenre! :) Jóóó! ;) Az anyag erősséggel tuti nem lesz gond! Brutál! Mentél már a kocsival? Amit lejjebb írtam egy samuról, aki háromszöges futóművet csinált, ugyan így tette a lengőkarfölfogatást a híd elejére, és nagyon billegtette a hidat a teherváltás. Lehet a tiéd nem fogja, de azért majd nézz rá! Ami a zsiguli szilentek hátránya a tapasztalat szerint: Nagyon keveset csillapít az ütéseken. Csináltak itt a környéken zsiguli karokból spirálos futóművet, és ő mondta ezt. Én nem mentem a kocsival, ezért csak az ő érzéseira tudok hagyatkozni. Lehet másnak föl sem tűnik. Mert a laprugónál ugye mindkét vége gumiszilentben van, és a rugó is rugalmas. :) Nekem csak a hídon lesz szilent, az alvázon nincs semmi csillapítás, vas a vassal! :)Majd kiderül. Lehet az enyém is kopogóslesz...
Nekem 235/ 85 16 asszem a gumi. 32"-nek felel meg. Milyen felnire tetted? Én zuk-ból csináltam. Szélesítve, kifurkálva. Sok meló nagyon.
Van itthon egy fiat motorom 2.0. dupla veztengelyes 8 szelepes, hengerenkénti injektorral. Zsiguli váltóval passzol. Lehet azt teszem bele. Csak k..va nehéz. (145 kg szőröstül bőröstül) Tudok most egy vitara motort, de nem nagyon van rá csipa... Holnap teszek képet!
nekem 4tonnás 20az gömbcsuklök, eszterrgálva hozzá menetes persely, h állítható legyen, másik fele zsiguli pahnhard vége 6os betonvassal átpántolva, duplán, h nehogy elszakadjon!!!
első lengőkar 30as tömör anyag, hátsók 4mm vastag húzott gázcső, de még ráhúzok még 1et, h de nem volt velük gond!! minden felfogatás 10es lemezből co-val hegesztve!!
most vettem gumit 265/75 r16 80cm, de brutált fog, 37"szerettem volna, de domi lebeszélt!! 35"kellene, de ez a gumi olyan olcsó volt, h meg kelett venni:)
jajaja, lécci tegyél fel még képet! és milyen kamionnnak a csuklóit használtad??
Kemény a gép! Gratulálok! Hátra szamara rugót tettem. Nagyon hasonlít a vitara rugóhoz, vastagságra, átmérőre és menetemelkedésre is! CSak hosszabb kb.15 centivel! ;) Elől még nem tudom, ugyanis még nincs benne motor.De sztem oda is azt teszek. Az autón kamon stabilizátornak a csuklója van fönn, azt találtam itthon! :) Kicsit brutális, de inkább erősebb legyen mint h elhagyja magát valahol az isten hátamögött... Holnap csinálok még képeket és teszek föl róla. Neked mivel van ez megoldva? Bizonyos "ökörszem"-mel? Az is strapa cucc! Az első lengőkarok milyen falvastagsággal vannak? Láttam már ilyen lengőkart babodon. A srác akkor lett vele kész, a 3.nap végére már egy szögvassal meg volt neki erősítve alulról. Ahol a fölső cső csatlakozik az alsóba, ott hajlott el neki. Én ezt sem bíztam a véletlenre: 5-ös falvastagsága van annak a csőnek. Lehet túlzás, de tuti! :) Rugóról még annyit: a havernek akinek spirálos a samurai-ja, audi 80 hátsó rugó van benne elől hátul. És jó. Mondjuk suzuki 16.16v motor van neki, az meg nem egy nehéz motor. Jól kitoltad a hidakat! :) Mekkor a gumid lesz?
jol hangzik, a négykerékhajcsáron is van 1 épitett gaz-g, azt érdemes lenne megnézned, minden mozzanatról van kép, hogy-merre csinálták, elég ütőképes lett a szekér!!!
nekem is g-hidakra fájna a fogam, bár mióta tudom ezeket a laplander-históriákat, elgondolkodtat, ha találnék g-hidakat, jó áron biztos megvenném!!!!
most próbálgatom az uaz portált, kiváncsi vagyok mit fignak bírni, kis kerékkel!!!!
lemérettem a kocsimat, majdnem hanyatt estem, 1460kg!!azt reméltem 1200nál nem lesz több!!! majdenm mint 1 gyári uaz (vagy most hadjuk a gyári uazt mi?:))))) )
szóval kiváncsi leszek majd autódra!!!
elég jól elindult a fórum, kéne csinálni 1 találkozó túrát:)
Igazad van, úgy jobban kijön az ember fia, mintha ülön-külön venné meg a cuccokat.
