Keresés

Részletes keresés

Devil 505 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 34
Szerintem lépjél túl ezen a lutoni éjszakán és nyugodtan repülj máskor is a fapadosokkal.  El kell mondanom, hogy engem például Ciampinón ért egy keserű csalódás, a mai napig nem dolgoztam fel. Nincs terasz és nem tudtam fotózni! :)
Előzmény: Coke Girl (33)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.06 0 0 33

16.2.2. Amennyiben bármely járat a menetrendszerinti indulási időhöz képest legalább 5 órával később indul, ismételten étkezési utalványt osztunk, valamint Ön a következő lehetőségek valamelyikét választhatja:

SZÁJHAGYOMÁNY ÚTJÁN TERJEDT EL AZ UTASOK KÖRÉBEN, hogy egy adott kapunál kaptak egyesek 4 fontot, Mindez 5 perccel az összes üzlet bezárása előtt történt, gyakorlatilag nem tudtak minket kiszolgálni csak száraz péksütivel. Ja, és csak egyszer osztottak jegyet. (Azzal sem mentünk sokra!)

Előzmény: Devil 505 (32)
Devil 505 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 32

Szia Coke Girl!

Biztos vagyok benne, hogy friss még a kellemetlen élmény és indulatból fogalmaztad hozzászólásodat. Éjszaka ücsörögni egy reptéren valóban nem túl kellemes, de mivel egy kicsit belülről látom a kereskedelmi repülést, reagálnék néhány hozzászólásodra.

Késés:

Figyelmedbe ajánlom a WIZZ üzletszabályzatát, amely egyértelműen rögzíti a késés esetén alkalmazott eljárásokat.

16.2. JÁRATKÉSÉS

16.2.1. Amennyiben 1500 km-re vagy annál kisebb távolságra közlekedő járatunk a menetrendszerinti indulási időhöz képest legalább 2 órával később indul, illetve amennyiben 1500 km-nél nagyobb távolságra közlekedő járatunk a menetrendszerinti indulási időhöz képest legalább 3 órával később indul, az utasok étkezési utalványra jogosultak.

•  foglalását töröljük, és új foglalást készítünk egy másik, a késés napjától számított legfeljebb három hónapon belül közlekedő Wizz Air járatra; vagy

•  foglalását töröljük, és a repülőjegy még fel nem használt részének árát, a kapcsolódó adókat és illetékeket visszatérítjük Önnek; vagy

•  foglalását töröljük, és a repülőjegy még fel nem használt részének árát, a kapcsolódó adókat és illetékeket - a kezelési díjak kivételével - 120%-ban hitelkeretként jóváírjuk Önnek. Ezt a hitelkeretet bármely Wizz Air járatra történő foglaláskor felhasználhatja a késés napjától számított hat hónapon belül.

16.2.3. Nem biztosítjuk a 16.2.1. pontban foglalt szolgáltatást abban az esetben, ha az további késéshez vezetne,

16.2.4. Amennyiben a késés oka vis maior, a jelen pontban felsoroltakon túlmenően semmilyen felelősséggel nem tartozunk.

Mivel jogi végzettséggel rendelkezel, nem kell magyaráznom, hogy az abban leírtak milyen súllyal bírnak.  Valóban választhatsz több lehetőség közül, de azok azzal járnak, hogy "foglalását töröljük". Mivel te nem sétáltál el, valószínűleg úgy van ahogy leírtad, azaz hazahoztak, köszönik szépen, de hagyd őket békén. Az üzletszabályzatot  el kell olvasni, egyértelműen fogalmaznak benne.

Fapadosok:

Low cost / diszkont / fapados, nevezzük bárminek, egyet vállal. Azt, hogy elvisz A-ból B-be X összegért. Ez az összeg általában jóval alacsonyabb, mint egy "hagyományos" társaság esetében, aminek mindenki örül, anélkül, hogy mélyebben belegondolna, miért is az. Egy hagyományos társaság a száraz szendvics és központi repülőtér költsége mellett egyéb tartalékokat is beépít a jegyárba, többek között ebből etet, szállásol, és kártérít. Ha kell. Általában nem kell, tehát feleslegesen fizetted ki, csak nem tudsz róla.

