Mivel speci78 is nagy tanúbizonyságot mutatott a Superb iránt,ezért beléphet a klubba! De egy hosszútávú feltétel,hogy Superb tulajdonossá kell válni!!! :))
Köszönöm a fogadtatást!!! :)
Konkrét vásárlási időpontot még nem tudok megadni. Válalkozó vagyok, tehát az üzlet menetétől függően remélem lesz több lehetőségem is, elérni majd e remekművet.
Tervezett specifikáció:
Ambition felszereltség
Extrák:
- Bi-xenon fényszórók + AFS II. 289.200,-
- Bőrbevonatú multifunckiós kormánykerék(4 küllős) 28.800,-
- Elektromosan állítható vezetőülés + . 153.600,-
- ESP+HHC 32.400,-
- Hálórendszer a csomagtérben 16.800,-
- Könnyűfém keréktárcsák "Callisto" (17") 91.200,-
- Motormegjelölés nélkül
- Napfényrolók 70.800,-
- Park Assist 87.600,-
- Rádió "Bolero" 79.200,-
- Rejtett rakodórekesz a csomagtérpadlóban 39.600,-
- Riasztóberendezés 66.000,-
+
- Fényezés: Platinaszürke metál 132.000,-
- Beltér: Rubicon szövet, szürke-fekete harmónia
Össz: 1.087.200,- elég húzós, remélem lehet majd alkudozni . J
A motor még kérdéses: 1,8 TSI vagy 2,0 CR TDI (170LE).
Ugye a nyomaték (meg a fórumlakók tapasztalatai :)) utóbbit erősítik, de az első jó 700 eFt-tal kedvezőbb! Terveim szerint évi 40-50 ezer km kerül bele, terveim szerint max. 2,5-3 évig tartanám meg -> így viszont a TDI financiális előnyei a második tulajra szállnak - na ezt meg nem én akarom fizetni. Azt számoltam, h a fenti specifikációk motortól függően kb. 7,8 - 8.5 MFt. Szerintetek ebből mekkora kedvezményt kaphat egy magánszemély?
Persze felmerült bennem a 2,0 PD TDI (140 LE) is, de Passatosok eléggé leszólták, h sok olajat fogyaszt.... Nemtudom. Nemvéletlenül írtam korábban, h ha lenne a 2,0 CR TDI 120 v. 143 LE-vel is akkor én sem gondolkodnék benzinesben. Ez a dilemmám még, persze lehet szerencsém lesz, és amire döntést kell hoznom, rengeteg új vevő tapasztalatával tudok megismerkedni, és nem lesz ez sem kérdés. :)
Amúgy nem vagyok egy versenyzős típus (nem is illene a Superbhez), de tisztában vagyok vele, h miért fontos a nyomaték, pláne ekkora karosszériánál. Az egyre sűrűbben lesben álló fényképészekről meg már ne is beszéljünk! Na arra akrtam utalni, nem lehet csak úgy rohanni.
Most, hogy mondod konkrét tipus tényleg nem jut eszembe, de ezen eszmefuttatást valamelyik autós lapban olvastam, aztán lehet hogy sarkosan sikerült továbbadnom... Talán pontosabb megfogalmazás a más hangolású, esetleg kicsit módosított futómű, mert logikai alapja talán lehetne a nehezebb motortömeg, más felfüggesztési pontok és az egyéb különbségek miatt, de már elbizonytalanítottál... Üdv.
Rólam mindenki tudja,(már aki a Superb topicokba belátogat,illetve még az RS barátaim)hogy mennyire szerettem ezt a modellt,a típust,a márkát.De mindenek előtt a Superb! Mivel speci78 is nagy tanúbizonyságot mutatott a Superb iránt,ezért beléphet a klubba! De egy hosszútávú feltétel,hogy Superb tulajdonossá kell válni!!! :))
És akkor a Superb II. Amikor megláttam az új Fabiat, azt hittem nem hiszek a szememnek, egy elegáns kisautóból egy suzukira emlékeztető vmi lett. Azóta vmennyire megbarátkoztam vele, de nekem nem az igazi.... (Vateromnak Fabia Sedanja van, nekem más, de hagyjuk...).
