Az Africa Twin Klub Magyarország 2005. 05. 05-én alakult.
Egy baráti társaság, melynek célja - többek között - közös programok,
motoros túrázás (kül- és belföldön, úton és terepen), találkozók
szervezése.
Honlapunk: www.africatwin.hu
Az onroad.hu -n van egy olyan AT teszt ahol a 2018-as alaptipust és az advs-t hasonlitottuk össze, ott az egyiken ilyen gumi volt. Hát nem voltam elszállva tőle...azaz, de, majdnem elszálltam vele! :o
Én az egyik szomszéd fórumon lakok (Ténéré klub). Ezt a fórumot nem igazán használják az Africások.
Ugyan nem tudom, hogy az új AFricán hogyan viselkedik, de nekem nagyon bejött a TKC70. Elviekben pont az 1000+ ccm-is túra endurokra fejlesztették ki. Ugyan tömlő nélküli kialakítású, de tömlővel is használható. Én tömlővel használom, mert a ráfjaim nem alkalmasak tömlő nélküli használatra.
Legnagyobb örömömre már megérkezett kis hazánkba az Africa Twin Adventure Sport-om :) Hamarosan el is hozhatnám, ez nyilván időjárás függő. A kérdésem, amiben segítséget, tanácsot kérnék az a gyári gumi. Ha emlékeim nem csalnak Dunlop Trailmax D610-zel kapom a mocit, ami nem egy fasza gumi, illetve legalább 1,5 éves kell, hogy legyen, mert akkortájt váltotta a Trailmax-et a Trailsmart. Illetve gyárilag tömlős. Milyen abroncsot javasolnátok, ha cserélni szeretném, illetve maradjak-e a tömlőnél vagy inkább tömlő nélkülire váltsak. Terepre nem tervezek nagyon gyakran lemenni, aszfaltos hosszú túrák a céljaim alapvetően, nyilván lemennék néha az útról.
Szasz Tibi! Ugye nem gond, ha ide is bemásolom? :) Köszííí!!!!!
Halihó! Előre elnézést kérek, mert most "összeszemetelek" pár (általában általam olvasott - még ha nem is írok) fórumot. :D
Szervezek egy motoros "eseményt" (07.21.): alább a leírás illetve a Facebookon kiírt esemény linkje. Ha valakit érdekel, vagy ott jelezze vagy az anti-FB motorosok akár e-mailen is (okta kukac fríímél pötty hu) Szálláshely le van foglalva Nagyvisnyó mellett, de jó lenne tudni a végleges létszámot mihamarabb. Köszi és bocsesz még1x.
Szerveznék egy laza motoros túrát, ami egyben egy fapados fotóverseny is lenne egyben. Nem csoportos motorozás, bár természetesen nincs tiltva a közös gurulás. A feladat az lenne, hogy az indulási ponton minden induló megkapja (reggel 8:00 és 10:00 óra között) a listát azokról a helyekről/látnivalókról, amiről kellene egy képet készítenie útközben úgy, hogy a motorkerékpárja is rajta legyen a felvételen. Az útvonalat mindenki egyénileg határozza meg (éppen ezért saját felelősségére vesz részt minden jelentkező ezen az eseményen és határozottan felhívjuk most a figyelmet a KRESZ és a normális/biztonságos motorozás szabályainak betartására!) és az időbeosztást is – azaz ha még mást is meg szeretnél nézni az útvonal közelében, annak sincs semmi akadálya. Kényelmes kirándulós túratempó a jelige! Értelemszerűen digitális formában kellene a képeket elkészíteni, úgy hogy a találkozási/érkezési ponton a zsűrinek át lehessen adni. Ennek határideje aznap 18:00 óra. Mivel a túraútvonal kb. 250km egy reggeli vagy kora délelőtti indulással ez igencsak kényelmesen teljesíthető. (Kb. a Bükk környékén fogunk tekeregni.) A távolabbról érkezőknek van lehetősége pénteken is megszállni – kifejezetten ajánlom az eseményt az ország más részein élőknek, akik nem ismerik ezt a környéket és szeretnek motorozni plusz fotózni is. Szombaton a szálláshelyen a "zsűri" értékeli az elkészített képeket és este eredményhirdetés. Elképzelésünk szerint a program részét képezné „díjkiosztó” után a szombat este közös eltöltése, tábortűz, szalonnasütés, miazmás. (Kérlek jelezzétek, hogy a kemping éttermében kb. mennyien szeretnétek majd vacsorázni.) Nincs szükség vérprofi fotós felszerelésre, akár telefonnal is el lehet készíteni a képeket – elsősorban a kompozíciót értékeli a zsűri. (Pl. ha nincs „kiphotoshopolva” egy villanypózna a fotóról, az nem lesz befolyásoló tényező, vagy ha nem ideális a napfény beesési szöge… ) Természetesen ha másodmagával jönne valaki, akkor az utas is fotózhat. Mondhatni a fotóverseny is inkább csak alibi, hogy legyen valami okunk szép útvonalakon motorozni. Az útvonal B-A-Z és Heves megyében fog vezetni, így aki meg szeretné ismerni ezt a tájegységet motorral, annak itt a remek alkalom. Komoly díjakra ne is számítsatok! :D De mivel általában amúgy is fényképezünk a látnivalóknál, a verseny keretén belül legalább lesz lehetőségünk egymás felvételeit is megnézni…
Az új Africa Twin megérdemli a dicséretet, hiszen minden, amit a korábbi modellben szerettem - könnyedség és kezelhetőség - meg van benne is. Ügyesen gyúrtak a modern technikából egy a hagyományokhoz hű motorkerékpárt. A két hengeres blokk kiváló, bőséges nyomatékkal rendelkezik, alulról már szépen dolgozik. A hangja vetekszik a V2-es cruiserek legtöbbjével. Csak elrontani lehet egy tunning dobbal. Az ülés és kormány pozíció kényelmes, a nyeregből kiállva is megfelelő stabilitást ad. Bár a gyári szélvédő viszonylag kis méretű, de kialakításánál fogva mégsem nagy a szélzaj és a húzat mögötte. A váltó és a kuplung Hondásan finoman dolgozik az alap modellben. A duplakuplungos verziót nem tudtam megszokni. Kemény szerpentineken (Svájcban volt bőven) folyamatosan zavarba jött, mindig más fokozatban volt, mint ahol nekem megfelelt volna. Műkedvelőknek javaslom csak. A futómű túratempó mellett kifogástalan. Elnyel szinte miden út egyenetlenséget, de megfelelően kemény, ha csomagokkal és utassal terhelt a motort. Utcai gumikkal bátran dönthető lábtartókig az Africa Twin, esőben sem kell spórolni vele. Végre hasznos gyári extrákkal érkeznek a motorok (markolatfűtés, kipörgésgátló), nekem csak a tempomat hiányzott ezen a hosszú túrán. Sajnos a gyári dobozok annyira gyatrák, hogy bőven hagynak lehetőséget a dobozgyártó cégeknek az eladásaik növelésére. Nehezen zárodnak, oldalra nyílnak, nincs bennük rögzítő pánt, a Samsonite bőröndökre hajazó csattok feleslegesek. A Honda Africa Twin tetszik, bármikor szívesen túráznék vele újra. Felveszi a versenyt bármelyik márkával!