Üdv! Kíváncsian kezdtem el olvasni az új Superbről,illetve az 1.8TFSI motorról alkotott véleményedet.Halkan megjegyezve,félve kezdtem el.Mit adhat egy 160LE-s 250NM autó,egy 6hengeres csoda,a maga a 193LE,és 280NM után,még akkor is,ha az automata triptonic váltós. A V6,az V6,a mag csodálatos hangjával! Érdekes,hogy a 17-es gumik hangosak.Nekem is 17-es van,és halkabb,mint a gyári komfortosabb 16-os aluval!HALKABB!!! A futómű most is lágy szerintem,ebben nem éreztem én különbséget.Bár igaz,hogy különbség lehet a te,és az én mostani Superbem között. Ezt a Park Assist rendszert még senki nem próbálta ki,legalábbis nem olvastam róla.Ahhoz drága,amit kínál a rendszer.Beparkolni én is tudok.Erről van is egy cikk a totalcaron.Még nem kellene ez a rendszer,majd ha egy kicsit pontosítják,akkor talán. De nem vetted észre,hogy nincs akkora térérzeted az új Superben? Kérdés,hogy megéri e úgy felszerelve,ahogy te szeretnéd ezzel a motorral.
Túl vagyok az 1.8 TSI tesztvezetésen. Kellemes meglepetés volt, tényleg fürgébb kicsit, mint a 2.8 V6 A/T. A motorja halk, de pörgetéskor ércesebb és hangosabb, mint a V6. A V6 orgánuma szebb, olyan "hathengeres". Ami feltűnt, az a 17"-os gumik nagy zaja. A V6-on is ekkora gumi van, de sokkal csendesebb. A futómű viszont kellemes meglepetés, lágyabb, mint a V6-é, nekem nagyon tetszik!
Kipróbáltam a Park Assist-ot is: ijesztő! Elsőre, kiválóan beparkolt egy méretes helyre. Lassabb volt, mint én lettem volna, de csak azért, mert nem mertem nagyon nyomni a gázt, féltem, hogy akkor hibázik a gép. El tudom képzelmni, hogy ha valaki összeszokik vele, akkor nem lassabb, mint az Ember. Vakarom tovább a fejem, hogy lecseréljem-e a V6-ot...
Tisztában vagyok azzal,hogy egy akkora városban,mint Bp. sokszor el kell egy ilyen jó,és megfelelő rendszer.Mivel én se nem a fővárosban élek,és még családom sincs,ezért nincs értelme,hogy legyen,hogy szükségem legyen rá. Én magam szintén a Shell kúton tankolok,és a V-Power Dízelt használok! Egy ilyen navigációnak nagyon sokféle haszna lehet,és megéri a pénzét,de velem nem nagyon fordulhat elő olyan,mint veled,ne álljak meg tankolni. :)) Hú de megnéztem volna azt a csordogálást az autópályán.Azért mázlista vagy,hogy eljutottál,és üzemanyagot tudtál az autóba tölteni.Engem is vert volna a víz,de hogy!Nagyon! :))
Ebben a nagy faluban, Bp-en gyakran előfordul, hogy térképeznem kellene (perem kerületek), ezt jól kiváltja a navi. Nem beszélve arról, hogy pl. az asszony egyik szombat reggel felvetette, hogy vigyük el a gyereket a veresegyházi medve parkba. No, ez meg hol lehet? Navi elő, POI keresés, és lám, benne van a medve park! Nagyszerűen oda is vezetett a masina. Megesik, hogy az országban kell megtalálnom egy helyet (pl. Hungaroring 7-es kapu), ennek koordinátáit megkaptam a jegy mellé adott térképen. Csak beütöd és huss, lehet nyomni a pedált. Szóval, egy jó navi, naprakész adatbázissal, aranyat ér! Vagy pl: a Subaru a tuning után csak Shell V Power 100-tal jár. Shell kút nincs annyi, mint MOl, vagy OMV, de a navi szépen kilistázza, akár a pillanatnyi távolságuk szerint rendezve. Igy nem esik meg, hogy elfogy a nafta az autóból. A múltkor szívtam, kihagytam egy Shell kutat Budaőrsnél, a következő Székesfehérváron van. Klíma nélkül csorogtam a külső sávban 60-70-nel Székesfehérvárig, a kamionok előzgettek értetlenül. Csorgott rólam a víz, szerintem, annyi benya maradt a tankban, hogy meg sme ártott volna, ha megiszom.
