Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
A műszaki mutatók magukért beszélnek, és a legfontosabb az érzékenység. Én nem haragszom a Bel-re, csak kicsit idegesít hogy a 600 USD-s Bel vektornak is csak -107 dB az érzékenysége a Ka sávban. A legfontosabb nekünk és itt a K és a Ka sáv, mert ebben található a mérőautók 70%-a. Matematikailag annak van nagyobb esélye megúszni akinek a detektora ezekben a sávokban jobb a többinél. Nos az enyém a maga -114 dB jével messze veri a legdrágább Bel-t is ezekben a rázós sávokban, mert ha jobban megnézed ebben a sávban a leggyengébbek a detektorok érzékenységi mutatói.
Nekem jelenleg is 4 fajta detektorom van és már januárban is ennyi volt, köztük van olyan is ami a X,Ku,K,Ka sávokon kívül tudja a módosított X sávot 9,41 GHz, amin a Sfim Mesta-k műxenek, amit kifejezetten az én kérésemre rakott bele a gyártó. Mellesleg nem nagy cucc VCO oszcillátorokkal. Csak egy kis módosítás az MCU programján. Az én elvem az, ha valaki behoz valamit az tudja hogy mit csinál és ne az alapján válassza ki a termékeit hogy melyik csillog jobban:-) Itt és most azért nem adom meg azokat az információkat amely alapján vásárolni tudnátok tőlem, hogy ne érhessen az a vád, hogy ezért húztam le a Bel-t hogy tőlem vásároljatok. Bár ha a Bel-es srác beírásait nézem ez egész merő egyadta önpromózás és reklám, pontos vásárlási információkkal:-))
Genxter irasaibol nekem nem jott le hogy konkurencia lenne, de ha igy van, az nekunk vasarloknak csak jo, mert arban, minosegben es keszulekekben nagyobb lesz a valasztek. Ha valoban konkurencia, akkor a stilus viszont tenyleg nem szimpi de ez mar OFF es szubjektiv.
Egyebkent meg nem a dB-el van a problema, hanem a kulonbozo frekvenciakkal, en pl nem vennek meg olyan detektort, ami nem jelez MINDEN Mo.-n hasznalatos radart, ezert is erdekelne Genxter kollega keszuleke miket tud.
OK most nézzünk egy összehasonlítást a nagy 'nevek' közt. Felhívnám figyelmeteket egy mondatra. 'Keep in mind that sensitivity doubles
about every 3dB.' Vagyis vedd figyelembe hogy az érzékenység megduplázódik minden 3 dB-el!
X -105 dbm
K -104 dbm
Ka -104 dBm
Sajnos több adat nem volt róla.
Hát ha ez igaz ez az agyonfavorizált Bel igencsak elmarad az én kütyüm melett. 13dBm pölö az X sávban, mikor már 3dBm ért embert is ölnek:-))
Na de nézzük a másik kütyüm adatait.
70 méter, 220 méter stb ez lenne az érzékenység egzakt mércéje? Számszerűsíteni tudná valaki a Bel detektorok érzékenységét az alábbi módon? Mert a szubjektív tesztek nekem nem igazán jönnek be. Mellesleg ez a kütyü már 800 méterről visított.
X -118dBm/cm2
K -112dBm/cm2
Ku -110dBm/cm2
Ka -110dBm/cm2
Tegnap elmentem Visegrádnál egy mérő rendőr elött a jelzőm meg sem nyikkant:(( Igaz nem szemből támadtam, de az ún. hátrapásztázó szemtől elvártam volna, hogy legalább becsippan... Viszont az utasaimat megpróbáltam elkápráztatni, ugyanis már jó előre egy szembejövő kőrözött az ujjával. Egyből szóltam traffipax lesz. Mindenki stírölte a jelzőt, mivel nem történt semmi kérdezték, hogy honnan tudom. Csak annyit mondtam, hogy vibrált a kormánykerék. Jót röhögtek, de amikor úgy csináltam mintha megsértődtem volna, ők úgy csináltak mintha elhitték volna:))
SZIASZTOK.
