Keresés

Részletes keresés

Zegzug Creative Commons License 2005.07.11 0 0 64

Ja és Brüsszel helyett a Wizzair egy Charleroi nevű kisvárosban száll le. Ez 42km-re van Brüsszel központjától. Viszont nagyon jó közvetlen buszkapcsolat van a két hely között, olyan normális kirándulóbuszokkal megoldva, abszolút kényelmesen 10EUR-ért, és autópályán háromnegyed óra alatt ott is van.

 

Nekem Bp.-Brüsszel így mindent összevetve 18e Ft volt, ha a buszt is beleszámoljuk, Amsterdam-Bp. meg viccesen olcsó mindössze 9e Ft, ott a Schiphol a reptere a fapadosoknak is, úgyhogy nincs plusz kiadás.

 

Tavasszal Malévval is megtettem ezt a távot, és semmivel sem volt jobb, mint most fapadosokkal. Erősen akciós jegy volt az a Malévos is, de még így is messze jobban kijöttem a fapados árakkal. És márciusban nem volt még nyári tumultus, talán ennyivel kényelmesebb akkor a repülés.

 

Úgyhogy továbbra is bátran ajánlhatóak a fapadosok, szerintem.

Előzmény: Zegzug (63)
Zegzug Creative Commons License 2005.07.11 0 0 63

Múlt héten teszteltem két fapadost, a WizzAir-t: Budapest-Brüsszel és a Skyeurope-ot: Amsterdam-Budapest útvonalon.

 

Teljesen meg vagyok elégedve mind a két társasággal.

Mondhatni semmi különbséget nem tapasztaltam köztük. Apróságként talán annyit, hogy a Skyeurope-nál a beszállókártya megadott üléshelyekre szól. Ülésszámot bechekkoláskor adnak a beszállókártyán feltüntetve, és lehet kérni kívánság szerint a helyet. 

Wizzair-nél ilyen nem volt. Ott "aki kapja marja" alapon volt a hely elfoglalása. A beszállókártyán itt csak egy kód szerepel. Az időrendben első 40 bechekkolót előreengedik, övék az a a kiváltság, hogy előbb válogassanak az ülőhelyek között.

Összeségében ez szerintem nem a legelőnyösebb rendszer.

 

 

Brüsszelbe mivel péntek este mentem, iszonyú zsúfoltság volt Ferihegyen, a gép 1 órát késett, miközben a beszállókaput is megváltoztatták.

Amsterdamban is nagy zsúfoltság volt, nemhiába nyár van, de ott időben elindult a gép.

Noha nem okozott bosszúságot, azért megemlítem, hogy hazafelé a Skyeurope-nál bechekk-nál odaadtam a kinyomtatott visszaigazoló kódot, és az ügyintéző csaj elsőre nem találta a nevem rendszerben. Egy kis telefonálást követően minden oké volt. De ez mégiscsak furcsának tűnt.

 

Ja és a WizzAir-os stewardess-ek ruhája jobban tetszett, most divatos ez a rószaszínes-lilás szín, amilyen a repülőgép festése is. A Skyeurope-osok elég egyszerű öltözékben voltak, csak egy kis plusz sálat kötnek a nyakukra:)

 

 

zahnstein Creative Commons License 2005.07.11 0 0 62

London-Luton távol van London belvárosától (akárcsak Stansted), de nem is tagadják, sőt, a foglalásnál is így jelenik meg. Ezek után az, akinek ez nem tetszik, szerintem ne vegyen oda jegyet. Ha meg megvette, mert olcsó, akkor ne szidja ezért egyik légitársaságot sem. Ha LHR-re árulnák a jegyet, és LGW-re, STN-re vagy LTN-re vinnének helyette, az átverés lenne. (LCY talán nem)

Egyébként például Pozsony repülőterét is úgy reklámozza a Ryanair, hogy Bratislava-Vienna. Pedig ugye nem Bécsről van szó.

Ha nem tetszik a fapados járatok ára (drágának tartod) , akkor ne vegyél rájuk jegyet.

