Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
"az összes lézernek megváltoztatták a lézersugár modulációs frekijét" - vajon hogyan, hiszen a mérőfejet készen vásárolja a VHT, az pedig nem megbontható, és nem programozható.
"Levették 0,2-re a mérés idejét" - eddig 0,3 volt, amelyet egy másodpercen belül megismételt a készülék háromszor. Jelentősen "rontották" az esélyedet...
Ha a fenti információk pontossági szintjén alapul a "lézeres bemérés elkerülésére" találmány, akkor aztán nagyon jó lehet.
("Vedd le az első rendszámod - úgy is általában előlről mérnek. Ha megállítanak akkor meg úgy is game over.")
Ha a te MRD-1000 detektorod a régi mrd szériából való, akkor kicserélem neked az új MRD-1000-re ami gyakorlatilag a régi MRD-2000 nek felel meg.
Ez egy egészen új technológiával készült termék, és rengeteg pozitív tapasztalat van a felhasználók körében. A teljes kép kedvéért meg fogom kérni azokat a felhasználókat, akiknek pozitív tapasztalatai vannak az MRD-kel hogy írják le itt, hogy ne csak a fikázás szerepeljen. Ezek közt van pölö multanova 800 méterről, vagy Horvátországban 6 traffipax előlről oldalról hátúlról, és hogy a felhasználó szavaival éljek 'mindég bőven időben jelzett'.
A lézerekről csak annyit tudok mondani, hogy vannak bizonyos fizikai tényezők, konkrétan a lézersugár szétnyilása adott távolságon, amely befolyásolja hogy eljut-e az optikai szenzorig a jel. Sajnos a rendőrők sem hülyék annyira mint azt sokan gondolják, és például az autóba szerelt VHT Muvitas-okkal egészen rövid távra mérnek, úgy hogy effektíve nem is állítják a szerkezetet. 80-100 méteren sajnos a lézersugár szétterülése mindössze 30-40 cm, és ha figyelembe veszem hogy a fő 'célpont' a rendszámtábla, könnyen kiszámolható, hogy hacsak nincs valami csodával határos reflektálódás valahonnan, jó eséllyel még csak jelzést sem fogsz kapni, ezért én azt javaslom mindenkinek hogy a lehető legalacsonyabb magasságon, közvetlenül az ablaktörlő lapátok sikja fölé szerelje a készüléket. Jelenleg a gyártó egy 'wireless remote external laser' opciót fejleszt a készülékhez, amely 'drót' nélkül kapcsolódik az MRD-k hez, és a rendszámtábla környékére szerelve megszünteti ezt a jelenséget. Megjegyzem egyetlen kompakt radar/lézerdetektor sem jelezne ebben a helyzetben. Jelenleg a rendőrségnél nagy technikai szervezkedés folyik a detektorok 'hatástalanítására', amelyben első lépésben az összes típusból vásároltak, és ezzel rohangálva 'tesztelik' a lehetőségeket. Ezt onnan tudom hogy aki nállam járt vásárolni , mivel én korrekten tájékoztattam a detektor tulajdonságairól, cserébe elmondta hogy ő a másik 'oldalról' érkezett és már minden típusból vásároltak, valamint jelenleg folyik a kiiktatási lehetőségek keresése. Elmondta továbbá hogy az összes lézernek megváltoztatták a lézersugár modulációs frekijét, valamint levették a mérés idejét 0,2 sec-ra. Nos, 0,2 sec alatt ha kapsz jelzést, ha nem, nincs esélyed visszalassítani, így továbbra is nyitva kell tartanod a szemed, és bíznod valami 'mennyei' reflektálódásban, ami folytán mégis előbb szerezhetsz jelzést, mint a mérés megtörténne.
Kaptam még továbba tippet a lézeres bemérés elkerülésére de azt most itt nem publikálom, viszont az MRD vásárlók 'grátisz' megkapják:-), valamint folyik a fejlesztés egy nagyon alacsony árú lézerzavaró készülékre.
