Na ez zavar engemet,hogy egy dízel után az 1.8TFSI motor csalódás.Bár saját tapasztalat nem lenne rossz ebben a témában.Nálam csakis a kompromisszumok végett.Jó lenne menni egy olyan autóval,ami ezzel a motorral szerelt.
Már több mint 3,5 éve Octaviat hajtok DSG-vel. Ezt a váltót nagyon megszerettem, ezért az új Superb vásárlásakor is csak DSG változatok jöhetnek szóba nálam!
Három motor közül tudok választani: 2.0 PD TDI, 2.0 CR TDI, 1,8 TSI.
Előnyök, hátrányok a különféle tesztek alapján:
2.0 PD TDI:
+ jó az ára, kiforrott változat, kedvező fogyasztás
- traktoros hang, emiatt nagyobb zaj az utastérben, vibráció (ez tényleg így van???)
2.0 CR TDI:
+ finomabb járás
- kicsit magasabb fogyasztás PD-hez képest, új fejlesztés, magas ár
1.8 TSI:
+ észrevehetetlen járás, állandó max. nyomaték, 7 sebb. DSG, -700.000.-Ft a CR-hez képest
- állítólag a fogyasztás jóval meghaladja gyári értékeket (próbálta már valaki??)
Abban az esetben ha TSI benzinest és a CR dízelt hasonlítom össze:
Max fogyasztás: kb. 9,5 lit. TSI, 7,5 lit. CR.
Mostani üzemanyag ár különbség mellett (95: 310 Ft, D: 330 Ft, ha jól számolom): kb. 150.000. km után éri meg a CR-t választani
3,5 év alatt 153.000. km-t raktam az Octaviába.
Szerintetek mi a jó választás?
A cseh limuzinhoz 105 és 260 lóerő közötti motorok közül lehet választani. Előrendelésben már megvásárolható Magyarországon a Skoda Superb II. A második generáció különlegessége a Twindoor (ikerajtó) nevű csomagtérfedél, amely kétféleképpen nyílik.
Az egészet hátsó szélvédőstül kitárva hatalmas ötödik ajtóként szolgál, de csak a fém rész is nyitható. A megoldással a szedánok elegáns vonalvezetése a ferdehátú családi autók praktikumával párosítható. Akinek még több kell, az várja meg a jövőre érkező kombit. Három benzines és három dízelmotorból áll a kínálat. Érdekesnek ígérkezik az 1,4 TSI, tehát a kis turbós benzines, nem annyira a 125 lóerő, hanem a gyorsan megérkező 200 Nm-es forgatónyomaték és a 6,6 literre ígért átlagfogyasztás miatt.
A dízelek között a maradi PD TDI-k és a modern közös nyomócsöves CR TDI-k is megtalálhatóak. A Superb első körben nem kapta meg a CR TDI-t 140 lóerővel, a korszerű technika csak a 170 lóerős 2,0 TDI-ben érhető el.
Az új koda Superb öt csillagot szerzett a független Euro-NCAP töréstesztjei során, ami a lehető legjobb minősítésnek számít. E kiváló eredményhez a térdlégzsák is hozzájárult, az Euro-NCAP ugyanis a koda Superb mellé fűzött kommentárjában többek között az utasok térdei és felsőcombjai kiemelkedő védelmét is hangsúlyozta.
A Superb az oldalirányú és az oszlopnak ütközés szimulációja során egyaránt a lehető legmagasabb minősítést szerezte meg. A felnőttek védelmére 35, a gyermekekére pedig 40 pontot kapott. Mindemellett esetleges gázoláskor a gyalogosok védelme is igen magas színvonalú.
Az új Superb fejlesztése utasai lehető legmagasabb fokú biztonsága jegyében zajlott. Örömmel tölt el, hogy a független Euro-NCAP tesztek eredményei is igazolták az olyan autó megalkotása érdekében kifejtett erőfeszítéseinket, amely nemcsak funkcionalitása és kényelme, hanem a vásárlók számára döntő biztonsága tekintetében is az élvonalat képviseli kommentálta Dr. Eckhard Scholz, a koda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.
A Superb alapváltozata 5.870.000 Ft áron jelent meg a kínálatban, s felszereltségében hét légzsák, illetve további, a legmagasabb színvonalat képviselő biztonsági megoldások szerepelnek, mint például a nagyobb szilárdságú új karosszériageneráció, vagy a hátsó ütközéskori nyakcsigolya-védelem tekintetében (az úgynevezett ostorcsapás jellegű mozgásból adódó sérülésekkel szemben) továbbfejlesztett első ülések. Kívánságra az extrafelszerelések között egyebek mellett két további légzsák és az adaptív fényszórók rendszere is megjelenhet.