Reméltem, h az új Superb jobb lehet, mert ugye az Octavia II is nagyon jó lett.
Az első képek még adtak némi okot a bizonytalanságra, de az első hivatalos fotók, technikai adatok mindannyiunkban felélesztették a vágyat, h minél előbb, minél többet megtudjunk erről az új modellről. Csak ámult a világ a Twindoor hivatalos bemutatásán, persze Genfben (micsoda remek, elegáns megoldás itt prezentálni! ezt a modellt - ez is jelez vmit....) mindenki próbálgatta.
Számomra innen kezdődik a szerelem, a minőségi kidolgozás, az igényes technika mindig is rabul ejtett, de cseh mérnöki extravagancia végképp levett a lábamról. A fokozott várakozásokat az összes olvasható első próba és bemutató tesztevezetésekről készült riport visszaigazolta, talán nemcsak nekem.
Ugye a középkategória az elmúlt két évben a Mondeoról szólt, ezt tekintették etalonnak a szakértők (a 3C-s Passat a szakmában és bennem sem hagyott maradandót, úgy látom...), kipróbáltam én is, meggyőző, de mégis a belseje nem jön be. Szerencsére a mostani Superb sokkal markánsabb sztem, mint az előző, és persze lényegesen jobban eltér az aktuális Passattól (szerencsére, és szebb is!).
Na "röviden" ennyit arról, hogyan kezdődött ez velem. Szívesen olvasok erről az új típusról minden további beszámolót. Sőt a napi használat tapasztalatai lesznek a legfontosabbak a remélhetőleg bekövetkező későbbi választásomkor is.
Számomra a Superb II-es nagyon komoly autó lett, eleganciája rendhagyó, és sztem tartós sikere lesz emiatt is. Nem véletlenül nem merték egyből beleszerelni a 2,0 CR TDI 120 és 143 LE-s verzióját....
A gépkocsi ár-érték aránya kiváló - ez ugye nem is kérdés a számunkra. Egy jó marketinggel a kocsi bombasiker lesz. Az itthoni sorsa: sok új és régi rajongója lesz, de lesz egy olyan réteg, akik lefikázzák, mert ugye Skoda (sajna sok fórumon találkoztam már velük, meggyőzni őket szinte lehetetlen - nembaj, legalább nem minden sarkon lesz Superb.....) A felszereltségi szintek eltaláltak, bár nekem egy-két dolog hiányzik a szériából, de ugye nagyon hosszú az extralista és még azokkal is jó az ár. (Pár dolgot hiányolok csak róla, de legalább lesz munka a faceliftre is: kulcs nélküli nyitás-indítás, távolságtartó tempomat, de ezek annyira még nem fontosak :) )
Na egyelőre ennyi, már unhatjátok szómenésemet.
Az utóbbi napok kérdéseire egy gondolat: az első futóműről beszélgettetek, voltak itt pro és kontra vélemények, akkor mégegy: az első futómű egyszerűbb a II-esnél, de a hátsó sokkal fejletteb többlengőkaros, független. A kocsi stabilitásáért legalább annyira felelős a hátsó kerekek tapadása, mint az elsőké. Egy jól összehagolt kompromisszumnak gondolom a Superbét, mint ahogy a konszernen belül ezek a kombinációk is jól teljesítenek (meg a teszteken is).
Az hogy egymásnak fénykürttel jeleztek, kifejezetten szimpatikussá teszi ezt a bandát! :)
Kérdésem:
- találkozott már valaki külföldi (főleg német) teszttel, összehasonlítóval is, ahol már szerepelt az új szerelmünk? :) Csak azért érdekel, mert korábban sokszor találkoztam már összehasonlításokkal ahol a többi középkategóriáshoz az Octaviát hasonlítják, és hát ugye az is jól szerepelt...... És esetleg be tudná másolni a linket? :) Előre is köszi!
Egy jó ideje olvasom már ezt és a Superb I-es fórumot is. Ennek az oka pedig nem titok, egyszerűen lenyűgöz a Skoda Superb II. A miheztartás végett egyelőre nem Superbbel járok, de a tervem az, amint megengedhetem magamnak, benevezek egyre, de az csakis a II. generáció lehet számomra.
