Keresés

Részletes keresés

BZoltan Creative Commons License 2003.06.12 0 0 485
"Az osszes kulonbseg..."

ennel joval tobb...

z

Előzmény: phoenix (483)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.12 0 0 484
A te dolgod, hogy mekkora ernyot veszel... ha 190-essel erzed biztonsagban magad akkor olyat vegyel. Ha sok penzed van akkor valtogasd 100 ugrasonkent a kupoladat es a tokodat.

En nem foglak sem le sem rabeszelni semmire/rol.

z

Előzmény: phoenix (482)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 483
"Hiszem eppen az volt a tema, hogy az egyszeru uzem arai mindig alacsonyabbak lesznek mint egy kepzessel is foglalkozo allando DZ eseteben. "

Az osszes kulonbseg, hogy elore (finn/klubb rendszer) vagy folyamatosan fizeted be a kepzes koltseget(ernyoberlet/ugrato/oktato ugraskoltsege).

Kb ugyan annyiba kerul a dolog, igyis - ugyis.

phoenix

Előzmény: BZoltan (481)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 482
En meg mindig nem vagyok 100%ig meggyozodve a brutto 100kg ugrotomegemmel es a 170es (Sabre) ernyovel, de abban biztos vagyok 150est nem veszek elso kupolanak.

Annyit valtozott a velemenyem, hogy celbakupolat(F111) nem vennek mar semmikeppen.

A tavaj oszi baleset egyik kovetkezmenye, hogy mar csak 1db 220as Nav maradt, az "elhasznalt" helyere 260as kerult. Igy nehezebb lesz megszerezni gyakorlashoz, ha egyatalan odaadjak.

phoenix

Előzmény: BZoltan (480)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 481
azt latom, hogy nem fogod... azt nem ertem, hogy ha valamit nem fogsz akkormiert mondod, hogy en beszelek marhasagot... ha nem ertesz valamit akkor kerdezz... amugy nem baszogatlak, hanem tisztazni akartam, hogy miert irtad azt, hogy en marahsagot irok... remelem sikerul tisztazni es vilagossa valt szamodra is, hogy nemmarhasagot irtam, hanem egy egyszeru megjegyzest aminek jelentosege volt a Dunaujvarosi Klub akkori arpolitikajat illetoleg.

Hiszem eppen az volt a tema, hogy az egyszeru uzem arai mindig alacsonyabbak lesznek mint egy kepzessel is foglalkozo allando DZ eseteben.

z

Előzmény: phoenix (479)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 480
ez a diskurzus jo regi dolog mar... szvsz baromsag a kerdes... en is a teremszetes kivalasztodasban hiszek... lattam mar 1.3-as szarnyterhelessel 3000 ugrasos tagot labat torni mert balfszkodott leszallaskor (nem tudott rendesen lebegtetni) es lattam 1.6-os terhelessel kivalloen es biztonsagosan leszallo 2-300 ugrasos arcokat.

nekem 60 ugrasnal tanulo statuszban volt 1.38-es szarnyterhelesem es kivalloan elvoltam ebbenaz allapotban 700 ugrasig.. akkor valtottam kb 1.6-ra es azota azzal vagyok kivalloan el.

z

Előzmény: phoenix (478)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 479
Nem.

De azt sem, hogy miert b@szogatsz meg mindig dunaval. A dolog halott.

phoenix

Előzmény: BZoltan (477)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 478
Valami mas:

dropzone.com - Azon olik epp egymasik, hogy korlatozni kellene-e a szarnyterhelest az ugrasszam fugvenyeben:

Wing loading should correspond to jump # up to 500 jumps.
100 jumps Max 1.1 Wing load
200 jumps Max 1.2 Wing load
300 jumps Max 1.3 Wing load
400 jumps Max 1.4 Wing load
500 jumps Max 1.5 Wing load

A szamok magukert beszelnek.

Egy ellenvelemeny:
I'm for natural selection. The gene pool is already getting thin with AFF programs graduating students that cannot spot, cannot pack and are scared to get out below 6K.