Azért nem teljesen reménytelen a helyzet.Attól még,hogy nem az igazi,azért még kitartok mellette. :)
Eddig csupán cikkeket lehetett olvasni a megújuló koda Superbről, most azonban kézzelfogható közelségbe került. Az egri koda Márkakereskedésbe megérkezett az új modell első darabja, egy 2.0-s TDI motoros, 140 LE-s változat.
A 2001. óta gyártott, igen kedvelt koda Superb-ből már több, mint 130.000 darab került értékesítésre, amely bizonyítja a márka sikerességét.
Számos újítás található az új modellen mondta el Gáll Viktória a Gál Autócentrum értékesítési vezetője. A csomagtér ajtó nyitási lehetősége nem csupán eredeti újítás, hanem a koda márka szabadalma is. A Twindoor megoldásnak köszönhetően a Superb igen praktikus liftback autóvá alakítható, az ötödik ajtó mindkét részének beleértve az ablakot is felemelését követően korlátlan hozzáférést biztosít az 565 l-s csomagtérhez.
Az új Superb tervezői az elegáns, időtlen vonalak megalkotásakor gondoltak az utasok maximális kényelmére is. Az elődhöz képest 3 cm-rel hosszabb karosszéria lenyűgözően bőséges teret garantál.
Az autó jelenleg háromféle szériafelszereltséggel valamint kétféle benzin- és háromféle dízelmotorral, automata DSG sebességváltóval, 5 - 6, sőt 7 sebességfokozattal is rendelhető.
Alapvető szempont volt a tervezés során a tökéletes biztonság elérése. Felszereltségi fokozattól függően a légzsákok száma akár 9 is lehet. Ennek is köszönhetően az új Superb az Euro-NCAP töréstesztjén 5 csillagot kapott.
A kistályai úti Márkakereskedésben tesztelheti az új Skoda Superbet és meggyőződhet arról, hogy méltó helye van a felső-középkategóriás személyautók között.
Én is úgy gondolom,hogy egyetértünk.Ezt már a legelején megjegyeztem magamnak. Hidd el nehogy hátul is kisebb a fejtér.Pedig nekem rövid a hajam! Valahogy nincs meg a belső tér nagysága.Mintha eltűnt volna.De hova? A váltón,ha hat sebességes a váltó,akkor szerintem nincs nagyon máshol hely,ahová tehetnék a rükvercet.Egyébként én csípetem,hogy az egyes mellett van.A Toledoban is ott volt,akár az Audikban.Azzal nincs bajom,nekem tetszik. Ettől függetlenül a váltó nem tetszett,mert nagyon közel éreztem a fokozatokat.A rövid út is tetszett.A mostani váltó viszont jobbnak tűnik nekem.
Vegyes érzelmek kavarognak bennem az autóval kapcsolatban.Még mindig csak 3-as az osztályzat.Idő kell neki! :)
Nekem hátul a fejtér nem tűnt vészesnek, lehet hogy azért, mert átlagos magasságú vagyok, magasabbaknak nagyobb hajjal lehet, hogy kevés lenne. :)
Kifelejtettem, hogy mi a manónak kellett a rükvercet máshova tenni a váltón, lehet hogy más a váltó ?
Az 1-es sima volt (a mostaninál kereszteződésben gyorsan pakolva néha akad, a Népitéletekben más is panaszkodott rá) a többi fokozatnál viszont nekem a réginek puhábbnak tűnt a járása.
Szerintem is az autó legjobb része a mérges "arca" elöl.
Örülök,hogy neked is sikerült az új Superb egyik modelljét kipróbálnod.Amint olvashatod az írásokból több féle felszereltséggel,és motorral felszerelt modellt tudnak a kedves kollégák kipróbálni! :) De a motortól most eltekintve,az autót értékelve te is láthatod,hogy amit én adtam 3-as osztályzat egyáltalán nem inkorrekt,hanem valós.Több benne számomra a visszalépés,mint az előre haladás.Szépen összegyűjtötted egy csokorba az előnyöket,és a hátrányokat.Ha egy picit visszaolvas az ember,akkor nagyon azonos vélemények,tapasztalatokat fogalmazunk meg. Egyetértek azzal,hogy mindenképpen meg kell várni az évek múltán esedékes frissítéseket,árképzések változásait,mert ahogy te is észrevetted elvesztette,vagy legalábbis nagyon lecsökkent az ár/érték arány az autóval szemben. Akkor úgy vehetem,hogy neked is inkább csalódás az autó,hiszen a hozzáfűzött nagy reményeket nem tudta megvalósítani,de annyira mégsem lett rossz,hogy ne szeretné az ember magának.Én így is,úgy is várnék(várok)4évet legalább,addig nyomon követem majd az autó változásait.Addigra lehet a véleményünk megváltozik.