Mi más is lehetne egy Elegance 2.8 V6-os mocival felszerelt Superben,mint gyári navi,és TV turner! :)) Nekem "csak"Skoda Rapshody"+280W Sound System rendszer van.Felajánlottak nekem is gyári navit+tv turner lehetőséget,de mindezekhez kellene még pár apróság,ezért inkább eltekintettem ettől a lehetőségtől. Navigáció nem nagyon kell,mindenhova odatalálok. :)
Az én Superb I-esemben gyári navi és TV tuner van. A TV talán jobban múködik vidéken, mint Bp-en, mert Bp-en az épületek sokat zavarnak. A Hungaroringen kiváló képet néztem, még szlovák adó is jött. Ebből arra következtettek, hogy a beépített antenna veri a szoba antennákat, érzékenyebb is. A gyári navit nem használom, nem is próbáltam, de felmerült bennem, hogy veszek egy Nav'N'Go Limusin-t, ami a gyári, beépített képernyőt használja. 1 hónapja azonban vettem egy Asus R700-as navit, ezen nem Igo 8 fut, hanem annak egy korrigált változata, melynek sokkal ésszerűbb, logikusabb a kezelése, és gyorsabb is. (Eddig Igo-t használtam).
Az I-Go 8-hoz erős alapgép kell, 400-as procival rendelkező navit vettem nejemnek, de a kereskedés is úgy adta el, hogy 3D-ben ne használjuk, mert lehet, hogy fagyni fog. Fagyni (eddig) nem fagy, de elég lassú. Nekem 520-as procival rendelkező gépen fut, de nem reccenés mentesen. A MyWay2006 stabilabb volt...
A Superbnél meg az a gondom, hogy a szélvédő/műszerfal kialakítás olyan, hogy a gyári tartóba téve folyamatosan ki van téve a navi a tűző napsütésnek, ami biztos nem tesz jót neki, néha olyan forró, hogy alig lehet hozzáérni. Próbáltam hogy a tapadó korongot az ablakra cuppantom, így szép árnyékot ad neki az A oszlop, de ekkor nem tudom az ablakot lehúzni. :) Próbáltam a középen kihúzott fiókba is állítani a navit, de az meg a váltást nehezítette meg. :)
A gyári navik egyszerűen nem ellenfelei egy erős navi/I-Go párosnak, bocsánat de elmebeteg dolognak tartom 5-8 kilót kiadni Magyarországon primitív adatbázissal rendelkező gyári navikért, amikor 40 %-áért már komoly rendszert építhetünk belőle. Ugyanennyiért már a plazma TV is belefér. :)
Skodában JVC DVD-s fejegység van,még 120ért vettem, de 99ért is láttam, Grundig monitor (40ért, de az is már olcsóbb) szóval 200ezerért komplett multimédiát és navigációt lehet tenni a kocsiba, tehát igazad van, miről is beszélünk ? :)
Akinek pénze van persze vegye a gyári navit, nem a zsugoriságról beszélek, csak a felesleges pazarlásról. De majd úgy jár, mint a luxuskocsis/gyári navis ismerősöm, aki szorgalmasan cuppantgatja az I-Go navikat. :)
Mert még a TV sem működik vidéken bennük, akármilyen erősítéssel sem, azt a néhány adót normálisabban csak a pestiek tudják fogni, de ahogy hallom a labdát már nem mindig lehet látni a meccsen... :) Üdv.
Azért nem kerestelek,mert reggel 6-kor mentem el,és csak 17óra körül értem haza. A vizsga félig meddig sikerült csak,de nem azért nem kerestelek. Egyébként már válaszoltam is a levélre!
