Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Köszönöm az Uraknak a gyors és szakszerű válaszokat.:-)
W-T polgártárs:
4. Utóbbit én is, leszámítva a készüléket, amit tesztelünk.
Erről mit lehet tudni (na jó: sejteni..)?
Az alapkészülékhez (WL1040, mondjuk) opcionálisan csatlakoztatható kütyükéről van szó (mint a külső lézerdetektor-fej)?
Várhatóan mikortól lesz elérhető/megnézhető?
Nem mindegy ugyanis, hogy (most márkafüggetlenül) olyan detektort veszek, amihez vannak/lehetnek további fejlesztések, vagy pedig olyat, ami már egy "érett fejlődési stádiumban lévő" darab..(?)
A (wmv) videó egész jó, ajánlom a T. Hálótársaknak is.
Végül pedig, közös kérdés a két "T"-hez:
Nem is olyan túl régen, emlékeim szerin "megemlítődött" egy, a Will/Bel -tronics detektrokat összehasonlító nagy, közös teszt is.
Van valami előrelépés ezügyben? Ugye nem mondtatok le róla?
Kedves, xpolgartars, Citizen X! :) (Bocs, egyik kedvenc filmem...)
Örülök, hogy tetszik a néha-néha egymás kárára menő elbeszélés, (reméljük, nem mellébeszélés) azt hiszem itt mindenki a maga gyermekét támogatja, talán megérthető indokokból. Persze próbáljuk nem elveszíteni objektivitásunkat, de erre Te és Ti vagytok a garancia.
Az utazósebesség és korlátozó tábla összefüggését pontosan látod, bár ez az én véleményem.Ismerek néhány embert, akinek nincs gátlása letaposni a gázt, akár városon belül is. Nincs szüksége detektora...
Eseménysorodra a végén válaszolnék.
1. Kellő (saját) detektorismereti rutinnal, és helyismerettel -tehát tudod hol van benzinkút ill. egyéb zavaró jelforrás- 80%-ban hatásosan jelez a detektor, Maradék 10%= 10% figyelmetlenség - nem veszi figyelembe a detektor jelzését, 10% pl. egy Multanova hátulról elbújtatva totálisan, és teljesítményfokozata levéve minimálisra.
Ha nyílt, belátható útszakaszt feltételezünk, ez utóbbi veszéllyel nem kell számolnunk. (Persze az ördög nem alszik.)
2. Említett radaros traffipaxok olyan távolságra látnak, ahhol fényképet tudnak készíteni. Tehát az általad említett távolságra. (Mivel az adott pillanatban készít fényképfelvételt, így az akkori sebességed a meghatározó.)
3. Nem kell ám olyan "marha-nagy" szerencse, hogy érzékelje a detektor az előtted haladóról szétszóródó - áthatoló sugarakat. Ennek bizonyítására hamarosan videofelvételeket is közlünk éles helyzetben történő tesztekről.
Mi nem forgalmazunk semmiféle jammert, semmilyen zavaróeszközt, ami bármilyen sugárzást bocsájt ki. De azt mondjuk, működik, mert működik.
4. Utóbbit én is, leszámítva a készüléket, amit tesztelünk.
autópálya: jellemzően lézerrel mérnek, legalábbis tapasztalataink szerint. Messziről, tehát van idő lassítani, és a jel is szóródik, "tágul" kellőképpen. Valamint hátulról mérnek, araszolva a leállósávban, amit azért csak észre lehet venni.
országút: jellemzőbb a radar, de mivl nincsennek háztömbök, betonszarkofágok, és egyéb apró árnyékoló tényezők, amik mögé elbújhatna a trafi, így jóval könnyebb préda a radardetektornak, mint a városban. Nembeszlve arról, hogy szinte nincs zavarforrás.
"High-End" gyorshajtók: Hát bizonyos sebesség fölött ugye már mindegy....Esetleg lézer kivédhető.
