Nem azért mert nekem is ilyen van, de szerintem egyáltalán nem csúnya. Bár nem a lehető legszebb autó, de szerintem inkább szép, mint csúnya, határozaottan jó kiállású kocsi. Ami a műszaki tartalmat illeti, totál elégedett vagyok vele, megvan már lassan 2 hónapja.
Csak annyit szeretnek mondani, hogy immaron 2 napja boldog Thalia tulajdonos vagyok es nagyon meg vagyok elegedve az autoval. Tenyleg jol meg! Csendesebb mint gondoltam. Kicsit kenyelmetlen helyen van az ablakemelo gomb, de azert lehet hasznalni. Allitolag igen nagy keletje van az autonak, mert a Budaorsi Baumgartnernel azt mondtak, hogy atlagban naponta 10 autot visznek el, abbol 8 Thalia.
Nekem is azt mondtak tobben is a markaszervizben, hogy nem kell bejaratni az autot, hasznaljam ugy mint egy akarmilyen mas jarmuvet. En igy is tettem, kiprobaltam mennyit bir, remelem nem szakadt meg bele a kicsike.
Szoval, egyenlore mindenkinek csak ajanlani tudom. Kivancsi vagyok mi lesz a velemenyem az masodik tankolas utan.
Barmi tortenhet alapon, szeretnem gumicsikokkal megvedeni az autot elol, hátul a lokharitoknal.
Hol lehet ilyen gumicsikot beszerezni ami meg ki is nez valahogy?
Az én Cliomban is Titan Dypolt rakattam ,mert előtte sok jót olvastam róla. Ott 45 eFt-ba került beszereléssel együtt. Elég egyszerű kis szerkezet, de állítólag hatásosan működik.
Elve az, hogy egy "hűvelyt" szerelnek be a sebváltóba, váltóházba?? , amelybe egy kb 10 cm hosszúságú acél zárat kell dugni. Ez csak hátramenet fokozatban lehetséges, és a kiviteléhez természetesen a saját kulcsa szükséges.
Az egész szinte láthatatlan, a sebváltó mellett helyezkedik el kb. az utas bokájának magaságában, szépet be lehet építeni a szőnyegkárpitba. kezelése egyszerű és gyors. Hogy hol érdemes szereltetni, arról nem tudok nyilatkozni.
Sok sikert az új autóhoz, jól jártál vele.
Most vasaroltam Thaliat, ha minden igaz szerdan kapom meg az autot. A kereskedesben felajanlottak, hogy szerelnek be Titan Dipol sebvaltozarat
50eFt-ert. Ezen kivul azt mondtak, hogy vehetek is naluk masfajta sebvaltozarakat az uzletukben. Itt arakat nem tudok, de biztos lenyeges kulonbseg van
koztuk, ha azonkat nem kell beszerelni.
Igazabol szeretnem tudni, hogy mi alapjan ve ez a bizonyos Titan Dipol, hogy mukodik? A gagyibbakat lattam, azok egyszeruen a sebvaltot a kezifekhez
rogzitik. Mennyire latszik ez az autoban es mennyire csunyitja el a belso kornyezetet? Meg soha nem lattam ilyet, ha van esetleg fenykep a neten, akkor
megkoszonnem ha ideirnatok a helyet.
Azt hogy mennyire biztonsagos sikerult kideritenem a forumbol. ;-)
Ja, meg valami, ha ti vennetek most uj Thaliat, akkor beszeretetnetek ez a Titan Dipolt a sajat szervizukben? Vagy esetleg valami mast valahol mashol?
Vagy semmit?
Vegulis az uvegeket mar gravirozzak, lehet az is eleg?
Nekem az első tankolás után 6.5 l jött ki átlagban. Volt benne Budapest meg vidék vegyesen. (az enyém igaz 75 LE-s, meg nem mentem sokat 100 fölött). Ekkora különbség lenne a két motor fogyasztása között, vagy esetleg nagyon tapostad neki?
Sziasztok,Topo vagyok.2001 márc. 13-óta egy Renault Thalia RN boldog tulajdonosa.Az enyémen van vonohorog!! A Thaliara szerelheto horog csak egy kis utánajárást igényel a kereskedőtől és sajnos sok esetben nem teszi meg.Egyébként levehető vonófejes kell rá,mert a sima belelóg a rendszámba és a vizsgán nem engedik át.
Egyébként halottam mástól is,hogy a kereskedő nem volt hajlandó felszereltetni a horgot.Van eleg sok Renault markakereskedo, lehet valasztani koztuk.
Nem hiszem, hogy a műanyag sárvádő borításnak bármi köze lenne a kilókhoz, gondolom a biztonságot csak nem áldoznák fel a súlyért. Az a belső acél merevítés gondolom megfelel a régebb, sima acél sárvédőnek és pluszban rakták rá a műanyag borítást, hogy az sérüljön. Én nem tapasztaltam a tolatás utáni egyes kapcsolásának nehézségét. Pontosan az ellenkezőjét. Minden fokozat simán jön-megy, nekem ez nagy élmény egy suzuki után.
Üdv minden Thalia tulajnak. Egy hete vagyok már tulajdonosa egy 75 pacisnak. A járgány nagyon cool, a fogyasztása is jó. Annyi problémám van, hogy néha tolatás után nem akarja az 1-est. Ti is tapasztaltátok már?
Egy másik dolog: A márkakereskedő nem volt hajlandó vonóhorgot tenni Thaliákra, viszont az összes többi típusra igen. Azzal magyarázta, hogy a Renault Hungária tiltotta meg. Tapasztalta már valaki?
