Neki is 2600 környékén kezdett berángatni viszont 3000 fölött abba maradt , minél erősebb volt a gázreakció annál jobban és szinte csak 4. -ben. Az autód leírt tünetei alapján szinte kísérteties a hasonlóság. Még a kettős tömegűt is kicserélte , de nem oldotta meg a problémát viszont a motorvezérlő csere után jó lett.
Sziasztok! Az alany egy 2000. Pd RS Octavia. Intenzív gyorsításkor tapasztalom hogy berángat, mintha elfogyna az üzemanyag, vagy kihagyna egy(két) henger. 2600 fordulat környékén kezdi. Ha normális tempóban megyek akkor ha lelépem elforog 3500 fölé is, de ha pl. 2,3,4 padlót nyomok akkor 4-ben szinte mindig előjön.
Természetesen minden szűrő cserélve volt, nemrég vettem korábbi tapasztalat sajnos nincs. Van egy rövid fekete turbó cső amin van egy pici lyuk, megrendeltem már. Lehet azért is 180 a vége? (rángatva, néha 160 :(. )
Köszönöm! Akkor vadászok valakit ehhez. Amugy a jelen kialakult helyzet miatt nem sokat mászkálok én sem, de azért egy tank üzemanyagot már elhasználtam a korlátozás ideje alatt is, így meglepően néztem hogy szinte nem is fogyott víz a rendszerből (szemre a tartályban) mintha hidegben jobban "enné", létezik ilyen?
Megkellene nézni szivárgásvizsgálóval, hogy van-e CO2 a hűtővízben. Van erre egy készülék, de nem annyira olcsó, így inkább azt javaslom keress valaki autószerelőt akinek van. Egy spec folyadékkal vizsgálják a rendszert, és ha elszíneződik akkor van kimutatható gáz a rendszerben.
Nem biztos, hogy az autó mutatja a klasszikus hengerfejesség tüneteit (melegedő motor, fogyó víz, fehéren füstölő motor, nehéz indítás, teljesítménycsökkenés, víz az olajban és fordítva), de ettől még lehet az. Ha nagyon fogy a víz, akkor a végső megoldás úgyis a hengerfej levétele, nyomáspróbája (repedés esetén, ami a meleg hatására nagyobb lesz, eheti a vizet), tömítés cseréje lesz.
Érdekes volt ahogyan kipróbáltam az előbb, mert eleve volt benne hidegen is némi nyomás, mert a víz beindítás előtt a jelzés alatt volt kinyitottam és csurig lett majdnem, majd beindítottam visszazárt kupakkal és nyitottam ahogy leírtad, de semmi csak a vízszint emelkedett kicsit, majd elismételtem 30 mp után de akkor sem hallottam szisszenést. Ellenben ha nyitott kupakkal gázt adok akkor beszippantja kicsit a vizet majd visszaengedi alapjáraton. Régen a zsigulival csináltam hasonlókat mikor fel lett töltve a rendszer, de hát az 100 éve volt kb. :-))
Hát sajna nem lettem okosabb az eredménytől. Az olaj nem habos azt is néztem. Vhol kellene végnyomást méretnem (talán az elárul többet) , de olyan hely kellene ahol meg is várható. (kispesti vagyok)
Köszi meg fogom nézni holnap. Bár ahogy írtam eddig inkább szívta a vizet mint a vízbe dolgozott volna bármit ahogy láttam, de tényleg mindent kipróbálok hogy hátha kiderül mi is az oka ennek a random jelenségnek.
Reggel hideg motornal , 10-15 masodperccel az inditas utan csavard le a kiegyenlitotartaly tetejet. Ha pisszenik, mert van benne nyomas valoszinuleg beledolgozik a motor a hutokorbe. 20-30 masodperc elteltevel csavard le ujra. Ha ismet van benne nyomas akkor szinte 100%. Amugy van erre spec cucc, amivelmeglehet nezni van-e a hutovizben kipufogogaz.
Kicsit el vagyok veszve a 2012-ben gyártott CRTDI RS-emmel, mert időnként fehér "füstöt" ereget gázadáskor (pl két pont között az úton, majd ha újra elindulok abbahagyja ezt vagy nem, ergo tökre random a dolog) viszont valamennyi víz elfogy belöle, de a kiegyenlítőben minden alkalommal van víz, hol a jelzés alatt kicsivel, hol felette kicsit, járó motornál is és leállítottnál is.
Mondták páran hogy hengerfejes, de akkor sztem mindig kellene jönni a fehér füstnek, pl üresben ha gázra lépek semmi, igaz akkor nem is engedi felpörögni nagyon. Itt a városban 1xsem ment még 90 fok jelzés fölé, viszont pályázás után pl Bp-Szeged mikor elhagyom a pályát és lelassul a tempó, akkor elindul felfelé ha az olajhő is 110 fok fölött jár (már mindent nézek mióta először észrevettem a gondot) és amikor egy ilyen út után visszaérek haza, akkor volt hogy jelzett a vízszint mérő, töltöttem bele eddig két oda-vissza út után kb 3-4 liter desztvizet. A városban dugóban sem melegszik, a fagyálló színe sem lett világosabb (hígulás miatt gondolom), stb. Szóval nem vágom a dolgot, mert még nem láttam ilyen hibát ami ha akar létezik, ha nem akar akkor minden látszólag ok. Napi első indítás után 1x hallom a fűtőradiátorban a levegőt bugyborékolni, de azt sem mindig (már tavaly nyáron is hallottam de sosem hiányzott víz sem a merő sem a tartály jelzése szerint). Hát itt tartok és segítségeteket kérem.
1.8T (20V TURBO) ELEGANCE autóm eladó. A kocsi friss műszakival kerül eladásra, a jövő héten a részletes adatlapjával kerül meghírdetésre az ismert használt autó web oldalakon. Érdeklődni: herczegi@chello.hu 30-815-0430
Sziasztok! Nincs valakinek egy elfekvő (eladó) O2 RS (2007) első lökhárítója a padláson, 1Z1Z színkóddal, és fényszóró-mosó lyukakkal, jó állapotban? Esetleg 2 xenon lámpa ugyanehhez? Előre is köszi.
Az autó garanciális. Menj be a legközelebbi szakszervízbe és megmondják, a rendszerbe be van vezetve minden munkalap.
De én nem foglalkoznék vele, ezek jó autók, 74.000km futás után max. féktárcsákat kell cserélni, nekem van egy 2015 Scoutom, annak 83e km-be kellett hátsó tárcsákat és betéteket cserélni. Semmi baja nem volt, de 15e cseréld az olajat és az olajszúrőt.
A fékfolyadékot is kellett volna cserélni, azt nekem 3 évesen cserélték.
Egy olyan szerelőhöz vidd, aki érti a részecskeszűrő működését.
Kezdő Skodásként egy kérdésem volna Hozzátok:fél éve lettem egy 2016-os Octavia Rs Tdi tulajdonosa.Eddig Skoda márkakereskedésben szervizelték az autót.Legutóbb pár napja 74.000-nél volt ellenőrző szervizen a gép.Viszont a továbbiakban a tetemes szervizdíjak miatt inkább egy megbízható szerelővel végeztetném a szükséges cseréket/javításokat.
Szóval a kérdésem annyi volna,hogy valahol hozzá lehet-e férni,hogy adott km-futás után mit kell cserélni az autón.Perzse az évenkénti motorolaj és szűrők cseréje és a DSG váltó olajának 60.000-es olajcseréje természetes.Előre is köszönöm a segítséget!Üdv.:Imi