Egyébént személyeskedés, de én még BUDLONBUD relációban nem adtam HUF25000-nél többet fapados jegyért (sem Wizznél, sem SkyEurope-nál, sem pedig easyJetnél), ezzel szemben volt, amikor kénytelen voltam MA-val, BA-val 80-100ezerért utazni.

Előzmény: Coke Girl (42)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.10 0 0 61
Ha szivatnak, akkor ne Wicc air legyen, hanem WAZZ air!
Előzmény: Devil 505 (57)
HP13 Creative Commons License 2005.07.10 0 0 60
Na jó, én is megírom az eddigi tapasztalataimat.

2 évvel ezelőtt én is ugyanúgy voltam mint Coke Girl.
Egy másik fórumon szinte szó szerint ugyanazt írtam mint ő. Bár nekem nem a késésel volt gondom, hanem hogy a transzferrel együtt utólag kiszámolva pont annyit fizettem a Ryanair-jegyért mintha Ferihegyről hagyományos légitársasággal mentem volna a Heathrow-ra. Na de mindegy gondoltam, a barátaimmal akartam együtt utazni. Aztán ott volt az, kényelmesen beültünk ebédelni egy étterembe, addig a tömeg kígyózó sorban odaállt a kapuhoz. Utolsónak értünk oda, és mivel nekem ez volt az első fapados utam, akkor jöttem rá, hogy milyen rendszer van. A tolakodós taposós magatartást nem szeretem. Végül is nagy szerencsénk volt mert leghátul szálltunk be és éppen az utolsó sor egyik oldalán üres volt. Ennek aztán nagyon örültem, mert később szuper képeket készítettem az ablakból. Aztán olya jó dolognak találtam, hogy hagyományos légitársaságnál kiosztják a kaját (legyen az akármilyen rossz, ahogy páran állítják, nekem eddig semmi gondom nem volt vele ---kivéve talán amikor 3 napon belül kétszer repültem és ugyanaz volt a menü) és megkérdezik, hogy mit kérsz inni.

Én akkor azt írtam a fórumon, hogy mivel ritkán repülök, inkább összegyűjtöm a pénzt Malévre vagy British Airways-re, de én fapadossal többet nem repülök. A többiek pedig épp azt próbálták bizonygatni, hogy nincs igazam.

És mi történt, rendszeres fapados utazó lettem. Kb 2-3 havonta utazom Angliába és mivel egyszerű egyetemista vagyok, azt hiszem érthető, hogy nem engedhetem meg magamnak, hogy ne Wizzre vagy easyJetre vegyek jegyet. Ez most kissé OFF lesz, de többek között (na ez vicces lesz) éppen a fapadosoknak köszönhetem, hogy él és virul a kapcsolatom a barátommal úgy is, hogy éppen 1400 km van közöttünk.

Mindig azzal a társasággal repülök, akik a legolcsóbb jegyet ajánlják. Azt hiszem ezt is meg lehet érteni. Így aztán az jön ki, hogy 3x utazhatok abból a pénzből, amit Malévnak vagy BA-nek fizettem volna ki.

Eddig 6 utam volt fapadossal (azaz 12 járathoz volt szerencsém, és egyszer késett a gép. Akkor valóban 3 órát késett (azt hiszem) de ilyen bármelyik légitársasággal előfordulhat. És amikor boldog vagyok, mert 60e Ft-ból 3x megjárom Angliát fapadossal, azt mondom, hogy üsse kő, késsünk ha kell, mert még így is jobban jártam.

Szóval azt mondom Coke Girl, egyszer sajnos megjártad, de nem szabad általánosítani mint én annak idején tettem.

nydrian Creative Commons License 2005.07.10 0 0 59

Sziasztok! (akkor ide is beírom)

 

Nekem eddig szerencsém volt a wizz-el, pedig még nem is repültem velük egy métert se.