Amikor bemutatták a Superb I-est, akkor nagyon tetszett a típus. A 3B-s Passatot korszakalkotónak tartom, és egyszersmind a klasszikus középkategória (családi, elérhető árú szedánok-kombik) újrafogalmazójának. Ugye tudjuk, az alapok az akkori A4, A6 megoldásait jelentették - ez gaancia volt arra, h kiemelkedjen az akkori vetélytársak közül. Ennek persze megkérték az árát már akkor is (most abba ne menjünk bele, h azóta érdemben nem emelkedett a gépkocsik Ft ára abszolút értékben, hálisten a felszereltség, tartalom pedig egyre javul :) ) A Superb erre épült, bejött, és nemtitkoltan egy kicsit olcsóbb alternatíva kívánt lenni, elképesztő helykínálattal. Az idő közben telt, jöttek az újabb modellek, de a Superb megbízhatósága, és kellő márkakereskedői akciózása megtette a hatását. Az hagyján, hogy sokkal több készült belőle, mint amit a VW Group valaha is tervezett, a típus és annak már létező! törzsközönsége kikövetelte a folytatást!!! (Pletykák szerint pedig nem akarták a belső konkurenciát erősíteni, és nem akarták a II. ütemet.....)
Nekem E280 4maticom volt, mind kényelemben, mind útra ragasztásban utolérhetetlen, pedig azt mondták a 4maticok csillapítása keményebb az alap E-khez képest. A Hondával egyetértek, volt egy CRX motoros Civicem, azt a kibírhatatlanul rázó futóműve miatt adtuk el. A Nubirán csodálkozom - persze elhiszem- mert a Leganzában eszméletlen limbó-hintó futómű volt, persze más kategória volt és más Mitsubishi klón is lehetett az alapjuk. A Subaru Foresterrel viszont megleptél, általános nézetem szerint -kivéve a Mitsubishi Galantot (abból 2 is volt) a japánok ezért elég feszes rugózásúak, persze a Subaru mindig is mindenben külön utakon járt... Ugye Winkler is szerelmes volt a Foresterbe, csak aztán rájött, hogy szűk neki. Nem tudom, nekem még nem volt Subarum, a Legacyval szemezte, csak elgyávultam...
Más márkáknál más futóművet szoktak rakni a benzinesbe és a dízelekbe, nagyobb motorsúly, orrtolás és a rezgések miatt, csodálkozom, hogy a Superbnél ez nem így van...
Én Bp-en teszteltem az 1.8 TSI-t, "normál" utakon, ami azt jelenti, hogy volt bebbe rázós rész bőven. A teszt után azonnal végigmentem ugyanazon az útvonalon a V6-tal, ezért tudom ennyire pontosan, hogy a Superb II futóműve lágyabb.
Egyébként, a lágyság nem szogorúan függ össze a kanyar stabilitással: pl Merci E 320 CDI Avantgarde-ban "komfort futómű" volt, ami annyit jelent, hogy a Classic és Elegence futóművét tették bele az Avantgarde feszesebb futóművéhez képest, no ez az autó bolondbiztos volt a kanyarban is. A másik ilyen példám, hogy a Honda Civic Type-R futóműve érezhetően feszesebb volt, mint az Impreza Wrx SW futóműve, mégis, kanyarban Bubus gyorsabb, bár ehhez köze lehet a hajtásnak is.
Egykoron, amikor kerestem Németországban magamnak a CLK Cabriot, alig-alig találtam nekem tetszőt amelynek nem volt sportfutóműve. Bár, amilyen hülye vagyok, én ott is billegőssel szeretnék járni!
Daewoo: nekünk volt Nubiránk, no ez eléggé rázott! Tudod, inek van hihetetlen kényelmes futóműve? A kifutott Subaru Forester szívó motorsnak!!! Egyszerűen hihetetlen, mennyire komfortos! Szokták méltatni a SUV-ok szabad magasságát, ha meghaladja a 18 cm-t. A Foresteré 21 cm, pedig "csak" Crossover. Szerelmes vagyok abba az autóba! Meg Bubusba és Skodriba is! :-)
Nem is szabad haragudni azokra akik ezek a buta szabályokat betartják.Én szinte mindig betartom.
