Feltételezve a szakemberek hozzáértését és minden úgy van ahogy írod: talán a vezérlés ellenőrzése mind két szíjnál segíthet. Nem a "be lakkfilceztük" jelek hanem a gyári jelölések alkalmazásával.
Nem láttam még közelről 45-öt de ezen is valamo bosch adagoló lehet nem rég, tdi golfoknál sorozatban találkoztam szoftver hibával ami hasonló tüneteket okozott csak épp nagy nehezen beindultak. (indítási előtöltést nem voltak hajlandók beállítani)
Nekem ilyen "karácsonyfa világítás" a műszerfalon akkor volt, amikor a feszszabályzó beszart, mondjuk ez benzines, de akkor még ment amíg az akksi le nem merült (éppen haza tudtam érni, a parkolóba már úgy kellett betölti)
Márkatársak! Elkeseredésembe hozzátok fordulnék tanácsért. Az a fajta márka szerető ember típus lennék aki nem bütyköli,nem szedi szét ,nem túr benne könyékig az autojába mert NEM ért hozzá ! Én csak szeretem az autóm és pont,veszző nélkül amire szüksége van megadom neki,hogy még sokáig velem mradjon. Egy Rover 45 2.0idt sedanról van szó . Soha nem hagyott cserben és most is inkább keservesen próbálom rendbe hozni mint sem haragudni rá amiért... Munkahelyemről elindulva kb 20 kmer megtétele után (normál tempóba 80-100 km/h ! nem szét tiporva!!) egyszercsak az autó mindenféle jelzés nélkül rántott egyet majd ezzel párhuzamosan a műszerfalon a létező összes ( olaj visszajelző,airbag,check engine ecetera) világítani kezdett pár mp mulva ezek a visszajelzők elaludtak ,az autó elkezdett erőtlenül lassulni .Én a forgalomból kikormányozva lehúzódtam az út szélére majd amikor állóra fékeztem az autót a motor leállt. Nahmármost... azóta Ő úgy döntött,hogy nem hajlandó elindulni. Teker teker de egyszerűen nemindul el . A családom egyik tagja autószerelő és hozzá vittük el traileren az autót .Bár jelezte,hogy soha nem volt a keze alatt Rover ,nem ért a márka apró hisztijeihez ... Én mégis ragaszkodtam hozzá.Ezt csak azért írom le mert nem szeretném ha az első komment az lenne,hogy :"ÚÚÚÚÚÚ átbasznak!!" Szóval első körben egy nem túl komoly de autó diagnosztikai gépre rá lett dugva . A mellékelt képen látjátok,hogy milyen hiba üzenettel fogadott.... 10 emberből 110 azt mondta,hogy adagoló . Semmi baj ... szeretjük,kell,nem sajnálom tőle . Ám legyen .... Rendeltünk hozzá egy új adagolót . Amíg ez megérkezett a létező összes ami ezzel kapcsolatos érzékelő,szenzor ,visszajelző , kutyafüle .. át lett nézve és meg lett tisztítva . Megjött az adagoló rögtön meg is kapta de sajnos a hibát nem sikerült vele kiküszöbölni. Az autó ugyanúgy nem hajlandó elindulni. ( a következő mondatomért elnézést ha valaki a fejét fogja vagy néz "rám" bután,hogy ennyire nem ért az autókhoz? ... igen ennyire nem ) a szerelő a porlasztó tetején megnézte,hogy egyáltalán dolgozik e az adagoló és van e nyomás de ahogy a kezét és a poloját elnéztem .... a nyomással semmiféle gond nem volt ... ^^ :) Ezután mivel ki akartunk zárni mindenféle elektronikai problémát ... Elhívtunk egy autóvillamosságban jártas szakembert,aki egy a nálunknál komolyabb felszereléssel,számítógéppel kb 3 óra "böngészés" után sajnos annyit látott csak,hogy márpedig a gép azt mutatja,hogy itt minden rendben és úgy működikl ahogy kell. Ezzel se lettünk előrébb:( Sajnos minden ötletből kifogytunk,hogy mit kéne kicserélni,megnézni,kitisztítani. Remélem kevéske autóhozzáértési tudásommal leírva a problémám ...azért érthetőek voltak a történtek. Bízom benne,hogy csak elkeseredésünkbe valami apróság elkerülte a figyelmünk és lesz közülletek olyan aki látott,hallott esetleg tapasztalt ilyet és megtudja mondani merre induljunk. Szeretném visszakapni a történtek ellenére...igenis HŰ Társam!
Köszönöm! Meg lett a hiba oka: az egyik 50A biztosíték ránézésre jó volt, de kivéve ellenállásmérővel kimérve szakadt volt. Oldalt nem látható helyen elszakadt a szál. Csere után helyre állt a rend.