Július 8-án mentünk volna a férjemmel Londonba Wizz-el, de a csütörtöki robbantás miatt inkább úgy döntöttünk, h elhalasszuk az utazást, egy későbbi időpontra, amikor már rendeződnek a dolgok valamelyest. A Wizz airnél csütörtök délután még azt mondták, h 25 €/fő/utazás áron módosíthatjuk a járatot, de később már nagyon szimpatikusan álltak a problémához, és ingyenesen átrakták egy másik időpontra az utazást. Nagyon meg vagyok elégedve az ügymenettel, le a kalappal előttük, és remélem, h majdan az utazással sem lesz semmilyen gond! Legalább ennyi szerencsénk volt, mert amúgy nagyon pechesnek érzem magam, h épp velünk történt ez meg! Már nagyon régen készültem Londonba, ez lett volna az első utam :(((

 Coke Girl: Remélem, h meg tudod oldani a problémádat Te is, és azt is, h a jövőben nem csúsznak be hasonló gixerek. Mindenkienk jó utazást kívánok!

 

Coke Girl Creative Commons License 2005.07.08 0 0 58
:-))
Előzmény: Devil 505 (57)
Devil 505 Creative Commons License 2005.07.08 0 0 57

Én annak idején úgy voltam vele, hogy kipróbálom és, ha nem tetszik, elnevezem Wicc Air-nek. De nem így lett.

Előzmény: Coke Girl (56)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.08 0 0 56
Ez így van! A Wizzairt mindazonáltal ez a tény nem mentesíti, nem igaz?
Előzmény: Devil 505 (55)
Devil 505 Creative Commons License 2005.07.08 0 0 55
Látod Coke Girl, történhet rosszabb is az emberrel, mint egy pár órás várakozás.....
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.08 0 0 54

Én meg nem tudtam, hogy mit néztél te a CNN hírodlaán, mert a fiukkal a bányában dolgoztam és a kolleganőm még a rádiót is elfelejtette bekapcsolni. Rettenetes. Állitólag 22 halott van azon a Kings Cross állomáson, amiről eddig is beszéltünk, és ahol én pénteken 2x is voltam.

 

Előzmény: Coke Girl (52)
alfalima Creative Commons License 2005.07.07 0 0 53

Én márciusban jártam ott a gyerekemmel, s pont a King´s Cross mellett laktunk.

Az utazás alatt végig bennem, hogy mi lenne, ha robbanna egyet a metró. Sajnos benne volt a pakliban a dolog. Szerencsések vagyunk, hogy nem velünk esett meg.

 

Előzmény: Coke Girl (52)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.07 0 0 52
Éppen most nézem a CNN-t meg az Index híroldalát. DÖBBENET!! Mind mind ismerős helyszín, egy hete még én is ott grasszáltam ...
Előzmény: Vgyuri (51)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.07 0 0 51

Most mit mondjak én? 1986-ban a Habarovszk-Moszkva-Budapest útvonalról 4 nap késéssel értünk haza. Akkor volt az a bizonyos nagy moszkvai köd, ami miatt a moszkvai repterek 2 napig nem működtek, utána további 2-3 napba került, hogy eltakarítsák a repterekről a 16 ezer ott rekedt utasokat. Ehhez képest ezt a 6 órát már fel sem vettem.

 

A fapados olcsóságának éppen az a lényege, hogy esetleges, csak optimális körülmények között érvényesül. (Korai rendelés, korlátozott relációk) És bizonyos dolgokat nem is lehet előre látni. Pl. a glasgowi "BKV" menetrendje nincs(?) az interneten. Így amikor Glasgow-Southampton útra 21 fontért kaptam jegyet (a félárú vonatjegyem harmadáért), örültem, mint majom a farkának. Amikor, már Glasgowban, megtudtom, hogy az első reptéri shuttle-bus 6.00-kor indul, 6.25-kor érkezik, nekem meg legkésőbb 6.15-ig be kell csekkolni, azaz marad a taxi 17 fontért, már kevésbé voltam boldog.

 

Előzmény: Coke Girl (45)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.07 0 0 50

Abszolút egyetértek.

Ezért van a topik, nem?

Előzmény: Devil 505 (49)
Devil 505 Creative Commons License 2005.07.07 0 0 49

Jó napot Utas 2!

 

Nem vita ez itt, csak beszélgetés!

 

Viszontlátásra!