Pont ilyen bordó színű 1.9 diesel Superbet próbáltam ki tegnap. :) A szalon elegánsan, igazi profiként állt a dologhoz, 30 km-es próbaúton voltunk. Ami tetszett:
- a szervókormány könnyebb, egyujjasabb, nálam ez előny, így szeretem. - a fék sokkal harapósabb, ez is előny nálam - csomagtartó 2 féle nyitási módja tényleg jó, pakolásnál nagy könnyítés. - bár általában nem szeretem a csőműszereket, de ez tényleg nagyon elegáns lett - az autó eleje élőben tényleg szép, a képeken nem tetszett. - motorosan behajtható visszapillantó tükör, hasznos dolog
Ami nem tetszett:
- zajosabb lett az autó, a motorhang jobban beszűrődött a motortér felöl - igen erős durva rezonanciák a kuplungpedálon :( - kormánykerék közepe - nem éreztem azt a tankszerű masszívságot, mint az elődben - hátsó lámpák élőben továbbra is "rönósak" nekem nem tetszenek
Összességében semleges a kép, tehát én az újért nem cserélném le a régit.
A 105 lovassal próbáltam, ami egész egyszerűen kevés ehhez az autóhoz. De ez nem kritika, mert nem kötelező megvenni ezzel a motorral. Az már viszont negativum, hogy összeraktunk egy konfigurációt 140 lovassal, és néhány nálam fontos extrával, rögtön ott voltunk 8-9 millánál. Annyit egyszerűen nem ér meg, annyiért már szintén nagyon jó, sőt esetleg jobb autót is lehet venni, bár ez már izlés és szükség kérdése. De a Superbre jellemző árelőny elveszett. A mostani 115 lovas 5 milláért galaktikus ajánlat egy ekkora limuzinért. Az újra az osztályzatom ár nélkül 4-es, árral együtt sajna csak 3-as. Fenntartom a korábbi véleményemet, hogy az új Superb a következő frissítésnél állhat össze. Üdv.
Lehet,hogy egy 4-es osztályzatot érdemel az autó,de mint egy szigorú tanár,aki a jó diákjától többet vár,adtam az autónak kipróbálás után 3-t!De az is elképzelhető,hogy nem azt kaptam vissza,amit videón,képeken,leírások alapján láttam.És a csalódottságomat így fejeztem ki,vagy egyszerűen túl sokat vártam,és kevesebbet kaptam.Menj el,próbáld ki,és kíváncsi leszek te miként látod a mostanihoz képest is az új Superbet.
Azért az valamit jelez, hogy Neked -rajongónak- 5-ös skálán csak 3-ast kellett adnod az új Superbre.
A V6-os csúcsváltozat nem pótolhatja a tipus Általad jelzett hiányosságait, egy csúcsmodellbe mindig beleadnak apait-anyait, nem mérvadó, a bivalyerős motor sok minden mást feledtet, már önmagában leveszi a lábáról a tesztelőt.
A nagy dolog az 1,X motorossal meggyőzni a tesztelőt.
Ettől függetlenül - bár én kezdettől a régit favorizáltam, a 3-ast túl szigorúnak tartom, szerintem 4-es lenne az igazságos. Az A2 videója alapján.
