Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
pic:
Mostanában vettem egy CB-t, de a kamionosok az engedélyköteles frekvenciákat használják, nem? (valami USB-t emlegettek a boltban...)
Amúgy amióta a Landyval autózom vége a rettegésnek, kényelmes nyolcvanok országúton, szolíd százak autópályán, városban meg óvatos hatvanok, és nagy-nagy nyugalom... :-)
nem a fény sebességét mérik :)), hanem a gyorshajtó sebességét. Azaz a radar-frekvencia változását mérik a visszaverő felületről.
(Más tészta, hogy van szakaszos üzemű radar is, de ez is a vivőfrekvencia/visszavert frekvencia differenciáját méri.)
Zavarni legegyszerűbben és leghatékonyabban mikrohullámú oszcillátorokkal lehetne, de - a már részletezett működési tartományokból adódóan - csak többel. Ráadásul kéne egy szet előre, egy szet hátra.
Mivel a visszavert jel nagyon gyenge, ezért már kis teljesítményű zavaró adó is hatásos lehet. Lehetne próbálkozni 10 GHz-es zavaróadóval, mivel a használt frekik cca. harmonikusai egymásnak.
Azért fikázom a gyorshajtókat mert az én életemmel is játszanak. Meg a tiéddel is. Bele gondoltál mi lenne ha egy gyorshajtó, (kívánom, hogy ne így legyen) csak megsért egy rokonodat, vagy netán megöli? Nem lennél dühös?
Na: Ha este nyolckor 12-13 óra vezetés után, nekikezdesz az önkormányzatot keresni, én személyesen csókolom meg a lábad nyomát.
(Különösen igaz ez mondjuk az autópályára, amelynél napokba telne felderíteni kihez is tartozik tk (tulajdonképpen).
Nem tudom figyelted-e milyen hatást vált ki a közlekedők többségéből a sebességkorlátozás -vélt vagy valós- eltúlzása...
Beértek -a konvoj- egy faluba sebesség kb. 60 km/óra, jön egy 40-es tábla, sebesség:kb.50 km/óra, jön egy 30-as tábla, sebesség:60 km/óra újra. Vagyis: mit szopatnak itt minket? Nem igaz, hogy harminccal kelljen döcögnöm. És már a negyvenes tábla hatása is agyon lett ütve.
Ezen el kellene gondolkodni a táblák kihelyezőinek is.....
mccheese-nek: igazad van. Amikor ilyen hivatali töketlenkedést, netalán enyhe kibsz. érzetű dolgot tapasztal az ember felmegy a pumpa. De miért nem szól senki az önkormányzatnál, a közlekedés főfelügyeletnél, vagy bárhol? Mert esetleg avval jót tenne a többi autósnak is? (Ok tudom én is itt élek, ha valaki szólna a kintfelejtett táblákért még ő járna rosszul) De ha soha senki nem kezdi el. ...
Jó_lenne_tudni: nem igazán értem miért fikázod a "mazsolákat". Teherautó is ki szokott lassan előzni. De Ő erősebb vagy mi? Különben a halálos balesetek magas %-a gyorshajtás miatt van, és pont a védtelen mazsolákat érinti halálosabban a dolog. Sajnos elég sok potenciális gyilkos robog az utakon :((
Nem csak azért, mert nem tudja felmérni a te sebességedet. Nekem volt olyan ismerősöm, aki előzéskor sem merte túllépni a megengedett sebességet. Gondold el amikor jön szembe a kamion, az arc meg 80-al 5.-ben "dönget" egy 1.7-es dízel Fiattal.....
Na igen, aki városban 120-al szlalomozik a gyalogosok között, az nem normális. De a 7 főút a Balaton mellett. Két sáv zsír új aszfalt, néhány napos lehet, csak az útjelek felfestése hiányzik. 30-as tábla, ez normális????
Több kilométeren keresztül mehetsz lépésben, a vadonatúj úton.
Vagy: Tavaly előtt M1-es, az ARAL kút előtt. Új aszfaltszőnyeg, kavicsfelverődésre figyelmeztető táblák, előzni tilos. Autópálya. Három hónapig volt kinn a tábla, és zötyöghettél az IFA mögött 50-el, ha beszorultál.
