Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

langsam Creative Commons License 2008.08.20 0 0 328
Ez a fogyasztás/sebesség dolog érdekes, aki országúton 90-nel megy, nem haragszom rá, akár szabálytiszteletből, akár a jó fogyasztás miatt, akár az autó kíméléséből, akár biztonságból teszi azt. Olyankor azokra haragszom, akik habzó szájjal mutogatnak a szabályosan közlekedőknek és életveszélyesen előznek... De aki 70-80-al tartja fel a forgalmat -érdekesen általában a felezővonalhoz közel- arra már morcos szoktam lenni.

Már csak néhány 10 km/h-val a 90 feletti sebességnél is nehéz az autót 6 liter alatt tartani, a másik fórumban leírt 4.8-as fogyasztásokat fogalmam sincs hogyan lehetne elérni, mivel 90-nél bekapcsolt tempomattal is 4.4 körül eszik autó, és ebbe ugye nincs benne egy előzés és egy emelkedő sem.... Persze ha kint is 60-nal csorgunk 5-ikben, de az elég értelmetlenség. Nálam kint 6 körül eszik az autó, a városit még nem tudom, mert sosem mentem tisztán városban annyit, hogy érdemes lett volna tankolni és mérni is. Szerintem minimum 7, 7-5 körülire jönne ki.

Egy Superb kaliberű autónak a 90 (ami ténylegesen max 85) az szerintem kínlódás, és bár jó indok a rugalmas közlekedőknek :) de így valszeg hamar lekoszolódik az üzemanyag ellátó rendszer és a kipufogó is... :)

Az autók számának sokasodása, a forgalom besűrűsödése és a fényképészek ugrásszerű megnövekedése, megfejelve az "objektív" felelősségi rendszerrel, rövid időn belül egységes, hosszú és tartós 90-es konvojokat fog majd kizárólagosan eredményezni a magyar utakon, és nem is távoli jövőben... :(

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (322)
hicky Creative Commons License 2008.08.20 0 0 327
Télen?Vagy vásárolok addigra egy autót,amiért nem kár(300.000ft körüli suzuki,opel,vagy valami más,nincs konkrét),vagy vonattal. :)
Előzmény: Törölt nick (324)
hicky Creative Commons License 2008.08.20 0 0 326
Na csak azért ám! :)) Már azt hittem,hogy probléma az alacsony fogyasztás.Gondolok a következő tulajra is! :))
Ha most RS-em lenne,ami nem sokon múlott,akkor ugyanez a helyzet lenne.Mert nem azért kell,hogy menjek vele,még ha kívánja is az autó,hanem ha nekem kell menni,akkor az autó tudjon menni!!!
Ezenkívül így legalább kiderül,hogy mi az alja a fogyasztásnak,amit az autó tud produkálni.
Előzmény: Törölt nick (324)
langsam Creative Commons License 2008.08.20 0 0 325
A Ford Scorpióm csomagtartójába tényleg bele kellett rakni egy mázsás zsákot, hogy-téli gumi ellenére- télen is nyugodtan tudjak közlekedni. Kipörgésgátló híján és hátsókerék hajtással (ideális párosítás :) havas, jeges úton a legenyhébb gázadásra is azonnal megcsóválta a farát, valahogy fura volt a súlypontja is...

De 2 mázsával a csomagtartóban plusz az 5 tagú családdal ki is feküdnének a lengéscsillapítók, mennyi is a Superb hasznos terhelhetősége.. ? :)

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (321)
hicky Creative Commons License 2008.08.20 0 0 323
Ésazmiértbaj ha 90-el megyek?Hova siessek?Mivel az autót főleg a munkahely,és az otthonom között használom.Vannak pesti utak,de azok meg autópályán vannak megtéve.Legutóbb 6.3-at evett,full klímával,pesti(bigjohni szerint nem az)dugóval, ahogy azt írtam odaát.
Télen pedig,arra a 3 hónapra ki se veszem,legfeljebb akkor,ha "szép"idő lesz,de egyébként nem fog nagyon havat látni az autó!
Előzmény: Törölt nick (322)
langsam Creative Commons License 2008.08.20 0 0 320
"a rugózással nincs bajom, mert kifejezetten szeretem a lágyat, a limuzinban nem
szeretem a keményet, puhul a seggem."