Még nem próbáltam ki élőben, 15 km-t kéne csak autóznom a próbára, meg fogom tenni a közeljövőben, és majd pontosítok, de nehezen hiszem, hogy 4-esnél rosszabbat adnék rá. Igaz 5-öst biztos nem. Na ezt hívják előítéletnek, vagy prekoncepciónak. :)
Most akkor a saját vélemény az autóról!A motort hagyjuk,hiszen sokunk által ismert 2.0 PD TDI DPF motorral szerelt modell volt,Superb Ambition felszereltséggel.Volt némi plusz extra,ezért a képeken látható autó,listaáron(!)7.575.800,- HUF.SOKK!!! El is mondom,hogy miért érzem soknak.Először is kívülről.Az autó tömzsinek látszik,és a fekete szín nem áll jól az autónak.Sokkal kisebbnek látom,mint a sajátomat.Biztos a formavezetésben van valami turpisság,de kisebb hatást értek el vele,hiába mutatnak mást a számok.A 16-os alu kevés,kell a 17-es,az tuti.Tetszett,hogy a tolatóradar lent helyezkedik el,a rendszám alatt,így még hamarabb tudja jelezni az akadályt.A kipufogó vég is tetszett.(tutira állat lehet a dupla vég a 3.6 V6-os Superben) A csomagtér 2 féle nyithatósága is jó pofa,és ötletes.Semmi ördögőség nincs benne. Elölről is tetszett az alakja,kicsit Passatos,kicsit BMW-s,és a mérges tekintet is jól áll neki! Belülről,és először hátul ülve.A fejtér eltűnt,megszűnt,nem létezik.A mostanihoz képest nulla.Ha én beülök hátra az autómban,akkor gigantikus hely marad,itt az újnál viszont totálisan elértem,pedig előtte voltam fodrásznál! :) A lábtér viszont megmaradt.Ha nőtt is a lábtér,én nem érzékeltem.Hátul 3-an már nem biztos,hogy annyira kényelmesen el tudnak helyezkedni,mint a mostani modellnél.Valahogy nem érzem azt a plusz helykínálatot,ami jellemezte eddig a Superbet. Furcsa volt vezetni.Nem tudtam az ülést magamnak beállítani.Olyan érzésem volt,mintha egy magaslaton ülnék.Itt is a fejem elérte a belső teret.A motor jól húzott,szépen vitte az autót előre.(Összehasonlítva a saját motorommal,nem éreztem különbséget az eredeti,és a chipelt között,talán nálam 2.fokozatban egy leheletnél többet gondolkodik,de a 3.,4. fokozatoknál 0 a különbség.) A váltó nagyon rövid úton jár,és pontos!Az ajtó borítása méltatlan az autóhoz,az nem tetszett!Az anyagok viszont jó minőségűek,mondjuk én a mostaniban felhasznált anyagokra sem panaszkodom.
Összegezve:én sokkal,de sokkal többet vártam az autótól.Igaz ez egy új forma,új autó,nem a mostani modell vonalát követi,de ettől még valahogy nem az igazi.Meg kell vele barátkozni,meg kell szeretni,mert nem olyan,mint a mindnyájunk által kedvelt modell!Nekem biztos,hogy meg kell szeretnem.Én egy ötös skálán,egy hármast adnék a kipróbált modellre.Ha azt nézzük,hogy én pont ezt,és így felszerelt modellt tudnám megvenni,akkor azt kell,hogy mondjam,nem kell.Ezért az összegért többet várnék.Bajba kerültem......
Beszélgettem a szalon&kereskedés&szervíz új ügyvezetőjével.A kezdetektől tegeződtünk,ez máris tetszett nekem.Megtekintette az én Superbemet,és elismerően szólt a szépségéről,hogy látszik a gazdáján,hogy foglalkozik vele. :) Akar egy ELEGANCE felszereltségű Superbet,bézs belsővel,bordó színben,mondtam neki az a kedvencem.Talán úgy jobban mutat majd. Másodállásban oda venne,mert látta,hogy én el is hiszem mindazt amit állítok az autóról.Mondtam,ha komolyan gondolja,akkor kereshetjük egymást. :) Egyébként ezt az autót kapta meg szolgálati autónak,amit kipróbáltam.
Április 3-án napon megkezdődött a koda Superb új generációjának sorozatgyártása a koda Kvasiny-ban található üzemében. Az első sorozatgyártású, Rosso Brunnelo fényezéssel és 2.0 TDI DPF motorral készült Superbet a koda értékesítés-irányítási részlegének adták át.
