a biztosítást 30 napos felmondási határidővel mondod fel december 31.-i hatállyal. Év égégig a régi biztosítódnál áll kockázatban az autód, januártól az újnál.
Most hallom a hiradóból,hogy aki biztositót váltott,nov.30-ig le kell mondania a régit,különben elveszik a bonus besorolása.
Én is váltottam,de az új biztositás jan.1-től érvényes.Ha a régit nov.30-ig lemondom,hogy ne vesszen el a bonusom,akkor egy hónapig nincs biztositásom?
Azt mondta az egyik biztositós főmufti,hogy ha nem mondja le a paraszt a biztositását nov.30-ig,dijnemfizetés miatt elveszik a bonus.
A régi dec.31-ig ki van fizetve,elvileg addig le lehet(ne)mondani nem?
Há milyen eljárás ez.A rohadék biztositók még utoljára igy b@sznak ki az elvesztett ügyféllel,vagy én vagyok a hülye?
Én nem tudom mennyire hiteles a biztositas.hu,de az biztos,hogy össze-vissza számol mindent.
Összehasonlitottam a biztositók saját honlapjával,és a netrisk-kel,de soha nem stimmelt.
Viszont a netrisken,és a biztositók honlapján számitva mindig egyforma volt.
biztos nem a posta legolcsóbb, megnéztem több különböző kategóriába, és egyedül a pest melletti településeknél jött néha ki a legolcsóbbnak, Budapesten kimondottan drága, a vidéki nagyvárosokban és a vidéki településeken sem nyerő
Hosszas nézelődés után (biztositas.hu), teljesen véletlenül felvilágosított valaki, hogy a postán is lehet kötelezőt kötni! És mint kiderült a legolcsóbb az összes közül. Természetesen a nagyeszű posta ezt nem igazán reklámozza, ki tudja miért...
Végülis csak 12000 óriásplakáton és majdnem az összes postásautón van kinn a reklámunk... :o)
Egy barátom kért meg, hogy írjak meg neki egy felmondást XII.31. hatállyal, hogy biztosítót válthasson.
Elkezdtem írni a levelet, és hogy szép és egyértelmű legyen, bele akartam foglalni a Rendeletnek azon paragrafusát is, amelyik rendelkezik erről a felmondási szabályról. De nem találtam. Elkezdtem olvasgatni a Ptk-t, és hajnali 3 körül már ott tartottam, hogy a vagyonbiztosítás szabályai között valóban van ilyen szabály, de sem a Kormányrendeletben sem a Ptk-ban a Biztosítás közös szabályainál sem a FB speciális szabályainál nem találtam ilyen rendelkezést.
Emiatt kialakult bennem az a meggyőződés, hogy a GFB szerződést fel lehet mondani az év bármely napján.
Gyorsan írtam a Mabisz titkárságra, illetve a saját biztosítómnak az Allianz-nak (ugyan nem én akarok felmondani, de a barátom biztosítójából nem néztem ki olyan ügyfélszolgálatot, mint amilyen az Allianznak van)
Allianztól felhívtak (!) és azt mondták hogy a GFB nem is felelősségbiztosítás hanem vagyonbiztosítás ami szerintem egy kicsit erős. Indoklás: mert vagyonki károkat rendeznek belőle. Persze, ha meg elüt valakit és az meghal, életbiztosítás lesz, ha megsérül balesetbiztosítás?? Ugyan már..
Mabisz egy kicsit árnyaltabban közelítette meg a kérdést, hogy a felelősségbiztosításra alkalmazandók a vagyonbiztosítás szabályai, de erre nincs utaló szabály, és egy csomó vagyonbiztosítási rendelkezés ellentétes a GFB elveivel.
Szóval még mindig maradt a meggyőződés. Viszont ha megkérdezem a PSZÁF-et, akkor abból szvsz eljárás lesz, mert az összes biztosító jogellenes gyakorlatot folytat. De muszáj vagyok megkérdezni, hátha nem nekem van igazam és ők elmagyarázzák.