(A termeszetes kivalasztodas hive vagyok. A genallomany kezd felhigulni a vegzos AFF novendekek miatt, akik nem tudnak kiugrasi helyet meghatarozni, hajtogatni es be vannak szarva, ha 2000m alatt kell kiugraniuk.)

phoenix

BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 477
phoenix,

azert fogod mi a kulonbseg amikor egy kiszmolt es atgondolt arpolitika altal meghatarozott arat fizetsz valamiert es akozott hogy egy orszagos atlagot megszbnak, hogy ne az egesz orszag ott akarjon ugrani?

z

Előzmény: phoenix (476)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 476
Most olvasasi vagy szovegertesi gondjaid vannak? 459. Beidezem, de meg mindig nem erted. En nem azzal vitatkozok amit gondolsz, hanem amit leirtal!!!!

"sem a vendeg ugrok nem a valodi koltseget fizettek... "

De nehez megerteni, hogy annyit fizettem a magassagert, mint Borgondon, ahol nem volt megallo "mindenhol". Ezert amit allitasz az hamis.

phoenix

Előzmény: BZoltan (475)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 475
jovamma... arrol beszeltunk, hogy bizony tobbletkoltseget okoz az, ha egy gep tobb ugromagassagon megall...es erreleginkabb az oktatas miatt van szukseg...erre te valamiert felhoztad a dunaujvarosi gepet, hogy az megall midnen magassagon.... en meg irtam, hogy az irrelevans, mert az dotalt gep volt es sem a klubbtagok, sem a vendeg ugrok nem a valodi koltseget fizettek...

Erre te azt irtad, hogy en marhasagot irtam... Hat nem irtam marhasagot.

z

Előzmény: phoenix (473)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 474
Olvassd mar el meg egyszer a 459-et!

--cut--
"Ugrottam unaujvarosban AN-2bol"

erosen dotalt aron tegyuk hozza :) Ami megszunt mara ugyebar...
--cut--

phoenix

Előzmény: BZoltan (472)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 473
"neha probalj meg olvasni is nem csak irni :)"

Leirtam mar, hogy en szemely szerint annyit fizettem erte, mint barki, barhol mashol, ahhol nem tamogatta a klubbot senki. Baromi jol jarhattam vele, nem???

Nekem peldalozhatcc a Dunaujvarosi klubbal, semmi kozom hozzajuk, semmi elonyom nem szarmazott abbol, hogy volt nehany ugrasom ott.

phoenix

Előzmény: BZoltan (472)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 472
azt irtad, hogy ugrottal Dunaujvarosban ancsabol es az megalt minden magassagon... erre irtam en azt, hogy a dunai vasmu penzebol repulve ez nem egy nagy plane...

neha probalj meg olvasni is nem csak irni :)

z

Előzmény: phoenix (471)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 471
"egyreszt nem allitottam marhasagot, hanem azt, hogy Dunaujvarosban dotalt aron reult a gep es ezrt tudtak minden magassagon megalni. ha az ugrojegyekbol ment volna a gep akkor nem lettek volna ilyen jo fejek."

Na meg eccer. A kulonbseg ott volt, amikor ugrojegyet vettel - ugy mint nalatok - a tagok olcsobban tudtak venni. En ott voltam, lattam vettem, amit eladtak nekem es ugrottam.

Ezt volt 2000ben, amikor nalunk(Borgond) az Ancsa nem ment minden magassagra, mert ugy mi nagyon rafizettunk volna.

phoenix

Előzmény: BZoltan (470)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 470
"ha nem nyilatkoznal akkora marhasagokat, mint az elobbi te es Dunaujvaros.... "

???
egyreszt nem allitottam marhasagot, hanem azt, hogy Dunaujvarosban dotalt aron reult a gep es ezrt tudtak minden magassagon megalni. ha az ugrojegyekbol ment volna a gep akkor nem lettek volna ilyen jo fejek.
masreszt baromira nem erdekel hogy mennyire hiteles az amit irok...ha akarsz adjal hitelt nekem, ha nem akarsz akkor ne... attol nekem nem lesz zsinorcsavarodasom, hogy _TE_ nem adsz hitelt nekem.

z

Előzmény: phoenix (469)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 469
"Ugy tudom, hogy a Dunai Vasmu komoly penzekkel tamogatta helyi ejtoernyozest es meg akkor is szocialista arakon ugrottak a sracok amikor mashol mar javaban emeltek az ugrojegek arat. "

Ez nem volt kerdes. Csak epp azt nem tudod, hogy ki kapott vehetett olyan ugrojegyet. Az aki tag volt, es nem volt egyszeru tagnak lenni ott. En nem voltam tag, ergo en nem vehettem meg az ugrojegyet annyiert, amennyibe a tagoknak kerult. Annyiert vettem, mint barki mas. Es az kb annyi volt, mint amit mas klubboknal, peldaul nalunk kertek erte. PONT.

