Te is tudod Szili,hogy más az elmélet,és más a gyakorlat.Az csak 1 dolog,hogy papíron az 1.8TFSI jobban gyorsul,azért mert az adatok ezt mutatják. Ettől függetlenül én azt mondom,hogy ha te is egy 1.6 8V 102LE-s Octaviából átülnél az új Superbe amelyben ez az 1.8T motor van,akkor te is csak ámulsz,hogy mennyire jól megy,és mennyire jól húz,és lehet neki nyomni,stb. De mivel te is közel 100LE-vel,és kb. ugyanennyi nyomatékkal erősebb autóból szálltál át,azt mondod,hogy vérszegény.Naná hogy az!És a 170LE-s dízelből átülve is ugyanezt lehet érezni,hiszen mindenki a saját maga autójának a teljesítményéhez hasonlítja. Egyszerűen ez az 1.8TFSI motor nem abba a kategóriába tartozik,amit ti vezettek. Ha valakinek lenne "normális" viszonyítási alapja,az én lennék.145LE,320NM.Ha lesz lehetőségem ki is fogom próbálni.Ha pedig annyira nem kellene a piacnak,ha nem lenne ez a motor piac képes akkor nem is gyártanák.Egyszerűen leállnának vele.Ahogy tették(vagy teszik)a 2.0FSI motorral.
A kérdéseidre én nem tudom a pontos választ,valótlant pedig nem akarok állítani.Szerintem ha tutira akarsz menni,ugyanezeket a kérdéseket felteszed a koda Superb topicban. Ami pedig az 1.8TFSI motor illeti,szerintem a 160LE-t,és 250NM-t nem éppen sportszerű szembeállítani úgy,hogy vele szemben egy 170LE-s,350NM motor áll.Persze,hogy harmatgyengének lehet érezni!!!
Az új Superb egészen friss megközelítést képvisel a felső-közép kategóriában. Főként a tágas utastér, a sokoldalúan nyitható hátsó, ötödik ajtó, illetve az autó kiemelkedő ár-érték aránya különbözteti meg az előző generációs Superb-től. Kétféle benzin-, és háromféle diesel motorral kapható!
Most BEVEZETŐ ÁRON!
10% befizetéstől a havi törlesztőrészlet csak 46.495,- Ft!*
Miért fontos ez neked?Mert e-mailben jött,mivel azzal,hogy az autóm vásárlása előtt szinte mindegyik Skoda kereskedést megkerestem,ezért ezeknek mind a névsorában vagyok,és mindegyik más promóciós üzeneteket küld.Ez annak a része. Szép a bordó!Nekem is ilyen lesz....majd! :)
A német oldalon már nagyon rég(ez persze relatív)10-15oldalon keresztül csak új Superbeket találni.Igaz,hogy az 1.8TFSI motorral,és a 140LE-s 2.0PD TDI motorral szerelteket,különböző felszereltségi szinten. Nálunk megmarad a fél év csúszás.
Én mindig benzin párti voltam,hiszen azért is vásároltam mindig csak ilyen motorral szerelt autókat.Amikor a Superbemet vásároltam,nem nagyon volt alternatíva,hiszen az akkori benzines Superbek méregdrágák voltak számomra.Ez az 1.8T(150LE),és a 2.8 V6(193LE)motorok.Dízelből pedig az 1.9PD TDI(115LE)maradt.Valahol a kényszer is rávitt,hogy ezzel a motorral vettem meg az autómat.Egy cseppet se bántam meg! Az egy dolog,hogy most már 145LE,és 320NM-ra képes,de amiatt is igaz,mert beleszerelmesedtem ebbe a PD hangba! :) Alapjáraton zajos,és ha mellette állsz még talán zavaró is lehet.DE!Ha beültél az autóba semmit nem hallasz.Legalábbis én nem hallok.A hangszigetelés 100%-os. Ezért én biztos,hogy a zajossága ellenére is a megbízható dízelnél maradok.Valószínű,hogyha ezek az árfekvések maradnak,akkor a 2.0PD TDI Elegance szintű Superb lesz választva. "Ha csak az árat nézem a legjobb választás a 2.0 PDTDI" Nálam ez fog dominálni. Ez a motor is kaphat egy megbízható plusz erőt,és nem lesz gond. A CR TDI motor hangját hallottam,sőt vezettem is egy ilyen motorral szerelt Audit,kulturáltabb,és csendesebb,de mind mondottam,az autóban ülve a PD motor hangja sem szűrődik be.
A magyar és az angol Superb katalógus közötti fogyasztás adatokban különbség van. Melyik lehet az igaz?