Ár 7.940.600,- HUF Szín Platinaszürke- metál Kárpit szín Belső szín: ülések: szürke/fekete - ajtók: fekete Szőnyeg: fekete Műszerfal: fent: fekete - lent: fekete Karosszéria Sedan Ajtószám 4-ajtós Ülőhelyek száma 5 ülőhely Motor Diesel Hengerűrtartalom 1 968 ccm Teljesítmény 103 kW/140 LE Hivatalos üzemanyag felhasználás 6,8 l/100 km Széndioxid-emisszió (CO2) 177 g/km Meghajtás Elsőkerék hajtás Sebességváltó DSG váltó 6 fokozatú Saját tömeg 1 512 kg Legnagyobb megengedett össztömeg 2 132 kg ÁFA 20 %
Extra: Park Assist - parkolást segítő rendszer parkolóradar elöl és hátul Maxi-DOT multifunkciós kijelzővel Rádió "Bolero" CD-lejátszóval érintőképernyős kijelző MP3 lejátszással, audio-csatlakozóval, integrált 6 lemezes CD-váltóval, 2 antennával (2 DIN méretű) Riasztóberendezés emelésérzékelővel ultrahangos belsőtér-védelemmel
Szériafelszereltség: "Maxi-DOT" multifunkciós kijelző Ablaktörlő ("AERO")- és mosó elöl intervallumkapcsolóval ABS + MBA (MSR + ASR) Blokkolásgátló mechanikus fék- asszisztenssel (motornyomatékszabályzó és kipörgésgátló) Aktív (biztonsági) fejtámlák elöl állítható magassággal Audio-csatlakozó a Jumbo-Boxban PDA, iPOD, MP3 lejátszó és egyéb audió eszközök csatlakoztatására Beltérvilágítás késleltetett kikapcsolással és érintkezővel minden ajtónál Bőrbevonatú kormánykerék (3 küllős) bőrbevonatú kézifék- és sebességváltó- kar Csatlakozó (12 V-os) a csomagtérben Csatlakozó (12 V-os) az utastérben elöl és hátul Csomagtérvilágítás Elektro-mechanikus szervókormány Elektromos ablakemelők elöl és hátul elöl komfortkapcsolással Elektronikus indításblokkoló ESP - elektonikus stabilitásprogram tartalmazza: Blokkolásgátló (ABS) Motornyomaték-szabályzó(MSR) Kipörgésgátló (ASR) Elektronikus differenciálzár (EDS) Hidraulikus fékasszisztens (HBA) Fejtámlák hátul (3db), állítható magassággal Fém "Superb" köszöbborítás Fém dekorbetétek "Mirage" Fém rakodóperem a csomagtérben Fényre elsötétedő visszapillantó tükör (belső) Figyelmeztetés égve maradt fényszórókra Figyelmeztetés nyitva maradt ajtóra Figyelmeztető fény az ajtókban Fordulatszámmérő, digitális óra Függönylégzsákok övfeszítővel az első és hátsó üléseken, biztosnsági öv-kontroll az első üléseken (fény- és hangjelzés) Fűthető első ülések Fűthető hátsó ablak antennával Harmadik hátsó féklámpa Hárompontos biztonsági övek elöl / hátul elöl övfeszítővel és magasság- állíthatósággal ISOFIX-gyermekülés rögzítési pontok (2db hátul) Kanyarkövető ködfényszórók Kapaszkodók az utastérben elöl és hátul (2-2 db), a hátsók ruhaakasztóval Kesztyűtartó zárt fedéllel megvilágított, hűthető Két tónusú kürt Kettős "Twindoor" csomagtérnyitás igény szerint változtatható 4 vagy 5 ajtós csomagtérnyitás Kihúzható tárolórekesz a középkonzolon Klímaberendezés "Climatronic" automatikus, kétoldali hőfokszabályzással, hűthető kesztyűtartóval Könnyűfém keréktárcsák "Spectrum" (16") kerékméret: 7J x 16" abroncsok: 205/55 R16 Könyöktámasz elöl "Jumbo-Box" Könyöktámasz hátul sízsáknyílással Központi zár rádiótávirányítással (kihajtható kulccsal) Króm díszítőelemek a beltérben (szellőzőrostélyok, a rádió, a klíma a váltógomb és a fényszórókapcsoló körül) Külső hőmérséklet kijelző Külső tükrök, elektromosan állítható, fűthető Színre fújt tükörházak Lábtérvilágítás elöl Lehajtható csomagakasztó fülek a csomagtérben (2 db) Magasságállítható első ülések gerinctámasszal Make-up tükrök elöl