Jo dolog lehet nalatok ugrani, te tagoknak meg jobb.

"Neked a legoszintebben kivanom, hogy minel hamarabb legyen nalam sokkal de sokkal jobb ejtoernyos, erre minden lehetoseged megvan, mert en nem vagyok kulonoskeppen tehetseges es a sport sokoldalusaga miatt keptelenseg hogy zaros idon belul ne legyel messze job nalam olyan teruleten amiben en szar vagyok. "

Tobb hiteled lenne, ha nem nyilatkoznal akkora marhasagokat, mint az elobbi te es Dunaujvaros....

phoenix

Előzmény: BZoltan (468)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 468
"Kb annyira dotalt, mint nalatok."

Ugy tudom, hogy a Dunai Vasmu komoly penzekkel tamogatta helyi ejtoernyozest es meg akkor is szocialista arakon ugrottak a sracok amikor mashol mar javaban emeltek az ugrojegek arat.

Amugy kedves phoenix :) valoban nem csinalok titkot abbol, hogy ejtoernyos szakmai kerdesben szinte midnen teruleten jobban tudok dolgokat mint te...ezen nincs mit csodalkozni, tobb helyen ugrottam, tobbet es tobb emberrel mint te. Ez maga utan von egy bizonyos (vilag szinten nem tul komoly) a tajekozottsagot es a szakmai tapasztalatot.
A baj az lenne, ha azt hinnem, hogy en vagyok a majer, de nem hiszem, szurke kicsi vereb vagyok en is a sportban, sokminden tanulnivalom van es nem rostellem meghallagtni a nalam tapasztaltabbakat.
De allszereny nem leszek...arra a kevesre amit elertem az ejtoernyozesben arra buszke vagyok es nagyon halas vagyok azoknak akiktol tanultam es barmely celt vagy eredmenyt erjek is el elsosorban az oktataoimnak es a mestereimnek mondok koszonetet.

Neked a legoszintebben kivanom, hogy minel hamarabb legyen nalam sokkal de sokkal jobb ejtoernyos, erre minden lehetoseged megvan, mert en nem vagyok kulonoskeppen tehetseges es a sport sokoldalusaga miatt keptelenseg hogy zaros idon belul ne legyel messze job nalam olyan teruleten amiben en szar vagyok.

z

Előzmény: phoenix (467)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 467
"erosen dotalt aron tegyuk hozza :) Ami megszunt mara ugyebar..."

Te csak jobban tudod, nem. Te is ott voltal? Kb annyira dotalt, mint nalatok. Es csak a tagoknak volt dotalt!!! De hagyjuk, mert te ezt is jobban tudod.......

Előzmény: BZoltan (466)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 466
"1nel tobb kulonbozo magasagu kor nem gazdasagos."

viszont szukseges :)

"Az a 15000 mind a tanulok ugrasa???"

nem... az a klubbunk osszugrasa, a tanulok ugy 3-4 ezret ugranak kb. Viszont ezt a 15 ezret nemlehetne teljesiteni Cessnaval.

"nem ez van a tematikaban."

nem a tematikan van a hangsuly, hanem azon, hogy igen gyakori, hogy egy egy felszallas 3-4 kort nyom a repter felett... ez meg draga. Lenyegtelen, hogy milyen magassagon megy egy kor, az a lenyeg, hogy nem lehet egy korben kinyomni a relokepzeses part a 3 sekundumos tanuloval es a 4es relot edzo csapattal.

"Ez miert lenne problema?"

mert nem lehet minden tanulot a vegere hagyni, ez load oragizalasi kerdes... eloszor a lassu zuhanok ugranak es utanna a gyorsabbak ennek megvan az elmelete, keress ra a neten. A Twin Otter az nem Cessna... Nalunk egy jump-run alatt elhagyja a gepet akar 8-9 csoport is, koztuk kb 7 mp szunettel, vagyis eleg hosszu tud lenni a jump-run. Nem kockaztathatjuk meg, hogy a tanulok allandoan olyankihivasoknak legyen kiteve, hogy visszaernek-e a repterre avagy sem.