"akár szabálytiszteletből, akár a jó fogyasztás miatt, akár az autó kíméléséből, akár biztonságból teszi azt" Köszönöm,ezek mindegyike ok arra,hogy így haladjak az esetek 90%-ban. De nem a km óra mutató szerint haladok 90-el!!! Az autópályákon miért tűnt el a sok száguldozó?Az utolsó 3 esetben amikor az autópályán haladtam nem előztek meg többen oda-vissza arányban,mint 10 autó.Azok se magyar rendszámmal voltak forgalomba helyezve. Azon az estén amikor megmértük a GPS-el a sebességeket,esti trafin voltak kint a rendőrök.Talán ezért megyek mindig lakott területen belül óra szerint 60km/h-val.Aztán aki kemény,az fizethet is,mert a mázli nem fog mindig kitartani.(extrém eseteket nem vettem ide)
Néha,mivel tudom,hogy muszáj kormolni,ezért megpörgetem,és a fordulatszám eléri,vagy meghaladja a 3.000-es fordulatot! Szerintem minden a vezetési technikán múlik.Megtudni,hogy az autó mire,hogyan reagál. Ha valaki gyorsabban akar haladni,semmi gond,előzőn meg,még segít is neki.
Ha nincs akkora szerelem a Superb iránt,és ha nincs ez a jó ár érte,akkor most egy RS fekete kombi 170LE-s dízel RS tulajdonosa lennék.Ha nem tud "szerelembe"ejteni a Superb II.,akkor elképzelhető,hogy évek múltán RS lesz választva.DE ez még nagyon-nagyon messze van!!!
Ez a fogyasztás/sebesség dolog érdekes, aki országúton 90-nel megy, nem haragszom rá, akár szabálytiszteletből, akár a jó fogyasztás miatt, akár az autó kíméléséből, akár biztonságból teszi azt. Olyankor azokra haragszom, akik habzó szájjal mutogatnak a szabályosan közlekedőknek és életveszélyesen előznek... De aki 70-80-al tartja fel a forgalmat -érdekesen általában a felezővonalhoz közel- arra már morcos szoktam lenni.
Már csak néhány 10 km/h-val a 90 feletti sebességnél is nehéz az autót 6 liter alatt tartani, a másik fórumban leírt 4.8-as fogyasztásokat fogalmam sincs hogyan lehetne elérni, mivel 90-nél bekapcsolt tempomattal is 4.4 körül eszik autó, és ebbe ugye nincs benne egy előzés és egy emelkedő sem.... Persze ha kint is 60-nal csorgunk 5-ikben, de az elég értelmetlenség. Nálam kint 6 körül eszik az autó, a városit még nem tudom, mert sosem mentem tisztán városban annyit, hogy érdemes lett volna tankolni és mérni is. Szerintem minimum 7, 7-5 körülire jönne ki.
Egy Superb kaliberű autónak a 90 (ami ténylegesen max 85) az szerintem kínlódás, és bár jó indok a rugalmas közlekedőknek :) de így valszeg hamar lekoszolódik az üzemanyag ellátó rendszer és a kipufogó is... :)
Az autók számának sokasodása, a forgalom besűrűsödése és a fényképészek ugrásszerű megnövekedése, megfejelve az "objektív" felelősségi rendszerrel, rövid időn belül egységes, hosszú és tartós 90-es konvojokat fog majd kizárólagosan eredményezni a magyar utakon, és nem is távoli jövőben... :(
Na csak azért ám! :)) Már azt hittem,hogy probléma az alacsony fogyasztás.Gondolok a következő tulajra is! :)) Ha most RS-em lenne,ami nem sokon múlott,akkor ugyanez a helyzet lenne.Mert nem azért kell,hogy menjek vele,még ha kívánja is az autó,hanem ha nekem kell menni,akkor az autó tudjon menni!!! Ezenkívül így legalább kiderül,hogy mi az alja a fogyasztásnak,amit az autó tud produkálni.
A Ford Scorpióm csomagtartójába tényleg bele kellett rakni egy mázsás zsákot, hogy-téli gumi ellenére- télen is nyugodtan tudjak közlekedni. Kipörgésgátló híján és hátsókerék hajtással (ideális párosítás :) havas, jeges úton a legenyhébb gázadásra is azonnal megcsóválta a farát, valahogy fura volt a súlypontja is...