világítással, napellenzőbe integrált Megvilágított ajtónyitó kilincsek belül és megvilágított Jumbo-box Oldallégzsákok elöl Olvasólámpák elöl (2 db) és hátul (2 db) (diffúz beltérvilágítás - "CatVision") Osztottan dönthető hátsó üléstámla Parkolójegy-tartó Parkolóradar hátul Pohártartó elöl rögzítóháló a középkonzol oldalán, tárolórekeszek a csomagtérben Por- és pollenszűrő Rádió "Swing" CD-lejátszóval MP3 lejátszással, audio-csatlakozóval 2 antennával (2 DIN méretű) Rögzítőfülek a csomagtérben (6 db) Rugalmas szervizintervallum Sebességszabályzó (Tempomat) Szellőzőrostélyok a B-oszlopon Szemüvegtartó Színre fújt külső tükrök, ajtókilincsek és lökhárítók Tárolórekesz a középkonzolon megvilágított Tárolórekeszek az első és hátsó ajtókban Tárolózsebek az első ülések háttámláján Térdlégzsák a vezetőoldalon Tükörházba integrált második irányjelzők Üzemanyagellátás-megszakítás baleset esetén Vezető- és utasoldali légzsák, az utasoldali kikapcsolható Zöld hővédő üvegezés szélvédő szürke napfényvédő csíkkal
Ár 7.589.000,- HUF Szín Capuccino- bézs metál Kárpit szín Belső szín: ülések: szürke/fekete - ajtók: fekete Szőnyeg: fekete Műszerfal: fent: fekete - lent: fekete Karosszéria Sedan Ajtószám 4-ajtós Ülőhelyek száma 5 ülőhely Motor Diesel Hengerűrtartalom 1 968 ccm Teljesítmény 103 kW/140 LE Hivatalos üzemanyag felhasználás 5,9 l/100 km Széndioxid-emisszió (CO2) 155 g/km Meghajtás Elsőkerék hajtás Sebességváltó Kézi 6 fokozatú Saját tömeg 1 490 kg Legnagyobb megengedett össztömeg 2 110 kg ÁFA 20 %
Extra: Dohányzó-csomag ESP+HHC - elektonikus stabilitásprogram hegymenet asszisztenssel és guminyomás ellenőrzéssel tartalmazza még: Blokkolásgátló (ABS) Motornyomaték-szabályzó(MSR) Kipörgésgátló (ASR) Elektronikus differenciálzár (EDS) Hidraulikus fékasszisztens (HBA) Fa dekorbetétek "Noblesse" Könnyűfém keréktárcsák "Trifid" (17") kerékméret: 7,5J x 17" abroncsok: 225/45 R17 Napfényroló hátul (mechanikus) Rádió "Bolero" CD-lejátszóval érintőképernyős kijelző MP3 lejátszással, audio-csatlakozóval, integrált 6 lemezes CD-váltóval, 2 antennával (2 DIN méretű) Riasztóberendezés emelésérzékelővel ultrahangos belsőtér-védelemmel Szőnyegbetét elöl és hátul Szükségpótkerék
Szériafelszereltség : "Maxi-DOT" multifunkciós kijelző Ablaktörlő ("AERO")- és mosó elöl intervallumkapcsolóval ABS + MBA (MSR + ASR) Blokkolásgátló mechanikus fék- asszisztenssel (motornyomatékszabályzó és kipörgésgátló) Aktív (biztonsági) fejtámlák elöl állítható magassággal Audio-csatlakozó a Jumbo-Boxban PDA, iPOD, MP3 lejátszó és egyéb audió eszközök csatlakoztatására Beltérvilágítás késleltetett kikapcsolással és érintkezővel minden ajtónál Bőrbevonatú kormánykerék (3 küllős) bőrbevonatú kézifék- és sebességváltó- kar Csatlakozó (12 V-os) a csomagtérben Csatlakozó (12 V-os) az utastérben elöl és hátul Csomagtérvilágítás Elektro-mechanikus szervókormány Elektromos ablakemelők elöl és hátul elöl komfortkapcsolással Elektronikus indításblokkoló ESP - elektonikus stabilitásprogram tartalmazza: Blokkolásgátló (ABS) Motornyomaték-szabályzó(MSR) Kipörgésgátló (ASR) Elektronikus differenciálzár (EDS) Hidraulikus fékasszisztens (HBA) Fejtámlák hátul (3db), állítható magassággal Fém "Superb" köszöbborítás Fém dekorbetétek "Mirage" Fém rakodóperem a csomagtérben Fényre elsötétedő visszapillantó tükör (belső) Figyelmeztetés égve maradt fényszórókra Figyelmeztetés nyitva maradt