Szerintem 10-től már szabad leszek.Elsőnek akarok meghalni,mivel 7 tételt átnéztem,reggel újabb 7-et,(édes kevés)aztán ébresztő tusolás,és irány vizsgázni.9-kor kezdődik,hamar túl akarok lenni rajta.Bp.XIII.ker. Tatai út 79. Ha gondolod dobj egy e-mailt privátba,hogy esetleg hol tudnánk összefutni,és én azt reggel megnézem.
Hicky vette a kedves felajánlást! :)) Épp holnap leszek pesten :-)) Vizsgáznom kell,és semmit nem tudok.Szép halál lesz. Az a gond,hogy nehéz eladni az ilyen autót.Még egy 1.8T(180LE)motorral szerelt Seat Toledo se kell senkinek.De azt hiszem a hasznaltauto.hu-n 2 db 2.8-as Superb van árulva,az egyik már nagyon régóta hirdetve van. Persze csak az "alap"Elegence" árat adtam meg.Azt feltétlen ki kell egészíteni,én nekem is megvannak a saját plusz extráim,melyeket belekérnék. Ha megtudsz egy csípni egy bemutató autót,jól felszerelve,akkor kint kell megvenni. Én Romániában gondolkodom,ha ezek az árak maradnak,amelyek most is megvannak ott.
Attól,hogy nem igazán pörög a piac,attól még nem kell ennyire elkeseredni!Egy korrekt áron kínált autót árulsz.El fogod tudni adni,mire a Superbet át kell venni!
2 hetet akartam írni.Már fáradt vagyok.Szóval az első már lement.Mondjuk mire megérkezik az általad rendelt autó,még párszor felkell,és lenyugszik a nap!Pedig nagyon kíváncsi vagyok rá! :)
Nem arról volt szó,hogy most a gyár leáll 2hónapra? Ha igaz,hogy a Superbre várni kell,mert rengeteg a rendelés,akkor szépen fogja hozni a hozzá fűzött reményeket,és számokat. :))
Biztos,hogy alul motorizált,és hangosabb lesz.Ezt merem borítékolni. Mit is ne mondjak,szép kis választási lehetőségek vannak nálad! Én így hirtelen az első lehetőség mellett döntenék.Szerintem nem is kellene 1 évet várni azzal a német bemutató 3.6 V6 SuperbII.-re Meglenne az előbb is. Ha nekem lenne annyi pénzem,biztos,hogy ELEGANCE 3.6 V6 11.290.200 Ft-ért :)
Nagyon szép az autód,el tudom képzelni!Ha majd eladod itthon szeretnéd?Persze honosítás után.Vagy külföldön? Igaz,hogy az amerikai piacra szánták a 3.5 V6-os Maximát,de annyira ritkaságba menő autó,főleg az olyan,ami itthon lett vásárolva,hogy úgy gondoltam,ez is behozott autó. Nagyon sirály a 3.000fordulatos 160Km/h.Én mondjuk a hangjára kíváncsi lennék,bár ahogy írod,hogy halkabb,mint a dízel,akkor hallgathatnám. :) Én mondjuk a 2.5 V6 Superbért vagyok megbolondulva,főleg,amióta láttam egyet hirdetve 6.9M ft-t.De következő alkalomra bepótoljuk ezeket a hiányoságokat. Persze egy benzines motor,pláne egy 2.8-as városban,pláne pesten tud enni.Persze valamit valamiért.A magas fogyasztás mellé egy kulturált motort kaptál,amely csendes,és megy,mint a veszedelem. Az megint igaz,hogy a dízellel kevesebb lenne a fogyasztás,még a dízel V6 mellett is. Nem csak neked volt pici az A6,hanem, nekem is.Mondtam is a havernak,hogy igaz,hogy dupla annyiba került,mint az enyém,de hogy nincs benne hely,és én nem férek el benne az megint igaz! 194cm,107kg.Nekem mondjuk a Superb a belső tágas tér miatt tetszett meg.
Lehet, hogy alul motorizált, ettől tartok én is. Igaz, gyorsulásra 1 másodperccel jobb az 1.8 TSI DSG, mint a V6 tiptronik, de attól félek, hogy a nagyobb fordulatszám miatt esetleg hangosabb lesz.