Köszönöm T-T, hogy tájékoztattál a régebbi gyártmányú Whistler detektorom tudásszintjéről.Valószinűleg kicserélem egy modernebb tipusra, javaslatod szerint. Szeretném tőletek megkérdezni, hogy az M0-ás körgyűrű 8-9. kilométere között a felüljárón elhelyezett sebességjelző tábla hurokelven működik-e vagy radaros, mert a jelzőm meg sem mukkant, amikor eljöttem alatta.
A Whistlereket éles helyzetben próbáltuk Ausztriában és Szerbiában is, nem jöttek zavarba...
Igen , lehet legálisan használni detektort Magyarországon, csak behozni komplikált, mert nem tudod levámolni. A hírközlési minisztérium engedélye szükséges hozzá.
Ezeket a métereket (a Whistler 70 :-) a BEL 220 +/- 1 méterről jelez...) te tényleg lemérted?
Tudod, hány dologtól függ ez?
A rendőrt nem tudom megkülönböztetni az autójától, amikor a Whistler elkezd csipogni (de lehet, hogy a szemem rossz).
Milyen sugárzóval kellene kevernem a detektorokat?
Azt szeretném megkérdezni, hogy akkor is jelez-e előre a detektor, ha a "furfang gyurik" nem a menetiránnyal szemben, hanem vele megegyező irányban mérnek?
Helló
Mondanék egy rendeletszámot, szerintetek ez hogy viszonyul a radardetektorokhoz?
Mert a sima scanner (rádióvevő!) behozatalát is megtiltották erre való hivatkozással!
Nézzen utána valaki, él -e még ez a törvény erejü rendelet?
Köszi T.
(A lézernyomtatókból nem juthat ki a lézersugár, a lézeres kulcstartók pedig tiltottak. Az viszont érdekes, hogy a projektorok mellé horror áron árulnak lézeres mutatóeszközöket, vagy máshol lézeres vízmértékeket stb...)
Az LRC-100 lézeres garázsnyitó kissé soknak tűnik hatótávolságban, de hát ha valaki lendületből akar beállni, akkor bizony szükséges...
Nem is a "zavaró rádió kisugárzás"-ról van szó. Nem is a HIF-re tartozik a téma.
Azóta sem volt időm megnézni az erre vonatkozó rendelkezéseket, de úgy rémlik hogy az tiltja a más berendezések működését károsan befolyásoló bármilyen zavar keltését. Rendelkezik a megszüntetés módjáról, határidejéről, stb.
Egyébként a copcars oldalán is alátámasztják az általam írtakat:
http://traffipax.info/prevention.php?show=59
A második bekezdéssel egyetértek. A harmadikkal is...
Igen, a lézert zavaró fény kibocsájtása nem minősülhet zavaró rádió kisugárzásnak, mert akkor villanyt se lenne szabad gyújtani. Komolyra: az elektromágneses hullámok (rádiófrekvenciák) szabályozása az FNFT-ben vannak lefektetve, és ennek tarománya jóval a fény frekvenciája alatt véget ér (ld. www.hif.hu).
A lézerdetektálás csodája viszont eléggé kézenfekvő: ha kúpon kívül vagyunk, a detektor a szórt, de szabályosan modulált sugárzást veszi észre, és jelez. A modulációra a mérőkészüléknek van szüksége, hogy a mért pontot azonosítsa, ill. a távolságot mérje.
