nehéz megfogalmazni a különbséget. A rugózás különbsége nekem nagyon feltűnő, ugyanígy a gumik zaja. Nekem Yokohama van az autón (nem gyári), lehet, hogy ezért csendesebb? A motorral kapcsolatban: igen, határozottanjobb érzés a V6-ot hallgatni, és halkabb!!! Pedig, több henger, másfélszer annyi robbanás. Egyszerűen nem értem, hogyan lehet halkabb a V6! Az 1.8 TSI is halk, de nekem megadatott, hogy 60 sec különbséggel próbáljam a kettőt, és én tényleg nem vagyok elfogult, sőt, vágytam arra, hogy nagyon tessen az 1.8 TSI, hogy ne kelljen erőlködnöm a magyarázatokkal magamnak, hogy miért ölök egy csomó pénzt egy új autóba, mikor hibátlan, gyönyörű, újszerű a V6...
A tér: ezt nem figyeltem meg, mert azzal voltam elfoglalva, hogy kézi váltós a tesztautó, illetve az ülést nem tudtam jól beállítani, mert az ülőlap nem dönthető (nem elektromos ülés). A pedálok mintha nem lettek volna pont szemben velem, de ez mindegy, úgyis automata lesz. A belső térrel kapcsolatban az is "zorzított", hogy ebben sötét belső volt, nekem világos van, ami nagyítja a teret. Összességében talán azt mondhatom, hogy a régi belső kiforrottabb esztétikailag, letisztultabb, amolyan sallang mentes, de örökké elegáns. Az új belső mozgalmasabb, de éppen ezért szélsőségesebb is, lehet, hogy lesznek olyanok, akiknek nem tetszik. Mégis, az Elegance belsővel az új is nagyon szép, bár csak szövettel láttam eddig élőben.
Park Assist: egyedül az nem tetszett, hogy az első radar megszólalt akkor is, ha nem volt semmi az autó előtt (még fűszál sem). A CRV Hondámba utólag szerelt első radar volt ilyen, végleg ki kellett kötnöm, mert menet közben a legkisebb szellőre, bogárra sípolni kezdett. A Merciben ilyen nem fordult elő. Ott soha ki sem kellett kapcsolni a radart, mert csak akkor jelzett elöl is, ha tényleg volt valami akadály, minimum egy szál parlagfű.
Üdv! Kíváncsian kezdtem el olvasni az új Superbről,illetve az 1.8TFSI motorról alkotott véleményedet.Halkan megjegyezve,félve kezdtem el.Mit adhat egy 160LE-s 250NM autó,egy 6hengeres csoda,a maga a 193LE,és 280NM után,még akkor is,ha az automata triptonic váltós. A V6,az V6,a mag csodálatos hangjával! Érdekes,hogy a 17-es gumik hangosak.Nekem is 17-es van,és halkabb,mint a gyári komfortosabb 16-os aluval!HALKABB!!! A futómű most is lágy szerintem,ebben nem éreztem én különbséget.Bár igaz,hogy különbség lehet a te,és az én mostani Superbem között. Ezt a Park Assist rendszert még senki nem próbálta ki,legalábbis nem olvastam róla.Ahhoz drága,amit kínál a rendszer.Beparkolni én is tudok.Erről van is egy cikk a totalcaron.Még nem kellene ez a rendszer,majd ha egy kicsit pontosítják,akkor talán. De nem vetted észre,hogy nincs akkora térérzeted az új Superben? Kérdés,hogy megéri e úgy felszerelve,ahogy te szeretnéd ezzel a motorral.
Túl vagyok az 1.8 TSI tesztvezetésen. Kellemes meglepetés volt, tényleg fürgébb kicsit, mint a 2.8 V6 A/T. A motorja halk, de pörgetéskor ércesebb és hangosabb, mint a V6. A V6 orgánuma szebb, olyan "hathengeres". Ami feltűnt, az a 17"-os gumik nagy zaja. A V6-on is ekkora gumi van, de sokkal csendesebb. A futómű viszont kellemes meglepetés, lágyabb, mint a V6-é, nekem nagyon tetszik!
Kipróbáltam a Park Assist-ot is: ijesztő! Elsőre, kiválóan beparkolt egy méretes helyre. Lassabb volt, mint én lettem volna, de csak azért, mert nem mertem nagyon nyomni a gázt, féltem, hogy akkor hibázik a gép. El tudom képzelmni, hogy ha valaki összeszokik vele, akkor nem lassabb, mint az Ember. Vakarom tovább a fejem, hogy lecseréljem-e a V6-ot...