 

 

Előzmény: Utas2 (47)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.07 0 0 48
Figyelj ide, kár ezen ennyit rágódni!
"Kólalány" nem repül többet fapadossal, mi pedig fogunk! Ennyi!
Előzmény: Devil 505 (44)
Utas2 Creative Commons License 2005.07.07 0 0 47

Jo napot.

 

Figyelem ezt a topicot es vegkepp nem ertem minek kell itt ismet gomolyogni olyan kerdesekrol, amelyet az LCC topicban mar megtargyaltunk.

 

Szamomra az egesz csak azt mutatja, hogy egyesek inkabb lustak visszolvasni, mert akkor

1. a felveteseikre valaszt kapnanak,

2. legalabb alapveto ismereteket szerezhetnenek a low-cost uzleti modellrol.

 

Reszemrol ennyi.

Szives felhomalyositassal allok mindenki rendelkezesere, aki meg szeretne erteni, hogy VALOJABAN miben is mas egy LCC egy "hagyomanyos" legitarsasagtol. Mert ez a vita itt London telepules-szerkezeterol elegge partalan....

Coke Girl Creative Commons License 2005.07.07 0 0 46

Ördögien jó reggelt Devil 505  :-))

 

Köszi az észrevételt, nyilván vannak kellemes meglepetések, én mégis azt hiszem, az egész rendszer, a repülés maga, nem ilyen élethelyzetekre lett tervezve.

Lehet, hogy konzervatív vagyok, ha a kényelmemről van szó :-))

 

 

Coke-kal kezdeni a napot egyébként mindig nagyon fini  :-)

Előzmény: Devil 505 (44)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.07 0 0 45

Egyáltalán nem a késésről van szó! Másodlagos, arról nem is beszéltem.

Amikor New Yorkba utaztam, legalább ekkora késést kellett elszenvednem.

A mondanivalóm nem a késésről szólt (eddig sem, és most sem!) hanem az utas-kezelésről.

Természetesen tájékozódtam, ugyanúgy, mint te, centire pontosan tudtam, hogy hova és hogyan kell mennem ahhoz, hogy bejussak Londonba. Ez sem okozott meglepetést.

 

Élni pedig abból ragyogóan jól megélnek, hogy a kifizetett jegyek mennyibe kerülnek, a költségek szinte nulla, plusz kész haszon, ha valaki bebukik a jeggyel, a pénzt eltették, az ülőhelyet mégegyszer eladhatják, ha az utolsó pillanatban sikerül, akkor ráadásul azt már borsos felárral, vagyis egy ülőhely, legalább kettő, de inkább három utasnyi bevétel. NEm rossz!

 

ÉS ISMÉT NEM A KÉSÉSRŐL BESZÉLTEM!!!

Előzmény: HA-LCV (43)
Devil 505 Creative Commons License 2005.07.07 0 0 44

Jó reggelt Coke Girl!

 

Bár megfogadtam, hogy nem kezdem Coke-kal a napot, inkább rostos gyümölcslevet iszom, mégis hozzászólnék megint :).

 

Lehet, hogy Luton nem Soroksár-külső távolságára van a belvárostól, de pl. London mérete a duplája Budapestének.  Mások a léptékek, ott ez nem számít extrém távolságnak.

 

Én pl. úgy jutottam el Londonba, hogy Rómába repültem előtte, London nem volt betervezve. A májusi római jegy két hónappal (márciusban) előre foglalva volt 22000,-Ft, illetékkel, üzemanyag pótadóval, és avagy ötféle egyéb illetékkel. Egy utazási irodában foglaltam le és vagy szimpatikus voltam, vagy nagyon unatkoztak, de tény, hogy felajánlottak egy londoni utat, úgy, hogy csak az egyik felét fizessem ki. Csapdaszagot szimatoltam, de semmi nem volt benne. Az odautat kellett kifizetni, azaz 11500,-Ft-ot (illetékkel, üzemanyag pót...............stb.). Annyi volt a kikötés, hogy június 30-ig le kell repülni. Lerepültem. Ja, a visszaútra lehetett választani a reggeli és az esti gép között.

 

Ismételten csak azt tudom mondani, hogy az átszállás nélküli utaknál jó alternatíva a fapados, csak alaposabb tervezést és odafigyelést igényel, mint egy hagyományos, mert valóban nem mind arany ami fénylik!