ajtóra Figyelmeztető fény az ajtókban Fordulatszámmérő, digitális óra Függönylégzsákok övfeszítővel az első és hátsó üléseken, biztosnsági öv-kontroll az első üléseken (fény- és hangjelzés) Fűthető első ülések Fűthető hátsó ablak antennával Harmadik hátsó féklámpa Hárompontos biztonsági övek elöl / hátul elöl övfeszítővel és magasság- állíthatósággal ISOFIX-gyermekülés rögzítési pontok (2db hátul) Kanyarkövető ködfényszórók Kapaszkodók az utastérben elöl és hátul (2-2 db), a hátsók ruhaakasztóval Kesztyűtartó zárt fedéllel megvilágított, hűthető Két tónusú kürt Kettős "Twindoor" csomagtérnyitás igény szerint változtatható 4 vagy 5 ajtós csomagtérnyitás Kihúzható tárolórekesz a középkonzolon Klímaberendezés "Climatronic" automatikus, kétoldali hőfokszabályzással, hűthető kesztyűtartóval Könnyűfém keréktárcsák "Spectrum" (16") kerékméret: 7J x 16" abroncsok: 205/55 R16 Könyöktámasz elöl "Jumbo-Box" Könyöktámasz hátul sízsáknyílással Központi zár rádiótávirányítással (kihajtható kulccsal) Króm díszítőelemek a beltérben (szellőzőrostélyok, a rádió, a klíma a váltógomb és a fényszórókapcsoló körül) Külső hőmérséklet kijelző Külső tükrök, elektromosan állítható, fűthető Színre fújt tükörházak Lábtérvilágítás elöl Lehajtható csomagakasztó fülek a csomagtérben (2 db) Magasságállítható első ülések gerinctámasszal Make-up tükrök elöl világítással, napellenzőbe integrált Megvilágított ajtónyitó kilincsek belül és megvilágított Jumbo-box Oldallégzsákok elöl Olvasólámpák elöl (2 db) és hátul (2 db) (diffúz beltérvilágítás - "CatVision") Osztottan dönthető hátsó üléstámla Parkolójegy-tartó Parkolóradar hátul Pohártartó elöl rögzítóháló a középkonzol oldalán, tárolórekeszek a csomagtérben Por- és pollenszűrő Rádió "Swing" CD-lejátszóval MP3 lejátszással, audio-csatlakozóval 2 antennával (2 DIN méretű) Rögzítőfülek a csomagtérben (6 db) Rugalmas szervizintervallum Sebességszabályzó (Tempomat) Szellőzőrostélyok a B-oszlopon Szemüvegtartó Színre fújt külső tükrök, ajtókilincsek és lökhárítók Tárolórekesz a középkonzolon megvilágított Tárolórekeszek az első és hátsó ajtókban Tárolózsebek az első ülések háttámláján Térdlégzsák a vezetőoldalon Tükörházba integrált második irányjelzők Üzemanyagellátás-megszakítás baleset esetén Vezető- és utasoldali légzsák, az utasoldali kikapcsolható Zöld hővédő üvegezés szélvédő szürke napfényvédő csíkkal
Ár 7.089.800,- HUF Szín Brunello- vörös metál Kárpit szín Belső szín: ülések: szürke/fekete - ajtók: szürke Szőnyeg: fekete Műszerfal: fent: fekete - lent: szürke Karosszéria Sedan Ajtószám 4-ajtós Ülőhelyek száma 5 ülőhely Motor Benzin Hengerűrtartalom 1 798 ccm Teljesítmény 118 kW/160 LE Hivatalos üzemanyag felhasználás 7,6 l/100 km Széndioxid-emisszió (CO2) 180 g/km Meghajtás Elsőkerék hajtás Sebességváltó Kézi 6 fokozatú Saját tömeg 1 454 kg Legnagyobb megengedett össztömeg 2 074 kg ÁFA 20 %
Extra: Rádió "Bolero" CD-lejátszóval érintőképernyős kijelző MP3 lejátszással, audio-csatlakozóval, integrált 6 lemezes CD-váltóval, 2 antennával (2 DIN méretű)
