Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Ugye nem felejtetted el az e-mailemet. Várom a válszaszokat.
Más. HA már más is képet küld segítség kérés gyanánt, ezen a verdán hova helyezzem majd el a blindert? Rendszám, a lökhárítón, középen van. Írtam már, hogy az ajánlatod ok. Csak pár kérdésemre várom már a választ.
Ha rendelek tőletek valamit a honlapon keresztül Szegedre, konkrétan egy Lrc-100-at, akkor azt postán, vagy futárral külditek? És mennyi idő alatt érne ide?
Valamint az lenne még a kérdésem, hogy egy VW Bora-ra hova javasolnád a transzpondert? Köszi előre is!
Elvileg jó lenne amit rajzolsz, de sajna a kép nem adja vissza azt, hogy az autó eleje felülről nézve nagyon ívelt, így a két transzpondert nem lehet irányba állítani, szinte oldalra néznek.
Az autó hátuljára véleményem szerint pedig azért nem érdemes felrakni, mert ha elmész a mérő mellett, akkor nagy valószínűséggel 20 és 60 méter között fog bemérni. Ebben a távolságban pedig pl. a Fáma III lézerkúpja az autón mérve 6-tól 18 cm-ig terjed. Figyelembe véve az autó hátulját, bőven van hely, ahol nem fog védeni a Blinder.
Bocsánat, hogy belebeszélek, de én az alábbi felállást ajánlom.
A negyedik szenzort pedig szerintem tedd fel hátulra, a rendszám feletti perem alá, ha lehetséges. Így nem fordul elő olyan könnyen, hogy lesből, nagyon elbújva mérjenek esetleg hátulról. (Bár ez nem jellemző valóban, de ha már egyszer négy szenzorod van.. Szerintem felesleges mind előre.)
Véleményem szerint hátulra szinte felesleges transzponder, mert akkora a felület, hogy vígan mérhetnek bárhol rajta, a beépítés pedig még körülményesebb mint elöl. Arról nem is beszélve, hogy nagyon ritkán mérnek hátulról lézeresen, ha igen, akkor pedig marad a biometrikus detektor, amely ilyen felállás esetén meglehetősen jól használható :-))
én is úgy gondolom, hogy bizonyára oda kaptam a lézert, ahol nem volt sem detektor, sem Blinder.
Az egyetlen Blinder egység a rendszám alatt van 1mm-re, amely nem tekinthető soknak, figyelembe véve, hogy D-típusú rendszámom van, ami a normálnak kb. a harmada.
"csak rád küldtek egy sugarat, de nem kezdtek mérni, mert látták hogy nem vagy kuncsaft - jelezni pedig csak mérésnél lehet" - ezt hogy érted? Véleményem szerint, ha már egyszer "rám küldik a sugarat" akkor nem csak világítanak vele, hanem mérnek is :-))
Sajnos egyenlőre nekünk nincs erről tapasztalatunk. De jó kérdést tettél fel, el is indulunk ezen a vonalon, kipróbáljuk. Ha hátulról zárt, akkor valóban nem fog menni a 360 fokos lézerérzékelés.
Van valami tapasztalat arról, hogy hogyan tudnak ezek a kütyük működni egy kisteherben, ahol a rendszám és a szélvédő között egy méter szintkülönbség van?
Ráadásul hátul zárt (és fém), ami gondolom teljesen lehetetlenné teszi a körben érzékelést.
Örülök, hogy tetszenek a videók. Lesznek még bőven. a Speedophotról annyit, hogy nem demonstrációs céllal tettük fel, csupán érdekességképpen. Természetesen lesz fent video olyan helyzetről ami a maximális érzékelési távolságot mutatja, valamint átlagos helyzetekről is.
KIZSBusz:
WT1020-as készülékkel.
Kóbor: mail ment.
Axxis Surfer:
Nekünk pl. van pozitív tapasztalatunk, de gonolom lesz még itt, aki megerősít.
Ne kérdezd, hogy miért, de külföldi weboldalakon felhívják rá a figyelmet, hogy (ha jól emlékszem) fűtött szélvédő, és speciális hővédő szélvédő esetén nem működik.
Pl: O. Zafira, R.Laguna, stb...
Vagy autót (szélvédőt) cserélsz, vagy eladod a ketyerét, és ennek megfelelően közlekedsz...
bevallom kicsit szkeptikus vagyok ezekkel a ketyerékkel, mert ez a topic egyrészt a reklám helye, másrést a zsernyákok sem hülyék, bütykölik ők is az ő kutyüjüket. Nem vagyok az az ember, aki szerint az 50-es táblák csak a gördeszkásokra érvényes, de azt rohadtul utálom, amikor olyan helyen fotóznak, ahol egymás után mennek az autók 70-el, aztán a villanás után tudatosul az emberben, hogy ott azon a ponton még az 50-es tábla van érvényben. Ilyenkor jól jöhetne egy készülék, de ha a zsernyékok a ravaszabbak és a készülék nem jelzi, akkor szerintem kidobott pénz.
Az osztrákoknál becsületes módon kötelező kitenni méréskor egy figyelmeztető táblát, hogy "Achtung, Radar Kontroll".
Van valakinek pozítív tapasztalata is ezekkel a ketyerékkel?
Nos, visszaértem első tesztutamról, és el kell mondjam, nem vagyok feldobva. Na nem a detektorral van gond, hanem az autóval. Egy Citroen Xara II, hővédő üvegezéssel. Mérőautót nem találtam, ezért egy Tesco parkolóban végeztem a tesztet. A parkoló végébe beálltam szemben a bejárattal, a detektor halgatott. Beálltam merőlegesen az ajtó vonalára és a detektort a jobb oldalsó üveg felé irányítottam, erre majdnem kiugrott a kezemből. Hülye franciák! Most mitévő legyek?
A visszapillantó fölött van egy terület a szélvédőn ami nem árnyékol le, de itt ilyen pöttyös bevonat van rajta amit gondolom a lézer érzékelő nem fog szeretni, már csak a nagy magasság, a rendszámtól való távolság miatt sem. És a felfogatás sem egyszerű ott.
Ma délben Csobádon (3-as főút, Miskolctól kb. 25 km-re) arra lettem figyelmes, hogy egy rendőrséginek kinéző Lada Niva áll az út menetirányom szerinti jobb szélén. Gyanus lett a dolog és lassítottam. Érdemes volt, mert előtte egy full matricás-szirénás rendőrautó benne egy Fáma II-vel ugyanabba az irányba méregetett, amerre én mentem: gondolom hol a szembejövőket (onnan egy nagy kanyar takarta), hol a többieket hátulról.
Amikor elmentem mellette (ekkor engem hátulról méregetett) semmit nem jelzett a BEL550 - az autó belső része sok mindent kitakar, meg amúgy is mindegy lett volna.
Ez után - kísértve az ördögöt - megfordultam a falu végén, és elindultam szembe a csapattal. Kb. 150 méterről közelítettem, de sem a BEL, sem a Blinder nem jelzett. A falu másik végén újra megfordultam és elhúztam eredeti uticélom felé.
Elintéztem a dolgomat, és jöttem visszafelé, ismételten szembe a Fámával. Miután kijöttem a kanyarból és szembekerültem a mérőkével, a BEL rögtön jelzett pár másodpercig, de a Blinder semmit nem csinált.
A Blinder még mindig egy érzékelővel üzemel a rendszám alatt, a többit még nem volt időm elhelyezni.
Felmerül néhány kérdés:
Miért nem jelzett egyik műszer sem az első szembefutásnál?
A másodiknál miért csak a BEL jelzett? - A szélvédőt célozzák mégis?