Azzal is vitába szállok, hogy sehova nem éri meg a fapados. Hidd el, nem vinné Szegedre senki a budapest utasokat, ha  pl.  a tököli reptér fapados lenne. (Nem lesz.) Pl. Rómában a fapadosok által használt Ciampino közelebb van a belvároshoz, mint a nagy Fiumicino, a Terravision légkondis, kényelmes, csak ülőhelyes buszaival pedig gyorsan be lehet jutni. Lutonról 45 perc volt a vonat a Kings Cross-ra. Mindent le lehet csekkolni a neten. Hol a gond?

Ha nem kell átszállni, akkor szerintem a fapados teljesen megfelel a célnak.  A hagyományos és a fapados jegy ára közötti összeget legfeljebb elviszed magaddal tartaléknak, arra az igen ritka esetre, ha meglepetés érne.

Jó repülést!

Üdv: Devil

Ui.: A véleményed nem butaság, jól tetted, hogy leírtad, így legalább eloszlanak bizonyos tévhitek.

Vgyuri Creative Commons License 2005.07.06 0 0 31

Még délután elromlott az a gép, amelyik Luton-Katowice között ment volna, ezért a nekünk szánt gép először elvitte a népet Katowicébe, azután hazament Pestre, felvette a készenlétből behívott személyzetet (Fényes Attila és csapata) és ezek jöttek értünk éjfélkor Londonba.

Előzmény: flying.reporter (30)
flying.reporter Creative Commons License 2005.07.05 0 0 30
Az kiderült, hogy mi volt a késés oka?
(Műszaki hiba, időjárás, sztrájk, stb.)
BJani Creative Commons License 2005.07.05 0 0 29

Szia Coke Girl!

Tényleg nem lehetett egy rózsás helyzet amibe kerültél, de azért szerintem kár általánosítani. Példának okáért Lutonból/ba jár az Easybus is (1-6Ł egyirányba), és igaz, hogy csak egyszer volt szerencsém utazni vele, de nem volt az út egy óra (a csávó érzésre 130-140-nel ment a Mercedes Sprinterrel az autópályán). Teljesen korrektek voltak.

Szerintem mi magyarok, mivel itt nálunk nincs liberalizálva a közlekedés, nem igazán vagyunk képesek átlátni az ottani sokkal nagyobb választási lehetőségeket.

Másik példa: London Gatwick és a Viktória stn között szinte mindenki a Gatwick Expressel utazik, mert az van mindenütt hirdetve. Pedig ott van a Southern is, 12 helyett csak 8Ł egyirányba.

Sajnos Wizzel még nem utaztam (nekem túl drága), de a Skyt és az Easyt próbáltam. Mindkettő teljesen korrekt volt, a Skynál 24k-ért, a Easynél 14k-ért vettem a jegyet.

A jövőben is nyugodt szívvel utaznék velük.

Én azt tanácsolnám neked, hogy ne add fel, mert a papír alapján, ha jól értem, neked van igazad. Kedvesen, de azért határozottan lépj fel, és "hajtsd be" a pénzed, vagy legalább valami kártérítést.

Előzmény: Coke Girl (26)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.05 0 0 28

A KingsX és a St. Pancras közti alagútkapcsolat világos, érthető, még én is megláttam. A THL-re vezető nem. Az eligazító is az utcai kijáratot mutatta és a másik oldalt, valószinüleg azért, mert a 18 óra körüli tömegben az alagutban átmenni is zűrös.

Előzmény: philozófika (17)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.05 0 0 27
Én is egy picit túlzásnak tartom az állításodat, DE TÖKÉLETESEN MEGÉRTEM, HOGY MOST ÍGY ÉRZEL! Rossz, ha az ember tényleg spórol, világot akar látni, és utána nem elég, hogy nem úgy sül el a dolog, ahogy kéne, még utána szarnak is a fejére! Szerintem próbálkozz a Wizz-nél. hogy ez így tényleg nem korrekt.. Nem anyázva, hanem nyugodtan... :)
Előzmény: Coke Girl (26)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.05 0 0 26

Sajnos ebben nem segíthetek, csak Lutonról tudok véleményt mondani.

Szerintem általában igaz, hogy készülj arra, másfél-két óra, mire tube-ot találsz, és kb. 15-20 fontodba fog kerülni.