Szériafelszereltség: "Maxi-DOT" multifunkciós kijelző Ablaktörlő ("AERO")- és mosó elöl intervallumkapcsolóval ABS + MBA (MSR + ASR) Blokkolásgátló mechanikus fék- asszisztenssel (motornyomatékszabályzó és kipörgésgátló) Aktív (biztonsági) fejtámlák elöl állítható magassággal Audio-csatlakozó a Jumbo-Boxban PDA, iPOD, MP3 lejátszó és egyéb audió eszközök csatlakoztatására Beltérvilágítás késleltetett kikapcsolással és érintkezővel minden ajtónál Bőrbevonatú kormánykerék (3 küllős) bőrbevonatú kézifék- és sebességváltó- kar Csatlakozó (12 V-os) a csomagtérben Csatlakozó (12 V-os) az utastérben elöl és hátul Csomagtérvilágítás Elektro-mechanikus szervókormány Elektromos ablakemelők elöl és hátul elöl komfortkapcsolással Elektronikus indításblokkoló ESP - elektonikus stabilitásprogram tartalmazza: Blokkolásgátló (ABS) Motornyomaték-szabályzó(MSR) Kipörgésgátló (ASR) Elektronikus differenciálzár (EDS) Hidraulikus fékasszisztens (HBA) Fejtámlák hátul (3db), állítható magassággal Fém "Superb" köszöbborítás Fém dekorbetétek "Mirage" Fém rakodóperem a csomagtérben Fényre elsötétedő visszapillantó tükör (belső) Figyelmeztetés égve maradt fényszórókra Figyelmeztetés nyitva maradt ajtóra Figyelmeztető fény az ajtókban Fordulatszámmérő, digitális óra Függönylégzsákok övfeszítővel az első és hátsó üléseken, biztosnsági öv-kontroll az első üléseken (fény- és hangjelzés) Fűthető első ülések Fűthető hátsó ablak antennával Harmadik hátsó féklámpa Hárompontos biztonsági övek elöl / hátul elöl övfeszítővel és magasság- állíthatósággal ISOFIX-gyermekülés rögzítési pontok (2db hátul) Kanyarkövető ködfényszórók Kapaszkodók az utastérben elöl és hátul (2-2 db), a hátsók ruhaakasztóval Kesztyűtartó zárt fedéllel megvilágított, hűthető Két tónusú kürt Kettős "Twindoor" csomagtérnyitás igény szerint változtatható 4 vagy 5 ajtós csomagtérnyitás Kihúzható tárolórekesz a középkonzolon Klímaberendezés "Climatronic" automatikus, kétoldali hőfokszabályzással, hűthető kesztyűtartóval Könnyűfém keréktárcsák "Spectrum" (16") kerékméret: 7J x 16" abroncsok: 205/55 R16 Könyöktámasz elöl "Jumbo-Box" Könyöktámasz hátul sízsáknyílással Központi zár rádiótávirányítással (kihajtható kulccsal) Króm díszítőelemek a beltérben (szellőzőrostélyok, a rádió, a klíma a váltógomb és a fényszórókapcsoló körül) Külső hőmérséklet kijelző Külső tükrök, elektromosan állítható, fűthető Színre fújt tükörházak Lábtérvilágítás elöl Lehajtható csomagakasztó fülek a csomagtérben (2 db) Magasságállítható első ülések gerinctámasszal Make-up tükrök elöl világítással, napellenzőbe integrált Megvilágított ajtónyitó kilincsek belül és megvilágított Jumbo-box Oldallégzsákok elöl Olvasólámpák elöl (2 db) és hátul (2 db) (diffúz beltérvilágítás - "CatVision") Osztottan dönthető hátsó üléstámla Parkolójegy-tartó Parkolóradar hátul Pohártartó elöl rögzítóháló a középkonzol oldalán, tárolórekeszek a csomagtérben Por- és pollenszűrő Rádió "Swing" CD-lejátszóval MP3 lejátszással, audio-csatlakozóval 2 antennával (2 DIN méretű) Rögzítőfülek a csomagtérben (6 db) Rugalmas szervizintervallum Sebességszabályzó (Tempomat) Szellőzőrostélyok a B-oszlopon Szemüvegtartó Színre fújt külső tükrök, ajtókilincsek és lökhárítók Tárolórekesz a középkonzolon megvilágított Tárolórekeszek az első és hátsó ajtókban Tárolózsebek az első ülések háttámláján Térdlégzsák a vezetőoldalon Tükörházba integrált második irányjelzők Üzemanyagellátás-megszakítás baleset esetén Vezető- és utasoldali légzsák, az utasoldali kikapcsolható Zöld hővédő üvegezés szélvédő szürke napfényvédő csíkkal
ha az első lámpa ennyire űber, miért nem engedték (mert gondolom erről van szó), h hátul LED-es legyen? bár a formája is kicsit fura, az ajtón levő részt elhagyva egész sportos lenne!