Eseménysor: Tapasztalatom szerint 80-ról általában elegendő, ha elveszed a gázt, és addigra lelassul annyira az autó, hogy már ne fényképezzenek le. (50-es táblánál.)(Tűréshatár ugye, meg az óra is csal picit.)
Amúgy erről holnap találsz egy videót a weboldalukon,a teszteknél, némi előzetesképpen.
végigolvasgattam a topicot, s nekem tetszett/tetszik: a néhol (szerencsére igen-igen kis mértékben) személyeskedésbe hajló "bevillanásoktól" eltekintve hasznos és figyelemfelkeltő a téma, a "beszély"..:-)
A bennem-összegyűlt kérdések előtt néhány "alapvetés":
Saját ill. baráti-kör tapasztalat kiindulva kb. 65..75 km/h-s "utazósebességet" tételeztem fel - amikor is az ember fia/lánya a maga ártatlanságában belefut az orvul kihelyezett, mondjuk negyvenes (minősítetten aljas esetben a harmincas) korlátozó táblába..:-)
Eseménysor:
detektor pittyent ==> satufék (ráfutásos ütközés elkerül..) ==> a megengedett sebességre lassítás még a bemérési ill. a fényképezési pillanat előtt..
Mindehhez a tapasztalat szerint kb. 3-4 másodperc kell, mely alatt (nagyjából egyenletes lassulást feltételezve) mondjuk 50-60 métert tesz még meg túlsebességgel a gépjármű.
"Konszenzusos alapon" (illetve T-T szaktárs weblapja szerint is) értékelhető fényképet 40-45 méternél messzebbről nemigen lehet készíteni. Tehát ha 100-120 méternél pittyeg a kütyüke, akkor valószínűleg jó eséllyel tudunk visszalassítani a sztárfotó elkészültéig.
Namármost a kérdések a következők:
Ezek szerint egy, a radart 80..200m-re előrejelző detektor (a fenti "vezetési szokásokat" és nem utolsósorban nyílt, belátható útszakaszt feltételezve) már egész elfogadható védelmet jelent? (Megintcsak feltételezve, hogy a benne lévő zajszűrésnek köszönhetően nem csippog nekem össze-vissza, illetve ha csippog is: rutinnal és kellő helyismerettel többségében tán ki lehet szűrni a vakriasztásokat..).
Milyen távolságra "látnak" a rendvédelmi szerveink által használt radaros traffipaxok? Ha ez szintén nem (sokkal) több, mint az említett 40..50 méter, az még belefér ebbe. Ha (jóval) több, akkor a rendszámot ugyan még nem látja, csak azt, hogy az a valami túl gyorsan jön - rossz az okoskodás, tanár úr, kérem..? :-)
A hozzászólások alapján úgy tűnik, hogy a lézeres mérésnél alapvetően más a helyzet: ha marha-nagy szerencsém van, s az előttem/mellettem haladó járműre leadott "lövésből" a detektor érzékeli a kiszóródó lézer-kúpot, akkor (talán) van időm hasonlóan lelassítani, ha nem, akkor már megette a fene.. (Illetve: itt marad még a le/visszafordulásos "ellencsapás" a már említett sztárfotó elkészülése előtt - városban, s nem autópályán, persze..:-)) Ezt leszámítva tehát: lézeres háromlábú ellen csak a jammer az igazán hatásos megoldás - jól gondolom ezt?
Utóbbit én csak T-T kollégáéknál láttam - elnéztem valamit?
Autópályán/országúton, illetve "high-end" gyorshajtók esetén ezek a dolgok nyilván máshogy alakulnak, de annak kifejtése már egy másik hálótárs feladata lehet tán..
Elnézést az esetleges lámer-kérdésekért, s a kissé hosszúra-nyúlásért:
Ma megint belefutottam "kedvenc" Fáma III-as mérő csapatomba. Ezuttal élvezték a friss levegőt, a műszer három lábon, ők kettő- illetve egy lábon álltak (az utóbbi esetén a másikkal vakarództak). Úgy látszott, hogy akkor kezdték a méricskélést, mert bőszen nyomogatta a fószer a gombokat. Semelyik cuccomból semmi jelzés, kb. amikor 50m-re értem, akkor kezdett el jelezni a BELL550, de a blinder csendben maradt.