Isten hozott a klubban... :)
Egyetértek, végre valaki bevallja, hogy nem undorító dolog a komfortos kényelmes rugózás, az egyre feszesebb futóművektől kiver a víz, nekem a legrosszabb élményem eddig egy sportfutóműves Alfa 155-ös volt, elvittek egy körre, komolyan mondom minden kavicsot éreztem, mintha úthengerrel mentünk volna sziklás talajon, borzalmas volt. Na milyen volt ? Khmm... Egy limuzin nekem ne szedje ki a fogtömésemet, hanem több száz km-en keresztül is kényelmes legyen, ha sportolni akarok akkor veszek egy Speedsdtert, Porschét, Elise-t bármit.

A régi Superb rugózása közepesnek tűnik, volt már kényelmesebb autóm is, de még az elvárhatóságomon belül van, nagyon rossz úton azért ráz és belegondolok mondjuk a hasonló hosszúságú, de nagyobb tömegű E Merci kényelmébe. De mégsem ez volt a legkényelmesebb autóm, hanem -nem röhögni- egy Daewoo Leganza, amely a régi hintós hagyományokat elevenítette meg, nagy örömömre.

Szerintem ezért a jó rugózáshoz első a nagy tömeg, amely futómű konstrukciótól függetlenül szó szerint kivasalja a rossz utat, 1.8-2 tonna környékén már nem nagyon lehet rossz rugózású autót találni, a Superb I. a maga 1.5 tonnájával határeset, kéne még 200 kiló, hogy az én hintós elvárásaimnak is megfeleljen. Amikor bent ül a család, csomagtartó megpakolva, na akkor kisimul az út, fülig ér a szám, viszont jól belassul az autó az előzéseknél... :) Valamit valamiért... :)

A Superb II. próbaútja nálam újonnan elkészült 4sávos úton történt, egyrészt tükörsima úton minden autó siklik, másrészt nagyon előzni sem kellett, nem tudtam megnézni milyen a futómű, komfortos, billegős-e vagy sem.

Nem tudom, hogy alakul az önsúly az új Superbnél, és hogy viszonyul a kényelemhez az új -egyszerűbb- futómű...

Üdv.
Előzmény: Csipisz006 (310)
langsam Creative Commons License 2008.08.20 0 0 319
Köszi szépen.
Üdv.
Előzmény: Csipisz006 (309)
hicky Creative Commons License 2008.08.20 0 0 318
Újra visszakerült a skoda.hu honlapján az új Superb oldalán található Car Configuratorba a comfort felszereltséggel is az autó!
hicky Creative Commons License 2008.08.20 0 0 317
Nem,nem érzek semmi ilyet.Megmondom őszintén,hogy semmilyen rossz irányú változást nem érzek!Semmivel jobban nem izmosodik a kezem a kormányon,amikor megyek a nyomvályúkban.Semmilyen hátrányt nem érzek eddig.Annyi,hogy bár az átlagfogyasztásom a tankolások után nem változott,a napi fogyasztásom az eddigi 4.2-4.4 helyett,4.5-4.7.De ez a végelszámolásban nem jelentkezik.
Előzmény: Törölt nick (316)
hicky Creative Commons License 2008.08.20 0 0 315
Köszi Szili,hogy kijavítottál!Így van az,amikor nem az kerül leírásra amit akarsz.Nem engedelmeskedik a kéz az agynak. :)

Természetesen a gumi méret 225/45 R17!Én még nem tapasztaltam semmi negatívumot!Csendesebb lett,kanyarban stabilabb,A fogyasztás nem nőt,ugyanúgy 5.6-5.8 az átlagfogyasztás.
Vagy mire gondoltál amikor azt mondtad,hogy romlik az egyenes futása?
Előzmény: Törölt nick (313)
hicky Creative Commons License 2008.08.20 0 0 314
szrol1 használta,és a 191-es hozzászólásban tett fel képeket az autóról.Érdeklődni kellene,hogy merre van az autó.
Előzmény: Csipisz006 (310)
Csipisz006 Creative Commons License 2008.08.20 0 0 310

Nekem a rugózással nincs bajom, mert kifejezetten szeretem a lágyat, a limuzinban nem szeretem a keményet, puhul a seggem. :-)  Az enyém sajnos elég kemény, ez az egyetlen hibája.

