Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Ma újra a 2/B-n jártam, csend honolt. A bóják is másképp álltak kicsit, vszleg nem a végleges a beállításuk.
Snooper 715: azóta találtam a neten olyan táblázatot is, melyben ez a Snooper, és a BEL550 is benne van. Olvastam véleményeket is: mind azt erősítik meg, hogy nem a BEL kategória, de az összes sávon megbízhatóan jelez. Persze zajosabb, tehát Nálatok inkább a Whistlerre hasonlít.
Azóta mászkálok vele, Bp-re befelé nem szeret nézni (zajong), utálja a Kerepesi utat, de kifelé jövet, és vidéken abszolút csend van. Ha megnyikkan, érdemes lekapni a gázt!
Ha megyek a vecsési telepünkre (jövő hét esélyes), benézek, megmutatom.
LJ
Hú de nagy csend lett...
Na de nem úgy a 2/B főúton! Itt ugyanis megjelentek a "bóják" újdonsült ketreccel, nagyfrekis valamivel (nekem itt a Snooper X sávot jelez, míg az M3-on K volt), ami ugyan nem sebességmérő, de... jól vehető. Tapasztalat?
LJ
Állj, állj, állj!
Bocseszka, külföldön voltam, és most látom mivé fajult az ártatlan érdeklődésem. Szóval:
1. én tényleg csak az ilyen készülékkel rendelkezők tapasztalatait szeretném megtudni...
2. a cucchoz rendes magyar és angol nyelvű leírást kaptam. Ezt a korrektség kedvéért el kell mondanom (nem úgy mint a nemrégiben vásárolt francia gyártámányú villanypásztorom csigazabálók nyelvén íródott telepítési útmutatóját..... de ez off)
3. eddig nekem csak a benzinkutakat jelezte X-en, viszont minden esetben csak a legalsó intenzitással, amit ugye a city kiiktat.
4. egyik csehszlovák autós kolléga fábiájában ugyanezt a modellt láttam, én sajna itthon hagytam, pedig szívesen kipróbáltam volna.
5. na most akkor hogy is van ez a frissítés, honnan is tudom meg, hogy az én kütyüm milyen régi modell is?
6. remélem sem most, illetve a jövőben senki nem akarja rámsütni a "reklámozó" bélyeget, mivel engem nem igazán érdekel a néha itt folyó fikatúra, vettem egy kütyüt, használom, és egyszerűen érdekelne más, ugyanilyen kütyütulajdonos tapasztalata, ennyi...
Maradok üdvözlettel
vp.
Nekem BEL 998-asom van. Nem kevés vakriasztás, leginkább K sávon, de volt lézeres is! Azért felteszem, mert a trafit is jelezte, igaz kés?n, mert nagyon trükkösen egy domboldal takarásában álltak a rend?rök.
Kenguru
Én meg a hiperérzékeny MRD vakriasztásaira lennék kiváncsi. Jelzi a villamosokat és a trolikat is? Most komolyan. Találkoztam ilyen cuccal. A City mode pedig abból állt, hogy kilökte az X-et, amitől ugyanúgy csipogott a többin..Bank,Benzinkút,nagyfeszültség,CB,akármi.
A legjobb az volt, mikor 170-nél elkezdett random büfögni a pályán. Mikor lassítottam csönd lett. Ha megint gyorsítottam megszólalt. Kerály.
Tapasztalat? Valaki? Új nickeknek nem hiszek.
T-T ennek már nagyon nyomakodó reklám íze van!
Szívesen tesztelném én is így mind az összest. De venni?
Tudod volt nekem valamikor sok éve és nagyon megutáltatta magát a sok vak sipolgatással. Kihajítottam. Jót olcsón szívesen vennék viszont.
Adok egy ingyenes üzleti tanácsot, az árának megfelelő letéti díjjal, esetleg jelképes bérleti díjért add oda tesztelésre. Ha nem hozza vissza az övé, ha vissza hozza, valamennyi bérletet fizet.