Mi a helyzet? Szélvédőre is céloznak? Ez esetben kénytelen leszek az egyik egységet oda telepíteni. Ez már a második eset, hogy szélvédőre céloztak, ugyanis multkorában az autópályán a terelő tábláktól nem is láthatták a kocsi elejét.
Urak! Van-e ertelme, illetve van-e ra lehetoseg, jelentkezo hogy egy osoreg, kb 10 eves Cobra-t bevizsgaljon, illetve javitson? A kovetkezo tortenik: bekapcsolaskor pittyen, ffelvillantja a ledeket, majd csendes, nem jelez semmire, aztan egy ido utan (a homersekletetol fuggoen) elkezd visitani, es abba sem hagyja. Emiatt lett kiszanalva mar evekkel ezelott. Vagy inkabb iveltessem?
Én azt az egyet nem értem, hogy miért jó, ha a detektor beszél. Illetve azt még sejtem, hogy jobb, de hogy ennyivel? Jóval drágább a beszélő modell mindegyik gyártmány esetében.
Több forrásból is hallottam, hogy a Soroksári Dunaágon a vizirendőrök mérik az elhaladó motorcsónakok sebességét és keményen büntetnek. Két dolgot nem értek. A billegő motorcsónakba telepített műszerrel hogyan lehet hiteles és pontos mérést végezni? A mért hajótestek ívelt és hegyes alakja miatt (rendszámtábla sík nincs) mérhető-e a sebesség?
Nagy valószínűséggel a K-sávon működő autóval nem fognak ott méricskélni, de van bőven más radar is. Miskolcon a Shell előtt 50m-re állt egy mérőautó és majdnem bele is szálltam, de a szokásos "K"-hang mellett időnként megjelent egy addig nem nagyon hallott, sűrű csipigású hang is. Nem tudom megmondani, hogy melyik sáv volt (X?), de rögtön felfigyeltem rá. A mérőautó előtt egy 50m-re már nem lehetett eltéveszteni a jelzést, a gazok elbújva, a távolodókat mérték.
Ma volt az első alkalom, hogy tesztelhettem a Blindert. Észrevettem, hogy a másik sávot kedvenc csapatom (akik múltkor megbüntettek, mert detektor nélkül közlekedtem) egy Fáma III-as csodával egy árnyékos fa alól méreget.
A következő kereszteződésnél fordultam egyet, és szépen bandukoltam velük szembe, normál 50-es tempóval, mivel még csak egy érzékelő van felszerelve a rendszám alá.
Amikor pár száz méterre megközelítettem őket (egy kanyar után) szörnyű csipákolásba kezdett mind a BELL, mint a Blinder. Közelebb érve a BELL elhallgatott, a Blinder eszeveszetten rikácsolt. Egyszer elhallgatott vagy 40 méternél, majd újra csipákolni kezdett, és ez így ment tovább míg el nem hagytam a rendőrautót.
A két rendőr nagyokat pislogva kísért végig tekintével, ahogyan elbóklásztam mellettük. Olyan jó érzés volt :-))))
(azért lehet, hogy valahol ki kellett volna kapcsolni a szerkezetett, de azért sem...)
Tekintve, hogy érintőlegesen a távközlésben dolgozom, van egy elképzelésem.
Mivel nincs (még) detektorom, legyetek kedvesek, cáfoljatok meg, vagy erősítsetek meg!
Van úgy, hogy a mobil átjátszók néha zavarnak egy-egy régi -jellemzően- orosz TV-t. Ilyenkor volt már példa, hogy a nénike kapott egy új TV-t a mobilszolgáltatótol. Persze nem az zavarja a mobilszolgáltatókat, hogy szegény néni hogyan fogja nézni a fókuszt, hanem az egyúttal zavarja az állomás működését.
Szóval elméletem szerint, ha azonos frekit használ az ajtónyitó és a trafi, akkor zavarják egymást.