Mi külömbség van a G-k között? Értem mint áttétel pl. Van-e gyengébb, vagy erősebb tipus? Gondolom van külömbség a diesel és a benzines között! Mindegyik birja a 35"-ös kereket? :)
A tapasztalatom az ,hogy legjobb megvenni egy komplett G-t! Már 500.000ért is hirdetik alkalmanként. Hidak darabja kb. 150.000körül alakul + terepváltó 50-70.000körül + kardánok 20-30.000/db,szóval hamar elkerüli a teljes autó árát és abban motor-váltó + kaszni is benne van!
Persze lehet h más tud olcsóbban cuccot,de ha kell, valamiért mi sosem találtunk olcsóbban...
Olyan kérdésem lenne hogy épített közűletek valaki Parancsnoki Uazba BMW kormányművet?Ha igen tudna a kormánymű tartójáról valami méretet vagy rajzot küldeni?
Üdv.Egy 97-es L200-om van. Olyan kérdésem lenne, amikor négykereket kapcsolok gázadásnál az egész kocsi rászkodik hol megy a hol .Tud nekem valaki ebben segiteni hogy hol kerssem a hibát ,Az osztomű szétt lett szedv és semmi hibát nem találtak rajta.És csak akkor csinálja amikor terepet kapcsolok.
No a gaz ugye gyárilag másfél tonna körül tanyázik. Ha számolgatok csak tényleg becslés szintjén, akkor a két híd ugye nehezebb mint a gaz gyárija jónéhány kilóval, viszont a terepváltó valamivel könnyebb a G-ben. A csövezés megint lesz benne némi plusz súly, de a hátsó ajtót le fogom venni. A 2.4-es Zuk motor helyett is jó lenne beletenni valami ügyes, erős de nem nehéz motort... Ha jól okoskodok 1600kg-nál nem lesz nehezebb a gép! Én is ott fogok spórolni a kg-okkal, ahol csak lehet...
Ez a hátsó futómű pahn-hard rúdja. Még a teló nincs beletéve. Egy haverom hárömszöges megoldással csinálta spirálosra a samurai-át, mint a vitara hátsó hídja. Az volt vele a baj hogy a hídra a lengőkarok felfodatását a híd aljára kellett tenni, mert ha az elejére tette nagyon tudodd billegni a híd teherváltáskor. CSak így meg a híd hasmagasságából lett elvéve. Viszont sokkal könnyebben lép, mint a pahn-hard-os rendszer. Mert ott sokat kell engedni a szilentek közelsége, és a nagy csavaró erő miatt. Én úgy jártam, h megcsináltam a bizonyos "zöld szilent"-ből tömörre. Megemeltem egyok oldalt a hidat, 5-10 cm utám már emelkedett a másik oldal is... Fogtam magam nettem egy nútot kívülről a szilent külső felébe, és még belülről is megfurkáltam pár helyen. Nem tudom mennyire lessz tartós de mostmár az előzőekhez képest 30-35 cm-t emelek egyik oldalt, és a másik oldal nem emelkedik. Persze azért hagytam olyan részt a szilentben ahol teli az anyag. Sztem nem lesz gyenge, mert kutya kemény cucc az a zöld anyag. De ha újra csinálnám, akkor a sárga vagy piros anyagot választanám, mert azok jóval puhábbak, és nem kell "lekönnyíteni" !:) Csak esztergályos legyen a talpán aki azt megesztergálja. :) Kb ennyi hirtelen a tapasztalat.
Részt vettem néhány versenyen nézőként és néhány trophyn saját G-vel is. Folyamatosan agyalok jómagam is hogy lehetne még jobbá tenni a kocsit. Jelenleg,gyárilag kb. 2020kg. Csörlővel,35"-s kerékkel kb. 1800körül vannak lefaragva,de műanyagok nélkül. Az további 60-80kg mínusz.