A Világgazdaságban olvastam:
"...Különösen az idén piacra lépett Thalia aratott: a 2500-as éves értékesítési tervvel szemben már 3300 megrendelés érkezett a kiskocsira."
Igen, nekem is soknak tűnik, nem tudom, hogy a "bejáratásnak" van e ehhez köze, azért még méregetem. Nem tudom, hogy mennyit számított, de az első, 7.5 literes fogyasztásnál több volt az autópálya, meg az országút, és kevesebb a város, a második tanknál pedig fordítva. De alapvetően vegyes használat volt mindkettő, kissé soknak tűnik a 0.7 literes különbség.
hat eleg sok, ha vegyes fogyasztasrol van szo. Eppen tegnap olvastam egy cikket az uj Megane Classicrol 1.6 16V, 110 LE - olyanokat emlegettek, hogy 6,8 meg 7,5, ill. 8,5 varosban... 9,8 s gyorsulas es 195 km/h top mellett.
Saját tömeg: 980 kg, megengedett legnagyobb tömeg: 1500 kg. Ez a Thalia temészetesen. A Suzukira nem emlékszem, de utánanézek. Lehet, hogy tévedek az 50 kg-al kapcsolatban, de arra tisztán emlékszem, hogy a két kocsi saját tömege közötti különbség kisebb, mint a megengedett össztömegük közötti különbség.
Mennyit nyom a Thalia? Azt hittem közelíti az 1 tonnát (a 1.3-as Sedan tudtammal 820-840 kg, az 1.6-ost nem tudom), de sehol nem látom, sem a Renault, sem a Baumgartner oldalán. Csak azért fura ez az 50 kg különbség, mert anno az R5 (ami a sima Swiftnél is kisebb) 845 kg, azaz nehezebb a Sedannál, akkor a Thalia, ami lényegesen nagyobb (és több benne az extra, hiszen az R5-t semmi ilyen nem terhelte) csak 50 kg-mal lenne nehezebb?
Egyébként az össztömeg ott játszik, hogy a motorvezérlést ennek megfelelően állítják be, nem véletlen hogy a könnyebb Clio-ban "erősebb" ugyanaz a motor, mint a Megane-ban.
Én eleddig egyszer tankoltam (ma lesz a következő) és vegyes használat mellett pont 7,5L-t mértem. Logikusnak hangzik, amit igazi hős mond, bár a súlykülönbség a sedan suzuki és a thalia között kb. 50 kiló. Sokat számít az az 50 kiló? Mondjuk az sem nélkülöz minden logikát, ha abból indulunk ki, hogy nem is a saját tömeg különbsége itt a lényeg, hanem esetleg a megengedett össztömegé, ami ez esetben jelentősebb. Akkor is meg kell tudni mozdítani az autót, ha fullra van pakolva.
A Suzukiban a nagyobb motor sokkal kisebb tömeget mozgat, persze hogy kisebb az áttétel. (Kivétel persze akad, pl. Peugeot 205 GTI, aminek "összeérnek" a fokozatai, de az gyorsulásra van tervezve és nem takarékosságra.)
Kicsit későn reagálva a csecsemőkori túlfogyasztás kérdésére, de a jelenség létezik. Az első néhány tankoláskor számított fogyasztásaim így néztek ki: 10.2, 9.9, 9.4, 8.9, 8.8, 8,6...
Igaz, hogy van mérési pontatlanság, az időjárás is melegebbre fordult közben, de ez akkor is egy tendencia. Most, 15 hónap után a megtett 26.000 km-re vonatkozó átlag 8.43 l/100km, 90% városban megtett úttal. (pontos adat, mert céges autónál kénytelen vagyok a számlákat "excellálni"). Ez egy 1.4 16V 95 LE motorka egy Scenicben (ja, és egész nyáron klímáztam!), ami ua. mint a 98 LE-s, csak a vezérlése a nagyobb tömeghez van hangolva.
Az előző autóm (az is új volt, egy (régi) Astra) semmi hasonlót nem produkált.
És nagyon igaz, hogy ha ezektől a motoroktól 1240 kg tömeg mellé elvársz némi dinamizmust, ötezer körül kell tartani a fordulatot... :-)
Köszi a jótanácsokat, én is kb. így járatom be, merthogy még 1000 km alatt vagyok. Utána nem fogom ennyire kímélni az biztos. A fordulatszám azért volt furcsa, mert előtte egy szintén 16 szelepes kocsit nyúztam (Suzuki) és annak egész más volt az áttételezése, sokkal több volt egy-egy sebességfokozat, igaz, hogy az a motor 1.6-os, nem tudom ennek van e jelentősége. Amíg a Thalia 120-nál 3700-at a pörög, addig a Suzuki csak 3100-at pörgött.
Thaliat csak kepen lattam, Renault fan sem vagyok, annyi viszont biztos, hogy minden 16 szelepes motor porgos. Az elso 1000 km alatt ajanlatos a fordulattal a redline kezdete / 2 fordulat alatt maradni (nalam a piros tartomany 7000-nel kezdodik, ezert 3500-4000 volt a max.), az elso olajcseret 3000-nel iktattam be, ekkor mar hetente 1-2x kiporgettem kettesben es harmasban 5500-6000-ig, az uj Castrol RS Racing olajjal pedig egesz leszabalyozasig porgetem, ha ugy van kedvem. Ugy gondolom, hogy ezzel mindent megkapott a motor, amit meg kellett kapnia.
Szerintem brutalis kinzas egy 16V-s motrot 40-nel 4-be rakni. Porgetni kell, azert van. Nem is beszelve arrol, hogy a sok benazas (bocs) alatt rengeteg kosz rakodik le, es idovel megno a fogyasztasod, lelustul a motor.