Sziasztok Mindenki! Nagyon örülök, hogy rátaláltam az oldalatokra és találtam valakit, aki egy kicsit ért ezekhez a radar-detektorokhoz. Vagy 4 éve van nekem is egy Whistler 1430-as tipusú. Tudja az X,K,Ka sávokat, wideband, city és VG-2. Szeretném megkérdezni, hogy mennyire lehet biztonsággal használni Mo-n. Előre is köszi a segitségeteket. Üdv. EDU2
Abban megegyezhetünk, hogy ez a kütyü egy zavaró. Engem nem zavaró, de a yard mérőkéjét igen. :-)
A BEL550-es eseted technikailag is jól indokolható, mert ebből a távolságból már vagy 100 méter az átmérője a lézer által bevilágított területnek. Az a BEL550 becsületére legyen írva, hogy ezt a már viszonylag gyenge jelet is korrekten jelezte.
Megkeresem neked a törvényt.
Az mindenféle zavaró jel sugárzására vonatkozik. Beleértve a zajt is.
A második bekezdéseddel pedig annyiban egyetértek, hogy a méréshez 1 másodpercre sincs szüksége, mert háromszor mér rád másodpercenként a kütyü.
Elég nagy szerencse kell hozzá, hogy a lézerből jusson a detektornak ha előtted haladó autó mögött vagy, figyelembe véve azt, hogy 100 méterről kb. 70 cm-es az a felület, amelyet a mérőlézer megvilágít. Ha az előtted lévő rendszámára irányítják - márpedig oda fogják - akkor egyrészt az előtted lévő autó a nagy részét kitakarja, másrészt az üvegezésén alig jön át valami, amelynek java részét az autó belső berendezése még ki is takarja, így alig marad amit a detektorod érzékelhetne. Persze hozzá kell tenni azt, hogy egy másik autó mögé bújva, detektor és minden nélkül ebben az esetben ritkán tudnak rólad értékelhető felvételt készíteni.
Akkor van az aktív jammereknek nagy szerepe, amikor direktben te kapod a mérőjelet. Ez pedig akár - ahogyan írtad - 600-1000 méter is lehet, és akkor védelem nélkül nincs menekvés.
(Fentiektől függetlenül, vásárlási szándékommal kereslek a héten. Remélem az előző mondatok nem emelik az árat...)
Úgy látom, hogy tévelyeg néhány fals info a LRC-100-zal kapcsolatban.
A leírások alapján ez egy detektorral egybeépített "jammer" azaz zavaró. Úgy működik, hogy ha észleli a lézeres mérőjelet, akkor egyrészt jelzi azt, másrészt a jelet összekeverve 7 másodpercig kisugározza azt. Ez megőrjíti a yard mérőkéjét erre az időtartamra.
Az már más kérdés, hogy a detektorok kikerültek a törvény által tiltott eszközök közül, de az aktív zavaró eszközök - működjön az bármilyen elektromágneses frekvencián vagy optikai alapon - ma is tiltottak. Ebből következik, hogy ha kisasolják, hogy zavarót használsz (amire itt gyakorlatilag nulla az esélyed) akkor jól +b-nak érte.
Zolti Bácsi: Azt hiszem, ez úgy műkszik, hogy amikor a rendőr rádlő, kb 5- 7 mp eltelik, még a szerkentyűje bemér. A detektor rögtön a rádlövésnél elkapja a jelet és csipog mielött még a rendőrnek megjelenne a kijelzőjén a sebesség. Igy ha besatuzol, meguszhatod. Az hogy mondjuk 160nál az autópályán a hátad mögött haladó mit szól hozzá az más téma:))
szerinted hová szereljem?
egy tartószerkezet tapadókoronggal van hozzá
a korábbi autóban a középső tükör és a tető között volt, de ilyenkor marha hülyén néz ki a lógó vezeték amit a szivargyújtóba kell dugni...
én nem vagyok egy notórius gyorshajtó ezért először arra gondoltam eladom, de senkinek sem kellet...(ezért pihen fél éve a dobozában)
kaptam egy ilyen detektort ajándékba, érdekelne hogy van-e ezzel a típussal kapcsolatban valami tapasztalatotok ??
Angliából kaptam állítólag ott használhatóan működött
Snooper SD815i Long Range 5 Band Radar Detector
http://www.incarexpress.co.uk/focus.php3?partno=SD815I