Meg kellene néznem egyet velúr belsővel, talán abba nem rohad bele a fenekem-hátam (?)

Tud valaki szalon/teszt autót hasított bőr belsővel?

Előzmény: hicky (306)
Csipisz006 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 309

langsam:

A medvepark egy nagy, bekerített terület (kb. 2-300 m oldalhosszú négyzet), mely körbejárható és jól belátható. Itt él kb. 10 maci. Van nekik tó és egy csomó mesterséges "barlang" is. A büfében lehet venni mézet, melyhez adnak egy hosszú fakanalat, ezzel lehet kedveskedni a maciknak a kerítésen keresztül. A kerítésen belül van egy elektromos árammal töltött huzal, erre vigyázni kell, nehogy a macik evés közben hozzáérjenek! Nem halálos, de nagyon fáj nekik! Szóval, úgy kell benyújtani a fakanalat, hogy a legmesszebb lehessenek a huzaltól.

Van egy másik elkerített terület, ebben farkasok vannak, illetve még egy, őzekkel.

Vannak karámok is, magyar háziállatokkal (disznók).

 

A gyerekeknek vannak szabadtéri játékok (csúszda, fából készült vonat, mászóka, stb.)

Van étkezde, jó kajával.

 

Kb. 1-2 órát érdemes ott tölteni, szerintem megéri!

Előzmény: langsam (303)
hicky Creative Commons License 2008.08.19 0 0 308
Az új Superbre flottás kedvezményként a cég 15%-ot kapott.Ezért gondolom,hogy az a 12% lehet a plafon itt is.
Előzmény: hicky (307)
hicky Creative Commons License 2008.08.19 0 0 307
Nagyon többre itt sem szabad gondolni.
Előzmény: szrol1 (305)
hicky Creative Commons License 2008.08.19 0 0 306
Szia!

Én a (145)hsz.-ban írom le röviden a tapasztalataimat a kipróbált modellről.Ha te úgy ítélted meg,hogy baj van a rugózással,akkor így is lehet.Amikor én próbáltam,nem vettem ezt észre.A mostani autómon se gyári abroncs van,Michelin Pilot Primancy bár gyári értékkel,245/45 R17.Így csendesebb az autóm!Hogy mi az oka,fogalmam sincs.
Az meg,hogy V6-os hogy lehet halkabb,pláne nincs fogalmam róla. :)
Pedig ha megfigyelled észreveszed,hogy nincs benne akkora tér,nekem ez egyből feltünt,valamint az,hogy nem tudom az üléspozíciót beállítani magamnak.Ezzel ezek szerint nem csak én voltam így. :)
A színek hatással lehettek rád,de nekem is sötét a belsőm,és én egy világos belsős autó után ültem be.Szándékosan nem kell világos belsővel autó.Kényes,nagyon figyelni kell rá.Kivétel,ha nyerek,és meg tudom magamnak venni a VW Phaeton-t 6.0 W12 motorral.Ott lesz világos belső! :)

"Összességében talán azt mondhatom, hogy a régi belső kiforrottabb esztétikailag, letisztultabb, amolyan sallang mentes, de örökké elegáns. Az új belső mozgalmasabb, de éppen ezért szélsőségesebb is, lehet, hogy lesznek olyanok, akiknek nem tetszik."

Sokan vannak ezen a véleményen!

Az ELEGANCE szintű autót én is csak szövettel láttam,és nagyon szép!Illik az autóhoz,főleg a Brunello- vörös metál színben.