Magyar:
Vegyes fogy: 2.0 CRTDI DSG: 6,7 l
Angol/Német:
Vegyes fogy: 2.0 CRTDI DSG: 6,1 l
A 2.0PDTDI DSG fogyasztása vegyesben mindkettőnél 6,8l/100 km.
Szili azt írtad, hogy a CRTDI fogyasztása kedvezőbb, mint a PDTDI, prosi alapján ez igaz is csak a különbség mértéke nem tiszta.
A VW és Audi fórumban szinte mindenki azt írja, hogy nagyon magas a fogyasztása CRTDI-nek (főleg a régi PD tulajok szerint). Egy VW Passat tulaj leírása alapján (normál vezetés mellett) 8,5-10,5 l/100km között fogyaszt a 170Le változat!?
Ismerősöm egy hétvégére kapott egy új Audi A4-est 2.0 CRTDI (143Le) motorral, 10l-es átlag jött ki (nem versenyző típus és elmondása alapján finoman közlekedett vele). Neki egy 2.0 PDTDI (140Le) Passat-ja van amivel 6,5-7 l az átlaga.
Jól látod ez a matek lecke nagyon nehéz. 2 fajta Superb-t vezettem eddig :1.9PDTDI és ezt az 1.8 TSI-t, az 1.8 után a PDTDI nagyon zavaróan hangos volt!
Nem tudom, hogy a 2.0 PDTDI mennyivel halkabb. A 2.0 CRTDI csak a kereskedésben hallgattam (nem tudtam vele menni), kicsit csendesebbnek tűnt nekem.
Ha csak az árat nézem a legjobb választás a 2.0 PDTDI (200.000.-Ft-tal drágább az 1.8 TSI-nél, de 500.000.-Ft-tal olcsóbb a 2.0 CRTDI), de mi van a motor komforttal?
Emlékszem valaki már használ egy brunello 2.0 PDTDI DSG Elegance Superb-t a fórumból. Megkeresem és megkérdezem tőle mit tapasztalt.
Még nem tudom mikor rendelem meg (Octaviám beszámítási ajánlatát várom, 7,1M vettem, 9% kedvezménnyel, négy éves lesz 153E km). Leghamarabb a nyaralás után szeptember első napjaiban.
Lehet, hogy meg kéne várnom az 2.0CRTDI(140Le) motort??
Mázlista vagy,hogy egy teljes napig használhattad az autót.Nem vagyok irigy ember,de most lettem volna a helyedben.A képek is jók lettek. Végre egy olyan vélemény,hogy jó ez az 1.8TFSI motor,és hogy remekül mozgatja az autót.Már már az volt az érzése az embernek,hogy nem elegendő ez a 160LE,és a 250NM.Vagy még rosszabb,hogy ezek csak számok,és a valóságban nem lehet érzékelni ezeket az erőket. Szili más dimenzió,hiszen ő közel 250LE,és 320NM után(2.0TFSI) próbálta ki ezzel a motorral az autót.Persze,hogy nem volt megfelelő azok után. Bár azt se értem,hogy a VW Borát miért hozta elő.Nekem is a Seatom 1.6-os volt,de már a 16V(105LE,és 145NM)Ahhoz képest a mostani 145LE,és 320NM mennyei áldás. De abban igaza volt,hogy sokat eszik.Az a 9.5 liter 400km megtétele után számomra sokk!Pláne,hogy 5.5liter jön ki átlagba,de egy 400km levezetése után se mutat többet. Persze kérdés,hogy a későbbiekben ez az érték mennyire állna be,de szerintem átlagfogyasztásnak is ez az érték állandósulna.Igaz a 7 gangos DSG váltóval ki tudja,hogy mire lenne képes. Ha szeretsz gyorsabban menni és sok autópálya is van benne, néha alázni, erre a benzines jobb.
A dízel jóval gazdaságosabb, mellette brutál nyomatéka van és élvezetesen lehet vezetni. A motor választáson sok minden múlik(http://gepkocsi.com/uzemanyag/uzemanyag.php )Én már megszoktam a kellemes fogyasztási adatokat,és hogy van nyomatékom.
Köszi,hogy elmesélted a tapasztalatokat.Mikor vásárolod meg az autót? :)
Egy teljes napig hajtottam az 1.8 TSI Superb II-t.
A motor nagyon remek, kiváló a Superb-hez. Nem értem Szili összehasonlítását, 1.6 Borád kb. 146 Nm tudott míg az 1.8 TSI 250 Nm (nyomaték is fontos).
A Superb-t 8.5s alatt gyorsítja 100-ra, amit ki is próbáltam (Boranál ez mennyi?). Én nem tudom, hogy Szili mit érzett, de ez a motor legalább úgy viszi a kocsit mint a 2.0 PDTDI. Szerintem, aki ennél gyorsabb kocsit akar az mást keressen. A Superb-ben ez a motor dinamikailag tökéletes. Semmi hangja sincs alapjáraton, semmi traktor hang, semmi vibráció!
