Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Ilyen motort már én is láttam, még gaz-ba is építve.... De Mister uaz-os erről szerintem már könyvet is tudna írni!!!:-) Annyit emlegeti már a kovácsolt dugókat, hogy esküszöm egyszer találkozzak össze vele valahol szétszedem és kihúzok egyet, hogy megnézzem!!!!!
Ne is törődj Uazos-sal, csak irigy, mert még nem küldtem neki egy kis jófajta hatputtonyost!!!:-))))) Ja borászkodunk egy kicsike, kb 10 méteres pincébe. Nem csak aszú van, de valóban nem részletezem a bor dolgot, inkább a vasas dolgot eröltetném!!!:-)
Most jelenleg van egy uaz, ami 80%-ban már kész van. Emelés, 4 tárcsafék, hátsó Btr, nagyobb kerekek, sierra 2.0 dohc motor, gaz 3. seb. váltó+gaz terepváltó, kulcsos kapcsolású kerékagy. Ezek a legfontosabb paraméterek. Egyelőre a karosszéria hegesztése folyik, arra várok szeretettel, így most állnak a melók.
Nade aki meg van fertőződve benzingőzzel, az nem nyugszik, ezért vettem egy gaz69-et, amiből mindent kidobálok, csak alváz marad, meg karosszéria. Ő miatta is hoztam létre ezt a fórumot... mert G-hidak és terepváltó lesz benne, valszeg egy injektoros v6-os mocival (még nem dőlt el véglegesen), az belefér a gaz, amúgy elég kicsi motorterébe. Ez már nem lesz egyszerű, és még sokat kell tanulnom egy ilyen építéshez!!!:-)))
Az jó motor. Jó nyomatékos és megbízható. Környékünkön mindenki azt a féltengelyt használja, és nincs vele gond. Meg nagyobb csuklási szöget is enged mint a gyári csukló. CSak ajánlani tudom.Én 70-ért vettem a kettőt.
Tetszetős a vas! :) Mekkora a gumid? Az első féltengelynél jobb a helyzet. A kosaras új fajta tengely nem vékonyodik el annyira, az elvileg tovább bordázható. Milyen motorral lesz a gép? Nekem csak a híd uaz. Vitara alváz-bódé, uaz hidak jómagam által gyártott pan-hard karokkal, spirál rudóval. Motor gondban vagyok egyenlőre.
Hi! Hátsó zárról beszélünk? Mert a gyári hátsó féltengelyt nem lehet tovább bordázni az elvékonyodás miatt. Azaz nincs értelme, mert akkor a bordák csak 0.7mm-t kapaszkodnának egymásba a vékony részen. Legalább is számításaim szerint. De kérdezz rá, hátha nekem nem mondta el. :) Kíváncsian várom a fejleményt!
Ha esetleg valakit érdekel, egy 2,3 V6 Ford motor, egy Granadából hamarosan bontjuk. 5-ös manuális váltó is van hozzá. Gyönyörűen jár, megkímélt autó volt.
Bontós számla van, hivatalosan beépíthető. Láttam már ilyen motort UAZ-ba építve...
Jómagam is lelkes offroad-os vagyok, én főleg lelkes építő! Azaz próbálkozom vele. Ez a zár dolog engem is érdekel, de pont a napokban voltam Dominál és nem tudom melyik megoldás ez a 30-40 ezres. Btr van neki 75-ért ha jól láttam. Másfajtát nem említett nekem. Van még ugye a diósi féle... Valahol fehérvár mellett állítólag gyárt valaki bolygómű zárat is, de sajna nem tudok többet róla.
húúúúúú, bocsi, még a végén..........................:)))))
30-40az nagyon jó árnak tűnik!!! gondolom portálba is mehet, na majd kiváncsi leszek milyen lesz!!!! engem is foglalkoztat a zár, de a 100ezret sokallom a btr-ért!!! a féltengely marása is benne van a 30-40ben?
Ugyhogy dzsalok haza! Szedem ki alolla az első hidat meg a váltót viszem a domihoz! Megy bele a mechanikus difizár a váltót átcsapágyazza a biztonság kedvéért!
közbe rugókat kicserélem és még 1 picit felíveltetem elől! kb 5-7 cm t !
borász vagyok valóba, csak én az egyeki borvidéken, Válon!! Te tokajon belül merre?? sokat jártunk arra a fősulival, meg a soós-al!! hová jártál suliba???
üdv uaz-os!!!
ma is egész nap szögeltem a vasat, már lefáradtam!!!!
Ezt még annyira nem értem, de fejlesztés alatt áll a szókincsem, még a topic is vacsi új!
Egyébként kettő darab oka van annak, hogy egy ilyen fórumot is nyitottam. Az egyik egy eltévedt utam volt, melynek kapcsán rá kellett döbbennem, hogy ahol eddig próbáltam tágíttatni a fejem, ott nem sok sikerrel, sőt mostanság elég durva lekezeléssel találtam szembe magam.
Másik, hogy éppen alapjairól szeretnék építeni egy off road autót, persze a lehetséges korlátok között járva, viszont abból a lehető legjobbat kihozva. Idő van, ötlet akad. Viszont ha valamit már megtanulhatott az ember, hogy jó munkához idő kell, jobbhoz még több idő, és az idő pénz. Ebből adódóan én tudom értékelni az olyan embereket, akik kemény munkával, sok fejtöréssel és próbával már kiküszöbölték az egyes átalakításokkal járó gyermekbetegségeket!
Remélem megtalálja minden idelátogató magának a kérdésére feltett választ!