 

Na, mára bölcs is voltam, megyek dolgozni.

 

Üdv: Devil

 

Ui: A hagyományosokra valóban oda kell figyelni, mert próbálnak lépést tartani a fapadosok áraival és néha meglepően jó árakat kínálnak. Zárójelben megjegyzem, hogy kínálnak, mert mire eljutsz a foglalásig, addigra kiderül, hogy csak amíg a készlet tart, korlátozott számban, stb, stb.

Előzmény: Coke Girl (42)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.07 0 0 43

Repülj Sky-jal! 16000 volt oda-vissza Párizs ORY, nem késett, korrekt volt, stb... Air France- szal, vagy Malévval kicsit drágább lett volna! Nagyon benned van ez a késés dolog, de rá fogsz jönni, hogy azért ezt a fapados utazást nem kell rögtön eltemetni! Ha ez tényleg így lenne, mmint ahogy leírtad, hogy egy esetben se éri meg velük utazni, akkor nem lenne miből élniük; néhányan már szintén rájöttek volna rajtad kívül, pl én, aki matek (+info) szakos! :)

Felejtsd el végre a londoni esetet, és mákor tájékozódj! Én is azt tettem, tudtam, hogy a reptérről hogyan és mivel tudok beérni a centrum-ba, stb...

Előzmény: Coke Girl (42)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.07 0 0 42

Egy kis matek: Lutonba (direkt nem Londont írok, mert köze nincs hozzá. London helyében én igen erőssen reklamálnék, hogy hogy merik használni a városnevüket, amikor 1,5-2 órás autóbusz út visz oda. Jó vicc, mintha mindegy lenne, hogy Székesfehérvár vagy Budapest)

Szóval a repjegy Wizzairrel 22-32ezer Ft. (reklámoznak mindenféle áron, de mire megveszed a jegyet, kiderül, hogy ennyi, nincs mese!!) A beutazás az első civilizált területre, vagyis egy tube-bal ellátott helyre barátságos áron 8ezer, már 30-40ezer Ft-nál tartunk. Esetleg közbejött valami, és változtatni kell az induláson, az 15-17 ezer Ft, vagyis 45-57ezer Ft A British Airways 48ezerért ajánlott TISZTESSÉGES ELLÁTÁSSAL jegyet, ugyanarra az időpontra. De ne legyünk pesszimisták, nem kell átrendezni az utazási rendet, akkor is 30-40ezer fapadossal, 8-10ezerrel többért pedig biztonságban, nyugodtan, kényelmesen érkezel meg LONDONBA, a metró állomásra pedig csak lesétálsz. És arról még nem beszéltem, késésről, kellemetlenségekről. EZ CSAK MATEK!!!

 

Én leírtam az érveimet. Szerinted miért hülyeség ez?

Előzmény: Gregor83 (41)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 41

"Semmilyen város esetén nem éri meg szerintem a fapados."

 

Tényleg ne haragudj, hogy ezt mondom, de ez egy akkora kapitális baromság, hogy lelóg a monitoromról. Szerintem nem csak viccből repülgetnek jobbra-balra :-))

 

Megértem, hogy egy kicsit csalódott vagy, és nem éppen azt kaptad és úgy, ahogy vártad, de az a járat csak egy volt a sok közül. Én meg fényezhetném a Wizz "feje" fölött a glóriát, mert engem BUD-LTN-BUD útvolnalon 22K-ért pontos indulásokkal és idő előtti érkezésekkel szállítottak.

 

Neked peched volt... Még a szuperf*sza Cathay Pacific-kel is előfordul, hogy bekésik egy jó adagot.

 

Tiszteletem,

 

Gregor

 

 

HA-LCV Creative Commons License 2005.07.06 0 0 40
Repülőgépen elaludni!? -  A legnagyobb bűn! :) Nekem soha sem sikerült, még hosszabb járatokon se, inkább a rákövetkező napot aludtam végig! :)
Előzmény: Devil 505 (39)
Devil 505 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 39

Pedig csak a fuvarozási feltételeket kellett volna elolvasniuk...