A Park Assist-t rendszernek még fejlődnie kell,de ez is megérik majd.Én videón láttam egy ilyen parkolást,nem sámdeli az biztos. :) Nekem elég a hangjelzés egy ekkora autónál,a többit elintézem magam.
Előzmény: Csipisz006 (304)
szrol1 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 305

Szerintetek a Superb-nél mi a maximális kedvezmény mértéke magánszemély esetén?

(Passat Variant árából 12% kedvezményt ígértek)

 

Csipisz006 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 304

Szia,

 

nehéz megfogalmazni a különbséget. A rugózás különbsége nekem nagyon feltűnő, ugyanígy a gumik zaja. Nekem Yokohama van az autón (nem gyári), lehet, hogy ezért csendesebb? A motorral kapcsolatban: igen, határozottanjobb érzés a V6-ot hallgatni, és halkabb!!! Pedig, több henger, másfélszer annyi robbanás. Egyszerűen nem értem, hogyan lehet halkabb a V6! Az 1.8 TSI is halk, de nekem megadatott, hogy 60 sec különbséggel próbáljam a kettőt, és én tényleg nem vagyok elfogult, sőt, vágytam arra, hogy nagyon tessen az 1.8 TSI, hogy ne kelljen erőlködnöm a magyarázatokkal magamnak, hogy miért ölök egy csomó pénzt egy új autóba, mikor hibátlan, gyönyörű, újszerű a V6...

 

A tér: ezt nem figyeltem meg, mert azzal voltam elfoglalva, hogy kézi váltós a tesztautó, illetve az ülést nem tudtam jól beállítani, mert az ülőlap nem dönthető (nem elektromos ülés). A pedálok mintha nem lettek volna pont szemben velem, de ez mindegy, úgyis automata lesz. A belső térrel kapcsolatban az is "zorzított", hogy ebben sötét belső volt, nekem világos van, ami nagyítja a teret. Összességében talán azt mondhatom, hogy a régi belső kiforrottabb esztétikailag, letisztultabb, amolyan sallang mentes, de örökké elegáns. Az új belső mozgalmasabb, de éppen ezért szélsőségesebb is, lehet, hogy lesznek olyanok, akiknek nem tetszik. Mégis, az Elegance belsővel az új is nagyon szép, bár csak szövettel láttam eddig élőben. 

 

Park Assist: egyedül az nem tetszett, hogy az első radar megszólalt akkor is, ha nem volt semmi az autó előtt (még fűszál sem). A CRV Hondámba utólag szerelt első radar volt ilyen, végleg ki kellett kötnöm, mert menet közben a legkisebb szellőre, bogárra sípolni kezdett. A Merciben ilyen nem fordult elő. Ott soha ki sem kellett kapcsolni a radart, mert csak akkor jelzett elöl is, ha tényleg volt valami akadály, minimum egy szál parlagfű.

Előzmény: hicky (302)
langsam Creative Commons License 2008.08.19 0 0 303
Mesélj, milyen a veresegyházi medve park, régen készülünk oda...
Köszi.
Üdv.
Előzmény: Csipisz006 (299)
hicky Creative Commons License 2008.08.19 0 0 302
Üdv!
Kíváncsian kezdtem el olvasni az új Superbről,illetve az 1.8TFSI motorról alkotott véleményedet.Halkan megjegyezve,félve kezdtem el.Mit adhat egy 160LE-s 250NM autó,egy 6hengeres csoda,a maga a 193LE,és 280NM után,még akkor is,ha az automata triptonic váltós.
A V6,az V6,a mag csodálatos hangjával!
Érdekes,hogy a 17-es gumik hangosak.Nekem is 17-es van,és halkabb,mint a gyári komfortosabb 16-os aluval!HALKABB!!!
A futómű most is lágy szerintem,ebben nem éreztem én különbséget.Bár igaz,hogy különbség lehet a te,és az én mostani Superbem között.
Ezt a Park Assist rendszert még senki nem próbálta ki,legalábbis nem olvastam róla.Ahhoz drága,amit kínál a rendszer.Beparkolni én is tudok.Erről van is egy cikk a totalcaron.Még nem kellene ez a rendszer,majd ha egy kicsit pontosítják,akkor talán.
De nem vetted észre,hogy nincs akkora térérzeted az új Superben?
Kérdés,hogy megéri e úgy felszerelve,ahogy te szeretnéd ezzel a motorral.
Előzmény: Csipisz006 (301)
Csipisz006 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 301