Valaki kifejezetten butaságnak titulálta a neten a véleményemet, de én fenntartom: ha nem hivatalos és sürgős, elkerülhetetlen az utazás vagy munka miatt van, vagyis ha "csak" turistaként érdeklődsz, érdemes egy évet várni, még spórolgatni, hogy legyen akkora a költhető keret, hogy egy rendes légitársasággal utazz.

Előzmény: HA-LCV (21)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.05 0 0 25

Nem értek Veled egyet, legalábbis ami a Sky-t illeti! Mert minket Paris Orlyn tett le, és abszolút nem volt problémás/problémásabb, mintha CDG-re szálltunk volna le! És úgy tudom, hogy Amsterdam-ban Schipol-ra száll a Sky, tehát oda, ahova a többi nagy légitársaság! Szerintem nem kéne Szegedre menniük, elég lenne mondjuk a tököli reptér! Bár ez privát vélemény!

Előzmény: Coke Girl (24)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.05 0 0 24

Semmilyen város esetén nem éri meg szerintem a fapados.

Magyarországon kivételes helyzet van, mi annyira csórók vagyunk, hogy csak egy repterünk van és kénytelenek ők is a kényelmes Ferihegyre hozni az utasokat.

De szerintem, ha tehetnék, Szegeden tennének le minket.

Előzmény: HA-LCV (23)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.05 0 0 23
Akkor London esetében a fapadosok nem feltétlenül érik meg, mert a transzfer felhúzza keményen az árakat???
Előzmény: HALKO (22)
HALKO Creative Commons License 2005.07.05 0 0 22

www.nationalexpress.co.uk , a busz.

Van még egy Stansted Express nevezetű vasúti szolgáltatás, amit nem mernék jó szívvel ajánlani, mert drága (magyar zsebnek egyenesen horribilis), azon kívül megbízhatatlan. Volt már kollégám, aki a sínek közt tett meg pár kilométert, mert elszakadt a felsővezeték. Persze lekéste a gépet (kb 2 órával), és azt mondták neki, hogy elküldheti a repjegyét, meg a vonatjegyet, és majd kártalanítják. Addig pedig eltölthet egy romantikus éjszakát pénz, szállás, élelem vagy bármi nélkül a reptéren...

Előzmény: HA-LCV (21)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.05 0 0 21

Coke Girl!
A Sky nem Lutonra, hanem STN-re viszi az utasokat! Arról nem tudsz, hogy honnét mennyiért és hogyan lehet bejutni??
Tervben van London és, ha Te ilyen tapasztalt vagy, akkor már kikérdezlek! :)

Előzmény: Coke Girl (20)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.05 0 0 20
A különbség nem ebben van ... hanem abban, hogy a MALÉV hogyan kezeli a késést és a késő utasokat.
Előzmény: kka (19)
kka Creative Commons License 2005.07.05 0 0 19

Hát ilyen előfordul még Malévnál is...

De gondold végig... London kb. 1600 km. 7 órás késés ilyen távon nem is olyan rossz, ha ahhoz viszonyítjuk, hogy egy vonat Mo-n 200 km-en 2 órát is késhet.

Egyébként érthető a felháborodásod...

Coke Girl Creative Commons License 2005.07.05 0 0 18

Nagyon úgy vettem ki a szavaikból, hogy mivel hazahoztak, és nem sétáltunk el, ezért köszönik szépen, de hagyjuk őket békén.

Volt két utas, akiket végülis nem találtak - na, az érdekes lehetett.

Előzmény: Vgyuri (16)
philozófika Creative Commons License 2005.07.05 0 0 17

tiszázzuk:

kings cross, st. pancrass, és thameslink 3 különböző állomás egymás hegyén hátán. illetve 200m.en belül ott van meg euston is.

a környéket hívják kings crossnak, ezért a név átragadt a többire is.

kingsX-on van eligazító tábla a THL-ra, csakúgy mint st. pancrass.ra is, ráadásul thl kingsX állomásról és a metróból is megközelíthető alagúton is, így nem kell még a lámpás kereszteződésen sem átmenni.

fyi,

phf

Előzmény: Vgyuri (14)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.05 0 0 16

Ezt az emaicimet a honlapról is le tudtad volna olvasni, én is onnan néztem le. Persze hogy mennyi idő alatt válaszolnak, azt nem tudom.