Nincs képem a gépről, de holnap megfotózom és dobok föl. Ez a G- híd nagyon jó gondolat. Ha most kezdeném építeni a gépet, én is azt tennék alá, de már majdnem kész a futómű, így már nem vágom szét.
Nos, a végéről kezdem inkább, mert úgy jobban fog kijönni...
Azért fog gaz alá kerülni végül, mert ez áll rendelkezésre alapnak, és nem lesz spirálos, hanem a hídtokokról megszabadítom az eredeti cullangokat, és rakok rájuk uaz hídról laprugó papucsokat. Meg a két híd és a terepváltó megvan már, alvázat pénzért kéne szerezzek meg hozzávaló sok-sok mindent még... Úgyhogy a két híd megy laprugósan alá! Konzultálgattam kicsit a sportarénás összezörrenésen Zsom Lali barátommal, aki már csinált egy gaz-g hibridet íly módon, és csak dícsérni tudta az efféle konstrukciót. Mert végül is a gaznak elég jól tekeredő, rugalmas, és viszonylag könnyű alváza van, ami a valójában gyengébben lépő laprugóra rásegít. Ő egy ilyennel autózott triálban, és nagyon szerette... És ami a lényeg, a G-nek nem sok gyenge pontja van, de a legnagyobb az a súlya. Ezen nagyon sok 100kg-ot lehet spórolni, ha nem abban gondolkodok.
Egy kétzáras, szinkronos felezővel ellátott masszív hajtásláncot beépíteni egy ilyen "Orosz hot road" terepjáróba, az maga lesz a manna!!!!:-)))))))
Ha egy G-híd nem bír el valamilyen gumit, akkor azt semmi más híd se (persze terepjáró, nem unimog meg teherautó)!!! Gyárilag kitalált első zárral rendelkezik, ami azt jelenti, hogy mérnökgárda csinálta bele, tehát a lehető legerősebbnek kell lennie, mert ahhoz van tervezve. Anno egyik cimbim rakatott a pajeroba első zárat asszem a dióssy-félét, és kb 2 percet bírt működni, mert egyszerűen gyenge hozzá a diffi is meg az utólagos zár is... Ő ezt mondta, mert próbálta...
Gumit simán el kell bírnia egy 35-öst, ami még talán nem gyilkolja meg hamar. Bár én sose fogok vele triálozni, hanem csak trophy-n fog menni.
Nagy reményeket fűzök hozzá, csak nehogy a lekvár tegye el a nagymamát:-))))
ezen a g-hidakon én is sokat agyaltam, abból van többféle is?? mekkora gumit bírnak el?? nekem is azt mondták h nyugodtan rakjam fel a 37", de végül a kb 32" melett maradtam, a domi tanácsára!!! de elég röhejesen viszi az 1,6 16v swift:)))))
képet tudsz??
szerintem maradj meg a g-alváznál, mert nem kell szorakozni a spirállal, meg az jol ki van találva már gyárilag is!! + a g-hidak alvázzal, illetve nélküle nem sokk az árdiferencia!! legalábbis amikor én jártam utána!! nehéz elég erős pahn-hardokat csinálni illetve jóhejre felgogatni!!
Hátul spirálos, vagy még laprugós??? Mert a kettőt különbözőképpen kell emelni. Az elejét, ahogy Zoli barátom említette valóban könnyű emelni viszonylag, csak csavarokat kell felfelé tekerni, így máris feszíti a rugókat magasabbra, és ezzel együtt sajnos keményebbre is. Tehát világba azt se érdemes felhúzni, mert pattogni fog, mint kecskeszar a deszkán. Nagy kerekek viszont nem nagyon férnek alá emelés nélkül. Nekünk 35X12.5X15-ös gumikkal szerelt 10 colos felnik voltak alatta. Ahhoz, még a karosszériát is meg kellett emelni legalább 6cm-el az alváztól!!! Egyik barátom alkotott anno pajerojába egy segédrugót előre, ami azért volt jó, mert nem kellett felkeményíteni a gyári torzióst ahhoz, hogy ki legyen emelve a kocsi!
Szóval nekem is elsődleges kérdésem, hogy mennyit szeretnél és mihez emelni rajta?