Más:
Nemrégiben vettem egy MRD-1000 -est. Esetleg akinek régebben van, megoszthatná a működési tapasztalatait. Nekem eddig a rövid idő alatt két éles "bevetésen" esett át, az első egy Speedophot volt, amit kb 50m-ről eléggé halványlilán jelezgetett, kb mint egy tesco ajtónyitót, viszont az M7-en egy Famalight III -ra kb. 500-tól 0 méterig meg sem nyikkant...
vp.
a román políciát ne szidd, mert mostanában kaptak egy vagon VW-t hifitorony szerű modern lézercuccokkal (nem röhögni, laikus vagyok...), szóval 4 éve járok ki, persze felvéve a kinti tempót, és ezalatt az idő alatt összesen 1 db kókadt pisztolyszerű alkalmatossággal akartak lelőni egy dákia mellől. Oszt most jött a bummm, és 600km-ről úgy levideóztak, hogy nem győztem magam visszanézni a tévén, milyen szép is vagyok vezetés közben :)) ja, mennyivel, persze, hogy százzal, lakott településen... Még szerencse, hogy a kinti tarifa ilyenkor kemény 3k huf, ha másnap befizetem. Na ennyi romanyeszkáról.
Minap jártunk egy kicsit Tunéziában. Ott jól megoldják a sebességtúllépés mérését: "ha a rendőr azt mondja, akkor az úgy van. Állítólag láttak már mérőberendezéseket is" mondta a rezidensünk. Mi persze a biztonságos buszon ültünk... :-)))
A 2/2001 29. par. 1/b-ben a "közlemény" fogalma szerepel. Ez a paragrafus ennek illetéktelen felhasználásáról szól. Milyen "közleményt" küld egy sebességmérő radar? Legfeljebb a saját adás azonosításához használt modulációt, azt meg nem demoduláljuk (tudtommal) a detektorban.
Mi a helyzet az X és K sávos ajtónyitókkal? Azokhoz is MHH engedély kellene...
Ez pontosan így van, régen csak a "nagyfrekvenciás jelet előállító berendezés" volt az engedélyköteles.
Most ez van sajnos,de nem tudom hogy EU szinten meddig lesz így.
Nálunk eddig sem volt kultúrája a scannelésnek, ezek után nem is lesz.
Fiúk!
Súlyos tévedés azt hinni, hogy a MHH-nak /volt HIF/ semmi köze a detektorhoz! A Hírközlési törvény szerint a vevő is RÁDIÓBERENDEZÉS. Ha nem a felhasználó céljára sugárzott adás vételére /műsorszóró adás/ készült, ENGEDÉLYHEZ kötött. Ezért tilos a scanner is. Papíron. A lézer zavaró esetleg a rendőr munkájának szándékos akadályozása is lehet. Olvassátok el a 2/2001 MeHVM rendelet 29§/1/b pontját végre.
No jó GHz-eket.
Hmm, rég voltam fizikaórán, de úgy rémlik, hogy fény is elektromágneses hullám, csak nagy a frekvenciája. Most persze lehet, igen nagy hülyeséget mondtam. :) Nem emléxem. Mindegy.
T-T, Ku sávon milyen zavaró dolgokat tapasztaltál? Én érdekes, csak K és KA -n kapok ajtónyitót, magasfesz vezetéket és riasztókat.
Ha valaki Bruklinba jár érdemes ide benézni. Vesz egy fényképezőt, vagy egy radart és már megspórolta a repjegy árát oda-vissza.
Én rendeltem már tőlük egy két dolgot, rendben is volt, csak a szállítási idővel csúsztak egyszer 2 hetet. Viszont adnak "tracking numbert" ezért nyugodtan tudtam aludni mert követhettem a neten, hogy hol van a cumó.
Engem minap igazoltattak.
Megyek szép nyugodtan (csak rövid ut, fel se tettem a cuccot), szembejövők villognak meg mutogatnak ezerrel hogy trafi. No mondom, jó alkalom tesztelni, megállok, felrakom a detektort :-)
Erre persze sehol semmi trafi - pont ilyenkor, csak úgy igazoltattak, papírok, stb (az előttem levőt meg is szondáztatták, engem nem :-), rendőr szemrevételezi a detektort, aztán legyint és mondja, na menjen.
:) egy rendőr haverom mesélte, hogy egyszer átvizsgáltak egy csomagtartót, és találtak benne egy zárkihúzót. Megkérdezte a sofőrt, hogy mi ez? Erre a nagydarab sötétbőrű kopasz fickó: Ez kérem szépen lópatkó pucoló. Ugyanis lovakkal foglalkozom. Ő nem hitte el, a kollégája sem, mint mondta azért mert ,hogy a francba birna el egy ló, egy 150 kilós pacákot.
Szal, megmondom a haveromnak, hogy ne Schumacheres pólóban jöjjön haza hanem Baumgartneresben:)) Arról rájönnek, hogy nem szereti a sebességet.
Elképzeltem, ahogyan véletlenül belefutsz egy jól elrejtett trafiba, és kiállítanak a kasszánál. Ha a rendőr belenéz az autódba, a röhögéstől bisztosan kiesik a cipőjéből...