Ha esetleg elkerülte volna a figyelmeteket... Mostanában nem nagyon van időm szemlézgetni, de ezt a cikket befújta a szél az ablakon. :)
https://nepszava.hu/3236813_eger-szegenyseg-alapitvany-farkas-zsuzsanna-interju
Kicsit olyan LRN v2.0 érzésem van.
De ennyire talán még Nórikanéni se durva!
Sürgősen és nagymértékben emelni kellene a családi pótlékot és a „munkanélküli segélyt”. El kellene gondolkodni a feltétel nélküli alapjövedelem vagy legalább a garantált minimumjövedelem bevezetésén
Nem képes végiggondolni, hogy abból mi lenne? Háromszor annyi HHH gyerek, al minimo. És MIBŰŰŰŰŰŰL????
És persze égető szükség volna jobb és befogadóbb iskolákra, a társadalmi problémák iránt érzékenyebb pedagógusokra, akik odafigyelnek a szegény, hátrányos helyzetű gyerekekre, a lemaradások csökkentésére.
Hát persze. Mert a pedagógusok direkt nem tanítják meg az alapokat sem az ilyen iskolákban. . Merő rasszizmusból. Hogy megfeleljenek a mélymagyar elvárásoknak. Nyilván...
A másik csoport tagjai a szűkebb értelemben vett telepen laknak, fent a dombon, ami valójában a gettósodott terület. Ők azok, akiknek régebben is csak alkalmi munkájuk volt, a szülőknek alacsony az iskolai végzettsége, van, aki a nyolc osztályt se végezte el. Sokáig az építőiparban dolgoztak, szőlőműveléssel foglalkoztak, de nyilván menet közben az egészségi állapotuk megromlott, közülük többen szenvedélybeteggé váltak, s mára nemcsak hogy munkanélküliek, de teljesen ellátatlanok is. Abszolút járatlanok a hivatalos ügyek intézésében, szétesett személyiségek, szétesett időstruktúrával, így nagyon nehéz rávenni őket arra, hogy akár a mi segítségünkkel jelentkezzenek be a munkaügyi központba, járjanak képzésre, legyen egy rendszer az életükben.
Kicsit fordítva van bekötve ez a hölgyemény. Nem inkább azért romlott meg az eü. állapotuk, mert szétdrogozzák az agyukat???
"szétesett időstruktúra" - uramatyám, miért kell ilyen körmönfontan megfogalmazni egyszerű tényeket???? Soha az életben nem voltak rendszerhez szokva.
Mik a jellemző hiányosságok ezeknél a gyerekeknél?
Hiányoznak az alapvető készségek, illetve később az, hogy nem tudják, nem tanították meg velük rendesen az első, második, harmadik, negyedik osztályos tananyagot, a szorzótáblát, az összeadást -kivonást, a helyesírást, vagyis a matematika és a nyelvtan a „legzűrösebb”
Amit az előbb írtam. Megint a tanárokra hárítja a felelősséget!!! "nem tanították meg velük rendesen". Lsd. még a lovat oda lehet vezetni az itatóhoz, de megitatni NEM lehet!
Azért találtuk ki már jó régen, hogy a gyerekeket inspiráljuk, jutalmazzuk. Egy nap száz fabatkát lehet összegyűjteni, ebből ötven a tanulásra, másik ötven a játékos közösségi foglalkozásra kapható, de hozzátenném, hogy ezekben is mindig van valamilyen fejlesztő elem. A fabatkákat havonta egyszer be lehet beváltani a „kincsestárban”, édességekre, játékokra, írószerekre, könyvekre, illetve az általunk működtetett adományponton is. A legszorgalmasabb gyerekek pénzjutalmat is kapnak
Már bocs, de ez olyan, mintha a kiskutyáját idomítaná. Ha megcsinálja a két lábra állást, kap jutifalatot.
És utána mi lesz??? Majd a munkahelyen is elvárják ugyanezt, hogy a bemenetelért már ott várja őket a jutalom?