Ha nem OK, akkor az alábbi 3 lehetőség közül választok:
1. marad Skodri 1 évig, azután újra körülnézek, akkor miket lehet kapni. pl. egy Superb II. 3.6 FSI bemutató autót német rendszámmal kb. 28.000 EUR-ért.
2. veszek egy Honda Legend bemutató autót, német rendszámmal. Ott a fogyasztás rettenetes, az autó üresen is 1.900 kg, viszont vágyom rá, amióta megjelent és kipróbáltam. Belülről jóval kisebb, mint Skodri.
3. Veszek egy Superb II. 3.6 FSI-t német rendszámmal. Kb. 40.000 EUR-ban áll meg, nulla km-rel.
Ha itthon venném, a kiválasztott felszereltséggel, ekkor 13 millió fölé menne az ára!
fekete színű, elefántcsont belsővel. A solar tetőn, footboard-on és hűtőszekrényen kívül minden rendelhető extra benne van.
A Maxima 2002-es évjáratú volt, magyar, ebben nem létezett 3.5 motor. A mostaniban van az, de azt itthon - sőt, úgy tudom, hogy Európában sem - forgalmazzák.
Skodri kímélve van. 160 körül forog 3000-et a motorja, szinte, mint egy dízel, csak hang nélkül. Azért, el kell mondjam, hogy a bp-i csúcsforgalomban, a computeren a fogyasztás néha el szokott szaladni a 30-as fölé is. A legutóbbi 1000 km átlag fogyasztása 15,2 l/km ebben csak város volt. Ha a 105 LE dízellel járnék, akkor a havi 1000 km-re számolva kb 25.000 Ft-ot spórplnék havonta. Ennyiért inkább boldogan kényeztetem magam ezzel a motorral...
Audi A6 rettentő pici nekem. Az a frányaság van, hogy miután az én hormonzavaros testem megízlelte ezt a helykínálatot, nem akar kisebben szorongani.
Várj, mesélek egy érdekes dolgot: Amikor mentem tesztkört a Superb II. 2.0 dízellel (140 LE), a beszállás után "rutinból" ütközésig toltam hátra az ülést, hogy jól elférjenek a combjaim a kormánykerék alatt. Hát, megijedtem, mert - szó szerint - nem értem el annyira a pedálokat (kézi váltós volt), hogy tudjam vezetni az autót! Majd kiestem az autóból a nevetééstől, mondtam is az értékesítőnek, hogy ez a legelső autó, melyben NEM TOLHATOM TELJESEN HÁTRA AZ ÜLÉST!!!
Egyébként nem mintha én magam km függő lennék,mivel éves szinten 15.000km-t megyek.Nem munka eszközöm.De imádom vezetni. Ami az intést,a köszönést illeti,nincs még elterjedve,sajnos. :( De ha egyre több Superbel futok össze,és intek neki,és nem csak én teszem így,hanem mások is,akkor lehet,hogy legközelebb már ő veszi magához a kezdeményezést,már ő köszön,és elindul egy láncreakció.DE mint minden kezdet,ez is elég nehéz,de én nem adom fel,folyamatosan üdvözlöm a a kedves márka társakat.Viszont,most már több napja egy Superbel sem találkoztam.Inkább úgy mondom,hogy magyar rendszámú Superbel. Szerintem is inkább a német felségjelzés miatt nincs üdvözlés.De lehet,hogy azért nincs,mert nálunk nincs elterjedve,mint a Subarusok körében.Abból sem fut túl sok,de Superb sincs minden bokorban! Pedig biztos nagyon ott volt az a Honda Legend 3.5 V6-os benzines motorjával.Abból sincs túl sok. :)) Jó döntés volt a Superb!(szerintem) Mit is ne mondjak,az S80-as sem rossz biznisz. De azért nem semmi,hogy inkább a Superb II.-re vágyódsz,ez azért megér egy kalap emelést.Megemeltem a kalapom. :) A Superb II.-ből is van már szép számmal hirdetés a német oldalakon.Lehet válogatni. Miért ez nagy alulmotorizáltság a többiekhez képest?Hiszen mondtad,hogy az 1.8TFSI motort nézted ki.Én ezek a motorok után csakis a 3.6 V6-ot választanám.Bárcsak tehetném!