"Ugrottam unaujvarosban AN-2bol"

erosen dotalt aron tegyuk hozza :) Ami megszunt mara ugyebar...

z

Előzmény: phoenix (464)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 465
A kero magyar ara: 287-295HUF/l.

phoenix

phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 464
"osszetudom... de irrelevans lesz, nem ugyanaz a karbantartasai es belekerulesi koltseg, nem ugyanaz a ket dolog.. olyan mintha egy ketutemu trabant fogyasztasat akarnad egy 4 utemu BMW-vel osszehasonlitani."
Az adotartalma azonos merteku szokott lenni...

"A koltsegek masok, ha egy gep fordul 4 et mielott ugromagassagra kerul... ezert tudnak Borgondon es Imatraban alacsony arat biztositani.. mert a gep egybol 4 kilcsire megy es ott is max egy jumprun van. "

Futhatunk meg par kort, de egyszerubb megeggyezni, hogy 1nel tobb kulonbozo magasagu kor nem gazdasagos.

"Viszont 250 elsougrost hogyan kepzel ki egy ev alatt Cessnaval? Es hogyan hajtasz vegre evente 15ezer ugras cessnaval? "
Az a 15000 mind a tanulok ugrasa???

"Nem nehez megtolteni 4 kilcsire a Twin Ottert sem... nem a jogositvannyal rendelkezok ugranak 1000 meterrol meg 2400 meterrol sem pedig 3000 meterrol, hanem a tanulok, ugyanis rem hulyen nezne ki a bekotott legcellas kolbaszokat 4 kilcsirol kivagni... de 3-5-10 masodperces kezdozuhanast sem lehet 4000 meterrol csinalni.
"
Az ilyen olyan tanulokat ki lehet dobni 1500mrol, bar tudom, ohgy nem ez van a tematikaban.

"Sot a relokikepzest sem erdemes egy magassagontolni a masszaval... mert a tanulo 1000 meteren nyit a tobbi meg 800-on es ez tud balesetveszelyes lenni.
"
Ez miert lenne problema? En is tanulofelszerelessel ugrottam a Caravanbol, max a load vegen. Mire en nyitottam az elottem levok mar nyitva voltak.

"Erted? "
Miert ne ertenem? Ugrottam unaujvarosban AN-2bol, ami minden magassagon megallt....

phoenix

Előzmény: BZoltan (463)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 463
"a repbeinzint talan ossze tudod hasonlitani a helyi arakkal"

osszetudom... de irrelevans lesz, nem ugyanaz a karbantartasai es belekerulesi koltseg, nem ugyanaz a ket dolog.. olyan mintha egy ketutemu trabant fogyasztasat akarnad egy 4 utemu BMW-vel osszehasonlitani.

"Egy tanulo szempontjabol edesmind1, hogy kisgeppel vagy nagygeppel megy-e."

A koltsegek masok, ha egy gep fordul 4 et mielott ugromagassagra kerul... ezert tudnak Borgondon es Imatraban alacsony arat biztositani.. mert a gep egybol 4 kilcsire megy es ott is max egy jumprun van.

A komoly oktatashoz nem kell nagy gep, ezt nemis modntam... azt mondtam, hogy _arra_ a karavanra nem lehet oktatast szervezni, ahogy a Borgondi L410-re is max AFF-et lehet szervezni.
Nalunk minden hetvegen van 1-2 olyan felszallas, hogy kb 4 kort nyom a Twin Otter 1000 meteren mielott felmenne 4 kilcsire...peldaul ezert kerul 18-20 euroba nekunk az ugrojegy es nem 15-16-ba

"a TO egy szenvedes, ha ilyen nehez egy magassagra megtolteni. Igy kicsit izzadsag szaga van -erolokdes."

Neked igy tunik :) nekem meg nem... en mar ugrottam vagy 1000+ot Twin Otterbeol... nemvolt izzadsagszaga. Viszont 250 elsougrost hogyan kepzel ki egy ev alatt Cessnaval? Es hogyan hajtasz vegre evente 15ezer ugras cessnaval?