A magyar mentalitás: Rossz az út? Tegyünk ki egy 30-as táblát. Olcsóbb mint megjavítani....
Mr Spock-nal csak egy par szot szantam, a tobbit mindenkinek.
Szerintem, ha nekem, neked barkinek egy szabaly nem tetszik, akkor a szabaly megvaltoztatasan kell munkalkodni es nem radarokat beszerezni.
Foleg a varosban 120-szal dongetokre vagyok kiakadva.
mr-Spock-kal mar mas topic ban is talalkoztam, es mit tesz Isten, ott semm egyezett a velemenyunk :))
Jellemzo, hogy pl. a nemeteknel aki latja, hogy dugo van elotte az autopalyan az nem csak lassit, a veszvillogot is kiteszi. Ezt latjak mogotte is, ok is villogni kezdenek igy szepen halad hatra a jelzes.
Igen, a felvezetoauto alkalmazasa mindenkeppen celszeru, meg ha nem CB-s teherauto is. Ha villan az ut szele, az jo esellyel az elotted haladora fog tortenni.
Működik a szolgáltatás telefonon is 06-30-8000900 utána 1 gomb -közlekedési infók, majd 3 gomb bp-i trafipax infók.
Egy ötlet: Tegnap Nagykanizsáról jöttem haza. A 7 út a Balatonparton tele van rakva 30-as táblákkal, útfelújítás címén. Egy olasz kamionons előzött meg kb. 100-al Balatonszentgyörgynél. Ezután ráálltam 3-4 m-re és 100-al végig a Balatonparton. Mindkét trafipaxot kapásból tudta (gondolom CB) és lassított is. Az egyiket beszoptam volna az tuti..
>Meg aztan ott van a VG-2 nevu ize, az en ertelmezesemben
>radar-detektor-detektor, es nehany detektorba beepitik ennek ellenszeret is
>ami ekkor kikapcsolja a detektort (ezt hivjak
>radar-detektor-detektor-detektornak?) Mukodik ez naluk? Tehat azon kivul,
>hogy Kovacs II Janos atnezi az automat, esetleg igy is eszlelhetik, hogy
>egy kozbiztonsagot kiemleten veszelyezteto pszichopataval allnak
>szemben?
>Addig is, aki Westel900-ugyfel, egy tipp:
>Kuld egy SMS-t a 900-as szamra (ennyi, 900) amiben annyi van, hogy
>+TRAFBP Ezutan egy hetig kuldi a taxisok altal kibokott radarok helyet
>Pesten. Nem pestieknek mast kell irni, ezt nezzetek meg a westel
>megapress oldalan.
- mar miert es ki sertodne meg?
- az utak minosege mindenutt valtozo. Nemetorszagban is, kulonosen a keleti felen.
Egyszeruen csak annyit akartam mondani, hogy nem feltetlenul orult modon szaguldozo aki detektort hasznal. Plane, ha meg esetleg legalis is (nem tudom Spock hol lakik).
A szabalyok, a korlatok nem mindig igazodnak a korulmenyekhez.
azért van még egy különbség. a németek tudnak vezetni, az amerikaiak nem.
nem kell megsértődni, nyilván vannak kivételek.
egyébként sok helyen lehet menni 65, meg 75mph-val is, ami ott is mindig 10mph-val többet jelent gyakorlatilag.
az utak minősége meg igen változó ám.
azért van még egy különbség. a németek tudnak vezetni, az amerikaiak nem.
nem kell megsértődni, nyilván vannak kivételek.
egyébként sok helyen lehet menni 65, meg 75mph-val is, ami ott is mindig 10mph-val többet jelent gyakorlatilag.
az utak minősége meg igen változó ám.
Persze tudom, hogy epp rosszkedvedben irhattad amit Spockhoz vagtal, de azert hadd mutassak ra a gyenge pontra: ha a nemet autopalyak korlatozas nelkul sem veszelyesek a polgarokra, akkor az amerikai (nyilvan nem rosszabb minosegu!) palyak miert azok?
Sot: ha igazad lenne, akkor a magyar utak jobbak az amerikaiaknal, hiszen az itteni 120-as hatar lenyegesen magasabb az ottani 55 mph-nel. Ezert vadolod Spock-ot?