Tehát OMV kútnál gondolom nem mérnek a rendőrök, hisz az zavarja őket (legalábbis K? sávon).
Örülök, hogy látsz fantáziát a dologban. Hozzá kell tennem, hogyha valamilyen zavarforrás, legyen az benzinkút ajtó, vagy akármilyen autómata ajtó, stb. azonos frekvenciát használ a traffipaxokkal (jellemzően K,), akkor jelezni fog a detektor, mert az a dolga, ez nem feltétlenül jelent sem minőségbeli, sem technikai hibát.
T-T
Aham, értem. Tehát benzinkút ajtó és benzinkút ajtó is között lehet elektro-szmog kibocsátás-beli különbség... :-) Én úgy értettem a dolgot, hogy az olcsóbb detektor is elláthatja funkcióját: jelezheti a trafit. S az én pénztárcám sajna nem oly vastag, így sok választásom sincs, inkább mozdulok a Willtronics felé, mert az MRD felé nincs bizalmam.
De akkor kérjük meg mocsyzozi-t, ha esetleg újra a szóbanforgó útvonalon jár, használja a megfelelő beállításokat, s informálja az itt jelenlévő laikusok kicsiny, ámde lelkes táborát!
Én győzködlek egy kicsit, nyilvá összehasonlítható a dolog, hisz költenél a kocsira mindkét esetben. Az én szempontom, hogy egy detektorral pénzt takaríthatsz meg, amit aztán rákölthetsz az autóra ismét. :) Gondolj bele, egy xenonnal is gyorsabban lehet menni, hisz jobban világít, igy még nagyob is lehet a büntetés. Persze ez most csak amolyan vicces kis eszmefuttatás volt, Te tudod mit szeretnél jobban.
Varshi: azt csak te tudod eldönteni, hogy melyiknek veszed nagyobb hasznát, hiszen két teljesen más, egyébként összehasonlíthatatlan dologról van szó.
Azért írtam, hogy győzzetek meg! :)) Ha sok ilyen tesztet látok, és be tudom lőni a készülék használhatóságát, és megtetszik valamelyik, akkor lesz belőlem vásárló, nem? És nektek ez a jó. ;)
Lettem már ügyfele 2 embernek is ezekről a fórumokról!
Hali, én lehet, hogy bevállalnék egyet WT1010-est! Beszéltem egy-két emberkével legutóbbi ittjártam óta - s itt is azt szürtem le, hogy ebben témában most kivételesen nem ül a "drágább = jobb" sztereotípia, vagy legalábbis a komolyabb árú készülékek is ugyanúgy sípolnak erre-arra, fűre-fára, s persze trafira is! :-)
T-T, árultok autót is a Blinderhez? (ja, tudom már Samsung-ot)
Sajnos az én autóm nem hasonlít az általad lerajzolthoz. Nálam a lámpák a rendszám vonala felett 1 cm-rel találhatók, és nagyon gömbölyű az eleje, így szinte lehetetlen az autó vonalával párhuzamosan beállítani az érzékelőket.
Szerintem amit lerajzoltál az húzós lehet szerencsétlen esetben, mert ha a rend zordon őre jól célloz a rendszámra, akkor nem érzékeli a Blinder egy a Fáma III által kis felületre kibocsátott mérőjelet. 60 méternél már elég kicsi a mérőfelület.
Srácok! :) Szerintem csináljatok ilyen teszteket, mert ez hozza a vevőket. :) Én is azon filózok, hogy Xenon vagy detektor legyen a saját kariajándékom. :))
Szia küldenél agy mailt tel számmal amin elérhetlek a neten van egy mobilszám amit hivtam most melohelyrol de ott nem tudtalak :( lenne pár kérdésem köszi
Az a helyzet, hogy az MRD, RMR,Early Warning és Gangszta (ez is radarkontroll, vagy beccézzük Gengsztert?) márkáról nem találtam leírást sem árat. A Willtronics szimpi, de az alapmodell sem olcsó és a lézert nem tudja jelezni.