Én meg azt mondom, hogy a "másik oldal", (én inkább a törvény képviselőinek nevezném, nekem nem másik oldal) tojik a detektorokra. Van elég madár így is, lesz is.
"az összes lézernek megváltoztatták a lézersugár modulációs frekijét" - vajon hogyan, hiszen a mérőfejet készen vásárolja a VHT, az pedig nem megbontható, és nem programozható.
"Levették 0,2-re a mérés idejét" - eddig 0,3 volt, amelyet egy másodpercen belül megismételt a készülék háromszor. Jelentősen "rontották" az esélyedet...
Ha a fenti információk pontossági szintjén alapul a "lézeres bemérés elkerülésére" találmány, akkor aztán nagyon jó lehet.
("Vedd le az első rendszámod - úgy is általában előlről mérnek. Ha megállítanak akkor meg úgy is game over.")
Ha a te MRD-1000 detektorod a régi mrd szériából való, akkor kicserélem neked az új MRD-1000-re ami gyakorlatilag a régi MRD-2000 nek felel meg.
Ez egy egészen új technológiával készült termék, és rengeteg pozitív tapasztalat van a felhasználók körében. A teljes kép kedvéért meg fogom kérni azokat a felhasználókat, akiknek pozitív tapasztalatai vannak az MRD-kel hogy írják le itt, hogy ne csak a fikázás szerepeljen. Ezek közt van pölö multanova 800 méterről, vagy Horvátországban 6 traffipax előlről oldalról hátúlról, és hogy a felhasználó szavaival éljek 'mindég bőven időben jelzett'.
A lézerekről csak annyit tudok mondani, hogy vannak bizonyos fizikai tényezők, konkrétan a lézersugár szétnyilása adott távolságon, amely befolyásolja hogy eljut-e az optikai szenzorig a jel. Sajnos a rendőrők sem hülyék annyira mint azt sokan gondolják, és például az autóba szerelt VHT Muvitas-okkal egészen rövid távra mérnek, úgy hogy effektíve nem is állítják a szerkezetet. 80-100 méteren sajnos a lézersugár szétterülése mindössze 30-40 cm, és ha figyelembe veszem hogy a fő 'célpont' a rendszámtábla, könnyen kiszámolható, hogy hacsak nincs valami csodával határos reflektálódás valahonnan, jó eséllyel még csak jelzést sem fogsz kapni, ezért én azt javaslom mindenkinek hogy a lehető legalacsonyabb magasságon, közvetlenül az ablaktörlő lapátok sikja fölé szerelje a készüléket. Jelenleg a gyártó egy 'wireless remote external laser' opciót fejleszt a készülékhez, amely 'drót' nélkül kapcsolódik az MRD-k hez, és a rendszámtábla környékére szerelve megszünteti ezt a jelenséget. Megjegyzem egyetlen kompakt radar/lézerdetektor sem jelezne ebben a helyzetben. Jelenleg a rendőrségnél nagy technikai szervezkedés folyik a detektorok 'hatástalanítására', amelyben első lépésben az összes típusból vásároltak, és ezzel rohangálva 'tesztelik' a lehetőségeket. Ezt onnan tudom hogy aki nállam járt vásárolni , mivel én korrekten tájékoztattam a detektor tulajdonságairól, cserébe elmondta hogy ő a másik 'oldalról' érkezett és már minden típusból vásároltak, valamint jelenleg folyik a kiiktatási lehetőségek keresése. Elmondta továbbá hogy az összes lézernek megváltoztatták a lézersugár modulációs frekijét, valamint levették a mérés idejét 0,2 sec-ra. Nos, 0,2 sec alatt ha kapsz jelzést, ha nem, nincs esélyed visszalassítani, így továbbra is nyitva kell tartanod a szemed, és bíznod valami 'mennyei' reflektálódásban, ami folytán mégis előbb szerezhetsz jelzést, mint a mérés megtörténne.