De amit fénymásolatban kaptál, az melyik apír. Mert kétféle volt, az egyik, amiből még nekem is jutott, az a lehetőségek listája, ez lehet neked, mert ebben van a 3 lehetőség. A másik egy konkrét kitölthető kárigény-bejelentő lap volt, abból keveset másoltak, az nem jutott mindenkinek, de azt mondták hogy ugyanazokat az adatokat emailban és faxon is el lehet küldeni. Csak nem tudom, mik azok az adatok, hasamra ütöttem és beírtam, amiről úgy gondoltam, hogy kell nekik.

Végülis nekem nem sült el olyan rosszul a dolog, mert az eredeti menetrend szerint Ferihegyen kellett volna 3 órát csöveznem, míg vonat jön, mindezt egyedül. Így meg Lutonon jó társaságban voltam, már előre ittunk a medve bőrére, mert volt, akinek 56 kFT-os jegye volt, ha azt visszakapja...

Előzmény: Coke Girl (15)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.05 0 0 15

Nem kaptam semmilyen mellékletet, ezt az egy szál papírt is csak egy kedves utastárs adta, fénymásolt vacak. A megadott telefonszámon fax jelentkezik, velük bajos kommunikálni.

Felhívtam a Wizzair központi számát, ott adtak egy email címet:

customerrelations@wizzair.com

nem bíztattak, inkább bosszantottak :-(

válasz még nem érkezett a mailemre.

Előzmény: Vgyuri (13)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.05 0 0 14

Nem rossz a Thameslink, nem hiszem, hogy bármilyen közúti jármű gyorsabban menne. De borzasztóan vigyázni kell Luton felé, mert a Thameslink a Kings Cross THL állomásról indul, ami nem egyezik az inkább ismert Kings Cross (+St. Pancreas) vasutállomással. Én is majdnem lekéstem az elméleti indulási időpontot (a 6 órát nehéz lett volna :-), mert a sima Kings Crosson kerestem a vonatomat. És igen nehezene találtam egy vasutast, aki eligazított. És mivel a Kings Rosson semmilyen eligazító tábla nem mutatja, merre van a Kings Ross THL, és az utcán lámpás kereszteződésen kell átmenni, a fülemen is szedtem a levegőt, és csak azért tudtasm felszállni, mert még két előttem  futó csapat feltartotta az indítást.

Előzmény: Gregor83 (10)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.05 0 0 13

Testvérem a bajban! Avagy te is lányom, Coke Girl? Mert én is. Te kaptál adatlapot, amin be kell adni a visszatérítési igényt? Mert nekem már nem jutott. Irtam egy emailt a Wizz honlapján található címre, lehet, hogy az is elég?

Coke Girl Creative Commons License 2005.07.05 0 0 12

Szerintem nem figyeltél egy picit.

Oda-vissza 17 font - az szerinted több, mint csak oda 10 font? Nem mellesleg pedig nem elég, hogy nem vagyok a tube-nál, még plusz egy átszállást iktassak be?

A dolgot így ahogy van, drágállottam. 17 fonttal. Nemhogy 20 fonttal és plusz még egy átszállással.

Előzmény: jocci (9)
jocci Creative Commons License 2005.07.05 0 0 11

Bocsánat. tényleg fére érthető volt amit írtam. A mondatom helyesen:

Luton és London között van olcsóbb, és van gyorsabb megoldás is.

Előzmény: jocci (9)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.05 0 0 10
Megsúgom, hogy kicsit sem olcsóbb a Thameslink mint a busz. Aki nem rohan, annak ajánlom a Greenline-t, mert a városban ott tesz le ahol akarod (a Victoria coach Station-ig megy), ha megkéred a sofőrt. A 17 font meg oda-vissza útra szól. + kapsz még egy kis ízelítőt a kertvárosi részekből és a  belvárosból.
jocci Creative Commons License 2005.07.05 0 0 9

Luton és London között van olcsóbb, és gyorsabb megoldás is. Csak utána kell 1 kicsit nézni. Csak egy tipp.Idézet a w!zz honlapról:

Wizz Air javaslata: London Luton repülőtérről folyamatosan közlekedő, ingyenes reptéri busz (shuttle bus) szállítja az utasokat Luton Parkway vasútállomásig, ahonnan mintegy 35 percen belül, kb. 10 fontért juthat London belvárosába. Parkway állomásról az Egyesült Királyság számos más régiója is könnyen megközelíthető. Részletes információkat a szolgáltatásról a Thameslink website-ján találhatnak

Előzmény: Coke Girl (8)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.05 0 0 8

Kedves vagy, hogy felajánlottad, de én is jogi végzettségű vagyok, és az angolt is felsőfokon bírom, úgyhogy pont ezért vagyok kiakadva, mert tudom, hogy mit írtak, és tudom, hogy mit próbálnak megetetni velünk.

Az utazás egyébként kb- úgy nézett ki, hogy egy GreenLines nevű társaság 17 fontért juttatott el minket Lutonról Londonba és Londonból Lutonba. (Még ennél is drágább lett volna, ha külön vásároljuk meg oda és külön vissza.) Reggel érkeztünk Lutonra, egy órás busz út volt Londonba a metróig, de hazafele már este jöttünk VOLNA, a délutáni forgalomban már 2 órás volt ugyanaz az út a busszal.

A metronál tett ki minket, a Baker Streeten, visszafele kb. 10 percet gyalogolni kellett a tube-tól a kijelölt megállóig.

A buszok egyébként 20 percenként, hétvégén félóránként közlekedtek.

Szerintem semmiképpen nem éri meg, ezt a 17 fontot mindenképpen hozzá kell számolni a repülőjegy árához, mert az utazás része. Ráadásul sokkal de sokkal lassabb is, mint pl. a Heathrow-ról, ahol már rögtön a tube-on vagy. És a metróért nem 17 fontot fizetsz, hogy az 1. zonáig bevigyen (ott a metro zonákra van osztva, külön tarifával)

Előzmény: HA-LCV (7)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.05 0 0 7
Én még Londonba nem repültem, de ahogy leírtad, gondolom nem néhány kilométerre van a reptér a várostól! :(
Nem tudod azt a papírt bescannerni, amit kaptatok? Elküdhetnéd e-mailben, kíváncsi lennék, hogy mi van benne, esetleg jogász nővérem kezébe adnám, mondjon véleményt!
Előzmény: Coke Girl (6)
Coke Girl Creative Commons License 2005.07.05 0 0 6

Az tény, hogy én is mindig így voltam vele, hogy inkább egy évvel később, de rendes repülőjárattal.

A British Airways pl. egyszer késett, és visszafelé a zajfrekvencia miatt már nem engedték felszállni a gépet, mert késő este lett volna, így elvitte hotelbe az utasokat, másnap meg értük ment, megreggeliztette őket.

Sajna most így alakult, kikerülni sem tudtam volna a fapadost, de ez csak megerősített az eredeti véleményemben.

Már ott kezdődött, hogy Lutonnak köze nincs Londonhoz, máskor a Heathrown leszállva lesétálsz a tube-hoz. NAGGGYON NEM MINDEGY!!

Előzmény: HA-LCV (5)
HA-LCV Creative Commons License 2005.07.05 0 0 5

Azért nagyon durva, mmint ez a Sky-os dolog! Akkor nekem tényleg mázlim volt velük, mert az én utam több volt, mint szuper! Jáj!
Ami a Malévot illeti, tény, hogy azért ott korrektebbek... Egyszer volt egy hatalmas késés (Korfuról jöttünk haza), több óra után végül elvittek minket kajálni (nem szaros 1500 HUF-os kajajegyet adtak) busszal, majd vissza, mindezt a Malév számlájára! Nem vicc, ez így volt! Ráadásul charter járat volt, még a jó öreg 154-esekkel, régi szép idők! Rendesen taposták vissza úton a pilóták :)

Sztem hagyni kell a Wizz-t, nem lehet ilyen esetben semmit se tenni! Sőt, az a "szerencse", hogy nem törölték a járatot! Egyébként ennél a Sky-os dologra kíváncsi lennék, mmint mit csináltak azok az utasok, akik kint maradtak!?!?!?

Előzmény: Törölt nick (1)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!