Tisztában vagyok azzal,hogy egy akkora városban,mint Bp. sokszor el kell egy ilyen jó,és megfelelő rendszer.Mivel én se nem a fővárosban élek,és még családom sincs,ezért nincs értelme,hogy legyen,hogy szükségem legyen rá. Én magam szintén a Shell kúton tankolok,és a V-Power Dízelt használok! Egy ilyen navigációnak nagyon sokféle haszna lehet,és megéri a pénzét,de velem nem nagyon fordulhat elő olyan,mint veled,ne álljak meg tankolni. :)) Hú de megnéztem volna azt a csordogálást az autópályán.Azért mázlista vagy,hogy eljutottál,és üzemanyagot tudtál az autóba tölteni.Engem is vert volna a víz,de hogy!Nagyon! :))
Ebben a nagy faluban, Bp-en gyakran előfordul, hogy térképeznem kellene (perem kerületek), ezt jól kiváltja a navi. Nem beszélve arról, hogy pl. az asszony egyik szombat reggel felvetette, hogy vigyük el a gyereket a veresegyházi medve parkba. No, ez meg hol lehet? Navi elő, POI keresés, és lám, benne van a medve park! Nagyszerűen oda is vezetett a masina. Megesik, hogy az országban kell megtalálnom egy helyet (pl. Hungaroring 7-es kapu), ennek koordinátáit megkaptam a jegy mellé adott térképen. Csak beütöd és huss, lehet nyomni a pedált. Szóval, egy jó navi, naprakész adatbázissal, aranyat ér! Vagy pl: a Subaru a tuning után csak Shell V Power 100-tal jár. Shell kút nincs annyi, mint MOl, vagy OMV, de a navi szépen kilistázza, akár a pillanatnyi távolságuk szerint rendezve. Igy nem esik meg, hogy elfogy a nafta az autóból. A múltkor szívtam, kihagytam egy Shell kutat Budaőrsnél, a következő Székesfehérváron van. Klíma nélkül csorogtam a külső sávban 60-70-nel Székesfehérvárig, a kamionok előzgettek értetlenül. Csorgott rólam a víz, szerintem, annyi benya maradt a tankban, hogy meg sme ártott volna, ha megiszom.
Mi más is lehetne egy Elegance 2.8 V6-os mocival felszerelt Superben,mint gyári navi,és TV turner! :)) Nekem "csak"Skoda Rapshody"+280W Sound System rendszer van.Felajánlottak nekem is gyári navit+tv turner lehetőséget,de mindezekhez kellene még pár apróság,ezért inkább eltekintettem ettől a lehetőségtől. Navigáció nem nagyon kell,mindenhova odatalálok. :)
Az én Superb I-esemben gyári navi és TV tuner van. A TV talán jobban múködik vidéken, mint Bp-en, mert Bp-en az épületek sokat zavarnak. A Hungaroringen kiváló képet néztem, még szlovák adó is jött. Ebből arra következtettek, hogy a beépített antenna veri a szoba antennákat, érzékenyebb is. A gyári navit nem használom, nem is próbáltam, de felmerült bennem, hogy veszek egy Nav'N'Go Limusin-t, ami a gyári, beépített képernyőt használja. 1 hónapja azonban vettem egy Asus R700-as navit, ezen nem Igo 8 fut, hanem annak egy korrigált változata, melynek sokkal ésszerűbb, logikusabb a kezelése, és gyorsabb is. (Eddig Igo-t használtam).
Az I-Go 8-hoz erős alapgép kell, 400-as procival rendelkező navit vettem nejemnek, de a kereskedés is úgy adta el, hogy 3D-ben ne használjuk, mert lehet, hogy fagyni fog. Fagyni (eddig) nem fagy, de elég lassú. Nekem 520-as procival rendelkező gépen fut, de nem reccenés mentesen. A MyWay2006 stabilabb volt...
A Superbnél meg az a gondom, hogy a szélvédő/műszerfal kialakítás olyan, hogy a gyári tartóba téve folyamatosan ki van téve a navi a tűző napsütésnek, ami biztos nem tesz jót neki, néha olyan forró, hogy alig lehet hozzáérni. Próbáltam hogy a tapadó korongot az ablakra cuppantom, így szép árnyékot ad neki az A oszlop, de ekkor nem tudom az ablakot lehúzni. :) Próbáltam a középen kihúzott fiókba is állítani a navit, de az meg a váltást nehezítette meg. :)
A gyári navik egyszerűen nem ellenfelei egy erős navi/I-Go párosnak, bocsánat de elmebeteg dolognak tartom 5-8 kilót kiadni Magyarországon primitív adatbázissal rendelkező gyári navikért, amikor 40 %-áért már komoly rendszert építhetünk belőle. Ugyanennyiért már a plazma TV is belefér. :)
Skodában JVC DVD-s fejegység van,még 120ért vettem, de 99ért is láttam, Grundig monitor (40ért, de az is már olcsóbb) szóval 200ezerért komplett multimédiát és navigációt lehet tenni a kocsiba, tehát igazad van, miről is beszélünk ? :)
Akinek pénze van persze vegye a gyári navit, nem a zsugoriságról beszélek, csak a felesleges pazarlásról. De majd úgy jár, mint a luxuskocsis/gyári navis ismerősöm, aki szorgalmasan cuppantgatja az I-Go navikat. :)
Mert még a TV sem működik vidéken bennük, akármilyen erősítéssel sem, azt a néhány adót normálisabban csak a pestiek tudják fogni, de ahogy hallom a labdát már nem mindig lehet látni a meccsen... :) Üdv.
Azért nem kerestelek,mert reggel 6-kor mentem el,és csak 17óra körül értem haza. A vizsga félig meddig sikerült csak,de nem azért nem kerestelek. Egyébként már válaszoltam is a levélre!