Ahhoz képest hogy nem sok van az országban, sok az elképeszően elhanyagolt,legalább is mikor én vettem.Szerintem kevés aki apróért elad jó autót,olyant ne vegyél meg amin csak ez vagy csak az nem működik.Hogy lassú vagy nem,mint egy angol lord ,úgy vezess és akkor pont jó :)
Vagy a kipufogót itt kell kezdeni megcsinálni,és el kell menni a végéig,és leesik az állad, biztosan nem lesz lassú még a 2.0 sem.
Autó csere előtt állok, és napok óta bennem van a 75ös Rover.
Hahun van 2-3 amit meg is néznék.
Ragaszkodom a benzinesekhez, ha lehet automata váltóshoz.
Belseje az autónak egyszerűen elveszi az eszemet, külsejét is nagyon szivesen nézegetem.
Olvastam hogy kicsit lomhának lustának találják a 2.0 V6ost, a 2.5 V6os meg elmegy kategória. Néztem youtube-on gyorsulós videókat, nekem szemre nem tűnt lomhának, nem versenyeznék vele úgysem. Viszont kicsit a kipufogón szerkesztgetnék, V6-ost hallgatni kell.
Erősen játszok a gondolattal hogy megnézek néhányat, és megmerjem e venni.
75ös tulajok, 600-800 ezer forint ár közötti autó nagyon ramaty lehet? Vagy tényleg ilyen jó áron lehet kapni ezt a szépséget?
Első körben, - ha van kályha a kocsiban - húzd le annak mindkét csatlakozóját. Annak a hibás vezérlő panelja szokott ilyesmi hibákat generálni. Lehet LCM hiba is, de 300.000 km alatt csere esetén az alvázszámot át kell
Segítséget szeretnék kérni elektromos problémában!
Világítás részben megszűnt, helyzetjelző és műszer világítás egyáltalán nincs, ködlámpa nincs, tompított csak bal oldalon, fényszóró csak jobb oldalon, irányjelzőből csak visszajelző van.
Minden lámpa önállóan rendszerről lekötve és próbálva működik.
216 SI-vel (99') kapcsolatban lenne egy pár kérdésem, a válaszaitokat előre is köszönöm!
- 50km/h környékén főleg 5.-ben nagyon furcsa és hülye hang hallatszik az autóban, nekem ahhoz hasonlít mintha valami műanyag lemezbe belekapna a menetszél, kb 70km/h után elmúlik de nekem ötletem sincs, hogy mi lehet az, Ti tapasztaltatok már ilyet?
- 2500-3000es fordulat körül ha le van húzva az ablak eléggé büdös, kipufogószag jön be az utastérbe, nem hallom és nem is látom, hogy kifújna, lehetséges, hogy a leömlőnél a tömítés adta meg magát?
- Nyári abroncsméretnek a 205/45/ R16 jó lenne-e erre az autóra?
- Tudtok-e olyan magyar weboldalt vagy üzletet ahol ehhez az autóhoz is árulnak műbizonylatos hátsó sport dobot mint pl sok helyen 20-30 ezerért pl G astrához, 4es golfhoz, stb...?
- Ha ki lehetne cserélni a km óra csoportot a 25-ösére, amiben már ugye digitális a km számláló, azt be kell állíttatni, vagy a motorvezérlő tárolja a valós kilométert?
Egyébként nem egy lehetetlen helyen van ez a gyújtáselosztó, ha kiszeded, viheted magaddal mintának, Pesten vannak Honda bontók. Elvileg az elosztó fedélen már látszik, hogy melyik fajta, vagy ha belenézel, akkor a rotoron is. És akkor a Rimmer cikkszám alapján is lehet keresni :)
Hogyha rászánom ezt a 40,000-ret és veszek egy ilyen gyújtáselosztót, meg valakivel kicseréltetem a két gyújtáselosztót, akkor jónak kell lennie? Szóval a gyújtáselosztónak része ez a TDC jelző?
Mert ha igen, akkor lehet ez lenne a legjobb megoldás.
Bocsánat az amatőr kérdésekért, totál analfabéta vagyok a témában, bár igyekszem tanulni :D
Szóval sikerült a hibakódomat kiolvasni, 8 rövidet villogott, ami azt jelenti hogy a felsőholtponti jeladót nem érzékeli.
Ebben tudtok segíteni, hol lehet ilyet venni, illetve ki tudja ezt nekem megszerelni, és nagyjából milyen összegre kell számítani?
