Nem ismerem a 156-7 évvel ezelőtti Corollákat, de szvsz egy légkondi belerakása annyiba kerülne mint az autó.És ráadásul az autó halála is lehet.De mindenképp 1.6-s.t
Szeretnék venni egy 89-90 körüli Toyota Corollát. Nem tudom eldönteni 1.3 vagy 1.6-os motort vegyek-e. Szeretnék bele légkondit is szereltetni (ezért vszleg az 1.6-os lesz majd). Van tapasztalatotok, kb mennyiért és hol lehet klímát szereltetni bele? Mennyivel fogyaszt többet az 1.6-os az 1.3-asnál?
Kérdés: Feleségemnek vettünk egy Corolla 1.4 D4D-t. A kocsinak egyetlen egy baja van nincs benne sebességtartó elektronika.
Hogy lehet beleapplikálni tempomat-ot /cruise control-t. Mivel nincs gyári állítólag, utógyártott is érdekelne. Persze a gyári lenne a preferált, ha lenne.
Nekem csak jó tapasztalataim vannak mint eladóval, szervízben még nem voltam, az ár reálisnak tűnik, km órát visszaállítani 3 perc.De ha van szervízkönyv azért az jelzésértékű.
Persze ismerem. Az ott a baj, hogy nem lehet a változatokra szűrni (sedan, 3-5 ajtós, 1,6 1,4 d4d, stb...)
Ja és amiatt lett Corolla is, mert nekem sokkal nagyobb felszereltslg volt a vágyam. Amit meg is találtam a Focusban és a Meganeban. És akkor újra elolvastam a népitéleteket.... Majdnem Mazda3 lett, de az zárva volt :-), és amúgy sem lett volna 4 ajtós.
Köszi.
De akkor nincs senki, aki mérte volna a fogyasztást?
a felni meg Alessio Monza 7,5x16" ET 38. Toyotás kupakmatricával:)))
Meg hétfőre ér ide a Toyotás szelepsapka:)
Remélem valamennyire eltaláltam a válaszommal a kérdésedet... :)
mindent leirtam, amit tudtam.
üdv
hello!
Nem teljesen értem a kérdést....
Lentebb ajánlottam egy oldalt, ahol több, mint száz Corolla-tulaj bírálja autóját, de ez minden márka sok tipusánál is elérhető... Jó ki oldal....
Vagy az enyémre gondoltál?
Nekem 205/50 R16 Barum Bravuris 87W.
üdv.
Gondolom nem nekem akartál válaszolni, de mindegy, az előttünk szólóhoz:
Nekem is Swiftem van még (remélem hamarosan itt lesz a kis toyo..), én elég rendesen és sokszor nyomom a gázt padló közelébe. Országúon használom legtöbbet, napi 60 kilómétert (vagy többet) max 120-130kmh-val megyek. Most 5,2 és 5,7 között van a fogyasztás, télen 5,8 és 6,8 között volt. Éjszaka rendszerint garázsban volt. Autópályán nem sokat megyek, de egyszer volt, hogy siettem is 150 (az óra szerint) akkor majdnem 10 lityót megivott, az volt a legtöbb a majdnem 4 év alatt.
Remélem azért a Toyota sem lesz sokkal rosszabb. Van valakinek 1,6 sedan? Az mit mond mennyi a fogyasztás, és milyen a gyorsulás (mérte már valaki?)? Sajnos nem tudtam kipróbálni semmilyen változatban az 1,6ost.
Csak megjegyzésként, válaszolt a tolyota, de semmit nem mondott... Gazdasági okokra hivatkozott, azért van benne a leírásban a menetstab és a többi, ami egyébként nincs.. Csak azt nem értem, ha Magyarországon nincs ilyen verzió, akkor miért kellett bele tenni a könvbe? Szerintem gazdaságosabb lett volna kihagyni. És még azt a sok ismétlést, ami benne van, akkor talán elég lett volna 200 oldal is a használati utasításból. Ez biztosan sokkal jobb a Suzukiban. (nem azért olvasom el mert nem menne a kezelése, csak én rendszerint mindent elolvasok..)
Egyébként akinek már fedélzetis a kocsija, az a legjobban tapasztalat útján tudja kikísérletezni, hogy mikor fogyizik legjobban a kocsija. Pl én mikor megvettem feszt a pillanatnyi fogyasztást néztem, hogy mennyit kajolgat, és nagyjából már tudom, hogy kell vezetni, ha a lehető legkevesebbet akarom vele megetetni. De az ésszerűség elve mint minden másnál, a Toyotáknál is érvényes. Vagyis arra gondolok, hogy: - minél kevesebbet váltani, fékezni, ebből következően gyorsítani - ha gyorsítani kell, akkor kíméletesen, nem teli gázzal - Utazóban 2000-2500 között tartani a fordulatot, ez nálam 5.ben 80-90 km/h - Kerülni kell a városi tötymörgést, piros lámpákat - És keveset hidegindítani
Ebben az esetben a fogyi mérő 5-5,5 között mocorog, de persze ez az alsó érték, ennél csak több szokott lenni. Az átlag 7-7,2 kompót szerint, és szerintem is...
A motor pörgését valóban meg lehet szokni. Igazából már egyáltalán nem zavar.
Fogyaztás: Nekem 6000km van a kocsiban (1,4 VVT, sedán) városban/félvárosban 7,2 körül eszik. Igen dinamikus vezetés mellett. Előtte 1,3-as szuzuki swift-el jártam pont egy literrel fogyasztott kevesebbet. Szerintem ez teljesen korrekt.
Pályán 140-150-es sebesség mellett 9,5 litert evett.
ha a legelacsonyabb fogyasztas erdekel, akkor legjobb, ha megnezed, hogy vezetnek a taxisok. egy 1.4-es corollaban varosban simen el lehet menni ugy, hogy 2000-nel, max 2500 feljebb nem porgeted. uton 90-nem kb 2500 forog 5-ben ha jol emlekszem. igy kb 6-6.5 korul fogyaszt
Nem tom miota van japán autód, de teljesen másként kell haszálni mint pl. valami német szrt. A japán autókat forgatni kell. dinamikusan csapatni neki, és akkor lemegy a fogyasztás. Egy ismerősöm aki a toyotánál dolgozik mesélte hogy egy csom vénasszony hozta vissza a yarist + corollát mert nem jöttek a gyári fogyasztásból. aztán a srác beült és akkor látta hogy a néni 40km el ment de má 5. be volta az autó fogysztott is nek 9-10 között. Nekem 1.4 van corolla általába város ba használom 6,8 fogyaszt de egyszer sikerült 6,4 menni vele persze átlagba.
én is ugyanezen gondolkodtam, míg aztán hasonló megoldásra jutottam: kicsit korábban elvenni a gázt. Egyébként azt figyeltem meg, hogy sokkal vehemensebben felbőgeti a motort, amíg az indítás utáni 5 percben vagyunk és nem melegedett be rendesen. Utána (vagy megszokja a fülem) vagy átáll normál üzemre.
(korábban nyúztam opel astrákat, hidegindítás után ott is hasonló tapasztalataim voltak).
Másik téma:
Reális valaki szerint az, hogy kb 1500Km-t futott 1,4VVTI, 10litert kajál 100-on???
Ahhoz képest, hogy 8 körüli átlagokról olvasok elég húzósank tűnik.