Szerintem 10-től már szabad leszek.Elsőnek akarok meghalni,mivel 7 tételt átnéztem,reggel újabb 7-et,(édes kevés)aztán ébresztő tusolás,és irány vizsgázni.9-kor kezdődik,hamar túl akarok lenni rajta.Bp.XIII.ker. Tatai út 79. Ha gondolod dobj egy e-mailt privátba,hogy esetleg hol tudnánk összefutni,és én azt reggel megnézem.
Hicky vette a kedves felajánlást! :)) Épp holnap leszek pesten :-)) Vizsgáznom kell,és semmit nem tudok.Szép halál lesz. Az a gond,hogy nehéz eladni az ilyen autót.Még egy 1.8T(180LE)motorral szerelt Seat Toledo se kell senkinek.De azt hiszem a hasznaltauto.hu-n 2 db 2.8-as Superb van árulva,az egyik már nagyon régóta hirdetve van. Persze csak az "alap"Elegence" árat adtam meg.Azt feltétlen ki kell egészíteni,én nekem is megvannak a saját plusz extráim,melyeket belekérnék. Ha megtudsz egy csípni egy bemutató autót,jól felszerelve,akkor kint kell megvenni. Én Romániában gondolkodom,ha ezek az árak maradnak,amelyek most is megvannak ott.
Attól,hogy nem igazán pörög a piac,attól még nem kell ennyire elkeseredni!Egy korrekt áron kínált autót árulsz.El fogod tudni adni,mire a Superbet át kell venni!
2 hetet akartam írni.Már fáradt vagyok.Szóval az első már lement.Mondjuk mire megérkezik az általad rendelt autó,még párszor felkell,és lenyugszik a nap!Pedig nagyon kíváncsi vagyok rá! :)
Nem arról volt szó,hogy most a gyár leáll 2hónapra? Ha igaz,hogy a Superbre várni kell,mert rengeteg a rendelés,akkor szépen fogja hozni a hozzá fűzött reményeket,és számokat. :))
Biztos,hogy alul motorizált,és hangosabb lesz.Ezt merem borítékolni. Mit is ne mondjak,szép kis választási lehetőségek vannak nálad! Én így hirtelen az első lehetőség mellett döntenék.Szerintem nem is kellene 1 évet várni azzal a német bemutató 3.6 V6 SuperbII.-re Meglenne az előbb is. Ha nekem lenne annyi pénzem,biztos,hogy ELEGANCE 3.6 V6 11.290.200 Ft-ért :)
Nagyon szép az autód,el tudom képzelni!Ha majd eladod itthon szeretnéd?Persze honosítás után.Vagy külföldön? Igaz,hogy az amerikai piacra szánták a 3.5 V6-os Maximát,de annyira ritkaságba menő autó,főleg az olyan,ami itthon lett vásárolva,hogy úgy gondoltam,ez is behozott autó. Nagyon sirály a 3.000fordulatos 160Km/h.Én mondjuk a hangjára kíváncsi lennék,bár ahogy írod,hogy halkabb,mint a dízel,akkor hallgathatnám. :) Én mondjuk a 2.5 V6 Superbért vagyok megbolondulva,főleg,amióta láttam egyet hirdetve 6.9M ft-t.De következő alkalomra bepótoljuk ezeket a hiányoságokat. Persze egy benzines motor,pláne egy 2.8-as városban,pláne pesten tud enni.Persze valamit valamiért.A magas fogyasztás mellé egy kulturált motort kaptál,amely csendes,és megy,mint a veszedelem. Az megint igaz,hogy a dízellel kevesebb lenne a fogyasztás,még a dízel V6 mellett is. Nem csak neked volt pici az A6,hanem, nekem is.Mondtam is a havernak,hogy igaz,hogy dupla annyiba került,mint az enyém,de hogy nincs benne hely,és én nem férek el benne az megint igaz! 194cm,107kg.Nekem mondjuk a Superb a belső tágas tér miatt tetszett meg.
Lehet, hogy alul motorizált, ettől tartok én is. Igaz, gyorsulásra 1 másodperccel jobb az 1.8 TSI DSG, mint a V6 tiptronik, de attól félek, hogy a nagyobb fordulatszám miatt esetleg hangosabb lesz.
Ha nem OK, akkor az alábbi 3 lehetőség közül választok:
1. marad Skodri 1 évig, azután újra körülnézek, akkor miket lehet kapni. pl. egy Superb II. 3.6 FSI bemutató autót német rendszámmal kb. 28.000 EUR-ért.
2. veszek egy Honda Legend bemutató autót, német rendszámmal. Ott a fogyasztás rettenetes, az autó üresen is 1.900 kg, viszont vágyom rá, amióta megjelent és kipróbáltam. Belülről jóval kisebb, mint Skodri.
3. Veszek egy Superb II. 3.6 FSI-t német rendszámmal. Kb. 40.000 EUR-ban áll meg, nulla km-rel.
Ha itthon venném, a kiválasztott felszereltséggel, ekkor 13 millió fölé menne az ára!