Probléma csak a fogyasztás: 400 km alatt 9,5 liter. 70%-ban finomam közlekedve 6 sebb. manuális váltóval. (DSG váltó párti vagyok, de a manuális is nagyon pontos és jók az áttételek, 140 km/h-nál hatodikban 2950-net pörög, 7 gangos DSG-vel pedig nagyon jónak ígérkezik )
700.000.-Ft kedvezőbb az 1.8TSI 7DSG, mint a 2.0 CRTDI 6DSG, ez pontosan 140.000. km-nél kerül egálba.
230.000 km-nél kb. 400.000-Ft- tal tankolnék többet a 1.8. TSI-ben, viszont a szerviz pedig olcsóbb!
Számomra a kérdés, hogy használtan majd a benzinest mennyivel nehezebb lesz eladni kb. 230.000 km-rel!?
Csináltam egy rakat fényképet, megpróbálok majd párat felrakni.
Akkor az új Superb alapból 17-essel jön ki ? Ha így van, felesleges... :( Az új Superb rövidebb tengelytávja eleve ront a rugózáson, pár francia kivételével a gyárak többsége amúgy is egyre feszesebbre veszi a rugózást (megint egy debil új trend, családi limuzinhoz kanyarvadász futómű) a komfortkedvelők meg bánatosan nosztalgiázhatnak... Emlékszem néhány éve még mekkora szám volt a 17-es felni peres gumival... A változás nem mindig jó... Aki majd 2015-ben vesz Superbet, az már a 20-as alapkivitelnek is örülni fog ? :) BGKK. (Ballonos Gumikat Kedvelők Klubja) Üdv.
Igaz, csinálhattam volna, de ha még kint lesz a jövő héten, akkor majd csinálok. A reklámnak nagyon jó formája a pláza kiállítás, mert rengeteg ember mászkál, a férfiak csak megnézik az autókat. Ráadásul nincs összehasonlítási alap, kisebb autó is kifejezetten nagynak tűnhet, egy Splashről jegyezte meg egy rokonom, hogy nem is olyan kicsi, de ha az utcán mellé áll egy középkategória alsó széle... :)
Ezért is tűnt fel, hogy sajna a Superbre igen kevés érdeklődő akadt. Remélem, csak pont gyenge időszakot fogtam ki. :)
Szerintem nem 18-as felni volt rajt, mert kifejezetten ballonosnak tűntek a kerekek. Csodálkoztam is, hogy ejnye nem valami nagy gurigák vannak rajta. Ami nem baj, mert én ballonosabb kerékpárti vagyok. Kifejezetten örülök a régi Superb 16-osának, nem csak azért mert az előző gép téli gumija jó rá :) hanem mert javít a rugózásán és a magyar utakhoz nem árt a komfort. Ha a W211 alá jók voltak a 16-os kerekek, nem is tűnt kicsinek, akkor másra is jó lesz. A sok collos felni elegáns, jót tesz a szemnek (és a gumisoknak is) de minden kavicson való áthajtást megérezni, az már nem az én stilusom. Elindult egy alapkivitel/nagy kerék őrület (a gumis szerint a Golf hozta be jó pár évvel 16-os felnivel) és folytatta a Renault. Szerintem az alapkiviteleket ballonos (és nem drágán cserélhető) gumikkal kellene forgalmazni, aki meg akarja, növelje a méretet.
Egy bevásárló központban, annak földszintjén, majdnem középen ki van rakva egy Superb, igen elegáns sötétkék színben. Jó ideig figyeltem, de sajnos szinte alig álltak meg mellette az emberek. :( Persze voltak akik egy pillanatra ránéztek, de valszeg meglátták a Skoda jelvényt, és azonnal továbbmentek. Ugyanezen helyen előzőleg pld. a Grande Punto és a Splash mellett mindig álltak emberek, régebben az új Passat mellett nagyon sokan, a közelmúltban az új A4 vagy a Mitsubishi Grandis mellett is, igaz ott főleg családosok. Az új Honda Civic nézettségbeli népszerűsége érthető volt, abszolút űrhangulat, nem is azt hoztam fel példának. Pedig komoly színben, szép felnivel, világos burkolaton nagyon jól nézett ki a Superb, még egy pillanatra én is elfelejtettem a menetpróba részbeni csalódottságát. Ez van persze, de ennél azért jóval több figyelmet érdemelne ez az autó. Üdv.
Nekem az a kérdésem,hogy mihez,vagy kihez képest "too much"? Ha ez téged zavar,akkor az nem az én problémám. Egy új modellről a lehető legtöbb információt el lehet itt olvasni.Én ezen vagyok.