Nem nehez megtolteni 4 kilcsire a Twin Ottert sem... nem a jogositvannyal rendelkezok ugranak 1000 meterrol meg 2400 meterrol sem pedig 3000 meterrol, hanem a tanulok, ugyanis rem hulyen nezne ki a bekotott legcellas kolbaszokat 4 kilcsirol kivagni... de 3-5-10 masodperces kezdozuhanast sem lehet 4000 meterrol csinalni. Sot a relokikepzest sem erdemes egy magassagontolni a masszaval... mert a tanulo 1000 meteren nyit a tobbi meg 800-on es ez tud balesetveszelyes lenni.

Erted?

z

Előzmény: phoenix (462)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 462
"Az L410 es a Twin Otter leven mindketto a P&W PC6-os motorral van epitve... nem repbenzint eszik hanem kerozint... "

Es idorol idore megvitatjuk az evidenciakat. Bocs, de aktualis lero ara nem tudtam felmutatni, a repbeinzint talan ossze tudod hasonlitani a helyi arakkal, attol eltekintve, hogy nem azt hasznaljatok....

"Viszont arra a karavanra nem lehettt elsougros tanfolyamot szervezni es komoly oktatast vegrehajtani."

Ne mondd ma, hogy komoly oktatashoz TO kell. Egy tanulo szempontjabol edesmind1, hogy kisgeppel vagy nagygeppel megy-e. A tanuloink Cesnaval mentek.

"Ha ilyen rendszerre alna be Borgond, hogy minden felszallasban lenne 1 kor 1000 meteren meg 1 kor 2500 meteren es egy kor 4000 meteren akkor ott sem annyi lenne az ugrojegy."

Ilyen az AN-2es idok ota nincs. Borgondon valszeg a tanulok meg mindig Cesnabol ugranak. Nekem ugy tunik, hogy a TO egy szenvedes, ha ilyen nehez egy magassagra megtolteni. Igy kicsit izzadsag szaga van -erolokdes.

phoenix

Előzmény: BZoltan (461)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 461
Az L410 es a Twin Otter leven mindketto a P&W PC6-os motorral van epitve... nem repbenzint eszik hanem kerozint...

Igen a 16 euros Caravan jegy mutatja, hogy mi a kulonbseg egy uzem es egy klubb kozott. Viszont arra a karavanra nem lehettt elsougros tanfolyamot szervezni es komoly oktatast vegrehajtani. Kivancsi vagyok, hogy Borgondon milyen oktats folyik. Mondom, nalunk evente 250 (most neztem meg, megsem 200) tanulo jon ki a tanfolyamokrol es kb 15-20 uj onallo ejtoernyos kap jogositvanyt. sozval csak a tanuloink ugranak 3-4 ezret.
Ha ilyen rendszerre alna be Borgond, hogy minden felszallasban lenne 1 kor 1000 meteren meg 1 kor 2500 meteren es egy kor 4000 meteren akkor ott sem annyi lenne az ugrojegy.

z

Előzmény: phoenix (460)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 460
"Amugy magyarorszagon a 15 euros ugrojegy az nem plane. AMi ott 15 az itt 25... ami itt 20 az ott 12 es ami itt 15 annak ott 10 nek kellene lennie. Olcsobb a kerozin, olcsobb a karbantartas es olcsobb a repterhasznalat. Mas mufaly, nem lehet osszehasonlitani. "

Mai araj szerint Borgondon 3850HUF a 4000m.

Olcsobb a kerozin????? Na ne! Tobb ado van az osszes uzemanyagon Magyarorszagon, mint itt. 300Ft korul van a repbenzin literje....

Ok. Immolaban Cesna Caravanbol 4000m 16Euro volt nem sajat gepbol, ami nalatok 25, tagoknak 20.

phoenix

Előzmény: BZoltan (459)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 459
Borgond csak egy uzem, megy amig megy...de epiteni erre nem lehet. Vagy te epitenel hazat olyan telekre amit csak kolcsonbe kaptal?

Egyrepulogep ami ugrasi magassagr amegy es utanna leszall az nem Drop Zone... egy DZ-on van oktatas, kavezo, es mas facilities egy DZ-nak van honlapja es reklamtevekenysege,multja es jovoje.

Az nem stabildolog, hogy berlek egy L410-est es le fol szallok vele valhol.

