te csajo!!!!!!!!! :)
komolyan gondoltam, a Thaliat elsosorban az ara miatt veszik, ezert nem valoszinu, hogy valaki 250-ert 15"-es felniket vesz ra peres gumikkal, meg le is ulteti. De nem is arra van. Tipikusan az az auto, ami ugy jo, ahogy van....
Szvsz sokkal jobban néz kia Thalia, ha kissé nagyobb kerekeket kap és peresebb a gumi rajta. Még némi ültetés és akkor egész autó formája lenne. :)
Persze családi autónál nem ez a szempont.
talan. am az egesz auto kevesse massziv es "nincs ugy egyben" (ezt hirtelen nem tudom szavakba onteni), hogy jo tuningalap legyen belole. bar en ebben furcsa izlesu vagyok, nekem mar az is budos, ha kilatszik a dobfek :)
Ma a munkahelyem parkolójában láttam egy Thaliát.Feketemetál,sötétített ablakok,alufelni,dupla kipufogóvég,hatalmas hátsó szárny.Dögösen nézett ki....de szerintem nem igazán illik ez a stílus ehhez az autóhoz.
Egy pl:Clionak sokkal jobban áll az ilyen jellegű sportosítás.
A szélterelőt a márkakereskedésben vettem,de egyébként Szatuna gyártmány.Az egy pár volt 6000 Ft körül.Egy kicsit sokkaltam ennyi pénzt 2 db műanyag vacakért,de nagyon bevált.Szerintem érdemes felszereltetni.
Ja,ha tudsz olyat válassz ami teljesen lenyúlik az oldalablak aljáig.Az enyém kb:háromnegyedes ( kb:a tükörszár vonaláig ér) és néha hozzádörzsölődött az ablaküveg tetejéhez mikor felemeltem az ablakot.Már bekopott,most már nincs vele gond.:)
Orommel vettem eszre, hogy ujbol feleledt a topic. ;-)
Kozben szorgosan gyujtogettem a kilometereket az autoba es most 8500-nal tartok, ami alig harom honap alatt nem is olyan rossz.
Ami az autot illeti:
Motorilag maximalisan meg vagyok elegedve es ugyanez igaz a futomure is. Tenyleg, fantasztikusan jol megy.
A csomagter zarjanak a beragadasa valoban tipus hiba lehet, mert nekem is beragadt. A szervizben megkentek, megmozgattak aztan most jo, de ki tudja meddig.
Ezen kivul meg egyszer kellett szervizbe mennem, akkor a kulcs mondta fel a szolgalatot, nem ismerte fel az immobilizer. Aztan egyszer felismerte, aztan megint nem ismerte fel .... Szoval kulccsere lett a vege.
Ezen kivul nincs vele kulonosebb problemam.
Ja, meg valami. Az enyemben nincs legkondi, igy viszont napsutesben fantasztikusan meleg. Vezettem mar sok autot, de meg egyet sem talaltam ilyen melegnek. Ha lehuzom az ablakot akkor meg tenyleg nagyon zajos. Van otletetek hogyan lehetne ezen segiteni?
Ami a benzint illeti valoban hallatszik a csobogas, de nem baj, mert ha lannyal vagy konnyen teremt romantikus legkort. ;-)
Igen, azz R19 TS-ben volt 1.4-es 80 lovas motor, a TR-ben pedig 60 lovas. Már akkor sem értettem, honnan jutott eszükbe egy ekkora autóba 60 lovas motort tenni. Megmozdította egyáltalán?
Sikerült meggyőznötök (és utánanéztem :-), a kétféle egynégyes nem egymás után, hanem együtt létezett 1390 ccm 80 LE, ill. 1397 ccm 55 v. 60 LE formában, mindkettő karbis. (92-től van 1.2I és 1.4I.)
Nekem is volt régi kasznis R19 Chamadeom, 1.4-es, 80 lovas, karburátoros, kéziszívatós kocsim. Imádtam, és nem fogyasztott 6.5 lityinél többet. A legkirályabb kocsi volt (na jó ez összehasonlítás kicsi mintája miatt biztos túlzás), de az utána következő 1.6 16V 91 lovas swift sedan semmivel nem volt jobb, pedig injektoros, automata szívatós volt. Nagyon szerettem azt az autót. Nagy volt, elegáns (sötétkék), kényelmes, ment, mint a mérgezett egér. Jól gyorsult, jó volt az útfekvése. Nagyon sajnáltam, amikor lakásfelújítás miatt el kellett adni.