Három hete vettem egy Corsát, a kötelezőt és a cascót az Opelnél a Hungáriára kötötték. Cascoban tényleg jó, de a kötelező jövőre ott nagyon drága lesz. Felhívtam őket és megérdeklődtem, lemondhatom-e úgy a kötelzőt, hogy a cascót otthagyom továbbra is náluk. Azt mondták, igen, de ezt sokan nem javasolják. Tényleg gázos lehet a későbbiekben? Mondjuk jövő héten még elmegyek személyesen. Ha célszerű egy helyen lennie, akkor az ÁB jó, ha nem, akkor marad hungáriás casco és Union kötelező.
Arra értem hogy gázos, hogy díjnemfizetés miatt szűnt meg a szerződésed. Ilnekor elveszik a Bonus.
A meglévő Bonus 3-adat akkor tudod felhasználni, ha az a szerződésed érdekmúlással szűnt meg (magyarul Te szüntetted meg és nem ők díjnemfizetés miatt) 1 éven belül. Ha az a biztosítás még él, csak A0-ba köthetsz.
Ha a bonus-os szerződésed megszűnt, akkor arról anno kaptál igazolást, de ha nem, kérhetsz most is.
A műszaki vizsgához is kell a GFB.
Annak kell még utánanézni hogy milyen további hátrányos következményei vannak a díjnemfizetésnek. Illetve hogy ha bemész az autóval, ami már a neveden van, biztosítást kötni, akkor nem kérdezik-e meg hogy mégis hol állt idáig kockázatban. Bár ezt így november utolsó hetében (jövő hét) bárhol előadod hogy volt de felmondtad, és 2004. január 1.-től szeretnél kötni.
Van egyébként egy adatbázis, amiben benne van minden, a díjnemfizetésed, az időközben elért bonusod, meg bármi de tapasztalatom szerint ez nehézkesen működik :-)
Üdv
Stern
PS: Először döntsd el, hol akarsz biztosítást kötni, és telefonon érdeklődd meg a helyzetet. Mondd el hogy dnf miatt szűnt meg erre az autóra anno, de közben más autón szereztél Bonust, stb.
Ha akadékoskodnak, akkor másik bizt. vagy elő kell adnod hogy felmondtad az ideit.
Az üzletkötők is nagyon sokat tudnak benne segíteni, mert általában rugalmasabbak mint az ügyfélszolgálatosok.
Köszi, hogy válaszoltál, valamelyest megnyugodtam...
Mit értesz azon, hogy gázos megkötni az új bizt.szerződést? Olyasmit olvastam, hogy új biztosítás kötésekor be kell mutatnom az előző biztosítónál meglévő, legalább 3 negyedéves biztositási szerződésem meglétét. Ez gondolom csak a bonus fokozat átvétele miatt van igy, nem? (ami nekem le is nullázódott a nemfizetés miatt... gondolom) Vagy mire érted, hogy gázos!? Azóta másik biztosítónál már sikerült B3- ig elmennem, voltak kocsik a nevemen, elvileg köthetek erre a roncsra is a meglévő bonusommal szerződést?
OFF:
Szeretném újból forgalomba helyezni. Levizsgáztatni, egy biztositást kötni rá, mivel ha ugysem sikerül eladni, akkor inkább ésszerű határok között széthajtom... Inkább, mint hogy darabjaira essen szét a telepen. A fenntartási költsége még mindig elviselhetőbb, mint most kiszállni belőle, és venni egy jobb állapotút. Ez van. Szerintem nem vagyok egyedül ezzel a problémámmal :-( Amíg a kereskedők csak kamu engedményekkel számítanak be kocsikat, amit aztán a részletfizetés költségeiben többszörösen bevasalnak, addig ez lesz. Hacsak nem leszek naivmarha és veszek 1et ilyen "csillogo" feltételekkel.
Kedves BJ!
És akkor mi van, ha a kiküldött díjértesítöben tökéletesen más összeg szerepel, mint amit az Allianz honlapján a díjszámítás kihoz? Melyiknek higgyek? (adatbeviteli hiba biztosan nem történt) Itt is igaz, amit egyik előző hozzászólásomban írtam, hogy díja mindenkinek csak egyféle lehet:)). Ezért javaslom, hívd fel az Allianz 06-40-421-421 kék számát, és tisztázd velük a helyzetet.
Üdv
Szilágyi József
Ha érdekel valakit.