 

Jelzem magam is aggódtam egy kicsit Londonban, de nem a légitársaságon miatt. Az első vonat 6:02-kor ment (volna) a Thameslinkről Lutonra. Odataxiztunk, ami baromi drága, viszont a járgány nagyon dögös, kár lett volna kihagyni. Az állomás még zárva volt, de a közeli transzvesztita klub távozó törzsközönsége gondoskodott a látnivalóról, bár a Londoniaknak már fel sem tűnt.

Nos az volt az első vonat, és az érkezéséhez 6:02 helyett 6:45 volt kiírva. Ez később 6:15-re módosult majd 6:14-kor ismét 6:45-re. Ezzel még éppen elértük volna az indulás előtti  40 perces check-in zárást, de a vonat végül 6:30-kor begördült.  Emlékszem, hogy a hangosbemondó kb. 6:20-kor jelezte, hogy nem jön a vonat 02-kor, ha az addig még nem tűnt volna fel senkinek. Mellékesen megjegyezte, hogy az állomás egész területén tilos a dohányzás. Ezt a helyiek úgy reagálták le, hogy rágyújtottak, mondván a vasút ne a dohányzással foglalkozzon, hanem küldje a vonatot! Gyakorlatilag az egész állomás a Lutonra utazott volna és már szerveződtek a csoportok a taxibérlésre.

Végül simán elértük a gépet. A miénk előtt 10 perccel indult a varsói WIZZ gép. A check-in dolgozói majdnem könyörögtek a hiányzó két utasnak, akik kitartóan álltak a budapesti sorban, hogy ugyan fáradjanak már át....

 

Szóval mozgalmas reggel volt. Hajnali taxi, támolygó transzvesztiták, késő vonat, idegeskedés. Csoda, hogy elaludtam hazafelé?

 

:)

 

Előzmény: Vgyuri (37)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.06 0 0 38

Ez így a gép előtt ülve nagyon szép, de 5 perccel a vonat indulása előtt, az esti csúcsforgalmi tömegben, ahol még a padlót sem láttam, én nem találtam meg az átjárót sem a felé mutató feliratokat. De még a  máskor nagy számban rajzó segítőket sem. Egy pénztárhoz mentem oda, a hapsi abba az irányba mutatott, amerre ő látta az utat :-(

 

Na mindegy, ezen nincs mit vitatkozni, én nem a Thameslink miatt reklamáltam, hanem felhívtam az utazni kivánók figyelmét, hogy ne járjanak úgy mint mi, tehát a Kings Cross THL megnevezésben a THL nem véletlenül van ott. Ráadásul a jegyen még csak nem is ez van indulóállomásként, hanem London terminals, mert a számítógép (nagyon helyesen) egynek veszi az összest, így az állomások közti metro ingyenes. Szerencsére én még korábban személyi aszisztenstől kértem vonatjavaslatot, és ő kinyomtatta, onnan láttam, csak nem reagáltam le, a Kings Cross THL felírást. Ha csak annyit értek, amit a pénztáros mondott, hogy "nem erről az állomásról indul", rögtön összecsinálom magam.

 

 

 

Előzmény: philozófika (35)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.06 0 0 37

Brüüüü-hüüü-hüüü :-(

 

Pedig már milyen jól beleéltük magunkat, miután ott echte angolok elolvasták a kiosztott papirt, és ők is azt értették ki belőle, hogy visszakapjuk a jegy árát.

 

Előzmény: Devil 505 (32)
HP13 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 36
De gonosz vagy :))))))
Előzmény: Devil 505 (34)
philozófika Creative Commons License 2005.07.06 0 0 35

pedig van:

 

Tube links: Underground (Victoria, Northern, Piccadilly, Hammersmith & City, Metropolitan & Circle Lines). The Victoria Line is connected with King's Cross Thameslink via an Underground tunnel.

 

http://www.thameslink.co.uk/display_station.php?s=16

 

illetve:

http://www.networkrail.co.uk/Stations/stations/KingsCross/Documents/KingsCross.pdf

 

 

phf

Előzmény: Vgyuri (28)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!