1. nem 145, hanem 146 :)
2. soha nem hasonlitanam az Alfam a Thaliahoz, a kozmondas szerint a sasnak nem dicsoseg legyozni a varjut :)
3. mar irtam, hogy a noverem Felicia vs. Fabia gondolkodott, en ajanlottam neki a Thaliat. Tehat egyetertunk.
4. Eddig olyan 7000 km-t raktak bele 7,02 atlagfogyi mellett (1.4 8V)
Tudtommal 92-ben volt a váltás, de ez igazából a kasznira vonatkozik. A régebbi karosszériásba is belerakták a befecskendezős motort. (kb. 91-től.) Lehet hogy rosszul tudom, remélem a tulajdonos majd megmondja hogy milyen kocsija volt.
Ha jól emlékszem az bizony két külön motor: a régi 55, az "új" 80 lovas, a régi karburátoros, az újabb injektoros. (Emlékeim szerint '93-ban volt a váltás.)
Hogy a fenébe evett neked a 19-es 8-9 litert ? Én 6,5 fölé soha nem bírtam tornászni. (Városban keveset mentem vele.) Igaz az enyém 94-es volt, de motorügyileg tudtommal megegyezik a 92-essel.
Ja egyébként a csomagtartó probléma renault sajátosság. A 19-es csomagtartóját például lecsukni nem lehetett rendesen, úgy tűnik ezen próbáltak változtatni, de kicsit túllőtek a célon.
Végigolvastam a topicot és megosztanék veletek egy-két dolgot. A családban már az negyedik 19-est gyűrjhük, mekem pedig volt egy Clio I-em is. A Clio I 91-ben, az új 19-es 92-ben jelent meg és mindegyikbe azt az 1.4 8 szelepes motort rakták amit (kis módosításokkal, lásd szelepfedél kinézete) még most is árulnak a Thaliába. Ez a motor a 19-esekben 8-9 liter körül evett, a cliómban pedig simám benyelte a tízet. Több ismerősöm is vett 1.4 16V ClióII-t, nekik 6-7 liter körül eszik. Úgyhogy mindenkit lebeszelélnék a 8V Thalia megvételéről. Már csak amiatt is, hogy az egy elavult, régi konstrukció. Bár még mindig sokkal jobb mint az opel 1.4 8v motorja, vagy a suzuki 1.3-ja, a Felicia/Fabia páros 68Le-s motorjáról nem is beszélve.
Cgo!
Volt igaszság abban amit leírtál, de azért azt el kell ismerned, hogy az Alfa 145 nem Clio/Thalia kategória. Ilyen erővel leírhatnám, hogy a 124-es Mercedesem a maga 14 évével és 160 lóerejével is mennyivel gyorsabb és kényelmesebb volt bármelyik Cliónál.
És abban pláne nincs igazad, hogy az emberek sznobizmusból vesznek francia autót.
Pont ellenkezőleg a magyar ember sznobizmusból NÉMET autót vesz. A magyar emberek nagyrészének számára a német autó az isten, annál jobb nincs.
Ezt jól példázza az is ami a cégednél történt. Amit elment a francia vezető (a franciák nagyon nacionalisták és emiatt természetes számukra, hogy egy francia érdekeltségű cég francia autót vesz) milyen autókat is vettek? Audi, VW, Skoda mind német.
A skoda és a seat ugyanúgy a olcsó kivitele a vw-eneknek, mint a thalia a clionak.
Ha megnézed ezekbe mindig a polo, golf, passat levedlett és elavult motorjait és futóműveit teszik. A belsőről nem is beszélve.
Úgyhogy szerintem egy thalia az új motorral még mindig jobb vétel mint bármelyik skoda.
És ez nem azért van mert "skoda=kommunizmus".
Na mára ennyi, lehet lehurrogni, vagy helyeseli, kinek-kinek szíve szerint.
Engem most ért utól az Innoz által említett nem nyílik a csomagtartó történet.Még szerencse,hogy üres volt.Márkaszervíz 10 perc alatt megjavította.
Készüljetek fel, úgy tünik típushiba!
OFF
ez a szelvedo dolgot a 145/146-os Alfakban csinaltak meg nagyok jol (szerintem). A levego az elso ajtokba is be van vezetve, es egyenesen az oldalso uvegre fuj. Elul pedig egesz vegig fuvokak + kozepett meg egy oriasi nyilas. Amikor telen probaltam az "olvasztast" nagyon tetszett...
http://alfaromeo.dream.hu/cgo/2_int.jpg
ON
innoz,
ezek szerint tipushiba. Csereltek, vagy kentek?