No, köldtem egy emilt a netrisknek, hogy mizujs van, miután elküldtem az alkuszi megbízást 11-én.
Megérkezett a válasz, miszerint megkötötték az új biztosítást, dec 15-20 között postázzák. Ennyi.
Az általad idézett szabály a Rendelet (171/2000) 76.§-a. Ez azokra az esetekre vonatkozik, amikor érdekmúlással szűnik meg a szerződés.
DE a Te esetedben -ahogy Te mondtad- díjnemfizetés miatt szűnt meg még anno 2001-ben vagy mikor.
Szóval a biztosítási szerződés már nem hatályos, vagyis ők nem állnak helyt az általad okozott károkért, Te meg nem fizetsz.
Más dolog a jegyző.
4. § (1) A forgalmi engedélyköteles gépjármű üzembentartója a biztosítási szerződés fennállását tanúsító bizonylatot köteles a forgalmi engedéllyel együtt tartani és a jogszabályok által meghatározott esetekben felmutatni.
(2) A Hivatal legalább negyedévenként a központi gépjármű-nyilvántartás és a kötvénynyilvántartás összevetésével ellenőrzi a felelősségbiztosítási szerződések érvényességét, és összeállítja az érvényes szerződéssel nem rendelkező üzembentartók adatait tartalmazó listát. A Hivatal az adott járművet akkor tekinti biztosítatlannak, ha arra a következő összevetéskor sincs érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés regisztrálva.
(3) Ha megállapítást nyer, hogy a gépjárműre nincs érvényes biztosítási szerződés, a Hivatal értesítése alapján az üzembentartó lakhelye (székhelye) szerinti illetékes - okmányirodát működtető - körzetközponti jegyző (a továbbiakban: jegyző) haladéktalanul felhívja az üzembentartót a biztosítási fedezet fennállásának igazolására. Ha az üzembentartó a felhívás kézhezvételétől számított 8 napon belül nem igazolja a biztosítási szerződés fennállását, a jegyző külön jogszabályban meghatározott módon a járművet kivonja a forgalomból. A jármű forgalomból való kivonását elrendelő határozattal szembeni jogorvoslatnak nincs halasztó hatálya.
Ha nincs biztosításod (és nincs), akkor az autódat a jegyző kivonja a forgalomból. Nem kell fizetned a biztosítónak semmit.
Ha nem akarod hogy kivonja, akkor kell egy biztosítást kötnöd ami kicsit gázos ha már díjnemfizetés miatt megszűnt az előző. De ha jól értem ez Téged nem zavar.
Semmi probléma, csak nagyon meglepődtem, hogy ilyen gyorsan körbeért a hír. :-) Persze még mindig jobb ha a Mabisztól figyelik a fórumot, mintha a rendőrség részéről. Merthogy erre is volt már példa...
És akkor mi van, ha a kiküldött díjértesítöben tökéletesen más összeg szerepel, mint amit az Allianz honlapján a díjszámítás kihoz? Melyiknek higgyek? (adatbeviteli hiba biztosan nem történt)
Itt közben kutakodtam és azt találtam, hogy ha bontásra eladtam mondjuk "3 éve", akkor maximum a 30E- Ft-os bírságot pengetem ki, mivel az adásvétel nem lett 30 napon bellül bejelentve. Ez egy elég drasztikus megközelitése a dolognak.. :-/ Nem is biztos, hogy korrekt.... Valaki!?!?!?
Nem semmi az UNIQA kor szerinti "diszkriminációja". Mivel jövőre betöltöm a 36-ot, mindössze 5 ezer HUF lesz a negyedéves díjam. Ha viszont 1 évvel fiatalabb lennék 12 ezer (!) HUF lenne. Szvsz rövidesen a 36 felettiek biztosítója lesz a cég...:-)
Ez most azt jelenti, hogy sz@rt se ér a kalkulációja a netrisknek, elképzelhető, hogy más lesz a díj? Nekem visszaigazolták, hogy mennyit fogok fizetni. Akkor elvárná az ember, hogy annyit is fizessen. Természetesen, nem ezt mondtam, gondolom, a netrisk, és más cégek kollégai is legnagyobb gondossággal jártak el. Hiba azonban mindenhol előfordulhat (akár nálam is, ez már ötödik év, hogy MABISZ honlapjára elkészítettem a díjszámítást, úgyhogy tapasztalatból mondom, hogy 2004. évi az eddigi legkeményebb dió díjszerkezetileg.)