Kaptam még továbba tippet a lézeres bemérés elkerülésére de azt most itt nem publikálom, viszont az MRD vásárlók 'grátisz' megkapják:-), valamint folyik a fejlesztés egy nagyon alacsony árú lézerzavaró készülékre.
Más:
Nemrégiben vettem egy MRD-1000 -est. Esetleg akinek régebben van, megoszthatná a működési tapasztalatait. Nekem eddig a rövid idő alatt két éles "bevetésen" esett át, az első egy Speedophot volt, amit kb 50m-ről eléggé halványlilán jelezgetett, kb mint egy tesco ajtónyitót, viszont az M7-en egy Famalight III -ra kb. 500-tól 0 méterig meg sem nyikkant...
vp.
a román políciát ne szidd, mert mostanában kaptak egy vagon VW-t hifitorony szerű modern lézercuccokkal (nem röhögni, laikus vagyok...), szóval 4 éve járok ki, persze felvéve a kinti tempót, és ezalatt az idő alatt összesen 1 db kókadt pisztolyszerű alkalmatossággal akartak lelőni egy dákia mellől. Oszt most jött a bummm, és 600km-ről úgy levideóztak, hogy nem győztem magam visszanézni a tévén, milyen szép is vagyok vezetés közben :)) ja, mennyivel, persze, hogy százzal, lakott településen... Még szerencse, hogy a kinti tarifa ilyenkor kemény 3k huf, ha másnap befizetem. Na ennyi romanyeszkáról.
Minap jártunk egy kicsit Tunéziában. Ott jól megoldják a sebességtúllépés mérését: "ha a rendőr azt mondja, akkor az úgy van. Állítólag láttak már mérőberendezéseket is" mondta a rezidensünk. Mi persze a biztonságos buszon ültünk... :-)))
A 2/2001 29. par. 1/b-ben a "közlemény" fogalma szerepel. Ez a paragrafus ennek illetéktelen felhasználásáról szól. Milyen "közleményt" küld egy sebességmérő radar? Legfeljebb a saját adás azonosításához használt modulációt, azt meg nem demoduláljuk (tudtommal) a detektorban.
Mi a helyzet az X és K sávos ajtónyitókkal? Azokhoz is MHH engedély kellene...
Ez pontosan így van, régen csak a "nagyfrekvenciás jelet előállító berendezés" volt az engedélyköteles.
Most ez van sajnos,de nem tudom hogy EU szinten meddig lesz így.
Nálunk eddig sem volt kultúrája a scannelésnek, ezek után nem is lesz.
Fiúk!
Súlyos tévedés azt hinni, hogy a MHH-nak /volt HIF/ semmi köze a detektorhoz! A Hírközlési törvény szerint a vevő is RÁDIÓBERENDEZÉS. Ha nem a felhasználó céljára sugárzott adás vételére /műsorszóró adás/ készült, ENGEDÉLYHEZ kötött. Ezért tilos a scanner is. Papíron. A lézer zavaró esetleg a rendőr munkájának szándékos akadályozása is lehet. Olvassátok el a 2/2001 MeHVM rendelet 29§/1/b pontját végre.
No jó GHz-eket.
Hmm, rég voltam fizikaórán, de úgy rémlik, hogy fény is elektromágneses hullám, csak nagy a frekvenciája. Most persze lehet, igen nagy hülyeséget mondtam. :) Nem emléxem. Mindegy.
T-T, Ku sávon milyen zavaró dolgokat tapasztaltál? Én érdekes, csak K és KA -n kapok ajtónyitót, magasfesz vezetéket és riasztókat.
Ha valaki Bruklinba jár érdemes ide benézni. Vesz egy fényképezőt, vagy egy radart és már megspórolta a repjegy árát oda-vissza.
Én rendeltem már tőlük egy két dolgot, rendben is volt, csak a szállítási idővel csúsztak egyszer 2 hetet. Viszont adnak "tracking numbert" ezért nyugodtan tudtam aludni mert követhettem a neten, hogy hol van a cumó.