Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
A fix pontokon torteno becsipogasok nekem is megvannak. Meg csak kotni sem tudom mihez, mert par helyen pl. a pusztaban tavvezetektol 500m-re minden alkalommal becsipog. A filter bekapcsolasa utan kuss van. Epp ma fogott nekem is a kicsike egy fotos autot. Kurvaszajukat, egy fem buszmegallo moge alltak be ugy, hogy kb.50m-rol kezdett visitani a cucc. Ha nem keszulok ra tudatosan, akkor tuti beleszaladok. :-( Erdemes radumcsizni a szomszedot, hogy mondjuk 5kFtert adja oda neked. Lehet 2 beszirenazason megkeresed az arat. A tobbi mar zsebedben fog maradni. ;-) A lezeres merokrol nincs infom.
2 hete nálam van tesztelésre egy Amerikából származó Laser fantázianevű csoda (talán vmi SUPER felirat is van alá biggyesztve) . Ránézésre a Whistler Euro 945-re hasonlít (www.traveltech.hu), forma, gombok, LED-ek ugyanott, csak kicsit más a teteje és fekete.
X, K, Ka, L sávokat érzékel.
Bekapcsolás: az oldalán tekerős potméterrel (egyben hangerőszabályzó is), egyesével felvillantja a LED-eket, és mindegyiknél csippan egyet más-más hangon. Az utolsónál (asszem ez a L), olyan riasztó-sziréna szerű effekt van).
Tapasztalatok eddig (2 hete van az autóban):
- Az összes mozgásérzékelős kapura (benzinkút, Tesco, stb) jelez, de csak 1-1-et pittyen, szünetekkel. X sávon jelez.
- Kamionokra, sárga villogós járművekre szintén hasonlóan, csak akkor asszem a K sávon jelez. Nem mindig. CB zavarhatja?
- Érdekes, vannak fix helyek, ahol közel-távol semmi, mégis mindig, ugyanott csippan 1-1-et (pl. M7 Bp felé, Velencénél, a MOL kút után pár km-rel).
- Eddig 4 esetben mentem el vele trafi mellett, kb. 500-1500 m-ről folyamatos, sűrű pittyegéssel mindig figyelmeztetett. Tehát ki lehet szűrni, hogy mikor valós a riasztás, csak kicsit idegesítőek a téves jelzések. De hát vmit vmiért. Ma az M5-ön az első kapunál méricskéltek a fakabáték (egyébként menjenek a fenébe a 20-as táblájukkal...). 2 mérőautó, folyamatos csipogás megvolt kb. 1000m-ről, és amikor az egyikhez közelebb értem, akkor beszirénázott a L sávon is (ilyet még soha nem csinált). Csak röviden, kb 2 mp-re. Ez mi? Vagy a kapu zavarhatta meg?
Kérdéseim:
- érdemes-e erre pénzt áldozni (szomszédot rábeszéljem-e, hogy adja el nekem),
- mennyit érhet,
- mennyire hiányzik nekem majd a Ku sáv? Ha jól emléxem, ezt használják nálunk a legritkábban - kb. %-ot tudna mondani valaki? Ez kihalófélben lévő mérési technológia, vagy épp ellenkezőleg?
- mindenféle lézeres mérés jelzésére akkor ez jó vajon?
Bocs, ha már volt valami, de sajna nincs időm végigolvasni itt mindent.
Választ vkitől megköszönöm!
Ma két lézeressel is volt "szerencsém" találkozni. Az elsőhöz vissza is fordultam párszor :-))
Komolyan gondolkodom valami lézeres elhárító szerkezeten, mert az első trafinál ha gyorsan megyek, akkor detektor ide vagy oda, nem úszom meg. A detektor csak a fotó elkészülésének idejét jelezte volna egészen pontosan... :-))
A Ku az az ultra v.micsoda sav ugye? Tulajdonkeppen mindegy is, mert a kornyekunkon garazdalkodo fostalicskat ma megcsiptem vele... :-) Lezer meg nem nagyon van erre. Ha meg jon is egy, olyan gyorsan nem szoktam menni, hogy erdemes lenne beruhazni ra.
Inakbb '98asnak nezem, de majd rapillantok az IC-k gyartasi idejere. Az elarulja. igazandibol ha valaki elarulja nekem hogy mi az a F es H betu, ill. mi lehet az a gomb, ami semmit sem csinal, akkor tok jo. Olyat talaltam meg rajta, hogy ki lehet kapcsolni a kijelzot.
Ja, hogy ezek azok az "útállapot ellenőrző bóják". Ebből az elnevezésből mindenre asszociáltam, csak arra nem.
Ezeket az oszlopokat már szemlélgettem, egyszer az egyiket körbe is jártam. Az a fekete kis dobozka - legalábbis annál az oszloponál amelyet vizsgálatam - piros színű lézer fényt bocsátott ki! Abban maradtam magamban, hogy bizonyára forgalom számálást végez. Ha Füzesabonynál hajtassz fel a pályára Pest felé, akkor balra elnézve egyenesen a szemedbe világít (nem tudom, hogy még működik-e, mert mióta megvan az M30 nem ott hajtok fel).