A felvetett probléma azonban érdekes, a brókercég a Te képviseletedben jár el, a brókeri megbízási szerződés alapján. Ha az ő oldaláról történik hiba, akkor jogosult vagy kártérítésre (ezért a pl. biztosítási brókercéget csak megfelelő alaptőke és megfelelő összegű felelősségbiztosítással lehet alapítani és működtetni). Ehhez azonban szükséges az is, hogy az általad megadott adatok is megfeleljen a valóságnak! (pl. hiába igazol vissza neked B1-t a brókercég, ha csak A0-ra lennél jogosult a később megkapott B/M igazolás alapján).
Üdv
Szilágyi József
Van egy elkefélt biztositásom egy régóta eladandó automra, ami 2000 vagy 2001-ben egy balesetes törés (persze nem fizettek, morci voltam, de ez most mellékes) után dijnemfizetés miatt megszünt. Mivel utána autokereskedésben állt, nem nagyon foglalkoztam vele, forgalmi is lejárt (mint most kiderült ki kellett volna vonni a forgalomból). Már régóta semmi érdeklődő, nem hogy vevő. Az autó értéke 100-150E Ft sincs.
És most itt vagyok és szívok, mert jön egy jegyzői határozat, hogy mutassam be a biztositási fedezetet 8 napon bellül, különben kivonják.
Amiért parázok: utánanéztem. "Érdekmúlással megszünő biztositásnál a biztositó felelősége a tulajdonjog átruházásáig, vagy a forgalomból való kivonásig tart. Ezen időszakra a biztositó követelheti a biztositási dijat"
Ezekszerint ha kivonják, rögtön jön a csekk az elmult évekről??????
Mit lehet ez ellen tenni? Vasalt már be ilyet biztosito, vagy ez csak mumus a törvényben!? Igazolhatom (van értelme???) hogy kereskedésben állt?!? Mindenképen bevasalják rajtam? (az tuti anyagi csőd...) Ha nem lehet meguszni, és nem fizetem ki, akkor lefoglalják a kocsit???? (forgalombol kivonás után!?) Van valami kiskapu? Ha eladom vkinek gyorsan, még a jegyzői papir kézhezvétele előtt, akkor is szivok? Csak elpotyázni tudnám, de mi van, ha utána is behajtják rajtam!? Akkor duplán bukok. Ha eladom (adásvételi+átirás, stb.)a páromnak, és talán meguszhatom..., de ha utána derül ki, hogy visszamenőlegesen mégis bevasalják rajtam, akkor az legalább kevésbé érint, mert akkor legalább a kocsi megmaradna, és talán mégis el lehet adni...
Adjatok tanácsot. Lehet ebben a helyzetben "okosnak" lenni!? :-((((
Leelenőriztam, a bizt. honlapján 2k-el jött ki több éves szinten. Mindezt megtettem mielőtt megkötöttem. Ha azt küldik ki, még akkor is bőven megéri a jelenlegi biztosító 2004-es díjához képest. 52k helyett 42k lesz. Csak kicsit fura.
Az UNION nekem is jo lett volna (a legjobb), de ott van olyan megkulonboztetes hogy "Sport", az autom bele esik ebbe a kategoriaba, es hopp egybol 4 ezerrel dragabb (/negyedev).
En a netrisk kalkulaciojat leellenoriztem a kiszemelt biztosito sajat kalkulaciojaval. Nekem stimmelt, sot idokozben a jelenlegi biztositomtol kaptam levelet hogy mennyi lesz (lenne), es az is stimmel. Szoval nekem mukodott.
Ez most azt jelenti, hogy sz@rt se ér a kalkulációja a netrisknek, elképzelhető, hogy más lesz a díj? Nekem visszaigazolták, hogy mennyit fogok fizetni. Akkor elvárná az ember, hogy annyit is fizessen.
koszi a kimerito valaszokat. Ezek szerint jol tettem hogy bevallottam hogy M2-be vagyok, mivel ugyis kiderult volna. Ezt az infot kaptam az ebizt-en is.