De 2 mázsával a csomagtartóban plusz az 5 tagú családdal ki is feküdnének a lengéscsillapítók, mennyi is a Superb hasznos terhelhetősége.. ? :)
Ésazmiértbaj ha 90-el megyek?Hova siessek?Mivel az autót főleg a munkahely,és az otthonom között használom.Vannak pesti utak,de azok meg autópályán vannak megtéve.Legutóbb 6.3-at evett,full klímával,pesti(bigjohni szerint nem az)dugóval, ahogy azt írtam odaát. Télen pedig,arra a 3 hónapra ki se veszem,legfeljebb akkor,ha "szép"idő lesz,de egyébként nem fog nagyon havat látni az autó!
"a rugózással nincs bajom, mert kifejezetten szeretem a lágyat, a limuzinban nem szeretem a keményet, puhul a seggem."
Isten hozott a klubban... :) Egyetértek, végre valaki bevallja, hogy nem undorító dolog a komfortos kényelmes rugózás, az egyre feszesebb futóművektől kiver a víz, nekem a legrosszabb élményem eddig egy sportfutóműves Alfa 155-ös volt, elvittek egy körre, komolyan mondom minden kavicsot éreztem, mintha úthengerrel mentünk volna sziklás talajon, borzalmas volt. Na milyen volt ? Khmm... Egy limuzin nekem ne szedje ki a fogtömésemet, hanem több száz km-en keresztül is kényelmes legyen, ha sportolni akarok akkor veszek egy Speedsdtert, Porschét, Elise-t bármit.
A régi Superb rugózása közepesnek tűnik, volt már kényelmesebb autóm is, de még az elvárhatóságomon belül van, nagyon rossz úton azért ráz és belegondolok mondjuk a hasonló hosszúságú, de nagyobb tömegű E Merci kényelmébe. De mégsem ez volt a legkényelmesebb autóm, hanem -nem röhögni- egy Daewoo Leganza, amely a régi hintós hagyományokat elevenítette meg, nagy örömömre.
Szerintem ezért a jó rugózáshoz első a nagy tömeg, amely futómű konstrukciótól függetlenül szó szerint kivasalja a rossz utat, 1.8-2 tonna környékén már nem nagyon lehet rossz rugózású autót találni, a Superb I. a maga 1.5 tonnájával határeset, kéne még 200 kiló, hogy az én hintós elvárásaimnak is megfeleljen. Amikor bent ül a család, csomagtartó megpakolva, na akkor kisimul az út, fülig ér a szám, viszont jól belassul az autó az előzéseknél... :) Valamit valamiért... :)
A Superb II. próbaútja nálam újonnan elkészült 4sávos úton történt, egyrészt tükörsima úton minden autó siklik, másrészt nagyon előzni sem kellett, nem tudtam megnézni milyen a futómű, komfortos, billegős-e vagy sem.
Nem tudom, hogy alakul az önsúly az új Superbnél, és hogy viszonyul a kényelemhez az új -egyszerűbb- futómű...
Nem,nem érzek semmi ilyet.Megmondom őszintén,hogy semmilyen rossz irányú változást nem érzek!Semmivel jobban nem izmosodik a kezem a kormányon,amikor megyek a nyomvályúkban.Semmilyen hátrányt nem érzek eddig.Annyi,hogy bár az átlagfogyasztásom a tankolások után nem változott,a napi fogyasztásom az eddigi 4.2-4.4 helyett,4.5-4.7.De ez a végelszámolásban nem jelentkezik.
Köszi Szili,hogy kijavítottál!Így van az,amikor nem az kerül leírásra amit akarsz.Nem engedelmeskedik a kéz az agynak. :)
Természetesen a gumi méret 225/45 R17!Én még nem tapasztaltam semmi negatívumot!Csendesebb lett,kanyarban stabilabb,A fogyasztás nem nőt,ugyanúgy 5.6-5.8 az átlagfogyasztás. Vagy mire gondoltál amikor azt mondtad,hogy romlik az egyenes futása?