Es akkor meg nem is beszultunk az autok (ottani es itteni) kozti kulonbsegrol. Pedig lenyeges. A Skodasoknak (es a tobbi hasonlo kalibernek) tenyleg nem valo a 150-es tempo. Egyszeruen nem arra tervezett, meretezett gepek: uttartas es elsosorban a FEK! Amikor egy -amugy nem rossz- keleti gepbol vegre lehetosegem volt egy korszeru nyugati autoba atulni, nem elsosorban a dupla ero nyugozott le, hanem a nagy temponal is boduletes lassulast produkalo fekek. Ez 100 felett letfontossagu.
Azt persze tenyleg rossz latni, hogy egy aranyifju olajbaro a felso zsebebol megveszi az ellenorzo rendoroket. De annak a fentiekhez semi koze.
Azt ugye tudjátok, hogy a Westel 900-nak van egy olyan szolgáltatása, hogy a budapesti trafipaxokat, amit kiszúrnak a főtaxi emberei, elküldi sms-ben a telefonodra. Asszem a szolgáltatás ingyenes.
Előfizetés a következő módon:
+TRAFBP -a szöveg, és el kell küldeni a 900-as számra (semmi +3630, vagy ilyesmi, egyszerűen csak 900-at kell a számmezőbe beírni.)
Onnantól egy hónapig küldeni fogja az infot.
Na, valami konkertum! Ezek szerint akkor az ami detektorok adott esetben igenis mukodnek nalunk is. Egy dolgot lehet beszivni: ha a legelavultabb (es irasod szerint sajna a leggyakoribb) 6 gigas gonoszsagot hasznaljak.
Ha jol tudom (jol tudom?) akkor azert egy kicsit bekavarnak abba a doppler-effektusba, leven 3*10^8 m/s azert nem osszemertheto meg a legvadabb gyorshajto sebessegevel sem, igy hat kisebb frekivel modulaljak a radarjelet. Mi van, ha egy ilyen modulalt jelet visszasugarzuk az ado fele, es annyival noveljuk meg a ket csucs kozti kulonbseget, hogy mondjuk 400km/h legyen a sebesseg? Letezik ilyen?
a használt frekik:
Microspeed 13,45 GHz
Speedophot 24,125 GHz
Multanova 34,4 GHz
A leggyakoribb - és legrégibb - Mesta radar állítólag 6 Ghz környékén működik.
Ettől függetlenül belátható, hogy a használt frekvenciák jelentős különbsége miatt egy radardetektorral nem, vagy csak nagyon nehezen lehet megoldani a dolgot.
A lézer (Fama) használt hullámhossza 904 ym, ráadásul az autópályán ezt szeretik alkalmazni. Ez is doppler elven mér, a rögzítés azonban videó kamerával történik. Aminek van egy kis feléledési - felfutási - ideje, ez alatt kell lassítani. A mérés szakaszosan történik - álatlában másodpercenként 2 - így, ha idejében észreveszed megúszhatod.
A lézersugár nyalábolása egyébiránt 200 m-ről cca. 1 m átmérőjű, így a szélvédő mögé helyezett detektor is jelezheti időban.
vince polgártárs,
igazából nem értem ezt a tízcentes harácsolást, inkább ugorj át a Légióba 1 kicsit reluxázni.
A topikhoz: a környező országokban elég furcsán lehet használni a ketyeréket, a lengyeleknél egész jó hatásfokkal dolgozó kütyü Szlovákában és Csehországban kikapcsolásra ajánlott...viccesen néz ki az az autó, amelyik minden benzinkúthoz érve satuzik ( a mögötte repesztő gondolom nem mosolyog).
xpt
De feltünt, és nagyon dühítőnek találom, hogy a rendőrök az egyszeri embereket sarcolják ilyesmi trükkökkel. De ezt már le is írtam a szoftvertolvaj rendőrségbe. Viszont akkor sem megoldás, hogy aki gazdag, meg zsivány az döngethet ezerrel, miközben a skodások meg behúzzák fülük farkuk. Ugye Te sem így gondolod. A német autópályák igenis védik az adófizetőket, ugyanis olyan minőségűek, hogy azon lehet menni a saját és a többi autó nagyfokú rizikó növelése nélkül. De az M7 esen pl igen is sokkal gázosabb 200-zal döngetni. És nem csak a döngetőnek gáz, ha elrepül a kocsijával.