Az M3 Bp felé vezető szakaszán a 144km-nél (és a 138-nál) Állnak ezek az útállapot ellenörző bóják. Oszlop, melyen 1.5m magasan egy 50*50 cm fémdoboz van. Felfelé szélirány- és erősség mérő, hőmérő. Kb. 2m magasan egy fém karon egy 40*15cm-es fekete doboz (mint a Favoritok rendszáma felett...), melyből kábel megy be a vezérlődobozba. Ez a kar, végén a detektorral pont úgy áll, mintha a távolodó autót mérné. Ilyet már biztosan láttál... :-(((
Na jól van, úgy látszik a gengszter stílus sem jött be:(
Akinek kell mondjon rá egy árat, de nevetségeset azért ne. Dobozban van számlával, van rajta még 1 év jótállás is. Ugyanaz mint a BEL Euro, csak az US. módban sokkal többet tud.Jelez útfelbontástól kezdve az időjárásig. Összesen 64 ún. safety warning system pontja van. Az ára 499 dollár volt + postaköltség, az itteni ára közelít a 200 ezerhez.
Ja és az M 3 as bevezetőn rádüvölt a neon Budapest táblánál, hogy LÉZÖR ALÖRT!!!! De megbocsátható, mert 2 "Kéju bendet" megfogott a kivezetőn.
Most még a bóják "szerelhető" magasságban vannak, biztos' csak kisérlet folyik. Az éles berendezések felkerülhetnek a magas sima kameraoszlopokra, felüljárók alsó oldalára, stb. Az viszont igaz, hogy láttunk vagy 10-15 ilyen dobozt, de csak kettő működött.
Arra leszek kiváncsi hogyan azonosítják majd az autót (bár ezt egy kamera meg fogja csinálni), ill. a vezetőjét.
Szempontunkból az a kérdés, hogy ezek a dobozok milyen módon fognak mérni. Ha hurokdetektorral, akkor nem fogunk előre tudni róla.
Ahogy a Népet ismerem, lesznek olyanok, akik ellátogatnak majd ezekhez a dobozhokhoz egy-egy megfelelő szerszámmal, aztán kissé siettetik az amortizációját. Mivel a rendőrség elég csóró, előbb-utóbb csak elfogynak (mármint a dobozok), vagy fel fogod ismerni menet közben a mellette álló két rendőrről. :-))
Újabb Snooper tapasztalatok - mindenki épülésére.
Az M3 138 - 144 km szelvényei között (Bp felé) az automata útállapot jelző bójákon van egy új fekete doboz, amit heves K sávú adásnak vettem. Főleg Miskolc felé menet, mert akkor szemben sugároz. Nincs fényképező, vagy egyéb masina, ez valami forgalomszámláló kísérlet lehet. A Bp-hez közelebbi bójákon nincs, vagy nem aktív e szerkezet.
Tiszavasváriban jelzett X sávot is - nagyon határozottan - de a hóekét nem láttuk...
Egyébként Bp-en kívül rendkívül csendes, ha valamit jelez, jobb elvenni a gázt!
Maradjunk abban, hogy nem eladod nekem, hanem árulod.. :o)
Egyébként T-T jól beszélt. Ha ezer magyar forintnak kell érteni a 120-at, akkor én kiszállok.
Esküszöm ilyen piti dolgokba mint a radareladás bele sem nyúlok, annyiért eladom neked amiért reggel 10kor fel sem kelek, nem vagyok ilyen kispályás, de kell a pénz ügyvédre....kilóhúsz...
Mai tapasztalatok a Snooperről (_Gabesz detektora nálam kötött ki)
Ma végigautóztam nyugat-Mo-t. Bp-en sok zavarforrás van, de rendben lehet a szelektivitás is, mert időnként meglepő helyeken is csendben van.
Kinn az országúton/autópályán hangját sem hallani, csak ha baj van. Én nem tapasztaltam a nagyfesz vezeték-zavart!
Viszont fogott három radart: egyik az M7-en a szembe jövőket mérték, már a "fogó embereknél" is jelzett, nemcsak a radarnál!
M1-M7 közös szakaszon domb mögött Multanova: a domb előtt jelzett! Nem tudom, hogy' csinálta, azt hittem fals, de nem! A dombtetőn is jelzett, de onnan már láttam a zöld Skodát.
A 2/a-n szemből jött egy mozgó mérőautó (nem minket mértek), de egyértelműen jelezte!
Kezelni egyszerű, beszélni nem tud, de különböző hanghatásokkal rájöhetsz, mi a baj (pl. a Multanovát egészen furcsa dudálással jelezte!)
LJ
Na, ha senkinek nem kell a BEL Vectorom, akkor megpróbálom gengszter stílusban ajánlani hátha ez a marketing hatásosabb:))
Figyejjetek má ruppótlanok, vegyétek má meg az enyémet ócsóóó, ne csak dumájjatok, meg kérdezzetek hüjeségeket.. tuttok mindent.. mááá... nem is irom meg hogyé adom, mer csak a szátok jár..esküszöm el sem adon nektek.. de megpróbálhatjátok:)))
Köszönöm. Gondolom ma már nem tudok érte menni, de kedden 'meglátogatlak'.
Természetesen leírom a tapasztalataimat, és bízom benne, hogy a hétvégét megúszom drága fénykép nélkül.
Kellemes Húsvétot Mindenkinek!
Z.