1998-as Rover 620 Si, benzines, 1997ccm Honda motor, F20Z1 a motorkód, nem tudom szükség van-e bármire még. Tudtok jalasolni valakit, Budapest környékén ki tudná ezt gyorsan és hatékonyan megszerelni nekem? Ha még viszonylag olcsón is, akkor főleg boldog leszek :D
Ahhoz képest, hogy egy 15 éve megszűnt gyár, szinte mindent lehet hozzá kapni. Én pl. most újítottam fel a teljes futóművet, a szilentektől a csapágyakon át a lengéscsillapítókig, és a neten mindent meg tudtam venni hozzá. Nem olyan szerelőt kell kérdezni, aki a helyi autósbolttal van kapcsolatban, és a leggyakoribb márkákon kívül minden másra azt mondja, hogy nem lehet kapni... A Rimmer-en megtalálod minden alkatrésznek a gyári cikkszámát, és az alapján meg lehet keresni a referenciákat (futóműben sok minden megegyezik a Hondával).
Benzines típushibának szokták emlegetni a hengerfejesedést, mint mumust, de ez is csak használattól, meg szerelőtől függ: városban vagy hosszabb távokon. Országúton szerintem a 400/45 vagy a 75 komfortosabb. Egyébként kényelem szempontjából nagyon jó :)
Üljél be egy karbantartott szép állapotú 75 be,és ha nem érzed hogy ez neked kell bármi áron akkor ne vegyél Rovert.Hogy mik szoktak előfordulni,elektromos hibák mint minden típusnál,karbantartás hiánya miatt bármi,pl motorvezérlő beázás a tűzfal előtti esőcsatorna dugulása miatt amiből évek óta nem takarították ki a falevelet.
üdv!Ezek az autók, mind egyéniségek!Autó mind de mégis mindegyik kicsit más.nekem egy 216 si-m van (RF) ő a nagy esőt nem szereti olyankor megszokott állni kb 10 perc, és utána megint megy rendesen ( még nem találtam meg a hiba okát).Az alkatrész ellátás szempontjából nem vészes! Főbb beszerzési helyek: kovács autó,racing bazár,bontópláza,rimmerbros vecsési bontó stb!MG/ZR-ről nem igazán tudok, a többiről a fórumon tudsz tájékozódni ,ha vissza olvasol!Mennyire költségesek?Használattól,és gondozástól függ, meg persze az előző tulajtól( hogy mennyire leharcoltan adja el).remélem tudtam segíteni!
Te, ezek már 20 éves autók, ha még mennek, és nincsenek szétrohadva, az már elmond valamit arról, hogy mennyire megbízhatóak. 10 éves kora óta nekem mindig van valami cserélni/javítani való. Viszont út szélén még sose hagyott ott.
Nyilván valóan ilyen nem létezik, én azt szerettem volna tudni, hogy a Rovernél mennyire vannak jelen ezek a tényezők. Evidens, hogy nem lesz mindegyik hibátlan tökéletes, csak érdekelt volna, hogy mik szoktak előfordulni, mik a tapasztalatok..Azt főleg nem írtam, hogy ne kelljen rákölteni stb. Konkrétumokat szerettem volna tudni.
Te tudsz egy márkát ami megbízható,keveset kell rákölteni,nincsenek hibái,kényelmes és hátrányoktól mentes? Mond el nekem is és lecserélem a 75-öst.De mivel valószinűen nem fogsz tudni mondani ezért amíg tudom finanszírozni álmaimat addig marad a Rover.
Új vagyok a témában, új autó vásárlása előtt állok, és a minap szembejött velem egy apróhirdetés, egy eladó MG ZR.
Előtte nem nagyon ismertem részletesen a márkát, sem a Rovert, viszont most beljebb ástam magam a témába. Nagyon megtetszettek a modellek, nagyon megnyerő járművek.
Olvastam minden féle kritikát róluk, de szerintem legjobb kesz, ha a valós felhasználóit, azaz Titeket tulajdonosokat kérdezlek.
Leginkább ezek a modellek érdekelnének:
Rover 25-ös,2001 utániak, benzines.
-Mennyire tartjátok megbízhatónak az autót?
-Voltak különösebb gondok az évek során, mennyit kellett költeni rá pluszban, mik a típushibák?
-kényelem szempontjából milyennek találjátok?
esetleges pozitívumok, hátrányok mik?
MG ZR, ugyanazek a kérdések, illetve az is érdekelne, hogy mennyire lehet alkatrészt találni hozzájuk, hol, nehéz-e vagy sem, stb..
Érdekelne ezenkívül tapasztalatok a 75-ös roverről, illetve 45-ös társa/MG ZS.
Köszönöm szépen a segítséget, ha butaságot kéedeztem, elnézést :)