Túl vagyok az 1.8 TSI tesztvezetésen. Kellemes meglepetés volt, tényleg fürgébb kicsit, mint a 2.8 V6 A/T. A motorja halk, de pörgetéskor ércesebb és hangosabb, mint a V6. A V6 orgánuma szebb, olyan "hathengeres". Ami feltűnt, az a 17"-os gumik nagy zaja. A V6-on is ekkora gumi van, de sokkal csendesebb. A futómű viszont kellemes meglepetés, lágyabb, mint a V6-é, nekem nagyon tetszik!

Kipróbáltam a Park Assist-ot is: ijesztő! Elsőre, kiválóan beparkolt egy méretes helyre. Lassabb volt, mint én lettem volna, de csak azért, mert nem mertem nagyon nyomni a gázt, féltem, hogy akkor hibázik a gép. El tudom képzelmni, hogy ha valaki összeszokik vele, akkor nem lassabb, mint az Ember. Vakarom tovább a fejem, hogy lecseréljem-e a V6-ot...

 

hicky Creative Commons License 2008.08.18 0 0 300
Tisztában vagyok azzal,hogy egy akkora városban,mint Bp. sokszor el kell egy ilyen jó,és megfelelő rendszer.Mivel én se nem a fővárosban élek,és még családom sincs,ezért nincs értelme,hogy legyen,hogy szükségem legyen rá.
Én magam szintén a Shell kúton tankolok,és a V-Power Dízelt használok!
Egy ilyen navigációnak nagyon sokféle haszna lehet,és megéri a pénzét,de velem nem nagyon fordulhat elő olyan,mint veled,ne álljak meg tankolni. :))
Hú de megnéztem volna azt a csordogálást az autópályán.Azért mázlista vagy,hogy eljutottál,és üzemanyagot tudtál az autóba tölteni.Engem is vert volna a víz,de hogy!Nagyon! :))
Előzmény: Csipisz006 (299)
Csipisz006 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 299
Ebben a nagy faluban, Bp-en gyakran előfordul, hogy térképeznem kellene (perem kerületek), ezt jól kiváltja a navi. Nem beszélve arról, hogy pl. az asszony egyik szombat reggel felvetette, hogy vigyük el a gyereket a veresegyházi medve parkba. No, ez meg hol lehet? Navi elő, POI keresés, és lám, benne van a medve park! Nagyszerűen oda is vezetett a masina. Megesik, hogy az országban kell megtalálnom egy helyet (pl. Hungaroring 7-es kapu), ennek koordinátáit megkaptam a jegy mellé adott térképen. Csak beütöd és huss, lehet nyomni a pedált. Szóval, egy jó navi, naprakész adatbázissal, aranyat ér! Vagy pl: a Subaru a tuning után csak Shell V Power 100-tal jár. Shell kút nincs annyi, mint MOl, vagy OMV, de a navi szépen kilistázza, akár a pillanatnyi távolságuk szerint rendezve. Igy nem esik meg, hogy elfogy a nafta az autóból. A múltkor szívtam, kihagytam egy Shell kutat Budaőrsnél, a következő Székesfehérváron van. Klíma nélkül csorogtam a külső sávban 60-70-nel Székesfehérvárig, a kamionok előzgettek értetlenül. Csorgott rólam a víz, szerintem, annyi benya maradt a tankban, hogy meg sme ártott volna, ha megiszom.
Előzmény: hicky (298)
hicky Creative Commons License 2008.08.17 0 0 298
Mi más is lehetne egy Elegance 2.8 V6-os mocival felszerelt Superben,mint gyári navi,és TV turner! :))
Nekem "csak"Skoda Rapshody"+280W Sound System rendszer van.Felajánlottak nekem is gyári navit+tv turner lehetőséget,de mindezekhez kellene még pár apróság,ezért inkább eltekintettem ettől a lehetőségtől.
Navigáció nem nagyon kell,mindenhova odatalálok. :)
Előzmény: Csipisz006 (297)
Csipisz006 Creative Commons License 2008.08.17 0 0 297