Amugy magyarorszagon a 15 euros ugrojegy az nem plane. AMi ott 15 az itt 25... ami itt 20 az ott 12 es ami itt 15 annak ott 10 nek kellene lennie. Olcsobb a kerozin, olcsobb a karbantartas es olcsobb a repterhasznalat. Mas mufaly, nem lehet osszehasonlitani.

z

Előzmény: phoenix (458)
phoenix Creative Commons License 2003.06.11 0 0 458
"nem tudom... hulyeseg. Mindig is lesz Twin Otterunk, max nem Malmiban fogjuk uzemeltetni hanem kicsit messzebb a nemzetkozi reptertol, hogy tobb tandemet tudjunk tolni es ne 18-20 euros legyen az ugrasjegyunk, hanem 15. "

Borgondon iden L-410 uzemel, jo idoben nap 15-18 felszallassal kb 15Euronyi forintert, es a gep nincs klubtulajdonban.

phoenix

Előzmény: BZoltan (457)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 457
"Akkor vajon miert terjed az, hogy nektek se lesz sokaig Twin Otter?"

nem tudom... hulyeseg. Mindig is lesz Twin Otterunk, max nem Malmiban fogjuk uzemeltetni hanem kicsit messzebb a nemzetkozi reptertol, hogy tobb tandemet tudjunk tolni es ne 18-20 euros legyen az ugrasjegyunk, hanem 15.

"Az USAban klubbrendszer van?"

van az is, de a kerekedelmi DZ a jellemzobb... de a strukturan nem valtoztat... 16 dolcsi volt egy ugrojegy Zhillsen... napi 40 felszallassal :)

"De nincs is olyan fizetokepes kereslet, ami meg tudna fizetni"

De van. Csak a hulye magyar tandempilcsik arhaborut tartanak mar evek ota es nyomjak le a sajat araikat es zerus reklamot sem csinalnak.

"Magyarorszagon a tanulo fizet a klubbfelszereles berleseert es az visszamegy a klubbkasszaba."

nagy kaland...az gagyi osszeg. a nagy zse a tanfolyam dijban van.

z

Előzmény: phoenix (455)
BZoltan Creative Commons License 2003.06.11 0 0 456
tevedsz... mielott erre az allaspontra jutottam volna korulneztem a nagyvilagban. Ugrottam Svedorszagban, Portugaliaban, Spanyolorszagba, Amerikaban Finnorszagban es Magyarorszagon... Osszesen tobb tucatnyi repteren es klubban megfordultam, sokezer ejtoernyossel beszelgettem, hogy hol miert es miert nem mukodik a dolog.
Ezek utan vontam le a kovetkezteteseket azokat a kovetkezteteskeet amiket DZ operatoror amerikaban es klubbvezetok europaban mar regota tudnak... miszerint a penz a kikepzesbol es a tandembol van, ha az eluszik akkor a sportejtoernyosok csak onkoltsegi aron tudnak ugrani ami nagyon sok es nem ugranak.. ha nem ugranak akkor nincs ugras es ha nincs ugras akkor nincs sport.
Kikepzest es tandemet pedig csak biztos gepre es biztos helyre lehet szervezni. Marketing nelkul pedig nem megy... ha pedig kisezer klubb van egy varosban es felszaz tandempilcsi sutogeti a sajat husikajat akkor az egyseges marketingnek reszeltek.

A mi klubbunk sem tokeletes... bar majdnem az. Mondjuk talan erdeme is kovetni a peldajat... 40 eves klubb evente 10-15 ezer ugrassal es kb 200 ujjoncal sajat kifizetetett Twin Oterrel, minden evben van Freefly es 4way csapat a vilagversenyeken. Klubbtulajodnban levo eje szervizzel, kb 10 sajat kikepzesu tandem pilotaval vagy 8 AFF oktatoval es vagy 15 legcellas oktatoval. Van vagy 30 vacsiuj sajat tanulocuccunk automataval es 3 uj sajat tandemuk. 10 embert adtunk a 120 as 2 pontos vilagrekordba es 2 embert adtunk a 300-as vilagrekordba.

Miert is ne lehetne jo pelda... Ja es akkor a Stockholmi klubb az rankalaz ket korrel, ugyanis ott 2 naggygep van es evente 20 ezeret ugranak 25%-kal olcsobban... es a tobbi mutatojuk is jobb. Az elvel ugyanazok.

Miert is lenne akkor rossz ez a modell? Ugyanez a modell uzemel Empuriobarvan es Portugaliaban... bar ott kereskedelmi alapon.

z

Előzmény: phoenix (454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!