Az én Superb I-esemben gyári navi és TV tuner van. A TV talán jobban múködik vidéken, mint Bp-en, mert Bp-en az épületek sokat zavarnak. A Hungaroringen kiváló képet néztem, még szlovák adó is jött. Ebből arra következtettek, hogy a beépített antenna veri a szoba antennákat, érzékenyebb is. A gyári navit nem használom, nem is próbáltam, de felmerült bennem, hogy veszek egy Nav'N'Go Limusin-t, ami a gyári, beépített képernyőt használja. 1 hónapja azonban vettem egy Asus R700-as navit, ezen nem Igo 8 fut, hanem annak egy korrigált változata, melynek sokkal ésszerűbb, logikusabb a kezelése, és gyorsabb is. (Eddig Igo-t használtam).

Előzmény: langsam (292)
langsam Creative Commons License 2008.08.17 0 0 295
Gyorsan futottál és nem érdekelt a garancia ? :):):)

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (294)
superbfanatic Creative Commons License 2008.08.16 0 0 293
Üdv!
Majd a találkozón megmutatom hogy oldottam meg kicsipénzből a navi kérdést.
Előzmény: langsam (292)
langsam Creative Commons License 2008.08.16 0 0 292
Az I-Go 8-hoz erős alapgép kell, 400-as procival rendelkező navit vettem nejemnek, de a kereskedés is úgy adta el, hogy 3D-ben ne használjuk, mert lehet, hogy fagyni fog. Fagyni (eddig) nem fagy, de elég lassú. Nekem 520-as procival rendelkező gépen fut, de nem reccenés mentesen. A MyWay2006 stabilabb volt...

A Superbnél meg az a gondom, hogy a szélvédő/műszerfal kialakítás olyan, hogy a gyári tartóba téve folyamatosan ki van téve a navi a tűző napsütésnek, ami biztos nem tesz jót neki, néha olyan forró, hogy alig lehet hozzáérni. Próbáltam hogy a tapadó korongot az ablakra cuppantom, így szép árnyékot ad neki az A oszlop, de ekkor nem tudom az ablakot lehúzni. :) Próbáltam a középen kihúzott fiókba is állítani a navit, de az meg a váltást nehezítette meg. :)

A gyári navik egyszerűen nem ellenfelei egy erős navi/I-Go párosnak, bocsánat de elmebeteg dolognak tartom 5-8 kilót kiadni Magyarországon primitív adatbázissal rendelkező gyári navikért, amikor 40 %-áért már komoly rendszert építhetünk belőle.
Ugyanennyiért már a plazma TV is belefér. :)

Skodában JVC DVD-s fejegység van,még 120ért vettem, de 99ért is láttam, Grundig monitor (40ért, de az is már olcsóbb) szóval 200ezerért komplett multimédiát és navigációt lehet tenni a kocsiba, tehát igazad van, miről is beszélünk ? :)

Akinek pénze van persze vegye a gyári navit, nem a zsugoriságról beszélek, csak a felesleges pazarlásról. De majd úgy jár, mint a luxuskocsis/gyári navis ismerősöm, aki szorgalmasan cuppantgatja az I-Go navikat. :)

Mert még a TV sem működik vidéken bennük, akármilyen erősítéssel sem, azt a néhány adót normálisabban csak a pestiek tudják fogni, de ahogy hallom a labdát már nem mindig lehet látni a meccsen... :)
Üdv.
Előzmény: superbfanatic (287)
Varshi Creative Commons License 2008.08.15 0 0 291

Jaaa, án aszittem, beépíthetőt mondasz. Én ilyesmire gondoltam:

http://apro.origo.hu/szorakoztatoelektronika/autohifi/autos_multimedia/showAdvert9886497.html

Előzmény: superbfanatic (290)
superbfanatic Creative Commons License 2008.08.15 0 0 290
Üdv!
Már csak 55e .
Előzmény: Varshi (289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!